FIGURE PRO Paula Ranta

Jos kaksi tunnin treeniä saisi oikeasti tehtyä kerralla 1,5 tunnissa niin miksi se pitää jakaa kahtia?
Ihan todistetusti toimiva ratkaisu tehdä kaksi lyhyttä treeniä yhden pitkän sijaan. Jopa suositeltu jos on aikaa treenata. Myös Supermassa suositteli kahta treeniä tässä ketjussa. Saa kaksi "anabolista ikkunaa".
Itseä ainakin kiinnostaisi se MIKSI asiat tehdään noin erilailla ja vastaus ei ole se että no sillä on kehitytty. Miten jos kehitys pysähtyy/hidastuu, miten tuosta laitetaan enää uutta vaihdetta silmään? Tai onko kokeiltu kehittyykö vähemmällä treenillä?
Miksi vastaus ei saa olla että sillä kehittyy ? Sano joku perustelu miksi toimiva setti pitää vaihtaa ? Ei kukaan vaihda toimivaa pakettia huvikseen. Entä jos kehitys hidastuu ? Se hidastuu kaikilla. Muutokset tehdään sitten. Ei niitä etukäteen tehdä. Jossittelu on ihan turhaa kun kaikki toimii.
Kovin pitkä ei heidän treeni ollut. Kun täällä niistä treenimääristä puhutaan, niin jos tuollaisia "täsmäiskuja" tekee ilman älytöntä volyymia, niin voihan niitä lukumäärällisesti tehdä paljon enempi kuin 1,5h jumppia.
Näin ne vain totuudet selviävät yksi kerrallaan kun jotkut katsovat asiat puolueettomana ilman Paulan dissaaus laseja. Alkaa näyttää siltä ettei treenit olekaan määrältä ja volyymilta sen kummempia kuin muillakaan. Eli täyttä oletusta ja mielikuvituksen tuotetta väitteet ketjussa. Tiesin kokoajan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuka nyt väittää oikeasti(normikansalainen, ei autoharrastaja), että ajaisi pelkästään 20-30v vanhalla autolla, jos saisi itse päättää.
Aika monikin. Esimerkiksi minä. Vanhoissa autoissa on ihan eri fiilis ajaa. Pystyisin vaihtamaan rahallisesti milloin tahansa 20 vuotta uudempaan. En todellakaan vaihda. Uudet autot ovat hajuttomia, värittömiä, mauttomia. Kaikki näyttävät samoilta ja kuulostavat ompelukoneilta. Kun olen ajanut nykyisen loppuun myös seuraava auto tulee olemaan ysäri peli.
Mulla on noista vanhoista käyttöautoista kokemusta enempi kuin tarpeeks ja se yhtälö on osoittautunut helvetiksi jo 20tkm/vuosi ajomäärillä
Sulla on sitte ollut aika paskoja autoja. Kunnossa oleva auto ei muutu helvetiksi 20 tkm vuodessa ajolla.
 
Tuulilasin vaihto - vakuutus (oma vastuu 100€). Vaihteiston öljynvaihto - vaihtaa auton ennen sitä 🤗
Vaihteistoöljyn vaihtoväli 40 tkm. Eli uusi auto aina silloin 😂 Todella fiksua toimintaa. Kannattaa varmaan vaihtaa auto ennen öljynvaihtoa niin ei tartte niitäkään vaihtaa. Uuden auton vakuutuksen hinnalla saan 10 tuulilasia ja varaosa auton kaupanpäälle 🤗
 
Unohdat vain ettei Oulunmurren jutut ole huumoria. Tosissaan ja faktoina hän ne kertoo. Harmi vain kun hänen jutut paljastuu järestään vääriksi.
Älä oleta kun et itse tiedä paskanvertaa asioista. Laitappa tähän ihan kaikki minun kirjoittamat jutut mitkä ovat vääriä ketjun henkilöstä? Kyllä nää kaikki on ihan kaikkien nähtävillä ja kuultavissa olevia juttuja, sä et edes seuraa koko daamia ja täällä jaksat suu vaahdossa kirjoitella jokaiselle vastakommentteja. Sä oot kyl foorumin väsynein jätkä, täys hupiukko.
 
Ihan todistetusti toimiva ratkaisu tehdä kaksi lyhyttä treeniä yhden pitkän sijaan. Jopa suositeltu jos on aikaa treenata. Myös Supermassa suositteli kahta treeniä tässä ketjussa. Saa kaksi "anabolista ikkunaa".

Miksi vastaus ei saa olla että sillä kehittyy ? Sano joku perustelu miksi toimiva setti pitää vaihtaa ? Ei kukaan vaihda toimivaa pakettia huvikseen. Entä jos kehitys hidastuu ? Se hidastuu kaikilla. Muutokset tehdään sitten. Ei niitä etukäteen tehdä. Jossittelu on ihan turhaa kun kaikki toimii.

Näin ne vain totuudet selviävät yksi kerrallaan kun jotkut katsovat asiat puolueettomana ilman Paulan dissaaus laseja. Alkaa näyttää siltä ettei treenit olekaan määrältä ja volyymilta sen kummempia kuin muillakaan. Eli täyttä oletusta ja mielikuvituksen tuotetta väitteet ketjussa. Tiesin kokoajan.

Jos luit viestini niin tosiaan kyllä muutkin treenaa tuplia, mutta ei 7 päivänä viikossa eikä siten että treenin ulkopuolinen aikana ollaan koko ajan liipandeessa.
 
Toki voi, mutta onko se järkevää tai edes tarpeen? Jos kaksi tunnin treeniä saisi oikeasti tehtyä kerralla 1,5 tunnissa niin miksi se pitää jakaa kahtia? Oletettavasti myös lyhyeen treeniin on esim. lämmiteltävä eli yhdistäminen säästää aikaa. Tuoko se treenikertojen määrä jonkun ylivoimaisen edun verrattuna tehokkaaseen tekemiseen vähemmällä määrällä?

Tietysti oma osaaminen keskittyy lähinnä ihan "tavisten" salitreeniin ja kosketus kilpaurheilijoihin on sivustaseuraamista mm. somen kautta. Kyllähän porukka treenaa kahdesti päivässä mutta kukaan muu seuraamani ei seitsemänä päivänä viikossa. Ennemmin priorisoidaan se että voi pitää 1-2 lepopäivää viikossa ja sit painetaan se 5-6 päivää tuplatkin. Ja tuplista toinen voi hyvin olla aerobinen ainakin kerran viikkoon.

Lähinnä siis mietin mm. bikinijunnujen tuoretta maailmanmestaria jolla on kyllä niin tervepäinen suhtautuminen lajiin kuin voi olla, nuoresta iästä huolimatta. Kisadieetti on kisadieetti mutta offilla eletään niin "normaalisti" kuin kilpaurheilija voi ja syödään vapaammin silloin kun haluaa jne. Samoin jo aiemmin ketjussa puhutut Eveliina Tistelgren ja Piia Pajunen puhuivat jo uran aikana levon ja palautumisen merkityksestä ja nyt jälkikäteen vielä enemmän.

Kehitystä tulee joo mutta onhan tuo tekeminen tosi poikkeavaa muihin verrattuna myös fitness-lajien sisällä. Itseä ainakin kiinnostaisi se MIKSI asiat tehdään noin erilailla ja vastaus ei ole se että no sillä on kehitytty. Miten jos kehitys pysähtyy/hidastuu, miten tuosta laitetaan enää uutta vaihdetta silmään? Tai onko kokeiltu kehittyykö vähemmällä treenillä?

Iso poikkeavuus muihin urheilijoihin on myös tuo liipandeessa olemisen korostaminen. Muut seuraamani urheilijat usein sanovat että lukumäärällisesti isot treenit on mahdollista, koska pystytään esim. nukkumaan 9-10 tuntia yössä ja päiväunet päälle. Että jos olisi päivätöissä/enemmän aikataulutettua tekemistä niin kova treenikuorma ei olisi palautumisen kannalta enää kestävää. Samaan aikaan Paula vetää menemään klo 02:30-19 joka päivä ja korostaa sitä kuinka paljon on touhua ja tekemistä.

No joo, jos/kun Paula siis luet tätä niin toivon vilpittömästi kaikkea hyvää. Toivottavasti tämän päivän ratkaisuja ja tekoja ei tarvitse 10 vuoden päästä katua.
Tunti päivässä riittäisi treeniä, jaloissa voi mennä hieman kauemmin. Typerää hakkaa jotain ojentajaa kaks treeniä päivässä tai hauista samoin, luulis et Shamaanin opeilla sen lihaksen sais ajettua loppuun yhdelläkin treenillä, Adidiktio on addiktio. Tosta ei enään treenimäärää paljon nostella, eli kun kehitys sakkaa niin mitäs sit tehdään? Ai niin, kaasua lissää, taitaa kohta hirttää kiinni.
 
Unohdat vain ettei Oulunmurren jutut ole huumoria. Tosissaan ja faktoina hän ne kertoo. Harmi vain kun hänen jutut paljastuu järestään vääriksi.
No eikä kerro. Näkeehän sen jo Stevie Wonderkin että kirjoittaa tyylillään ja on sen itsekin sanonut useamman kerran. Ja tosiaan sieltä instasta näkee paljon mutta kun et sitä itse edes seuraa. Älä lue kaikkea tosissaan ja ala vänkäämään ja haukkumaan turhasta.
 
Tunti päivässä riittäisi treeniä, jaloissa voi mennä hieman kauemmin. Typerää hakkaa jotain ojentajaa kaks treeniä päivässä tai hauista samoin, luulis et Shamaanin opeilla sen lihaksen sais ajettua loppuun yhdelläkin treenillä, Adidiktio on addiktio. Tosta ei enään treenimäärää paljon nostella, eli kun kehitys sakkaa niin mitäs sit tehdään? Ai niin, kaasua lissää, taitaa kohta hirttää kiinni.
Kehitys loistavaa mutta mielestäsi vitun typerästi treenattu. Onko tärkeämpää miltä ohjelma näyttää paperilla vai se toimiiko se ? Kuka on väittänyt että treeni määrää pitää nostaa kun kehitys hiipuu ? Sitä voi myös vähentää tai muuttaa erilaiseksi. Mutta ei nyt helevetti toimivaa settiä aleta muuttamaan. Olet muuten itsekin huudellut monesti ettei toimivaa systeemiä saa muuttaa. Joten äläpä käännä takkiasi.
Jos luit viestini niin tosiaan kyllä muutkin treenaa tuplia, mutta ei 7 päivänä viikossa eikä siten että treenin ulkopuolinen aikana ollaan koko ajan liipandeessa.
Mikä on ongelmana jos on treenin ulkopuolista elämää? Kaikki toimii. Vitun sama vaikka istut muurahaispesässä treenin ulkopuolisen ajan jos tulosta tulee. Olisiko kaikki hyvin jos Paula lorvisi sohvalla muun ajan. Ei kantaisi kauppakasseja eikä siivosi ettei energia kulu. Ei sinullekaan ulkopuoliset huutele että treenin ulkopuolinen aikasi on väärin eletty.
 
Älä oleta kun et itse tiedä paskanvertaa asioista. Laitappa tähän ihan kaikki minun kirjoittamat jutut mitkä ovat vääriä ketjun henkilöstä? Kyllä nää kaikki on ihan kaikkien nähtävillä ja kuultavissa olevia juttuja, sä et edes seuraa koko daamia ja täällä jaksat suu vaahdossa kirjoitella jokaiselle vastakommentteja. Sä oot kyl foorumin väsynein jätkä, täys hupiukko.
Sun väitteet : Paula treenaa aina täysiä 2 x päivässä. Joka aamu kova aerobinen treeni. Totuus : Treenit eivät ole erityisen kovia ja yksi treeni on kestoltaan vain "puolikas". Aerobinen lyhyt ja kevyt crostrainer treeni. Sun "insta faktojen" perusteella porukka on saanut täysin väärän kuvan koko hommasta. Useampi on ottanut Paulan seurantaan instassa ja oikonut väitteitäsi sekä ihmetellyt miksi homma ei olekaan kuvailemasi kaltaista. Sun joka jutussa on Oulunmurre lisää ja omia oletuksia. Ja ei en ole instassa. Mutta uskon asioita joita puolueettomat kertovat. Sun näkökulmasi ovat pelkästään Paula vastaisia ja kaukana totuudesta.
 
Ei kyse olekaan siitä että Paula tekee väärin vaan siitä että hän tekee hyvin eri tavalla kuin muut ja se herättää huomiota.

En tiedä miksi edes väännän tästä täällä. Itse tosiaan Paulan instaseuraaja jo pitkään ja juuri siksi että seuraan paljon muitakin urheilijoita ja liikunta-ala kiinnostaa muutenkin, ja omassa viitekehyksessään Paulan toiminta on hyvin poikkeuksellista. Lisäksi palautumiskyky on ilmiömäinen kun ei tarvitse koskaan lepoa ja pystyy myös kisaamaan enemmän kuin suurin osa muista. Päälle poikkeava päivärytmi ja hyvin tiukka suhtautuminen ruokailuun myös offilla. Niin ja se että koskaan ei väsytä, ei ole huonoa treeniä eikä sama puuromössö kyllästytä. Ja toki siis tuo massan lisäys on järkyttävän kova verrattuna muihin.

Eikä se ole väärin mutta varsin poikkeavaa kyllä, turha sitä on Predatorin yrittää vääntää siihen että vihaisin Paulaa tai olisin jostain kateellinen.
 
Mun mielestä Oulunmurre kirjoittaa täyttä asiaa huumorilla höystettynä. Hyvä tyyli🙂
OulunMurre + Paula Ranta -kombinaatio on myös näin:

Omien sanojensa mukaan viidenkympin huiteilla oleva työtön mies, jonka forumikäyttäytyminen on keskittynyt lähes puhtaasti parikymppiseen naiseen nimeltä Paula Ranta. Kiinnostuksen voin lähes taatusti luvata olevan erittäin yksipuolinen, niin kauan kuin Paulan elantoon ei vaikuta.

Kommentoidut asiat ovat myös järjestään puolelta negatiivinen, tai ne sävytetään semmoisiksi, tiedostaen tai tiedostamatta.
Disclaimer on järjestään että kaikki asiat ovat instasta, mutta mukaan on silti ujutettu hämmästelyjä käytettyjen aineiden määrästä.
 
OulunMurre + Paula Ranta -kombinaatio on myös näin:

Omien sanojensa mukaan viidenkympin huiteilla oleva työtön mies, jonka forumikäyttäytyminen on keskittynyt lähes puhtaasti parikymppiseen naiseen nimeltä Paula Ranta. Kiinnostuksen voin lähes taatusti luvata olevan erittäin yksipuolinen, niin kauan kuin Paulan elantoon ei vaikuta.

Kommentoidut asiat ovat myös järjestään puolelta negatiivinen, tai ne sävytetään semmoisiksi, tiedostaen tai tiedostamatta.
Disclaimer on järjestään että kaikki asiat ovat instasta, mutta mukaan on silti ujutettu hämmästelyjä käytettyjen aineiden määrästä.
Sinäkään Frakkenstain et tiedä että ihmiset tuntee toisia ihmisiä jotka ovat tekemisissä joidenkin kanssa ja sieltä saa sisäpiiritietoa vaikka niistä coctaileista. Kuten @salakaataja mainitsikin asiasta. Eikä tarvii olla Einstein että näkee sokeakin kepillään että kaasu on pohojasa, vai meinaakko nä että puolikkaalla Anavarilla mennään päivässä?
 
Sun väitteet : Paula treenaa aina täysiä 2 x päivässä. Joka aamu kova aerobinen treeni. Totuus : Treenit eivät ole erityisen kovia ja yksi treeni on kestoltaan vain "puolikas". Aerobinen lyhyt ja kevyt crostrainer treeni. Sun "insta faktojen" perusteella porukka on saanut täysin väärän kuvan koko hommasta. Useampi on ottanut Paulan seurantaan instassa ja oikonut väitteitäsi sekä ihmetellyt miksi homma ei olekaan kuvailemasi kaltaista. Sun joka jutussa on Oulunmurre lisää ja omia oletuksia. Ja ei en ole instassa. Mutta uskon asioita joita puolueettomat kertovat. Sun näkökulmasi ovat pelkästään Paula vastaisia ja kaukana totuudesta.
Mua ei vittuakaan kiinnosta mitä sä ajattelet, mä latelen faktaa pöytään mitä itse näen ig-stooreista. Eipä ne kevyitä treenejä ole, 300kg Hack ja 600kg prässi. Ihan täysiä treenejä ne on molemmat päivässä, puolikkaita nähnytkään. Sunki pitäs ottaa Paula seurantaan Instassa niin noi sun siniset lasit lentäis helevettiin. Tollaset fanipojat kuten sinä yrittää oikoa faktoja suoriksi ja heittelee omia oletuksiaan totuuksina. Käy vaikka ajelulla sillä Toyota Tercelilläs ja ota happea vähän.
 
Sinäkään Frakkenstain et tiedä että ihmiset tuntee toisia ihmisiä jotka ovat tekemisissä joidenkin kanssa ja sieltä saa sisäpiiritietoa vaikka niistä coctaileista. Kuten @salakaataja mainitsikin asiasta. Eikä tarvii olla Einstein että näkee sokeakin kepillään että kaasu on pohojasa, vai meinaakko nä että puolikkaalla Anavarilla mennään päivässä?

Kannattaa varmaan silloin mainita disclaimerina että lähteenä ovat 'naapurin mummo' tai vaikkapa 'koiran kummin kaima'.

Toki nuo ovat semmoiset lähteet että siinä saa jo paljon vapaammat kädet kommentoida, kuin jos lähteenä olisi pelkkä insta. Ihan kätevää sinänsä.

Itse voiman pimeältä puolelta mulla ei ole tarttumapintaa sanojen 'susta' ja 'deca' ulkopuolelta, hyvä kun niistäkään; en operoi sillä puolella aitaa. Puolikas Anavar ei kerro mulle mitään, joku Star Wars-termi?
 
Itse voiman pimeältä puolelta mulla ei ole tarttumapintaa sanojen 'susta' ja 'deca' ulkopuolelta, hyvä kun niistäkään; en operoi sillä puolella aitaa. Puolikas Anavar ei kerro mulle mitään, joku Star Wars-termi?
Sit on parempi olla kommentoimatta näihin juttuihin jos oot noin pihalla kuin lumiukko. Sä oot samalla tasolla kuin Instagramin teinitytöt jotka luulee et herkkupuuroa syömällä pääsee tommoseen kondikseen. Tavikset ei vaan hiffaa missä mennään.
 
Nyt jotain lähdekritiikkiä, ennen kuin teette liian syväluotaavia analyysejä ;-)

Kyseessä on Instagram! Siellä luodaan brändiä, joten pienellä varauksella ja lähdekritiikillä kannattaa sisältöön suhtautua. Kuinka moni "somevaikuttajista" julkaisee niitä huonoa hetkiä tai tarinoita normaalista arjesta?

Aika vähässä taitaa olle ne, jotka pistää sisältöä siitä, että treenit ei kulje sekä vituttaa ja väsyttää. Kyllä siellä aina itseä nostetaan ja näytetään hymynaamaa. Toki muutamia poikkeuksiakin on.

Uskotteko oikeasti, että Instagramista tai Tubesta löytyy totuus? Se on elokuvaa... =D
 
Sit on parempi olla kommentoimatta näihin juttuihin jos oot noin pihalla kuin lumiukko. Sä oot samalla tasolla kuin Instagramin teinitytöt jotka luulee et herkkupuuroa syömällä pääsee tommoseen kondikseen. Tavikset ei vaan hiffaa missä mennään.

Höpöhöpö. Asiat mistä olen kritisoinut, 1) tuo hyvin yksipuolinen kiinnostus, 2) kommentointi on lähtökohtaisesti negatiivista ja 3) 'tieto' käytetyistä aineista. Ja lähteenä insta ja / tai sokean keppi.

Itse saavutetun kondiksen/kehityksen suhteen: mulla ei ole mitään harhakuvaa millä puolella rajaa tuolla joutuu toimimaan, herkkupuuroa tai ei. Sen seikan tajuamiseen ei tarvita kemian/määrien tietämystä. Vaikka tunnen kehonrakentajia, eivätpä he minun kanssa niistä keskustele..enkä kysele kun ei kiinnosta.
 
Nyt jotain lähdekritiikkiä, ennen kuin teette liian syväluotaavia analyysejä ;-)

Kyseessä on Instagram! Siellä luodaan brändiä, joten pienellä varauksella ja lähdekritiikillä kannattaa sisältöön suhtautua. Kuinka moni "somevaikuttajista" julkaisee niitä huonoa hetkiä tai tarinoita normaalista arjesta?

Aika vähässä taitaa olle ne, jotka pistää sisältöä siitä, että treenit ei kulje sekä vituttaa ja väsyttää. Kyllä siellä aina itseä nostetaan ja näytetään hymynaamaa. Toki muutamia poikkeuksiakin on.

Uskotteko oikeasti, että Instagramista tai Tubesta löytyy totuus? Se on elokuvaa... =D
Tämä nimenomaan ! Oli sitten kyse instasta tai facesta, harva jakaa sinne paskoja treenejä tai negatiivisia asioita joita tapahtuu kaikille. Varsinkin kun kyse henkilöstä jota moni seuraa. Porukkaa luulee että Paulan koko elämä on se mitä instaan on jaettu. Onneksi keskustelusta löytyy Jyrän kaltaisia jotka käyttävät omiakin aivoja eivätkä tuijota sokeasti instaa.
Ei kyse olekaan siitä että Paula tekee väärin vaan siitä että hän tekee hyvin eri tavalla kuin muut ja se herättää huomiota.
Jos pelkästään herättää huomiota miksi reaktiot ovat keskustelun tasoa ? Ota nyt silmä käteesi. 104 sivua on haukuttu kaikki paskaksi ja ihan väärin tehdyksi. Käytännössä ihan kaikki on lytätty valmentajan pukeutumista myöten. Montako viestiä löydät jossa on sanottu mitään positiivista henkilöstä ? Sano joku muu bodari kuka on lytätty näin pahasti erikoisen treeni metodin takia ? Tämä on pakkiksen kautta aikojen negatiivisin ketju. Et voi millään väittää että "ei tässä kukaan ole Paulan tapoja vääriksi sanonut" 🤣
 

Suositut

Back
Ylös Bottom