FIGURE PRO Paula Ranta

Tämä😁 Mua hymyilyttää aina tuo liipandeeseen lähtö. Muuttuu puhetyyli samanlaiseksi kuin "shamaanilla".
Itse olen muualta kotoisin, tosin puhekieleen tarttuu oulunmurre, kun näillä kulmilla asustelen. Kyllähän näen välillä ohimennen Shamaania Oulusa, vettää ylikireä huppari päällä ja kävelee kuin köntsät housusa, ajelee kymmenen vuotta vanhalla Audilla kunhan Paula ei ole sillä Liipandeessa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvä pointti Tanella. Mittarina voitaneen kaiken järjen mukaan pitää kilpailuissa menestymissä, tässä tapauksessa figurea. Eikä se menestys kovin kummoista ole ollut oikeissa kisoissa. Eli mitä tässä nyt mitataan? Tossa lajissahan ei haeta sitä isointa ja suonikkainta
Ei ratkaise menestys jos ura on vasta alkanut. Silloin katsotaan kehittymistä. Et voi ottaa kisamenestystä verrokiksi jos toisella eka kisat käyty ja toisella vuosien kokemus. Täällä vaaditaan että Paulan pitäisi voittaa kaikki kisat parikymppisenä eka kisoista lähtien.
Onko tuosta aerobisesta parempaa tietoa? Sekin voi olla 45min anaerobisen kynnyksen tuntumassa tai sitten jollain matalalla sykkeellä tehty mikä vertautuu lähinnä kävelylenkkiin.
30-45 min kevyttä crostraineria. Eli vastaa suunnilleen kävelylenkkiä. Täällähän sekin väännettiin niin että Paulan aerobinen on ihan täysiä maksimi sykkeellä.
en kyllä voi mitenkään käsittää että miten ihminen voi olla niin typerä että paskotaan terveys jotta menestyis jossain marginaali lajissa missä ei edes rikkaaksi pääse
Osa uskaltaa elää elämänsä kuten haluaa. Kaikkien ei tarvitse kysyä muilta lupaa onko ok elää näin. Yhtä hyvin voit kysyä mitä järkeä on kiipeillä vuorille ja sukeltaa. Lisäät vain riskiä kuolla. Mitä järkeä on harrastaa voimanostoa? Rikot paikkasi eikä voimilla tee yhtään mitään. Etkä saa penniäkään. Täysin tarpeetonta kritisoida kuinka muut elävät elämänsä.
Eiköhän se kehitys kisoissa mitata sillä kuka siellä palkintopalleilla seisoo
Ei todellakaan. Voit seistä palkintopallilla vaikka et ole kehittynyt viiteen vuoteen yhtään. Toinen on noussut sijalta 72 sijalle neljä. Kumpihan on kehittynyt enemmän ? Kehitys mitataan vain omaan potentiaaliin nähden. Ei muihin verraten. Ei se niin mene että vain voittaja kehittyy ja muut ovat paskoja.
No aika hyvin on kyllä minun mielestä myös kisoissa menestynyt.
Pro kortti ekana kisa vuonna, eipä oo moni suomalainen tähän pystynyt, tai saanut korttia ylipäätään missään vaiheessa uraa.
Näin se on. Täällä vaan vaaditaan että pitäisi olla Ms.Olympia eka vuonna.
 
Itse olen muualta kotoisin, tosin puhekieleen tarttuu oulunmurre, kun näillä kulmilla asustelen. Kyllähän näen välillä ohimennen Shamaania Oulusa, vettää ylikireä huppari päällä ja kävelee kuin köntsät housusa, ajelee kymmenen vuotta vanhalla Audilla kunhan Paula ei ole sillä Liipandeessa.
Ai sekin on nyt väärin kun ajelee 10 vuotta vanhalla Audilla ? Minä ajelen 30 vuotta vanhalla saabilla. 25 vuotta vanhalla Toyotalla ajavia on varmaan satoja tuhansia. 10 vuotta vanha auto ei ole edes vanha. Yli kireitä huppareita bodareilla näkee joka päivä.
 
Ai sekin on nyt väärin kun ajelee 10 vuotta vanhalla Audilla ? Minä ajelen 30 vuotta vanhalla saabilla. 25 vuotta vanhalla Toyotalla ajavia on varmaan satoja tuhansia. 10 vuotta vanha auto ei ole edes vanha. Yli kireitä huppareita bodareilla näkee joka päivä.
Sä oletkin eläkeläinen.

Mulla ei ole autoa edes varaa pitää kun olen työtön.
 
Missä tahansa arvostelulajissa on kehittymisen mittaaminen lopulta hyvinkin monimutkainen juttu.
Tai no, ei varmaan ihan alussa mutta tietyn tason jälkeen.
 
Ai sekin on nyt väärin kun ajelee 10 vuotta vanhalla Audilla ? Minä ajelen 30 vuotta vanhalla saabilla. 25 vuotta vanhalla Toyotalla ajavia on varmaan satoja tuhansia. 10 vuotta vanha auto ei ole edes vanha. Yli kireitä huppareita bodareilla näkee joka päivä.
Tämäkin on miten sen suhteuttaa, mutta voi perustellusti sanoa, että 10-15v vanha nykyauto auto on jo siinä mielessä vanhahko, että suurin osa on jo elinkaarensa loppupuolella. Korroosio ja tekniset viat yleistyy tuossa iässä. Vanhemman sukupolven autoissa ei ollut ehkä niinkään ongelma, koska elektronisesti ohjattuja toimintoja oli niin paljon vähemmän ja autojen suunnittelussa oli enemmän otettu huomioon korjausystävällisyys.

Ei niitä 25v vanhoja Toyotoja kyllä ihan hirveesti liikenteessä enää nää. Suurin osa on jo paalattu ruosteen, jos ei muun takia. Hyvin pidettyjä ja vähän ajettuja yksilöitä on vielä. Ei takuulla ole satoja tuhansia 90 luvun Corolloita enää liikenteessä. Eikä ykkössukupolven Avensiskaan ole enää mikään kovin yleinen näky, niinkuin 10v takaperin. Eikä nekään ole vielä 25v iältään.
 
Sä oletkin eläkeläinen.

Mulla ei ole autoa edes varaa pitää kun olen työtön.
Ei liity asiaan mitenkään olenko eläkkeellä vai töissä. Olen ajanut koko ikäni vanhoilla autoilla. Myös silloin kun olin kokoaikatöissä. Uudet autot ovat ihan perseestä. Jollottavat vika valot ja sähköviat ei voisi vähempää kiinnostaa. Auto pitää pystyä itse huoltamaan. En kyllä käsitä mistä tämän auto jutun tähän revit. Loppuu vissiin aiheet mistä voit dissata Paulaa ja hänen valmentajaa. Menee jo niin oudoiksi juttusi. Nyt haukutaan jo valmentajan vaatteet ja auto🙄 Selvitään vielä löytyykö lemmikkieläimiä niin haukutaan nekin 👍
10-15v vanha nykyauto auto on jo siinä mielessä vanhahko, että suurin osa on jo elinkaarensa loppupuolella
10 vuotta auto elinkaarensa loppupäässä? Nyt on kovat väitteet. Riippuu automerkistä, mutta noin uusissa on hädin tuskin ruostettakaan vielä. Vapari koneilla ajaa + 400 km. Mutta peruskäytössä 10 vuotta vanha auto ei ole lähelläkään loppusuoraa. Porukalla on vain oletus että 200 tkm ajettu auto on loppuu ajettu paska. Vaihtavat uuteen vaikka entinen ei ole edes puolivälissä.
 
Kyllä, jos on lahjakas ja ei niin lahjakas ja molemmilla sama työmoraali.
Siinä mielessä urheilu on "epäreilua" että laiskempi voi voittaa, jos lahjakkaampi.
Mutta onneksi monesti myös "hard work beats talent"
Näin on. Minulta tulee kyllä suurin arvostus niille, jotka eivät ole joukon lahjakkaampia, vaan työmoraali on kova. Se on myös kunniakasta kilpailla lahjakkaampia vastaan ja välillä käy myös niin, että se työmoraali palkitaan kirkkaimmalla mitallilla.
 
30-45 min kevyttä crostraineria. Eli vastaa suunnilleen kävelylenkkiä. Täällähän sekin väännettiin niin että Paulan aerobinen on ihan täysiä maksimi sykkeellä.
Sanoo mies, joka omien puheidensa perusteella ei edes seuraa Paulan instaa. Silti tietää minkälaista se aerobinen on ja muut ovat väärässä.
Uudet autot ovat ihan perseestä.
Itse en muunlaisilla ajakaan. Minusta taas vanhat koslat on perseestä.
 
Itse ajattelen kilpakehonrakennuksen extreme-urheilulajina. Niissä harvoin on tarkoitus mitään terveydenedistämistä miettiä. Mahtaneeko basejumping- tai wingsuit-harrastajien ryhmissä myös olla kova arvostelu kuinka vaarantavat henkensä. Formuloissakin ennen kun ei ollut niin turvallisia autoja, se joka meni eniten äärirajoilla onnettomuuksien uhalla menestyi. Ne jotka eivät ole siten valmiita riskeeraamaan, tuskin pääsevät koskaan edes osallistumaan.
 
Itse ajattelen kilpakehonrakennuksen extreme-urheilulajina. Niissä harvoin on tarkoitus mitään terveydenedistämistä miettiä. Mahtaneeko basejumping- tai wingsuit-harrastajien ryhmissä myös olla kova arvostelu kuinka vaarantavat henkensä. Formuloissakin ennen kun ei ollut niin turvallisia autoja, se joka meni eniten äärirajoilla onnettomuuksien uhalla menestyi. Ne jotka eivät ole siten valmiita riskeeraamaan, tuskin pääsevät koskaan edes osallistumaan.
Riskejä on pakko ottaa lajissa kun lajissa, jos haluat huipulle.
Ja ne riskit ei aina ole mahdollista olla ns. "hallittuja riskejä"
Se on vähän kun monesti sanotaan, että pitää olla varasuunnitelma eli plan B.
Mutta jos sinulla on tuo plan B olet jo antanuy itsellesi luvan epäonnistua päätavoitteessa.
Plan B destroy plan A
 
Sanoo mies, joka omien puheidensa perusteella ei edes seuraa Paulan instaa. Silti tietää minkälaista se aerobinen on ja muut ovat väärässä.
Aerobisen määrä on kerrottu tässä langassa. Lähteenä Paulan instagram. Jos minä olen väärässä voitte ihan katsoa peiliin mitä paskana tänne jaatte 👌
 
Kyllä, jos on lahjakas ja ei niin lahjakas ja molemmilla sama työmoraali.
Siinä mielessä urheilu on "epäreilua" että laiskempi voi voittaa, jos lahjakkaampi.
Mutta onneksi monesti myös "hard work beats talent"
Tämä on totta. Paras ei ole aina tunnollisin jo kovin treenaaja. Lahjakkuus antaa asioita anteeksi. Lahjattomalla ei ole varaa löysäillä. Siksipä Arvostan eniten ei niin lahjakkaita jotka ovat kehittyneet paljon antamalla kaikki lajilleen. Eivät ole välttämättä aina siellä palkintopallilla. Aika jännä muuten kun lähes kaikki väittävät olevansa lahjattomia. Varmaan halutaan ottaa irtopisteitä luomalla tarina "täysin lahjattomasta maailman mestariksi". Esimerkkeinä tulee mieleen 245kg penkkaaja joka väittää olevansa lahjaton kynäniska ja 360kg kyykkäävä ja 385kg vetävä joka ei omaa omien sanojen mukaan lahjoja voimailuun. Terve 🤦‍♂️
 
Tämä on totta. Paras ei ole aina tunnollisin jo kovin treenaaja. Lahjakkuus antaa asioita anteeksi. Lahjattomalla ei ole varaa löysäillä. Siksipä Arvostan eniten ei niin lahjakkaita jotka ovat kehittyneet paljon antamalla kaikki lajilleen. Eivät ole välttämättä aina siellä palkintopallilla. Aika jännä muuten kun lähes kaikki väittävät olevansa lahjattomia. Varmaan halutaan ottaa irtopisteitä luomalla tarina "täysin lahjattomasta maailman mestariksi". Esimerkkeinä tulee mieleen 245kg penkkaaja joka väittää olevansa lahjaton kynäniska ja 360kg kyykkäävä ja 385kg vetävä joka ei omaa omien sanojen mukaan lahjoja voimailuun. Terve 🤦‍♂️

Täysin samaa mieltä👍

Muuten Paitsi että täysin lahjaton kynäniskakin voi 360kg kyykätä. (Ja tuun sen vielä ensi vuonna todistamaan).
 
En kyllä käsitä mistä tämän auto jutun tähän revit. Loppuu vissiin aiheet mistä voit dissata Paulaa ja hänen valmentajaa. Menee jo niin oudoiksi juttusi. Nyt haukutaan jo valmentajan vaatteet ja auto🙄 Selvitään vielä löytyykö lemmikkieläimiä niin haukutaan nekin 👍
Tossa ei dissattu miestä, vaatteita eikä autoa, mainitsin vain että olen törmännyt Shamaaniin usein Oulusa ja toin havaintoni esiin. Ei Audissa ole mitään vikaa ja kyllähän se huoparikin kiristää kun Pullapaula syöttää kaikenmaailman herkut ja hampparit sille mitä itse kuolaa, kävely ontuu myös monesti kovan jalkapäivän jälkeen. Älä oleta mitään, nää on keksittyjä juttuja.
 
Täällä vaaditaan että Paulan pitäisi voittaa kaikki kisat parikymppisenä eka kisoista lähtien.
Ei vaadita.

Täällähän sekin väännettiin niin että Paulan aerobinen on ihan täysiä maksimi sykkeellä.
Ei väännetty.

Täällä vaan vaaditaan että pitäisi olla Ms.Olympia eka vuonna.
Ei vaadita.

Vittu sä Predatori jauhat paskaa enemmän kuin kukaan muu tässä ketjussa. En käsitä että miten pystyt vääntämään kaikki asiat aina päin vittua.
 
Nyt oli Shamaanilla menny eilen ilta kosteaksi ja skippas aamutreenin, ei paljo selostusta kuulunut iltapäivänkään treenissä. Alkaako ote lipsumaan valmennuksessa pikku hiljaa?
 
Minusta taas vanhat koslat on perseestä.
Tama. Ostin ekaksi autoksi 3 vuotta vanhan bemarin kun niitten saksalaisten autojen piti olla niin saatanan hyvia, isot pojat kertoi mulle tuo legendan. Jai armoton vitutus kateen sen omistamisesta. Tuhansien edesta huollin sita ja myytti saksalaisesta laadusta meni romukoppaan. Jalkeenpain ajateltuna remonttirahoilla olisi varmaan voinut hoitaa uuden auton kuukausimaksut. Sen jalkeen olen ostanut 3 uutta autoa n. 3-4 vuoden valein. Mita remppaa on pitanyt tehda? Kerran vilkkuvalo piti vaihtaa yhdesta autosta, siina kaikki. Ja kaikki autot jenkkiautoja. Kylla maksan tuosta mielellani vahan enemman lisaa kuukaudessa, ja mun mielenrauhakin on jonkin arvoista. Ja tietty auto nayttaa ja haisee uudelta.
 
Nyt oli Shamaanilla menny eilen ilta kosteaksi ja skippas aamutreenin, ei paljo selostusta kuulunut iltapäivänkään treenissä. Alkaako ote lipsumaan valmennuksessa pikku hiljaa?
Älä helevetissä. Nyt on vakava asia. Jäi yhdet treenit väliin 😱 Kenties oli pikkujoulut. Kätevästi vedit johtopäätöksen että valmennus alkaa lipsua.
Parempi että itse alat seuraamaan Paulaa ja Shamaania Instassa niin sun ei tartte tehdä oletuksia meidän kirjoitteluista.
Teidän jututhan piti olla 100% faktaa. Joko alkaa takki kääntyä kun juttunne todetaan järestään huuhaa puheiksi.
Tossa ei dissattu miestä, vaatteita eikä autoa, mainitsin vain että olen törmännyt Shamaaniin usein Oulusa ja toin havaintoni esiin
Oletko huomannut että kaikki "havaintosi" ovat olleet negatiivista ja valitusta. Tyylisi tehdä havaintoja on aika rajoittunut. Varmaan teet Paulan maitopurkistakin havaintoja että on väärin avattu ja huono ryhti.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom