Paskimmat palkat kisa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jambo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Provikka: Onhan niitä tosi loistaviakin päiviä. Silloin kun 7 tunnin päivästä saa 0e -matkat ja ruokailu, ei fiilis ole paras mahdollinen.

Stade sanoi:
Olen ehkä onnellisessa asemassa sen suhteen että vaikka "palkka" siitä että olen kotona on huono, rakastan ylikaiken touhuta täällä kotona, lasteni kanssa. Voin tehdä kaiken juuri niinkuin haluan, ilman että kukaan huohottaa niskaan ja uhkaa potkuilla jos ei asiat etene sutjakammin.

Näinhän se aina on. Mutta mistä siis valitus? Teet ihan itse valitsemaasi "työtä", ja varmaan oli etukäteen alan palkkataso tiedossa. Yleensä hauskat asiat tässä maailmassa maksavat, sinä saat siitä rahaa, ja silti valitat että pitäisi saada enemmän. Se niin kuin ei ihan mene jakeluun.

Tredin alottaja valitteli kunnalisen puolen huonoa palkkaa suhteessa vaativuuteen ja vastuuseen, Itse tulin kunnalliselle puolelle puoli vuotta sitten töihin julkiselta puolelta ja ikävä rangaistus töiden hyvin tekemiselle on se että vastuuta tulee koko ajan lisää palkan pysyessä samana, nyt valmistelen lähtöä takasin julkiselle sektorille vastaaviin töihin koska palkka on tuntuvasti parempi siellä.

vision sanoi:
Tredin alottaja valitteli kunnalisen puolen huonoa palkkaa suhteessa vaativuuteen ja vastuuseen, Itse tulin kunnalliselle puolelle puoli vuotta sitten töihin julkiselta puolelta ja ikävä rangaistus töiden hyvin tekemiselle on se että vastuuta tulee koko ajan lisää palkan pysyessä samana, nyt valmistelen lähtöä takasin julkiselle sektorille vastaaviin töihin koska palkka on tuntuvasti parempi siellä.

Siis varmaan julkisella tarkoitat yksityistä? Koska valtio, liikelaitokset, kunnat yms.= julkinen sektori. Firmat jne.=yksityinen?

Edit: Aloin just funtsimaan että mistä toi julkinen sektori sana tulee? Liittykö se siihe, että kaikki virat joudutaan laittamaan julkiseen hakuun? Tuntuis ainakin loogiselta...

Sorry pientä :offtopic:

Goatsilla sanoi:
Näinhän se aina on. Mutta mistä siis valitus? Teet ihan itse valitsemaasi "työtä", ja varmaan oli etukäteen alan palkkataso tiedossa. Yleensä hauskat asiat tässä maailmassa maksavat, sinä saat siitä rahaa, ja silti valitat että pitäisi saada enemmän. Se niin kuin ei ihan mene jakeluun.

Mielestäni en ole valittanut kohtaloani, vaan kertonut yleisesti kuinka meillä mennään. Ja ilomielin olisin saamatta pennin hyrää tästä hyvästä, jos elintasomme ei siitä kärsisi. Mutta ilman euroja kun ei nykypäivänä taida selvitä.
Mutta itse olen polkuni valinnut ja kuten jo aikaisemmin toin esiin en sitä kadu. Piste.

Antzu sanoi:
Siis varmaan julkisella tarkoitat yksityistä? Koska valtio, liikelaitokset, kunnat yms.= julkinen sektori. Firmat jne.=yksityinen?

Edit: Aloin just funtsimaan että mistä toi julkinen sektori sana tulee? Liittykö se siihe, että kaikki virat joudutaan laittamaan julkiseen hakuun? Tuntuis ainakin loogiselta...

Sorry pientä :offtopic:

Juu eli yksityiseltä valtiolle ja nyt takas yksityiselle
Lisää offtopic

Julkinen voisi tulla vaikka siitä, että kaikki toiminta on julkista (ellei erikseen ole muuta määrätty). Toisin sanoen firmassa kuka tahansa ei voi tulla nuuskimaan, mutta valtiolla tai kunnalla voi. Ja valittu edustajasi eli poliitikko tekee sen kuitenkin.

Kuntokeskusohjaaja 9.2/h
Ei iltalisiä ja muutenkin paskat edut, saa reenata ilmaiseksi jes! :jahas:
Paitsi lisäravinteet saan tukkuhinnoilla, mahtavaa.
En mä kyllä palkantakia tota duunia valinnutkaan.
Keväällä personaltraineriksi niin sitten saa pikkasen enemmän hilloo, ja lisäarvoa itselleen :lol2:

Viime kesänä olin piensäkityksessä eli lemppasin säkkejä: 25kg ja 40kg säkkejä. Trukilla ajoa ja tilausten hoitoa. Päivät 7.00 > 15.30-16.00. Ruokatauko + kaksi kahvitaukoa. Palkka 7.00€ tunnilta. Ihanaa hommaa, aamulla aivot narikkaan ja jos jaksaa, niin ottaa ne, kun pääsee töistä.

Tuossa jo olikin jotain vääntöä siitä, kuinka kotona olevia vanhempia tuetaan... Eli aikas heikosti. Samahan se on opiskelijoilla, pelkkien tukien varassa eläminen on aika kituuttamista. Vaikka kaikki joilla on kokemusta jommasta kummasta, tietävät sen että "töitä" saa painaa yötä päivää.

Itse sain juuri uuden työpaikan.. :hyper: Tosin määräaikaisen, mutta tietääpähän että seuraavat kuukaudet on tukevasti "leivässä kiinni". Saan huimasti kemian perusteollisuuden TES:in mukaista lähtöpalkkaa, taitaa olla 1391-1506€ ilman mitään lisiä. Voi toki olla, kunhan pääsen asiasta kahden kesken tutun pomon kanssa neuvottelemaan, että palkka saattaa jokusen sentin nousta, mikäli aiempi kokemukseni teollisuuden töistä vaikuttaa mitenkään.

Kuitenkin tuo summa tuntuu tällä hetkellä oikein hyvältä kuukausipalkalta, on tässä jo pelkän opintotuen ja asumislisän (ja avokin tulojen) varassa kitkuteltukin ihan riittävän kauan. :)

Edit: Taisin laittaa vanhentuneen TES:in mukaiset summat tohon. Olkoon... Jotain tonne päin kuitenkin.

luumu sanoi:
Julkinen voisi tulla vaikka siitä, että kaikki toiminta on julkista (ellei erikseen ole muuta määrätty). Toisin sanoen firmassa kuka tahansa ei voi tulla nuuskimaan, mutta valtiolla tai kunnalla voi. Ja valittu edustajasi eli poliitikko tekee sen kuitenkin.

Joo, näinhän se menee... pääpiirteittäin. Ja julkisen puolen palkat on myös julkisia. Jos haluat tietää esimerkiksi jonkun rohvessorin palkan, niin soitat vaan kyseiseen tiedekuntaan niin niiden täytyy antaa kyseisen henkilön palkkatiedot, ilman että edes kerrot nimeäsi tai syytä miksi tietoa tarvitset :eek: Tosta oli just juttu vissiin edellisessä Ylioppilaslehdessä...

Dobermann sanoi:
Niin? Joulupukkiko ne sulle maksaa kun aika tulee?

Jos oikein luvut muistan, niin tänä vuonna maksetaan eläkkeitä n. 4 mrd euron edestä ja eläkelaitoksilla on rahaa pääosin sijoituksissa mm. pitkällä korolla ja osakkeissa yht. 20 mrd euroa. Eli kyllä sitä rahaa on, mutta nyt on vaan mietitty sitä että, riittääkö tuo "varanto".

Itse en ikinä menisi mihinkään pölyiseen halliin töihin! Palkka sellaisissa hallissa tehtävissä hommissa ei ole kovinkaan kummoinen, mutta työolot useimmiten ikävät. Pölyistä, pimeää, tunkkaista, ehkä jopa sotkuista.. Riippuu tietysti myös paljon firmasta. EIväthän kaikki hallit tietenkään hirveitä ole.
Toinen homma mistä ei mielestäni saa tarpeeksi palkkaa on "liukuhihnatyöt". Niissä hommissa ei ainakaan laiskotella, kun hihna määrää tahdin. Yksitoikkoista ja palkka tuskin on kovin kummoinen!
Ehkä olen itse hieman nirso, mutta missään "huonoissa" hommissa en ole koskaan ollut. Ei ole onneksi tarvinnut, kun aina on ollut jotain toimistotöitä tai muita "siistejä" hommia tarjolla. Siitä olenkin ollut erittäin kiitollinen! Ja palkasta ei ole voinut niissä hommissa kyllä valittaa.
Joissakin ammateissa/paikoissa on muuten hemmetin hyvät lisät, jotka varmasti nostattavat palkkaa mukavasti. Halleissa nekään ei valitettavasti kovin kummoiset yleensä ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom