Paskimmat palkat kisa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jambo
  • Aloitettu Aloitettu
luumu sanoi:
Anteeksi että poikkean aiheesta.

Jambo on hyvä esimerkki asiasta, joka tulee kriisiyttämään Suomea. Julkiselle sektorille pitäisi palkata kovatasoista väkeä ja maksaa kovatasoista palkkaa. Jossain vaiheessa "jambot" eivät enää viitsi ja lähtevät yksityiselle. Ne jäävät, jotka eivät pääse. Rutiinit varmaan hoituu edelleen, mutta koska julkinen sektori kohtaa niin nyt kun jatkossakin valtavia uudistuspaineita niin em. jäävältä porukalta se ei vain luonnistu.

Jambo, en tiedä oletko ns. "urautunut" niin pahoin, että vaikea lähteä muualle tai sitten ei vaan huvita, mutta muista, että julkisella on edelleen myös erittäin kovapalkkaisia liksoja, jos osaamista riittää. Röyhkeyttä vaan hakuun.

No joo, toi mun palkka on monien "ihmeellisten yhteensattumien" summa jollaista voi tapahtua vaan julkisella sektorilla. Osaksi omaa tyhmyyttä kun en laittanut omaa palkkapyyntöä ja kuvittelin tietysti palkan vastaavan työtehtäviä. Loppu peleissä mulla olis vieläkin mahdollisuus lähteä toiseen duuniin mutta se edellyttäis reissaamista mikä pienten lasten isälle ei käy. Toisaalta olen ajatellut viihtyä tässä korkeintaan vuoden loppuun ja onhan tää työkokemuksena ihan bueno. Taustalla on myös työnsiirtoja meikäläiselle toiselta henkilöltä joka kuitenkin saa vielä liksan (meikä siis tekee homman) ja soppaa hämmentää henkilöstöpäällikkö jota ei kiinnosta muu kuin oma eläke. Näitä ei tietysti ole mulle kerrottu mutta puskaradiossa tieto kulkee. Yleensäkkin tää julkinen sektori ainakin täällä näyttää ihan suojatyökeskukselta, porukka vaan laskettelee vapaalla ja odottelee eläkettä, keski-ikä noin +55

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vuonna 1998 vartijana vaativassa kohteessa.
peruspalkka oli 5800mk eli alle 1000e ja työvuorot 16h yövuoroja, yksi viikonloppu kolmesta vapaa.

Palkka: kahden viikon palkka 24 ylityötuntia ja 24 sunnuntaituntia:
4200mk verot pois käteen 3500mk.

Yleensä palkka tosta ryönätyöstä ilman övereitä 5800mk/1000e +30% lisistä=1250e
1250e/120h= keskituntiansio 10.40e tuosta työstä....huh onneks ei enää :D

Elämäni ensimmäinen duuni 15-vuotiaana: metsänistutusta urakkapalkalla.

2500 minikoivua istutin kivien ja kantojen sekaan isolle palstalle. Kuokalla. Ensimmäisenä päivänä rehkin 10 tuntia hyttysten syöttinä. Illalla laskin ahneena tuntipalkkani. 8,5 markkaa tunnilta!!! :hyper:

Käsivarret tulessa ja kourat rakoilla raavin hyttysenpuremia palaneessa niskassani ja päätin, etten urakan jälkeen enää kuokkaan koske. Viisi päivää uurastin istutushommissa. Enkä ole koskenut kuokkaan sen jälkeen. :D

Onneks liksat parani kun hommat vuosien mittaan vaihtui. Nykyiseen liksaani (n. 3100 EUR/kk) olen ihan tyytyväinen.

Vartiointialalla on yleisesti aika huono palkkataso vastuuseen nähden. Teen respahommia isossa liikerakennuksessa ja käytännössä olen kohdevastaavana, vaikka papereissa ei siitä ole merkintää. Eli hoidan kaikki käytännön asiat kohteen päivittäisestä toiminnasta. Neuvottelen isännöitsijän ja talon omistajien kanssa turvallisuusasiat ja teen huoltotilaukset ja muut toimenpiteet. Vastuuta kyllä annetaan ja se on ihan hyvä asia, jos se näkyisi myös palkassa. Omista esimiehistä ei kuulu välillä yli kuukauteen mitään. Palkka 8,51e/h

Noh, perjantaina viimeinen työpäivä täällä ja ensi viikon tiistaina olen jo kilpailijalla hommissa paremmalla palkalla.

Hynkkä sanoi:
Palkka 8,51e/h

Noh, perjantaina viimeinen työpäivä täällä ja ensi viikon tiistaina olen jo kilpailijalla hommissa paremmalla palkalla.
Asiaa..... :thumbs: Kai sä nyt sait edes sen nelostason :D

Olen tehnyt töitä 300 USD/kk + ruoka ja sänky. Työpäivä oli harvoin alle 14 tuntia ja kun ei oltu töissä, päivystettiin. Tuntipalkka siis hipoi euroa.

Natu79 sanoi:
Elämäni ensimmäinen duuni 15-vuotiaana: metsänistutusta urakkapalkalla.

2500 minikoivua istutin kivien ja kantojen sekaan isolle palstalle. Kuokalla. Ensimmäisenä päivänä rehkin 10 tuntia hyttysten syöttinä. Illalla laskin ahneena tuntipalkkani. 8,5 markkaa tunnilta!!! :hyper:

Käsivarret tulessa ja kourat rakoilla raavin hyttysenpuremia palaneessa niskassani ja päätin, etten urakan jälkeen enää kuokkaan koske. Viisi päivää uurastin istutushommissa. Enkä ole koskenut kuokkaan sen jälkeen. :D

Onneks liksat parani kun hommat vuosien mittaan vaihtui. Nykyiseen liksaani (n. 3100 EUR/kk) olen ihan tyytyväinen.

Kolme kesää tuli Concordemäntyä istutettua tunturin rinteeseen vanhoille hakkuuaukioille. Urakalla tehtiin ja hyvin siinä tienasi, ainakin silloinsen lukiolaisen mielestä. Maksoivat 0,34 Ruotsin kruuna / taimi ja parhaana päivänä mentiin hiukkasen yli 3000 taimen.

Paskin palkka olikin sitten naapurin raksalla apupoikana, oiskos saanu max 25 mk/h, ei voi muistaa.

Tiedz sanoi:
Vuonna 1998 vartijana vaativassa kohteessa.
peruspalkka oli 5800mk eli alle 1000e ja työvuorot 16h yövuoroja, yksi viikonloppu kolmesta vapaa.

Palkka: kahden viikon palkka 24 ylityötuntia ja 24 sunnuntaituntia:
4200mk verot pois käteen 3500mk.

Yleensä palkka tosta ryönätyöstä ilman övereitä 5800mk/1000e +30% lisistä=1250e
1250e/120h= keskituntiansio 10.40e tuosta työstä....huh onneks ei enää :D

Korjaus..olin laskenut jaksotunneilla enkä kuukausitunneilla oikea kta:
160/1250e=7.81e/h

Eka kesäduuni postin tilintarkastajana 2115mk/kk -> 13,40 mk/h 14-kesäsenä yli 20 v sitten. Seuraava kesä samassa duunissa niin liksa oli jo huimat 2500mk/kk :D

Vuoden olin koneautomaatiofirmassa töissä opiskelujen ohella, palkka jotain 5000 mk/kk.
Tää ei ollut mitään kesätyö hommaa joten palkka oli todella huono duuniin nähden.
Pomo oli täysin mulkku ja teki muutaman kerran mieli laittaa sen pää sorvinpakkaan ja laittaa ukko pyörimään.
Sain tosin kirjoittaa itselleni työtodistuksen tuon paskaduunin jälkeen ja runoilinkin siihen saatana sellaset tarinat että seuraavaan duunipaikkaan palkka sitten nousikin aika reilusti.

jambo sanoi:
Kuka Pakkikselta kehtaa osallistua "paskimmat palkat suhteessa työn vaativuuteen" kisaan. Meikä voi heittää avauksen:

Olen kaupungin johtava virkamies, alaisia 16, pyörittelen melkein millin euron vuotuista budjettia, kehittämistä pukkaa, ylitöitä ei korvata rahallisesti, kansalaiset vittuilee, ylhäältä sataa paskaa niskaan. Ja palkka on huikeat 1900 e kuussa. :rock:

Mä kehtaan. :D Mikrotukihenkilönä firmassa jossa n. 180 työasemaa, 15 serveriä ja 15 tulostinta. Vastuulla (kahden muun ohella) tietokone asennukset, korjaukset, ylläpito, päivitykset, verkon ylläpito, verkon päivitykset, varmistukset, palautukset jne. Töissä jo 5+ vuotta ja palkka 1700€/kk. :lol2:

Plussana sitten boonuksia silloin tällöin. Muuten vaihtaisin työpaikkaa oitis.

blackie lawless sanoi:
Pomo oli täysin mulkku ja teki muutaman kerran mieli laittaa sen pää sorvinpakkaan ja laittaa ukko pyörimään.
Sain tosin kirjoittaa itselleni työtodistuksen tuon paskaduunin jälkeen ja runoilinkin siihen saatana sellaset tarinat että seuraavaan duunipaikkaan palkka sitten nousikin aika reilusti.

Hoh..hoho..kiva bonus mulkulta pomolta...hohoo. :thumbs:

Joskus teini-ikäisenä olin kunnalla töissä tyyliin 2vkoa töitä = 1000mk palkkaa.
8 tunnin päiviä tehtiin, 5 pvä viikossa eli tuosta taisi tulla ruhtinaalliset n. 2,1eur / tunti... siitä ei palkka juuri paskemmaksi mene ;)

nykyään sentään palkka about 3000eur kuukaudessa, mutta eipä toisaalta ole kunta työpaikkana ;)

1999-2000 koulunkäyntiavustajana erityiskoulussa. Olin kehitysvammaisen lapsen henkilökohtainen avustaja ja lisäksi autoin opettajaa muiden lasten kanssa.

Työpäivä 8h/pvä. Palkka 5800mk/kk. Työ ERITTÄIN raskasta. Iso vastuu (iltapäivät klo: 14-16 yksin iltapäivähoidossa olevien kanssa, 4 erityislasta). Iltaisin olin aivan poikki. Työ itsessään oli tosi mukavaa, lapset useimmiten tosi kivoja, mutta silti se väsytti ihan hirveästi.

Olin yövartijana festarialueella. Kännikaloja ja ties mitä hiihtäjiä piti karkottaa miksereiden ja muitten kivojen vehkeitten kimpusta. Osalla kiinnosti myös alueen 6 oluthanaa ja täydet tynnyrit. Meitä oli kaksi hommissa, mutta onneksi alue ei ollut iso. Homma alkoi yhdeltä yöllä ja loppui aamulla kymmeneltä. palkaksi yhdeksän tunnin yötyöstä sunnuntaina sai 50 euroa, josta lähti 9 euroa kaikenmaailman maksuja. Kela puotti luonnollisesti työttömyysrahaa 25 euria, joten kouraan jäi puhtaana 16 euroa, eli 1,78 euroa tunnilta.

kaikista surkein 'palkka' suhteessa työn määrään ja homman vaativuuteen on 13 senttiä tunti. Tämän sai intissä päivärahan muodossa. Ja töissähän siellä oltiin 24 tuntia päivässä. Ja paikkaa jossa kävin väitetään erikoisjoukoiksi.

training_day: Eikö nuo kunnan työt ole 6h päiviä? Ainakin näin täälläpäin.
Joo, ennen oli 'tonnintyöt', nykyisin se taitaa olla 220€ (6h/10päivää)

KONE-MASIINA sanoi:
training_day: Eikö nuo kunnan työt ole 6h päiviä? Ainakin näin täälläpäin.
Joo, ennen oli 'tonnintyöt', nykyisin se taitaa olla 220€ (6h/10päivää)

En ole varma, tuosta on jo "hieman" aikaa, joten voi olla että muistan väärin. Paska se palkka (ja duuni) jokatapauksessa oli ;)

Jyväbroileri sanoi:
Muuttofirmassa vuonna -99 40 mk/tunti. Jatkuvaa kantamista kovalla vaudilla kesän kuumimmilla helteillä.

Teillä huono firma sitten. Meidän puljussa oli aina yli 50markkaa/tunti. Kun eurot tulivat, niin nyt jotain vähän reilu 9 euroa/tunti.

pitsalähettinä kesätöissä. hukkaan meni KOKO kesä!

taisin saada 800mk kuukaudelta. "joo näitä ajoja tulee kyllä tosi paljon joka päivä, 10mk lisä jokaiselta pitsalta..."

älä luota koskaan sanallisiin sopimuksiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom