- Ikä
- 52
luumu sanoi:Anteeksi että poikkean aiheesta.
Jambo on hyvä esimerkki asiasta, joka tulee kriisiyttämään Suomea. Julkiselle sektorille pitäisi palkata kovatasoista väkeä ja maksaa kovatasoista palkkaa. Jossain vaiheessa "jambot" eivät enää viitsi ja lähtevät yksityiselle. Ne jäävät, jotka eivät pääse. Rutiinit varmaan hoituu edelleen, mutta koska julkinen sektori kohtaa niin nyt kun jatkossakin valtavia uudistuspaineita niin em. jäävältä porukalta se ei vain luonnistu.
Jambo, en tiedä oletko ns. "urautunut" niin pahoin, että vaikea lähteä muualle tai sitten ei vaan huvita, mutta muista, että julkisella on edelleen myös erittäin kovapalkkaisia liksoja, jos osaamista riittää. Röyhkeyttä vaan hakuun.
No joo, toi mun palkka on monien "ihmeellisten yhteensattumien" summa jollaista voi tapahtua vaan julkisella sektorilla. Osaksi omaa tyhmyyttä kun en laittanut omaa palkkapyyntöä ja kuvittelin tietysti palkan vastaavan työtehtäviä. Loppu peleissä mulla olis vieläkin mahdollisuus lähteä toiseen duuniin mutta se edellyttäis reissaamista mikä pienten lasten isälle ei käy. Toisaalta olen ajatellut viihtyä tässä korkeintaan vuoden loppuun ja onhan tää työkokemuksena ihan bueno. Taustalla on myös työnsiirtoja meikäläiselle toiselta henkilöltä joka kuitenkin saa vielä liksan (meikä siis tekee homman) ja soppaa hämmentää henkilöstöpäällikkö jota ei kiinnosta muu kuin oma eläke. Näitä ei tietysti ole mulle kerrottu mutta puskaradiossa tieto kulkee. Yleensäkkin tää julkinen sektori ainakin täällä näyttää ihan suojatyökeskukselta, porukka vaan laskettelee vapaalla ja odottelee eläkettä, keski-ikä noin +55