Paskimmat palkat kisa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jambo
  • Aloitettu Aloitettu
training_day sanoi:
Joskus teini-ikäisenä olin kunnalla töissä tyyliin 2vkoa töitä = 1000mk palkkaa.
8 tunnin päiviä tehtiin, 5 pvä viikossa eli tuosta taisi tulla ruhtinaalliset n. 2,1eur / tunti... siitä ei palkka juuri paskemmaksi mene ;)

Ite nukuin lähes koko kaksviikkosen jätesäkissä kukkapensaassa jossain lähiössä kunnan vuokrarivarialueella, joten eipä tossa paljoa vaadittu rahan eteen. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ironchef sanoi:
Ite nukuin lähes koko kaksviikkosen jätesäkissä kukkapensaassa jossain lähiössä kunnan vuokrarivarialueella, joten eipä tossa paljoa vaadittu rahan eteen. :D

Mä taas sain tehdä ihan töitäkin rahan eteen. Joka päivä oli aika paljon ruohonleikkuuta (sellaisella työnnettävällä mallilla vielä) ja haravointia ja muuta sellaista hauskaa.

Kaikkein mieleenpainuvin homma (älyttömyytensä takia) oli se, kun yhden toisen heebon kanssa heiteltiin rekkalava täyteen halkoja. Sitten ne siirrettiin about 200m päähän, jossa sitten heiteltiin lavalta liiteriin. Siinä totisesti tunsi tekevänsä järkevää ja hyödyllistä duunia...

training_day sanoi:
Joskus teini-ikäisenä olin kunnalla töissä tyyliin 2vkoa töitä = 1000mk palkkaa.
8 tunnin päiviä tehtiin, 5 pvä viikossa eli tuosta taisi tulla ruhtinaalliset n. 2,1eur / tunti... siitä ei palkka juuri paskemmaksi mene ;)
Olen ollut samoissa hommissa, enkä palkkaa työhön nähden kovin huonona pitäisi. Olin siis terveyskeskuksen talkkarin apulaisena. Pääasiassa istuskeltiin 'toimistossa', välillä leikkailin nurmikoita, toisinaan suihkin rasvaa ovien saranoihin tai keräilin tupakantumppeja. 'Pomo' jaksoi joka välissä muistuttaa "älä nyt vaan rehkimään ala", antoi jonkun nakin päivän hommaksi ja päivitteli kun tein sen tunnissa (kunnes opin meiningin). Välillä kadottiin talkkarin kanssa johonkin pannuhuoneeseen sluibaamaan "täältä meitä ei varmaan osata etsiä".

No eihän tuolla palkalla perhettä elätä, mutta koululaisen kesähommaksi aivan loistava :rock:

Mainostenjako, kuukaudessa sai hyndeä n.40-100e. Töitä tosin vain 2 kertaa viikossa.

training_day sanoi:

nykyään sentään palkka about 3000eur kuukaudessa, mutta eipä toisaalta ole kunta työpaikkana ;)

Ite olen ollut myös tonni hommissa, yhtenä kesänä kunnalla ja parina kesänä teollisuudessa. Yhtenä kesänä hakattiin kaksi viikkoa lastulevyihin naulattuja puukiekkoja vasaroilla irti 8h/päivä. Silti otin ilosena vastaan mitä tilille tuli, eipä sitä paljon teininä ole varaa töitään ja palkkaansa valita.

Jotenki tuntuu että teinien kesätöiden palkasti on turha naputtaa, näinä päivinä saa olla varmasti tyytyväinen jos edes sen "220€" homman saa.

Oikiat työt on sitten eri asia ;)

Terminator2 sanoi:
Ylikersantin ja Kersantin (sopimussotilaiden) palkka on jotain 1300 € kuussa. Eipä kovin hääppönen ole kuitenkaan. Valtion leipä on pitkä ja kapea.

Varmaan loput riippuukin siitä, monta yötä ja päivää tulee vietettyä maastossa. Eniten ihmetyttää tuo sopimussotilaiden ruokailujen hinnat, ellei asiaan ole nyt tullut muutosta.

Sama kun monella muulla eli kunnan kesätöissä 200€/2 viikkoa. Yllättävän raskasta silti jyrätä ruohonleikkurilla 8 tuntia parilla tauolla. Ei ollut luumuiluun varaa niinkuin Yatesilla.

Aika huvittavaa että seuraavana kesänä olin raksalla hommissa, ei minkäänlaista koulutusta, "esimies" suorastaan pakotti välillä laiskottelemaan ja palkka 7,5 € tunnilta eli 1500 €/kk.

Yläasteikäisenä sukulaisella renkinä maatilalla hommissa. 100mk/vko ja töitä 7 päivää viikossa. Työpäivät alkoi aamulla puoli kuusi ja loppui illalla klo. 20 - 22 (rehun teon aikaan), heinän teon aikaan päivät oli vähän lyhyempiä. Eipä tuosta kannata paljoa tuntipalkkaa laskea...Töissä olin monena kesänä, mutta vain viimosesta kesästä sain "palkkaa". Yleensä olin töissä n. kuukauden/kesä.

Hommat oli aamulla hoidella lehmien lypsyä, syöttöä yms. Aamutöiden jälkeen alkoi rehun ajo aumaan, kuormat leviteltiin talikolla eli käsin (mieto homma, meni tunti/kuorma) jne. Päivän jälkeen oli iltatöiden vuoro. Samat rutiinit, kuin aamulla, paitsi lehmät piti hakea kilometrin päästä laitumelta jalkaisin.Iltatöiden jälkeen tehtiin puusavottaa yms., jos sellaista tehtävää oli. Heinätöiden aikaan tehtiin luonnollisesti heinää ja sadetta kun joka kesä riitti, niin heinä kuivatettiin seipäillä ja seipäillehän ne heinät laiteltiin hangoilla :rock:

Maatila oli kunnon "old school", ja tilan ainoat koneelliset "high tech" investoinnit olivat siirreltävä käsin käytettävä lypsypumppu ja automaattiset juotto astiat lehmille.

Mieleenpainuvin kohokohta oli, kun siirrettiin Enon kanssa täysikasvuinen sonni navetasta ulos liekaan (sonnit liikkuu pakotettuna jarrut päällä) ja kun tämä huomasi olevansa ulkotiloissa, otti aikamoiset kilarit. Saatiin hätäseen sidottua se traktoriin kiinni, niin rauhottumiseen asti sai pelätä et se kaataa sen traktorin siinä riehuessaan, kun se sen aina kahdelle renkaalle sai kallistettua :hyper:

Mukavaa oli olla töissä, mutta enpä ole koskaan huonommilla palkoilla kirjaimellisesti raatanut :) Tosin auttaahan se, että "pomo" ei ollut mikään kusipää ja muutenkin olin kuin kotonani siinä ympäristössä.

Sen jälkeen huonoin palkkani valmistuneena ammattiin ja vielä koulutusta vastaavissa töissä, on ollut 7.1€/tunti, mikä mielestäni työhön suhteutettuna aikasta perseestä....Nyt opiskelun ohella vähän yli 10€/tunti, ihan siedettävä.

Tuo Marchin mainitsema mainosten jakaminen on kyllä aika pohjanoteeraus, done that been there.

Hippa sanoi:
1999-2000 koulunkäyntiavustajana erityiskoulussa. Olin kehitysvammaisen lapsen henkilökohtainen avustaja ja lisäksi autoin opettajaa muiden lasten kanssa.

Työpäivä 8h/pvä. Palkka 5800mk/kk. Työ ERITTÄIN raskasta. Iso vastuu...

Nämä avustajanhommat ovat kyllä kautta linjan melkoisen alipalkattuja työn raskauteen ja vastuullisuuteen nähden. Toki paljon riippuu siitä, millaisen henkilön saa avustettavakseen, ja totta on sekin, ettei näihin hommiin useinkaan vaadita mitään erityistä koulutusta, mutta kuvaavaa on se, että itse sain hyvin yksinkertaisesta puhelintyöstä (markkinointia, kartoituksia, asiakastyytyväisyyskyselyjä jne.) parempaa palkkaa kuin muutama tuttavani, jotka toimivat vammaisten henk. koht. avustajina.

Tästä huolimatta olen itsekin par'aikaa hakeutumassa avustajantöihin - jos onni potkaisee, pääsen avustamaan erittäin vaikeasti vammaista ihmistä ja nauttimaan epäsäännöllisistä työajoista ja mahtavasta n. 1300 euron kuukausipalkasta...

Vetäkääs tän alle...

Tokiossa vuonna -99 Suomen suurlähetystössä reilut 3 kk töissä Finanssi- ja kaupallisella puolella Suomen EU-puheenjohtajuuskauden aikana supernakkikoneena. Kuukausipalkka taisi olla joku 1200 FIM kuukaudessa käteen. Tämä palkka ei riittänyt kattamaan edes omaa puoliskoani vuokrasta 9 m^2 asunnostamme, jota jonkun mulkvistin kanssa jaoin. Pakkasta takkiin tuli reilut 15 kFIM / kuukausi.

Oli silti kivaa! Lähtisin uudestaan...

Alaikäisenä kaupungin duunissa 3800mk/kk toimistohommia. Tosin päätinkin että hommia tehdään hieman laiskemmin kun kerran palkkaakin maksetaan laiskahkosti :)

Olen tehnyt ennen nykyiseen ammattiini valmistumista eniten juuri siivoushommia, mm kerrostalosiivousta...työaika 7-15, joka päivä noin 8 isoa kerrostaloa, joissa yleensä 3-4 rappua ja 6-10 kerrosta...lisäks näiden talojen siivoamiseen kuuluivat 2-3 krt viikossa pesutuvat ja saunojen pesu...useimmat talot sattu olemaan rupuvuokrataloja, joista löyty aina kivoja ylläreitä, eli oksennusta, ulosteita ja muut epämääräistä :urjo: Niin ja palkka oli ruhtinaalliset 7e tunti...

-Marchi- sanoi:
Mainostenjako, kuukaudessa sai hyndeä n.40-100e. Töitä tosin vain 2 kertaa viikossa.

Näissä on kyllä ehkä paskin palkka ainakin työn määrään nähden. Pentuna pikkuveljen kanssa mainoksia jaettiin. Taisi siinä tulla jotain 300-500 mk / kk. Lehdet piti jakaa kerran viikkoon, jotain pientä lisää sai jos oli paljon jaettavaa, mutta sitten meni helvetti varmaan tupla-aikakin. Tuntipalkka ei tossa ollut varmaan euroakaan. No olihan se pikkunassikkana kuitenkin iso raha, nykyään ei edes kusisi tollaisiin hommiin päin. Vaikkei se palkka nytkään häävi ole.

Mitenkä hitossa ne ees pystyy maksamaan noin vähän tosta mainosten jakamisesta?

Joskus tullut tehtya huonolla ovella junnuna 50-100mk / ilta narikkapalkalla 8-9 tunnin vuoroja. Eipa paljon silloin naurattanut kun rahat meni bensaan ja evaisiin. Maksa siina sitten vuokria.

Ha haa. Paskin palkka ever on kyllä se, kun about 7vuotiaana siivosin tilausajosta tulleita linja-autoja ja sain palkaksi autosta löytyneet tyhjät tölkit ja pullot ja lattialle tai penkkien väliin tippuneet rahat. :itku:

ironchef sanoi:
Ha haa. Paskin palkka ever on kyllä se, kun about 7vuotiaana siivosin tilausajosta tulleita linja-autoja ja sain palkaksi autosta löytyneet tyhjät tölkit ja pullot ja lattialle tai penkkien väliin tippuneet rahat. :itku:
on sulla ollu rankka lapsuus :D luin tän tredin nimeks tosin paskimmat palkkarit kisa mut tulipahan luettua silti :rolleyes:

huumor sanoi:
on sulla ollu rankka lapsuus :D luin tän tredin nimeks tosin paskimmat palkkarit kisa mut tulipahan luettua silti :rolleyes:

No joo, mut työsuhde-etuna sain syödä kaakaojauhetta sieltä auton automaatista ja kattoo videoita. Ai niin, sain mä jääkiekkomaalivahdin mailan joka oli sinne unohtunut eli ei ollenkaan paha duuni. :hyper:

Silloin kun olin teini, niin mun kaveri oli näissä "tonnitalkoissa". Sen toimenkuvaan kuului ruohonleikkuu. Se pärtsäili aina johonkin puistoon ja avasi "kioskin". Jätkät joilla oli mopo, kävi ostamassa tältä ruohonleikkaajalta bensaa. Sillä oli valmiiks sekoitettua kakstahtista aina muutama kanisteri mukana :)

Kaveri kehui, että tuplas sen parin viikon tienestinsä tällä bensabisneksellä. Ja bensat siis oli kaupungin tarjoamia.

Tiedä sit voiko tätä työksi sanoa, mut kyllä siltä tuntuu päivän päätteeks.
Eli kotiäiti, päivä alkaa 7:ltä ja "loppuu" 21. Kaks "taukoo" ja yhteiset ruokikset. tulot tästä hommasta tällä hetkel vajaa 400e + lapslisät :rock:
Sillä sit tuetaan isin tuloja... Kurjaa kuinka aliarvostettua tämäkin on ku saa kuiteski tehä päivän mittaan paljon eikä hommat loppu niinku töissä ku laitat oven kiinni takanas. :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom