Parsakaali!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Halo
  • Aloitettu Aloitettu

Halo

Moderaattori
Mode
Ikä
39
Lueskelinpa tuossa eräänä päivänä T-Nationin yhtä artikkelia, ja seuraavalla kauppareissulla jäi kauppakoriin tuoretta parsakaalia. Kokkailin sen rapsakaksi bambuhöyryttimellä ja se upposi lohen kanssa varsin mainiosti, oli suorastaan hyvää!

Tästä päästäänkin kysymykseeni, eli mitenkäs jengi laittaa parsakaalinsa, tuon dieettaajien iki-ihanan ystävän? Reseptejä kehiin!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kypsennetyt parsakaalit+ päälle kevytjuustoraastetta -> juuston sulatus pikaisesti uunissa (hätätilassa mikrossa). Sama resepti toimii kukkakaalille. Juustoraasteen voinee kokeilla korvata raejuustollakin?

Ensin pilkotaan, sitten keittäen tai höyryttäen parsat pehmeämmiksi. Parhaimmillaan siis muun ruuan sivussa maustettuna nokareella voita ja suolaa. Erittäin herkullista.

Oih, parsakaali on niin herkkua :kuola: Mä oon niinkin tylsä, et wokissa menee muiden vihannesten mukana. Rutkasti soija- ja osterikastiksetta sekä seesamöljyä mukaan. Miusta parsan pitää jäädä vähän kovaksi, että hampailla on jotain työtä. Semmonen muhju-parsa ei uppoa :)

Löysin Lidlistä sellaisia 750 gramman pakasteparsakaalipusseja hintaan 1,39€. Olen syönyt niitä varsinkin nyt dieetillä. Pussin kyljessä oli helppo ohje sellaiselle, joka ei omista mitään höyryttimiä. Eli parsakaalit jäisenä kulhoon ja neljä ruokalusikallista vettä kulhon pohjalle. Sitten mikrokupu niskaan ja mikroon 6 minuutiksi sulamaan 700W:n teholla. Lopuksi vielä kypsennetään n. 6-10 minuuttia 400W:n teholla. Noista tulee ihan hyviä noin ja kun sopivasti säätää nuo kypsennysajat, niin saa juuri niin kypsiä, kuin haluaa.

Piti varmuudeksi vielä hakea yksi jäinen parsakaalipussi pakastimesta tuohon syliin, että sain varmistettua nuo kypsennysohjeet. Oli siellä vielä neuvottu maustamaankin noita, mutta sen jokainen varmaan osaa tehdä oman makunsa mukaan.

suosittelen työpaikan hankkimista että on jatkossa varaa ostaa uusi näppäimistö muutaman vuoden välein. ;)

Ei mitään keittämisiä tai muita räpellyksiä: parsakaali au naturel. Myös muut vihannekset naturaalina -joskus jopa peruna jos oikein karusteluttaa. Ehkäpä lihaakin voisi syödä raakana jos vain muistaisi ottaa säännöllisesti matokuurin!

:luolanaishymiö:

Oon saanu kuulla tästä monta kertaa mut mun lemppari on tuoretta parsakaalia höyrytettynä ja päälle tillitonnikalaa ja sinappia. Ai että on hyvää :kuola: menee monta kertaa viikossa :D

Itse oon nyt valmistellut seuraavaa:
Kuorin ja pilkon vähän pienemmiks kilon porkkanaa, 2-3 kpl sipulia, n. 300g parsakaalia ja ne kattilaan, vettä sen verran et peittyy. Kasvisliemikuutio perään ja keitän sen verran et porkkanat suht pehmeitä. Sauvasekottimella soseeksi ja annostelu lautaselle sen verran et mahtuu viel purkki raejuustoa sekaan.

Mausteeksi voi lisätä myös valkosipulia, sekä sosekeittoon voidaan sekoittaa öljyä oman tarpeen mukaan..

Löysin Lidlistä sellaisia 750 gramman pakasteparsakaalipusseja hintaan 1,39€.

w00t! :eek:

Äkkiä Lidliin, tuohan on halpaa. Mulle toi höyrytinsetti on taas ainoa luonnollinen vaihtoehto, koska en omista mikroa :D Noita sosekeittohässäköitä voisi kyllä kokeilla, ei kuulosta ollenkaan pahalta.

Oih, parsakaali on niin herkkua :kuola: Mä oon niinkin tylsä, et wokissa menee muiden vihannesten mukana. Rutkasti soija- ja osterikastiksetta sekä seesamöljyä mukaan. Miusta parsan pitää jäädä vähän kovaksi, että hampailla on jotain työtä. Semmonen muhju-parsa ei uppoa :)

Just näi!!!

Kannattaa myös syödä pinaattia. Varsinkin setti kana+pasta+pinaatti on hyvää.

Pinaatti on pirun hyvää salaateissa, mutta tuoreen pinaatin saanti on vaan ikävän heikkoa tai muutenvaan hintavaa... Tietääkö joku paikkaa Helsingissä josta pinaattia saisi halvalla? :)

edit. Miten kokkaatte pinaatin? Oon koittanu keittämistä ja höyryttämistä, mut parasta se on kyllä ihan raakana :kuola:

Parsakaalia, jotain pippuria (itse tykkään käyttää sitruunapippuria) ja loraus öljyä. Nam!

Pakastepinaatti sopii hyvin munakkaisiin. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom