Parsakaali!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Halo
  • Aloitettu Aloitettu
Niistä siis tulee syötävää tavaraa, vaikka vaan sulattaa ja heittää salaattiin? Ton suhteen oon ollu eipäileväinen, mut pitääpä sit testata tota pakastepinaattiakin. Tuore on ainakin salaatissa pirun hyvää, toivottavasti löytyis joku paikka mistä tota saa lähistöltä halvalla.

LISÄYSTÄ:

Mun kylmään vihersalaattiini kuuluu raejuusto joten se sulatettu pakastepinaatti tulee sekoitettua sen kanssa. Ei niin kovin esteettisen näköistä raejuustoa sen jälkeen mutta se maku....:kuola:

En ole kokeillut sitä ilman, sellaisenaan, luulis ainakin että se saattais olla sellaista klönttimäistä jos yrittäis ilman raejuustoa, hmm....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään meillä oli koulussa salaateissa parsakaalia ihan pieneksi muruksi pilkottuna ja sen sekaan sotkettuna aurajuustoa. Oli ihan hyvää.

LISÄYSTÄ:

Mun kylmään vihersalaattiini kuuluu raejuusto joten se sulatettu pakastepinaatti tulee sekoitettua sen kanssa. Ei niin kovin esteettisen näköistä raejuustoa sen jälkeen mutta se maku....:kuola:

Jahas, otetaan kokeiluun. Pesto-raejuusto-salaatti oli tänään testissä ja oli kyllä pirun hyvää, veikkaan että tohon menee pakastepinaatti aika kivasti sekaisin :)

Parsakaalia+kanaa+raejuustoo ja ehkä vielä porkkanoita :kuola: :thumbs:

Piti tämän threadin innoittamana hamstrata halpaa pakasteparsaa pakastimeen. Ei ollut kyllä hinnalla pilattu lähes puolen kilon pakkaus.

Olen joskus pihvin ja perunan kanssa kokeillu että heitän jäistä pinaattia sekaan, annan vähän sulaa ja syön sitten. Hyvää on :)

Testasin äsken tuon "Kiinalaisen ruoan salaisuus!"-threadin innoittamana parsakaalia muutamalla pisaralla seesamiöljyä, ja tota teen jatkossakin, oli hyvää!

Mun vakioresepti:
Tuore parsakaali pilkotaan pieneksi silpuksi -> pistetään pannulle öljyn, sipulin ja valkosipulin kanssa. Pippuria ym. mausteita mukaan (currytahna, yrtit jne.). Jos haluaa parsakaalinpaloista pehmeämpiä, niin kuullottaa hiukan kauemmin pannulla (kannattaa lisätä hiukan vettä, joka sitten haihtuu pois).

Tästä tulee hyvä yleishyödyllinen muhennos, jota voi käyttää melkein mihin tahansa. Käy loistavasti fetan (tai minkä tahansa juuston), broilerin jauhelihan, pastan ja riisin kanssa. Voi laittaa myös makaronilaatikkoon mukaan tai tehdä uunissa mitä tahansa vuokaruokaa tästä (eli munamaitoa ja juustoa mukaan). Jäähdytettynä muhennos käy salaatin sekaan. Voi varioida loputtomasti ja aina yhtä hyvää. :kuola:

Paras vaan höyryttää ja syödä sellasenaan kanan kanssa, ei se kuitenkaan pizzan makuseks muutu vaik mitä tekis :)

Opiskelijan parsainen hiilaripikasoppa:

1 pussi pikanuudeleita (kanan- tai kasviksenmakuisia mieluiten), 1 pikkupussi Blå Bandin juusto-parsa-kuppikeittoa.

Ohje: ennen nuudeleiden aukaisua, puristellaan ne pussin sisällä murusiksi. Sitten lämmitetään vettä esim. lautasella mikrossa hieman että kuppikeittojauhe liukenee siihen paremmin, sekoitellaan kuppikeittojauheet, n. puoli pussia nuudelin mausteista ja tietty nuudelimurska. Nuketetaan mikrossa 3x40sek välillä sekoittaen. Lisätään vähän öljyä tai nuudeleiden mausteöljy, ja eikun syömään!

Tällä reseptillä on voitettu mm. YleX-paita opiskelijaruoka-radioshöystä :)

Parsakaalia menee raasteena muiden raastettujen kasvisten ja raejuuston seassa ja kaikenlaisissa keitoissa. Lisäksi tehosekoittimeen pistän usein marjojen, maidon, makeusaineen, kaurahiutaleiden ja muiden kamojen kanssa.

Kävin tänään Lidlissä ja siellä on todella halpaa pakastepinaattia. 750g pussi 1,35e.

Jep, se on sitä samaa sarjaa niiden parsakaalien kanssa. Nyt kun tota pinaattii oppis vaan käyttämään, musta se jää salaatissa jotenkin sellaseks limaiseks ja luikeromaiseksi, mut kai se on vaan tottumuskysymys.

Jotenkin tuntuu, että pinaatti on parhaimmillaan lämpimissä ruuissa, esim. pastassa. Jos ei makua, niin ainakin hauskaa väriä se antaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom