Parisuhde ja painonvaihtelut

nevahood sanoi:
:eek:
onko myöhästä jos käydään jo peräkkäin paskalla - vetämättä välissä? :lol2:

tässähän on pahat merkit ilmassa. itse lihonut kymmeniä kiloja parin vuoden aikana. :D
No mun näkemys on se, että lähtölaskenta on alkanut, kun vessaan mennessä pönttö on täynnä tavaraa. :lol2: :piis:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
MissEvilEve sanoi:
:offtopic: Kannattaa ostaa niitä wc-raikastimia, niitähän on pöntönreunuksen alle asennettavia täytettäviä, vesisäiliöön kaadettavia ja desinfioivia [tekevät veden kivan siniseksi] sekä tietty näitä kaikkia suihkeita.

:

Mihin on hävinnyt vanha kunnon tulitikku? Pari stidiä tuleen ja sinne, niin häviää pahimmankin krapulakakan löyhkä. Tyttöjen kakkaan ei kyllä mitään raikastimia tarvi. Tyttöjen kakka tuoksuu ruusulle. Tämä johtuu siitä, että tytöt on tehty aamukasteesta ja sokerista ja perhosensiivistä ja...

rahkanaama sanoi:
No mun näkemys on se, että lähtölaskenta on alkanut, kun vessaan mennessä pönttö on täynnä tavaraa.

Mites jos ennen nukkumaanmenoa kailottaa veskistä, että "Vaaaaaimooo, ootzä nähny mun peräpukamavoidetta?", niin lisääkö se sun mielestä piparin saanti mahdollisuuksia?

Rinkku sanoi:
Mihin on hävinnyt vanha kunnon tulitikku? Pari stidiä tuleen ja sinne, niin häviää pahimmankin krapulakakan löyhkä. Tyttöjen kakkaan ei kyllä mitään raikastimia tarvi. Tyttöjen kakka tuoksuu ruusulle. Tämä johtuu siitä, että tytöt on tehty aamukasteesta ja sokerista ja perhosensiivistä ja...

No tulitikkukin toki toimii mutta ei tarpeeksi hyvin. Ennemmin raikastimen suhuttaminen, käsien pesu laskien paljon kylmää raikasta vettä ja jynssäten jollain hyväntuoksuisella saippualla ja vessasta poistuessa pitää ovea snadisti raollaan jotta sinne virtaa edes hieman raikasta uutta ilmaa...

:kaasunaamarihymiö:

rahkanaama sanoi:
Ihan käytännön elämässä, itse pidän lyhyessä tanttarassa (mitä suomalaiset naiset lähes järestään ovat) 10kg painonnousua, merkkinä ettei enää kiinnosta. Se on vähän sama kun aletaan käymään ovet auki paskalla.... silloin on aika lopettaa.
rahkanaama sanoi:
No mun näkemys on se, että lähtölaskenta on alkanut, kun vessaan mennessä pönttö on täynnä tavaraa. :lol2: :piis:
En tiedä johtuuko väsymyksestä mutta hajosin näihin aivan totaalisesti! :lol2:

MissEvilEve sanoi:
:offtopic: Kannattaa ostaa niitä wc-raikastimia, niitähän on pöntönreunuksen alle asennettavia täytettäviä, vesisäiliöön kaadettavia ja desinfioivia [tekevät veden kivan siniseksi] sekä tietty näitä kaikkia suihkeita.

Itse suhuttelen hulluna wc-raikastinta ja aina kun ukkeli käy niin kysyn että KAI MUISTIT SUIHKUTTAA????!!!1 jos itse pitää sinne pian mennä...

:lol2:

Joo kyllä "Glade One Touch:it" poikineen ovat saaneet muuttaa meidän vessaan ettei tarvii hengityssuojain päässä mennä vessaan sen jälkeen kun toinen on asioinut. :)

Kyllä on muuten tämäkin keskustelu jalostunut ääripäästä toiseen.. :)

rahkanaama sanoi:
Pitäskö tästä myöntää joku kunniamaininta tai mitali? Onko se aina 'parempi ihminen', mitä läskimpää akkaa jaksaa katella?

Varmasti on. Ainakin läskien akkojen mielestä.

Normaalipainoisille ja -näköisille se "sisäinen kauneus"-paskapuheen kierrätys ei ole läheskään niin tärkeää.

Aihe 2, teolliset ilmanraikastimet: ei kannata käyttää, kaikki suhuttimet ja erityisesti ne pöydän nurkalle parkkeerattavat raikastimet lisäävät sisäilman haitallisten pienhiukkasten määrää merkittävästi. Tutkimuksissa on todettu ahkerissa raikastelijatalouksissa selvästi verrokkeja useampia allergikkoja ja astmaatikkoja. Mielummin haistelen paskaa, kuin astmapiippua.

Noh, pitihän se minunkin nokkani tänne vihdoin työntää. Mielenkiintoista keskustelua täällä on näköjään käyty. Ja poikettu näköjään myös noihin kakkaamisiin ja sen tuottamiin hajuihin jne. :D

Mutta asiaan. Joskus silloin, kun aloimme seurustella painoin ehkä noin 7 kiloa nykyistä vähemmän (ja silloin pidin itseäni lihavana :eek: :nolo: ) ja mies puheli, että hän ei lihavista naisista tykkää. Ja kai vähän uhkaili jopa minutkin jättää, jos lihoisin. Silloin kyllä paino pysyi suht minimissä, mutta lopulta tajusin, että mikäs helvetin mies se tuollainen on, joka kyttää vaan kiloja. Siihen loppui se painontarkkailu mun osalta. Lopetin vaa'alla käymisen ja söin mitä mieli teki (en kuitenkaan vaihtanut kotiruokaa suklaaseen!). Kai siinä sitten muutama kilo lisää tuli, mutta eipä paljoa menoa haitannut. Lopulta iänkin lisääntyessä (hyvä tekosyy tuo ikä :D ) nuo seitsimisen kiloa sitten ovat tulleet. Viimeisen puolen vuoden aikana on tullut kyllä jo viimeinen niitti, kun treeneistä on tullut pidettyä vähän pakostikin taukoa, joten nyt kesän jälkeen alkaa taas treenaus ja painokin saa luvan pudota! Tai ainakin toi ylimääräinen "pehmustus" saa hävitä!
Ja vaikka mies ennen tuntuikin olevan kovin pinnallinen, niin hyvin olen tähän paivään asti hänelle kelvannut. Ja olen myös pistänyt merkille, että hän kehuu ulkonäköäni huomattavasti enemmän kuin ennen. Itse painan juuri tuon aloittajankin mainitseman 62 kiloa ja se ei mielestäni ole vielä paljoa. Etenkin kun siitä ei läheskään kaikki ole mtn fucking läskiä. Että näin. Mulla taitaa olla taas tylsää, kun tällaisia tarinoita pitää kirjoitella. :nolo:

Meidän suhteessa menee kyl ihan päinvastoin toi painonvaihtelun vaikutus parisuhteeseen.
Eli kisadietti on miehelle kauhistus erityisesti loppuvaiheessa. Sanoo, että olen "ankerias". Ja kun painoa tulee sitten lisää ja suonet menee piiloon niin se on sitten hyvä juttu..tuntuu et mitä enemmän sitä pakaraa on sitä parempi :D
siis miehen -ei minun mielestä.

Eleonoora sanoi:
Joskus silloin, kun aloimme seurustella painoin ehkä noin 7 kiloa nykyistä vähemmän --- ja mies puheli, että hän ei lihavista naisista tykkää. Ja kai vähän uhkaili jopa minutkin jättää, jos lihoisin. --- Viimeisen puolen vuoden aikana on tullut kyllä jo viimeinen niitti, kun treeneistä on tullut pidettyä vähän pakostikin taukoa, joten nyt kesän jälkeen alkaa taas treenaus ja painokin saa luvan pudota! Tai ainakin toi ylimääräinen "pehmustus" saa hävitä! --- Ja vaikka mies ennen tuntuikin olevan kovin pinnallinen, niin hyvin olen tähän paivään asti hänelle kelvannut. Ja olen myös pistänyt merkille, että hän kehuu ulkonäköäni huomattavasti enemmän kuin ennen.

Taas Eleonoora tuottaa tekstiä meikäläisen elämästä. Kummaa... :rolleyes: Itsellä paino noussut kolmen vuoden suhteen aikana varmasti liki kymmenen kiloa. Kuulostaa pahalta ja paljolta, mutta nykyään olen kyllä itseeni rutkasti tyytyväisempi kuin silloin. Jo tuolloin harrastin punttailua, mutta kuten arvata saattaa, ei 48 kiloinen mimmi mikään hirmuinen lihaskimppu ole. :lol2: Joskus seurustelun alettua koin valaistumisen siitä, kuinka minun tulee syödä ja treenata, ja että tämä on se juttu mitä haluan harrastaa, minkä parista haluan ehkä myös työn ja että lavalle on päästävä. Aikansa mies nillisteli vastaan asenteella "en halua sinusta mitään lihaskimppua" ja "et saa lihoa", mutta siinä tilanteessa punnittiin se, haluaako hän olla minun kanssa ja mukana minun unelmien toteuttamisessa. Kyllähän hän sitten halusi... Ja todellakin, mikä mies se sellainen on joka vain naisensa painoa vartioi.

Nykyään olen itse itseeni tyytyväinen ja ilmeisesti kelpaan myös miehelle, sillä kommentteja ulkonäöstä kuulen nykyään paljon usemmin. Kertaakaan ei ole laihikselle käskenyt (enkä kyllä alkaisikaan muiden toimesta!) ja kun tästä aiheesta taannoin puhuttiin, hän totesi vain että "vaikka painoa on tullut, et ole ainakaan läskistynyt" tms.. Kai se on uskottava että lihakset ne siellä painaa, vaikka itsestä muulta tuntuukin. Mutta todellakin myös tämä liittyy Eleonooran "Eroon Kesäkellukkeista"-kampanjaan... ;) Jäätelö taitaa alkaa näkyä.

Sitä mä olen miettinyt, kun niin monilla naisilla on ajatus, että kun saa miehen, ei tarvitse itsestään enää huolehtia. Ei liikkua, meikata tms. En koskaan voisi itse ajatella näin! Monet kerrat olen miehelle sanonut, että vaikka kotona melko vapautuneesti olenkin - meikittä ja vaatteitta, en silti suostu liikkumaan hänen kanssaan julkisilla paikoilla "luonnontilassa", jotenkin sitä haluaa vaan suoda miehellekin sen tunteen, että hänen vierellään kulkee kaunis nainen jota ei tarvitse säkkiin peitellä.. Eikä toki vain tämän takia vaan sen, että haluan olla (ja olen tottunut olemaan) huoliteltu ja "raikkaan" näköinen. Josta kyllä tällä hetkellä olen kovin kaukana, mutta tämä onkin eri asia: olen kotona kuumeessa. :itku:

Joo, sekavata selitystä mutta toivottavasti joku hoksasi mun tekstin pointin!

MerZi sanoi:
.. Eikä toki vain tämän takia vaan sen, että haluan olla (ja olen tottunut olemaan) huoliteltu ja "raikkaan" näköinen.

Niin, sitä kyllä minäkin ihmettelen, että miten se parisuhde saa ihmisen ajattelemaan, että enää ei ole väliä, vaikka näyttäytyisi työkavereille ja asiakkaille variksenpelättinä. En nyt puhu itsestäni, minä pidin sinkkunakin töissä ihan kauheita vaatteita (meillä ei käy asiakkaita enkä noiden punaniskojen takia jaksa tälläytyä), mutta jos ennen siisti ja huoliteltu ihminen sen lopettaa, niin hassuahan se on.

Toistan taas, että minusta normaalipainon sisällä tapahtuvat painonvaihtelut "täytyy" hyväksyä -se kun ei vaikuta niin hirveästi edes näihin tärkeisiin kiihottaviin visuaalisiin ärsykkeisiin. Mutta katselin kyllä eilen kaupungilla yhtä jokinorsua, joka käveli hoikan poikakaverinsa vieressä, enkä yhtään ihmettele, vaikkei mies sellaisesta enää kiihotukaan.

Jotenkin tuntuu, että nykyihmisillä on aika vääristynyt ruumiinkuva -sekä omaan että muiden ruumiiseen liittyen. Toiset lihovat huomaamatta 160-kiloisiksi, toisaalta joku mies haluaa, että nainen painaa 45 kg ja yli 60 kg on armoton läski -tai jos lihoo 5 kg, vaikka väitän, että vaikkapa 165 -senttisellä naisella 5kg painonlisäystä ei ulkopuolinen juuri huomaa. Suhteellisuudentaju olisi kiva juttu...

nevahood sanoi:
onko myöhästä jos käydään jo peräkkäin paskalla - vetämättä välissä? :lol2:

:offtopic: : Mä en ota kantaa siitä, miten moinen indikoi parisuhteen tilaa, mutta mä en ainakaan riskeeraisi vessanpöntön huuhtelukyvyllä noin paljoa.
Joskus tarvii yksinkin sen "välivedon" kun :kakka: alkaa raapia kasseja :(

T:nimim. Karhu-pumpulla se pahinkin mälli painuu sinne viemärin syvyyksiin

MerZi sanoi:
Taas Eleonoora tuottaa tekstiä meikäläisen elämästä. Kummaa... :rolleyes:

Miten tää voi olla mahdollista? :eek:

MerZi sanoi:
mutta nykyään olen kyllä itseeni rutkasti tyytyväisempi kuin silloin. Jo tuolloin harrastin punttailua, mutta kuten arvata saattaa, ei 48 kiloinen mimmi mikään hirmuinen lihaskimppu ole. :lol2:

Mulla ihan sama. Toisaalta ihmettelen, miksi en osannut olla tyytyväinen silloin vuosia sittenkin. Nyt ajateltuna oli silloin nimittäin ihan hyvässä kunnossa! Noh, ehkä olin nuori ja tyytymätön itseeni.Normaalia kai. :rolleyes: Ja lihastakin kyllä löytyi jo silloin nuorena. Esimerkikse 14-15-vuotiaana mulla saattoi olla jopa kolmet treenit päivässä. :eek: Jälkeenpäin kun miettii, en tajua miten silloin jaksoin. Mut kai se oli se rakkaus niin moneen urheilulajiin ja kilpailemiseen. Eikä välttämättä ehtinyt (lue:tarvinnut) tehdä läksyjä, kun ei tullut paljoa kotona oltua. :D

MerZi sanoi:
Aikansa mies nillisteli vastaan asenteella "en halua sinusta mitään lihaskimppua"

Mies ei minusta edelleenkään tahdo mtn lihaskimppua. Mutta eipä tarkoituksena ole ihan sellaiseksi tullakaan. Mutta miehenkin mielestä lihakset on läskiin verrattuna paljon parempi juttu.

MerZi sanoi:
Sitä mä olen miettinyt, kun niin monilla naisilla on ajatus, että kun saa miehen, ei tarvitse itsestään enää huolehtia. Ei liikkua, meikata tms.

Joo, tuota minäkin ihmettelen. Ja yhden kaverini ex-poikaystävä valitteli aina kaverilleni, että miksi pitää olla hänen seurassaan aina verkkareissa ja ilman meikkiä (esim. minä näen tuota kaveria tosi harvoin verkkareissa, mut ukkonsa kanssa ilmeisesti viihtyi liiankin hyvin verkkareissa..). Mut sit kun kyseinen kaveri lähti yksin johonkin, niin johan oli nainen täydellisessä kuosissa. Noh, siitä suhteesta nyt ei lopulta mtn tullutkaan.. Nainen juoksi vieraissa..
Mut itse en nykyään meikkaile paljoa. Ripsi- ja luomiväri saavat luvan riittää. Ja joskus huulipunaa tms. Mulla on niin kausittaista tuon meikkaamisen kanssa. Joskus tulee niitä kuukausia, jolloin tahdon meikata perusteellisesti, mut esim. nyt kun on kesä, niin ei sillä ole niin väliä. Ja kun mulla on siitä "omituinen" mies, että se pitää mua kauniinpana ilman meikkiä. WTF? :eek: Voiko toi olla edes mahdollista? Mut esim. silloin kun mulla on rajaukset ja vähän tummempi meikki, niin mies saattaa kysyä, että oliko pakko? Tosin mies kyllä ei tykkää muillakaan naisilla tummasta meikistä. Mut nyt kun mun studiokuvat tuli (oli muuten aivan loistavia, vaikka itse sanonkin ;) ) ja niissä oli mulla sellainen "keskitumma" meikki, niin eipä mieskään valittanut. Oli kai sen verran myytyä miestä. :D

Jahas, olipahan taas aamulle aloitus.. Pitäis kai lähteä lenkille tai jotain, niin ei tarviis tänne mtn romaaneja kirjoitella.

Jonna83 sanoi:
Muutama vuosi sitten, kun paino nousi useammankin kilon kuukauden aikana masennuksen seurauksena, oli itsetuntoni niin ja näin. Silloinen mieheni (noh...poikahan se oli) alkoi piilohuomauttelulla musertaa itsetuntoani ihan nollille ns. ylimääräisistä kiloista. Suhde päättyi, mutta vieläkin olen arka ottamaan vastaan kritiikkiä vartalostani/painosta. Enkä myöskään pysty kuvittelemaan seurustelua hoikkarakenteisen miehen kanssa (joka exäni oli), kun itse olen normaalipainoinen tai pikemminkin isontumaan- kuin pienentymäänpäin :D

Erittäin typerä mies.
Olen kuullut samantapaisen tarinan yhden tutun muijan suusta myös, samanlailla mies oli huomautellut ulkonäöstä ja esim. jos missikisoja sattui tulemaan televisiosta, mies sanoi kyseiselle naiselle:
"Mikset sinä ole tuon näköinen". Erittäin tyhmä mies tuokin.

Meinasi hiukan kiehahtaa, kun luulin tuosta ekaa kertaa, en vain pysty käsittämään tuollaista käytöstä.
Tähtääkövätkö kyseiset "herrat" tosiaan tuolla vittuilulla, naisen henkiseen nujertamiseen :eek:?
Jotain täytyy olla vintissä pimeenä, että tuollaista väkivaltaa tekee toiselle parisuhteessa.

reino sanoi:
Mutta kaatuiko se suhde niihin kiloihin vai siihen, että koko Jonna muuttui masennuksen seurauksena kuin toiseksi ihmiseksi sekä fyysisesti että henkisesti? Nuorelta pojalta (ja monelta vanhemmaltakin pojalta) loppuvat tuollaisessa tilanteessa helposti "eväät" muutoksen ymmärtämiseen.

Elämässä tapahtuu aina kaikenlaista ikävää, mutta sun ei silti kannattaisi jättää hoikkarakenteisia miehiä kokonaan pois listalta. Monet laihat pojat näyttävät tuntevat seksuaalista mielenkiintoa huomattavan pyöreitä tyttöjä kohtaan. Ja mikäs siinä, tällöinhän pariskunta on keskimäärin normaalipainoinen. (Itsellä toimii sama sääntö käänteisesti.) Laihan pojan kanssa parisuhteessa sinulla olisi siis todennäköisesti enemmän "kasvun varaa". :D

Suhde kaatui siihen, että minä olin henkisesti häntä vanhempi ja loppupeleissä masennus muutti minua niin paljon, että olimme ihan eri leveysasteilla. Mutta nyt tosiaan koen olevani Oikeasti oma itseni (kuin silloin), koska en enää miellytä muita ihmisiä, saatika ole riippuvainen muista ihmisistä (ts. miehistä). Mutta tota kasvunvarahommaa en kyllä ymmärtänyt.

Jonna83 sanoi:
Suhde kaatui siihen, että minä olin henkisesti häntä vanhempi ja loppupeleissä masennus muutti minua niin paljon, että olimme ihan eri leveysasteilla. Mutta nyt tosiaan koen olevani Oikeasti oma itseni (kuin silloin), koska en enää miellytä muita ihmisiä, saatika ole riippuvainen muista ihmisistä (ts. miehistä). Mutta tota kasvunvarahommaa en kyllä ymmärtänyt.

Masennus ja muut isommat ongelmat helposti muuttavat ihmistä niin paljon, että siinä on vaikea nuoren pojan (tai tytön) pysyä samoilla leveysasteilla ja koittaa ajatella, että muutos on vain tilapäinen. Ja ehkä esim. sinun kohdallasi muutos ei edes ollut tilapäinen, päätellen siitä että nyt koet olevasi oma itsesi.

Onnea masennuksesta toipumisesta ja tsemppiä.

Kasvunvarahomma liittyi siihen, että olit kriittinen laihoja poikia kohtaan. Tosiasia on, että monet luonnostaan laihat pojat diggaavat pyöreitä tyttöjä. Siinä mielessä sinun ei nykyisestä painostasi (oli se sitten vähän tai paljon) huolimatta kannata jättää vinkuheiniä pois skaboista, koska luontaisesti laiha poika tod.näk. ei ala valittaa, vaikka jatkossa vähän keräisit lisää painoa. Sen sijaan paksu poika tai normibodari, joka on hyvin tietoinen omasta painostaan ja pitää painonnousua helposti omana heikkoutenaan, saattaa suhtautua kriittisemmin myös naisensa painonvaihteluihin.

Naiset ovat naisia ja se on hienoa, että naisia on monen kokoisia. Itse pidän sekä "treenatuista", kuin pikkuisen pyöreistä. Nainen voi olla viehättävä, vaikka olisikin pikkuisen "ylimääräistä". Oma eukko treenaa ja on hyvässä kuosissa, mutta vaikkei treenaisikaan, tuskin se tunteitani muuttaisi -ellei nyt ihan överiksi menisi.
On totta, että monessa parisuhteessa niin mies kuin nainenkin saattaa ns. jäädä laakereilleen, mutta olisihan se kummallekin osapuolelle varmasti mukavaa, että olisi jotain katseltavaakin.
Ja vaikka tässä ollaan tällaisia maskuliinisiapunttiäijälihansyöjähimonussijakaljupäitä, niin kyllä ne tunnepuolen asiat merkitsevät paljon. Ehkä parikymppiset kollit enempi ajattelevat vastapuolen rasvaprosenttia(?). Kolmenkympin kriisissä sitä jo katsoo, että ompa tuolla naikkosella mahtava perä! Heh..

Masennus on todella ikävää ja varsinkin vaikea sellainen, tällaiseen joskus työelämässä törmää. Tsemppiä masennuksesta yli päässeille.

reino sanoi:
Kasvunvarahomma liittyi siihen, että olit kriittinen laihoja poikia kohtaan. Tosiasia on, että monet luonnostaan laihat pojat diggaavat pyöreitä tyttöjä.

Mutta eivät kaikki. Eräs pullukka kaverini oli naimisissa Mr. Kynäniskan kanssa, joka kuittaili kaiken aikaa vaimonsa painosta ja epäeroottisuudesta. Sälli oli sellainen skinnyfat, hartiatkin kapeammat kuin minulla, joten hieman ihmettelen, millä rahkeilla se toisten ulkonäköä alkoi arvostella...(nyttemmin kaverini seurustelee suht treenatun miehen kanssa, joka ei kuittaile ikävästi painosta, mutta hienovaraisesti vihjailee herkkujen syömisestä ja liikunnasta.)

Eleonoora sanoi:
Ja kun mulla on siitä "omituinen" mies, että se pitää mua kauniinpana ilman meikkiä. WTF? :eek: Voiko toi olla edes mahdollista? Mut esim. silloin kun mulla on rajaukset ja vähän tummempi meikki, niin mies saattaa kysyä, että oliko pakko?

On, on mahdollista. Iso EI: meikille, koruille, korkokengille jne. Jossain juhlissa nämä tietenkin käyvät, mutta muuten mahd. vähän. Onneksi vaimokaan ei pahemmin välitä meikkaamisesta ja koruista, vaan edustaa enemmän urheilu/ulkoilu-tyyliä.

Eleonoora sanoi:
Ja kun mulla on siitä "omituinen" mies, että se pitää mua kauniinpana ilman meikkiä. WTF? :eek: Voiko toi olla edes mahdollista?

Tai sitten mies ei vaan jaksa oottaa että meikkaisit. ;)

Ainakaan ite en jaksa. Vitsi jos pitäskin aina kun johonkin lähtee, oottaa puoli tuntia että toinen säätää itteensä, niin terapian tarpeessa olis äkkiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom