Parinmuodostus ja puolisonvalinta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dragon
  • Aloitettu Aloitettu
milkboy sanoi:
Pakko se on itekki itkua vähän tänne palstalle tirauttaa:itku: ...toivottavasti oli provo...haluaisinkin kuulla tähän perustelut, mikä tekee ihmisestä, joka on käynyt korkeakoulut älykkäämmän? :rolleyes:
niin ja ihan sen takia haluan nuo perustelut kuulla, jotta voin tokaista :anssi:

Tähän minäkin haluaisin vastauksen. Duunissahan noita "älylläitä" oikein vilisee, mutta valitettavasti käytännön asioista ovat täysin pihalla. Eikä sitä älykkyyttä ainakaan keskustelussa huomaa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
MerZi sanoi:
: Luonne on tietty tärkeä. Mutta on ulkonäkökin! On taidot sängyssäkin tärkeitä... Varakas mies olis kiva että vois saada aina mukavia lahjoja, kuten matkoja, koruja... ... Toisaalta miehen pitäis olla myös hyvin koulutetu, vähintään samalle koulutustasolle yltävä kun itse, jotta vois keskustella fiksuja juttuja eikä vaan pelkkää pinnallista soopaa...
Enpä tunne sinua, mutta ihan vaan tuon yhden kirjoituksen perusteella en ihan varauksetta sanoisi sinua kovin syvälliseksi.

Ja tuosta tulikin kätevästi mieleeni. Jotenkin tuntuu, että monilla naisilla noi vaatimukset ovat paljon paljon suurempia kuin miehillä. Siis odotetaan kaikkea mahdollista hyvää siltä mieheltä, mutta itse ei ole muuta tarjottavaa kuin

-hyvää kuuntelijaa (siis ei varsinaisesti osaa keskustella)
-jotain mistä ottaa kiinni (jep, kauhee tankki)
-on joku jonka vierestä herätä (käden irtipureminen, you know...)
-herkkä (itku tulee ääntä nopeammin).

No, onhan sitä kyllä tuossakin.

Tossa kyselyssä ois voinut olla myös semmonen avoin kohta, jossa ois päässyt määrittelemään omat vastaukset. Esim. mun mielestä miehessä ehdotonta plussaa on:
- parta
- tummat hiukset
- leveä selkä
- hyvä ryhti (army ryhti...)

:kuola:

Jotenkin nuo valmiit vaihtoehdot ei oikein sykähdyttänyt - paremmilla vaihtoehdoilla mun parinvalinnan motiivit on ihan selkeät...

Mutta muistakaa myös feromonit! Bossin number one on saanut ainakin minut erehtymään miehestä... aika monta kertaa... tuoksuttelu on tärkeää!

milkboy sanoi:
Pakko se on itekki itkua vähän tänne palstalle tirauttaa:itku: ...toivottavasti oli provo...haluaisinkin kuulla tähän perustelut, mikä tekee ihmisestä, joka on käynyt korkeakoulut älykkäämmän? :rolleyes:
niin ja ihan sen takia haluan nuo perustelut kuulla, jotta voin tokaista :anssi:

Ei kukaan ole älykkäämpi siksi, että opiskelisi korkeakoulussa. Tiedän monta erittäin tyhmää korkeakouluopiskelijaa ja näihin saa tutustua aina kun tarkistaa tenttejä. :D

Mutta asiaan. Eli sanoisin, että _keskimäärin_ korkeakouluopiskelijat (tässä viittaan yliopistoihin, koska amk:t ovat ammattikorkeakouluja, eikä korkeakouluja... korkeakoulu kun oli aikaisemmin yliopisto, jossa vain yksi tiedekunta, yleensä teknillinen -> esim. teknillinen korkeakoulu...) ovat siis älykkäämpiä. Tässä viittaan älykkyydellä kykyyn omaksua nopeasti uutta tietoa. Sen huomaa aika nopeasti keskustelussa, jos joku on älykäs, koska älykäs ihminen voi saada jotain järkevää sanotuksi keskustelussa, jossa puhutaan jostain hänelle täysin vieraasta aiheesta.

Yliopistoihin tosin pääsee Suomessa niin helposti, että ne ovat myös täynnä totaalisia palikoita, jotka ovat siellä vain ympäristön painostuksesta ja ahkeran lukemisen takia. Ammattikorkeissa ja myös ammattikouluissa voi myös opiskella aloja, joita ei yliopistoissa voi opiskella, joten sinne hakeutuu myös älykästä porukkaa, jotka vain halusivat näille aloille. Toisaalta amk:t ja ammattikoulut kerää myös todella paljon porukkaa, jotka ovat siellä koska rahkeet muualle eivät riittäneet.

Mutta korkeakoulut (lue yliopistot, vastustan edelleen sanan kärsimää inflaatiota) keräävät kyllä keskimäärin älykkäämpää porukkaa. Sitä tuskin kukaan kieltää. Toisaalta ei se tee kenestäkään älykkäämpää, että on opiskellut korkeakoulussa. Monet vain olettavat suoraan korkeakouluopiskelijan olevan älykäs, mutta alemman tason tutkinnon suorittanut joutuu todistamaan olevansa älykäs.

Tomi sanoi:
Voi Jeesus Kristus. Yritän teeskennellä, että en lukenut tuota. Ei tule kenellekään paha mieli, kun en avaudu. :curs:

Ai niin, miten korkeasti olitkaan itse "koulutetu"? "Kuullostaa" ei ole suomea.

Terv. ämpärityhmä, sivistymätön ja keskusteluun kykenemätön YO-merkonomi.

Se ei varmaan olisi haitannut yhtään, jos Merzi pitäisi hyvänä ominaisuutena sitä, että mies nostaa paljon penkistä. Miksei seksuaalinen valinta voi kohdistua yhtälailla älykkyyteen kuin lihaksiinkin? Tosin en usko, että älykkyys on koulutustasosta kiinni: ei tarvitse valita akateemista uraa ollakseen älykäs.

MerZi sanoi:
Olipas vaikea näin naisena laittaa noi viimeset järjestykseen.. eikä niistä oikein mieleisiä tullu nytkään :rolleyes: Luonne on tietty tärkeä. Mutta on ulkonäkökin! On taidot sängyssäkin tärkeitä... :seksihullupuhuu: Varakas mies olis kiva että vois saada aina mukavia lahjoja, kuten matkoja, koruja... :haart: Kuullostaa varmaan tosi hyvältä vai mitä pojat. Toisaalta miehen pitäis olla myös hyvin koulutetu, vähintään samalle koulutustasolle yltävä kun itse, jotta vois keskustella fiksuja juttuja eikä vaan pelkkää pinnallista soopaa...

Terveisin neiti joka seurustelee ammattitutkinnon suorittaneen, ei niin varakkaan tavallisen miehen kanssa. En saa usein lahjoja enkä myöskään syvällisiä keskusteluja. :(

Sä oot just niitä naisia, jotka ei ansaitse tuonkaan vertaa. :curs:

Älystä kun aina väännetään kättä, niin pitää mainita että todella harva ihminen tahtoo itseään älykkäämmän kumppanin.

Ja korkea koulutus on tällä hetkellä niin sanottu karsiva tekijä ihmispopulaatiossa. :(

Hitsarit vie kaikki naiset :itku:

MerZille mies:

http://www.kikkeli.org/juuso/staff/Erkki Metsola.jpg

Joo... Luultavasti seurustelevilla korostuu eri asiat kuin sinkuilla. Huomasin ainakin ite sinkkuna että aika tärkeitä oli "tietyt" seikat. :D
Niin ja mitä älykkyyteen ja kolutustasoon tulee, niin on sellaisia ihmisiäkin jotka tietoisesti ei hakeudu korkeakouluun ihan vaan siitä syystä ettei halua sellaiseen. Ei siksi ettei sinne pääsisi älynsä puolesta. Mua naurattaa aina kun joku hakee "akateemista seuraa" ja tarkoittaa sillä älykkyyttä. Noh sellaista se on.

sportful sanoi:
Tosin en usko, että älykkyys on koulutustasosta kiinni: ei tarvitse valita akateemista uraa ollakseen älykäs.
No juuri tämä ärsytti minua. Siis Marzin mielestä mies ei kykene keskustelemaan suunnilleen mistään järkevästä, jos ei ole korkeasti koulutettu. Se on ihan oma moka, jos on ottanut jonkun määlyn, joka ei osaa keskustella mistään muusta kuin SM-liigasta. :)

Dragon sanoi:
Älystä kun aina väännetään kättä, niin pitää mainita että todella harva ihminen tahtoo itseään älykkäämmän kumppanin.
Fuck! :curs:
Tämän takia naiset siis haluaa vaan yhden illan juttuja mun kaa! :itku:

Tomi sanoi:
No juuri tämä ärsytti minua. Siis Marzin mielestä mies ei kykene keskustelemaan suunnilleen mistään järkevästä, jos ei ole korkeasti koulutettu. Se on ihan oma moka, jos on ottanut jonkun määlyn, joka ei osaa keskustella mistään muusta kuin SM-liigasta. :)

Luulen että Merzu tarkoitti alunperin sitä että vaatimuksena on että mies on yliopisto-koulutettu, ei niinkään älykäs sanan varsinaisessa mielessä. Siis naiset kun vertailevat keskenään miestensä ominaisuuksia, ja tietysti miehen uramenestys on yksi aika merkittävä kehumisen aihe. Seurustelevan tai naimisissa olevan naisen ihmisarvo määrittyy ystävien keskuudessa miehen meriittien mukaan. Kysehän on ihan primitiivisistä tarpeista, ei muusta (akateeminen ura => rahaa ja arvostusta => turva naiselle ja perheelle). Tarpeen kutsuminen älylliseksi keskustelutaidoksi on vaan peittelyä :)

Tarpeeksi älykkäällä miehellä on kyllä itsetuntoa ohittaa tällaiset jutut olankohautuksella, eikä siihen tarvita maisterintutkintoa.

Älykäs ihminen ei ole sama asia kuin korkean koulutuksen saanut henkilö. ..Noi kaikki kyselyt on ihan peestä !!! Tykkäätkö mustasta vai valkosesta ?
Kesällä käytän valkosta ja talvella mustaa mutta tykkään vihreästä .. et sillee.
.. Toi vaan silleen niinku vertauskuvallisesti. Vastasimpas kuitenkin kyselyyn
kun niin kauniisti pyydettiin.

Kyllä nyt kaikki itkee yhden teinitytön sanomisia... :D Vähän realismia. Parinkympin molemmin puolin naisilla on monesti vielä täysin surrealistiset vaatimukset kumppanin suhteen ja vajavainen käsitys maailman menosta muutenkin. Kun kokemus karttuu niin alkaa maanpintakin yleensä kutsua. ;)

Tomi sanoi:
Voi Jeesus Kristus. Yritän teeskennellä, että en lukenut tuota. Ei tule kenellekään paha mieli, kun en avaudu. :curs:

Ai niin, miten korkeasti olitkaan itse "koulutetu"? "Kuullostaa" ei ole suomea.

Terv. ämpärityhmä, sivistymätön ja keskusteluun kykenemätön YO-merkonomi.

Oho, siellähän taidettiin kiukustua oikein tosissaan... ettei vaan olisi koira älähtänyt, kun kalikka kalahti...? ;)

ja huom. leikistähän ei sitten tietenkään suututa, vai mitä :)

Itse aiheeseen sen verran, että en ole vielä ehtinyt vastata, mutta yritän kyllä pikapuoliin ...

Dragon sanoi:

:hyper: Minä haluan. Mikään ei olisi hienompaa kuin naida itseäni älykkäämpi nainen. Siinä ei tulisi ilta pitkäksi, ja kymppiuutimetkin aukeisi aivan uudella tavalla.

Ja mitä tuohon kyselyyn tulee, niin siin oli niin huonot vaihtoehdot, etten viitsi vastata. Sillä minä haluan leveäharteisen, älykkään, pitkän, sanavalmiin ja tasapainoisen naisen. Jep, ja kyl ne rinnatkin saa löytyä. :nolo:

milkboy sanoi:
haluaisinkin kuulla tähän perustelut, mikä tekee ihmisestä, joka on käynyt korkeakoulut älykkäämmän?

Noh, protsku on käynyt korkeakoulut ja selvästihän siellä äly kasvaa eiks niin? Työtehtävät ei vaan välttämättä vastaa koulutusta. Mutta joo, kyllä naisten kanssa aina keskustelu kääntyy siihen koulutukseen, vääjäämättä. :rolleyes:

MerZi sanoi:
Olipas vaikea näin naisena laittaa noi viimeset järjestykseen.. eikä niistä oikein mieleisiä tullu nytkään :rolleyes: Luonne on tietty tärkeä. Mutta on ulkonäkökin! On taidot sängyssäkin tärkeitä... :seksihullupuhuu: Varakas mies olis kiva että vois saada aina mukavia lahjoja, kuten matkoja, koruja... :haart: Kuullostaa varmaan tosi hyvältä vai mitä pojat. Toisaalta miehen pitäis olla myös hyvin koulutetu, vähintään samalle koulutustasolle yltävä kun itse, jotta vois keskustella fiksuja juttuja eikä vaan pelkkää pinnallista soopaa...

Terveisin neiti joka seurustelee ammattitutkinnon suorittaneen, ei niin varakkaan tavallisen miehen kanssa. En saa usein lahjoja enkä myöskään syvällisiä keskusteluja. :(

On huojentavaa huomata että olen ollut oikeassa koko ajan, rahan ja statuksen perässä naiset juoksevat. :D

Gillyanne sanoi:
Oho, siellähän taidettiin kiukustua oikein tosissaan... ettei vaan olisi koira älähtänyt, kun kalikka kalahti...? ;)
Väännetään nyt vielä ratakiskosta. Koulutus ei tee ihmisestä automaattisesti sosiaalisten suhteiden experttiä, henkevää keskustelijaa ja älyn jättiläistä. Lisäksi monet korkeastikin koulutetut esim. kirjoittavat suomen kieltä miten sattuu, mikä todistaa sen, että asiat eivät ole aina niin yksiselitteisiä, ja että kaikki hyötyisivät koulutuksesta yhtä paljon. Myöskään koulutuksen puute ei tarkoita sitä, etteikö kyseinen henkilö kykenisi keskustelemaan muustakin kuin siitä SM-liigasta, penkistä ja Vermon mokkanahkanisäkkäiden urheilusuorituksista. En älähtänyt, eikä kalikka kalahtanut, mutta 18-vuotiaan teini-ikäisen suusta tuo kommentti kuulosti melkoiselta ylimieliseltä provolta. En pidä itseäni vajaaälyisenä, sivistymättömänä tai keskusteluun kykenemättömänä. Ymmärrän myös pääpiirteittäin lukemani viestit.

Trollaan Pakkiksella - olen siis olemassa.

Kyllä voin ainakin omasta puolestani sanoa, että jos miehen kanssa muut asiat osuvat kohdilleen niin se koulutus on VIIMEINEN asia mielessä, aivan toisarvoinen seikka. Sitäpaitsi väittäisin että aika iso osa ihmisistä kouluttautuu Suomessakin ns. "yhteiskunnan painostuksesta" ja usein vieläpä täysin väärälle alalle. Monikaan parikymppinen tuskin tietää millä alalla haluaa loppuikänsä toimia tai mille alalle ylipäänsä soveltuu, jos siitä ei ole valmiiksi kokemusta.

Ja ne feromonit kyllä oman kokemuksen perusteella vaikuttavat ihan yllättävänkin paljon vaikka en moiseen ehkä aina ole uskonutkaan! :)

MerZi sanoi:
Toisaalta miehen pitäis olla myös hyvin koulutetu, vähintään samalle koulutustasolle yltävä kun itse, jotta vois keskustella fiksuja juttuja eikä vaan pelkkää pinnallista soopaa..
Onneksi maailmassa on bimbojen lisäksi naisia, joiden aivoissa on havaittavissa älyllistä elämää. Annas kun veikkaan. Isäsi on Nokialla johtavassa asemassa, äitisi on psykiatri. Ylioppilaslahjana odottaa Amg Mersu ja oma kaksio Eirassa. Ylenkatsot kaikki, jotka sinusta poiketen pitävät luonnetta ihmisessä tärkeämpänä kuin sitä mitä kumppani ajattelee maailmantaloudesta. Onneksi olkoon, olet voittanut itsellesi juuri sopivan aviomiehen, 145 kiloinen sohvaperuna, joka leikkii Heikoin lenkki ohjelmaa katsoessa voittajaa, onhan hän sentään noksun inssi ja pihassa on Meggeri.

terveisin: aivan vitun tyhmä entinen poke.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom