Pari kysymystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manala
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
39
kymysys 1. Tulin tuossa huomanneeksi, että itselläni ottaa pohjeprässi paljon paremmin kun koukistan polviani hiukan ala-asennossa. Itse selailleena en ainakaan huomannut kenenkään muun maininneen/tehneen vastaavaa, tosin voi olla että en vain osannut etsiä :D
Kyseinen menettely antaa nimenomaan tuntumaa ja rasitusta pohkeiden yläosaan ja käy myös hieman polvitaipeisiinkin. Tämä on toiminut minulla loistavasti ja ajattelin sitä jatkaakkin ellei nyt täällä joku kerro sen olevan vaarallista tai haitallista. :itku:

Kymysys 2. Tästä on ollut juttua jo varmaan sen 1000+1 kertaa mutta varmistettakoon nyt silti. Kun teette Ranskalaista punnerrusta, niin mistäkohti aloitatte asennon (ke. kyynärpäät suorina/90^ kulmassa?), ja mihin laskette sen (pään kohdalle vai sen yli).
Itselläni tuo kyynärpäät suorina ja lasku pään kohdalle tuntuu toimivan parhaiten, mutta aiheuttaa ikävää tunnetta kyynärpäissä. Mistä mahdollisesti asia johtuu ja onko asialle mitä tehtävissä/vaihtoehtoisia tapoja?

1. Mäkin koukistan hieman polvia. Ehkä se auttaa siksi, kun mulla on erityisen jäykkä nilkkajänne, joten pohkeet eivät saa tarpeeksi venytystä muuten ala-asennossa.

2. Mä aloitan ala-asennosta eli 90 (?) asteen kulmasta ja lopetan kanssa siihen. Lasken kädet aivan alas asti, pään ohi. Sillä tavoin ainakin itse saan parhaan tuntuman. Mulla oli kanssa toi kyynärpään kipeytymisongelma, mutta pääsin siitä, kun siirryin pienenpieniin painoihin ja 3-4x15 sarjoihin. Lisäksi sitä käsivarren asentoa pitää koko ajan vahdata. Ei täysin paikallaan, mutta hiukan joustava - suoraan, ei siksakkia... Ja teen liikkeen korkealla vinopenkissä. Se auttaa myös.

Juu polvet vähän koukussa teen minäkin, silloin kun kerran puolessa vuodessa pohkeita treenaan.

Ranskalaisen punnerruksen aloitan yläasennosta ja lasken tangon nenän ja otsan välimaastoon. Omituinen kun olen, teen ranskiksen suoralla tangolla ja leveällä otteella, kädet ainakin hartioiden leveydellä.

PMLats sanoi:
Ranskalaisen punnerruksen aloitan yläasennosta ja lasken tangon nenän ja otsan välimaastoon. Omituinen kun olen, teen ranskiksen suoralla tangolla ja leveällä otteella, kädet ainakin hartioiden leveydellä.

Mulla toi suoratanko+ leveä ote kävi hyvin siihen ihmeelliseen lihakseen siinä käden ulkosyrjässä (liekö joku ojentajan osa) mutta kun vaihdoin Raskaaseen Dippiin ja vinkotanko+kapeanki kyynerleveys, alkoi tuloksia näkyä todella lujaa tahtia tuolla ihan OJENTAJA ojentajassa :D jos ymmärrätte!

no ette tietenkään...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom