Parhaimmat massa- ja pumppiliikkeet oikkareille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hamaZ
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eli siis, nyt ois tarkotus saada massaa takas käsien ojentajiin 2kk tauon jälkeen. Käden ympärysmitta tällä hetkellä 37cm ennen oli 40cm. Itse teen yleensä 3x 12 ranskalaisia, 3x 10 pushdown ja taljassa narulla 2x 12-15. Kertokaa jos pitäisi tehdä eri liikkeitä tai muuttaa sarja-/toistomääriä. Ja nimetkää teidän mielestä parhaimmat massa- ja pumppiliikkeet oikkareihin! :worship:

kaverit huomauttavat, että pitäisi oikkareita reenailla paremmin.
Ei se liikkeistä kiinni ole miten hyvin ne ojentajat kasvaa. Ei esim. kapealla penkillä ja ojentajadipeillä ole niin suurta eroa, että ikinä huomaisi mitään eroa ojentajien koossa. Sen kun teet tarpeeksi monipuolisesti ja niitä liikkeitä mistä itse tykkäät, niin tulosta tulee.

Parhaiden liikkeiden kysely on ihan yhtä tyhjän kanssa, koska kaikki listaa tähän vain ne omat suosikkiliikkeensä.

Välillä on hyvä tehdä liikkeitä joissa lihas ei liiemmin veny ala-asennossa (ts. vajaita nostoja). Suuret raudat, pieni liikerata. Tällaisia ovat esim. lattiapunnerrus ja lankkupenkki. Myös dipit voi jättää aika vajaiksi. Tällä tavoin saa lihaksen rasittumaan hieman eri tavalla kuin perinteisellä venytys-supistusrytmillä

Välillä on hyvä tehdä liikkeitä joissa lihas ei liiemmin veny ala-asennossa (ts. vajaita nostoja). Suuret raudat, pieni liikerata. Tällaisia ovat esim. lattiapunnerrus ja lankkupenkki. Myös dipit voi jättää aika vajaiksi. Tällä tavoin saa lihaksen rasittumaan hieman eri tavalla kuin perinteisellä venytys-supistusrytmillä
Komppaan. Sisältyy tohon mun mainitsemaan monipuolisuuteen. Voisin tietysti lisätä, että eri treenitavoilla on paljon suurempi merkitys kuin eri liikkeillä. Itse tykkään joskus tehdä jollekin lihasryhmälle yhden treenin pelkkiä negatiivisia. Ihan vaan vaihtelun vuoksi. Tää on kyllä aika harvoin, jotain 2-3kk välein.

Back
Ylös Bottom