Parhaimmat hauisliikkeet TOP 4

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Enpä osaa järjestykseen laittaa tämän hetken suosikkeja millä saa kyynervarretki treenattua;

-Mutkatangolla seisten
-Hammerit rintaan ja normi hammerit superina
-Taljassa narulla ylhäällä pysäyttäen

Esiväsyttelynä toimii itellä hauiskääntö tangolla myötäotteella

Tosta saa hammereista ja taljasta pätkän http://www.youtube.com/watch?v=COMzuFU-D-E

Kaikki suorin käsin tehdyt liikkeet renkailla. Planche, iron cross, planche lean, back lever, RTO support, ring flies. Voittaa mennen tullen hauiskäännöt.

tällähetkellä tulee tehtyä ainoastaan leuoilla kapeahkolla vastaotteella 5x~10 plus ne mitä tulee selkäreenissä, onko liian vähän?

ps. miks moni on listannu mutkatangolla tehdyt ykkösliikkeiks, eiks mutkatanko oo nimenomaan huonompi hauiksille kuin suora?

1. Hauiskääntö istuen Scott-penkissä
2. Hauiskääntö käsipainoilla seisten tai istuen, kumpikin toimii
3. Keskitetty hauiskääntö

Leuat vastaotteella! Kädet rupes vihdoin kasvamaan kun jätti perinteiset hauiskäännöt käsipainoilla/tangolla kokonaan pois ohjelmasta.

1.Leuanveto vastaotteella (lisäpainolla)
2.Staattinen pito leuanvedon eri vaiheissa
3.Hauiskääntö suoralla tangolla seisten

IMO hauiskäännöt on melko turhaa nytkytystä :hyper:

Leuat vastaotteella! Kädet rupes vihdoin kasvamaan kun jätti perinteiset hauiskäännöt käsipainoilla/tangolla kokonaan pois ohjelmasta.

Joka johtuu taas pelkästään siitä, että kädet saa liikaa rasitusta. Tai mahdollisesti liikaa suhteessa ravintoon ja lepoon. Ja ne ketkä pitää leuanvetoa hauisliikkeenä, voi yhtä hyvin pitää runkkausta sitten kanssa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
1)
1236681958_hammer-time.gif

2)hauiskääntö scott-penkissä alataljalla
3)hausikääntö seisten tangolla arm blasterin kanssa
4)chin ups erittäin kapealla otteella (kädet lähes kiinni toisissaan)

Joka johtuu taas pelkästään siitä, että kädet saa liikaa rasitusta. Tai mahdollisesti liikaa suhteessa ravintoon ja lepoon. Ja ne ketkä pitää leuanvetoa hauisliikkeenä, voi yhtä hyvin pitää runkkausta sitten kanssa.

Tuota... Se, että liike ei eristä hauiksia ei tarkita sitä, ettei se niitä kehittäisi. Mulla tulee hauiksille viikossa 3 sarjaa leukoja ja 2-3 sarjaa jotain soutuliikettä ja ihan hyvin menee. Näin olen siis treenannut koko vuoden. Varsinaista faktaa ei kehityksestä ole, koska en ole ottanut mittoja. Tässä on kuitenkin lähtenyt kymmenisen kiloa painoa, joten ulkonäöllisesti jo se vaikuttaa.

Tuota... Se, että liike ei eristä hauiksia ei tarkita sitä, ettei se niitä kehittäisi. Mulla tulee hauiksille viikossa 3 sarjaa leukoja ja 2-3 sarjaa jotain soutuliikettä ja ihan hyvin menee. Näin olen siis treenannut koko vuoden. Varsinaista faktaa ei kehityksestä ole, koska en ole ottanut mittoja. Tässä on kuitenkin lähtenyt kymmenisen kiloa painoa, joten ulkonäöllisesti jo se vaikuttaa.

Ei tietenkään tarkota.

Piti tuossa edellisessä vielä vedota siihen (mutta unohdin), kun tuossa jollain sivulla joku kertoi kuinka hauikset menevät pumppiinkin leuanvedoista, että meneväthän ne runkkaamisestakin. Mulla menee hauikset puNppiin mavestakin, enkä siltikään pidä sitä hauisliikkeenä. Olis ollu helpompi siis laittaa tohon listaan: 1. hauisten erikseen treenaamattomuus

Kyllä vastaoteleuanveto kapealla otteella ottaa hauiksiin siinä missä kyykky reisiin. Liikettä yksinkertaisesti ei voi tehdä riittävän raskaalla kuormalla ilman hauisten voimakasta käyttöä (omallapainolla voi selän aiheuttamalla liikenergialla "lentää" ylös asti). Varsinkaan tekniikalla, jossa nimenomaan se yläosa rutistetaan kunnolla, eli pää viedään kokonaan tangon yläpuolelle. Koskaan en ole nähnyt kenenkään saavan selkää ekana väsymään leuanvedossa ennen käsiä, kyllä se siihen loppuu että leuka ei kunnolla mene enää tangon yli, kun niitä vajaita toistoja menisi tähän päälle ties kuinka monta.

Itse teen tuohon lisäksi käsipäivänä isoilla painoilla hauista sekä paljon vuoro-/pudotussarjoja, että molempi parempi :)

Kyllä vastaoteleuanveto kapealla otteella ottaa hauiksiin siinä missä kyykky reisiin. Liikettä yksinkertaisesti ei voi tehdä riittävän raskaalla kuormalla ilman hauisten voimakasta käyttöä (omallapainolla voi selän aiheuttamalla liikenergialla "lentää" ylös asti). Varsinkaan tekniikalla, jossa nimenomaan se yläosa rutistetaan kunnolla, eli pää viedään kokonaan tangon yläpuolelle. Koskaan en ole nähnyt kenenkään saavan selkää ekana väsymään leuanvedossa ennen käsiä, kyllä se siihen loppuu että leuka ei kunnolla mene enää tangon yli, kun niitä vajaita toistoja menisi tähän päälle ties kuinka monta.

Itse teen tuohon lisäksi käsipäivänä isoilla painoilla hauista sekä paljon vuoro-/pudotussarjoja, että molempi parempi :)

Hauistakin voi treenata niin, että alaselälle tulee rasitusta. :)

Mulla meni joskus haukkarit aina pumppiin ku tein rintaprässiä.

Varmaan runkkasit samalla?

Itse teen nykysin ensimmäisenä liikkeenä mutkatangolla seisten, saa kunnolla romua liikkeelle. Perään sitten scottikoneella tiukat väännöt. Ei jaksa kolmella liikkeellä säätää. Kaksi liikettä ja kumpaisessakkin neljä sarjaa.

1. Hercules (ristikkäistaljassa suoritettava hauiskääntö)
2. Hauiskääntö z-tangolla
3. Hauiskääntö käsipainoilla seisten
4. Hauiskääntö normaalitangolla

Tykkään vaihdella edellämainittuja liikkeitä, yleensä tehden niistä kaksi per treeni. Joskus tulee tehtyä myös hammerkääntöä, keskitettyä yms. mutta nuo ovat mieleisimmät.

Suositut

Back
Ylös Bottom