Parhaat VALMISruoat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sharona
  • Aloitettu Aloitettu
Käytännössä kaikki mikrovalmiit ermeet on mulla kieltolistalla, niitä on muutenkin lääkärit kehottaneet jättää väliin. Näitä uunissä valmistettavia ruokia sitten onkin melkoisesti. Paras "valmisruoka" on ehdottomasti kylmäsavustettu lohi suoraan tiskistä, siinä on ravintoarvot kohdallaan eikä ole lisäaineita.

Noin yleisesti perusruuista parhaimmiksi mulla menee:
-Jauhiskastike+putkimakaronit+tacolastut+miedot pepperonit
-Kanapata soijapohjaisessa kastikkeessa+riisi+miedot pepperonit

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sharona sanoi:
Mitkä valmisruoat ovat pannassa? Mitä ette ostaisi esim. liiallisen rasvamäärän takia. Entäs mitkä ruoat ovat sellaisia joita voi hyvällä omallatunnolla syödä välillä kiireessä vaikka olisi ns. diettikausi menossa...? Minä kun työni takia joudun paljon niitä popsimaan..aina ei kerkiä tehdä terveellistä ja vähärasvaista kotipöperöä. ;)

en oikeen ymmärrä kun sanot, ettet kerkiä tehdä terveellistä kotipöperöä...Siis ei muuta kun edellisenä iltana valmistat vaikka riisiä ja kanaa tai mitä vaan terveellistä ja laitat purkkiin ja nehän tulee sitten kätevästi mukana. Ja ei muuta kun mikroon vain...

Viimeisin oma keksintö ruokapuolella on ollut seuraavanlainen sotku: Vähärasvaista paistijauhelihaa 400 g, purkillinen kidneypapuja chilikastikkeessa ja 250 g pakastevihanneksia. Jauheliha ruskistetaan kattilassa, lisätään suola ja jauhelihamauste. Sitten purkillinen papuja sekaan, lisätään hieman vettä ja sitten heitän sekaan nuo vihannekset. Keitellään n. 15 min. että kasvikset pehmenee. Helppoa, ravitsevaa ja jopa hyvää. Semmoinen sakeahko pataruoka kai tuo on. Pari annosta tuosta satsista saan.

jala sanoi:
lidlin valmiit kananrinta fileet! edullisia tarjous 2,99€ 500g paketti. :)
Tää on kyllä ihan uskomaton juttu. Ravintoarvot per 100g muistaakseni
135kcal, 21g pr, 5g r ja hiilareita ei tietenkään nimeksikään.
Olen kuitenkin alkanut jotenkin epäilemään nuiden ravintoarvojen paikkaansapitävyyttä, kun fileet tuntuvat usein kovin rasvaisilta... :eek:
Mielettömän hyviä kyllä ovat, ja sikahalpoja. Ehkä pikkasen liian suolaisia omaan makuun. Pyöräyttää vaan ilman rasvaa teflonilla niin hyvä tulee!

Muuten valmisruoista menee ainoastaan pirkan luomuhernekeitto (ei sisällä lihaa) johon lisään jotain savukinkkua kaameen läjän, sekä maksalaatikko (Forssan, parhaat arvot) jonka kanssa tietty raejuustoa ja sokeritonta puolukkahilloa :kuola:

Täältä myös ääni broileripyöryköille. Ja Iivilin mainitsemat lohipullat ovat myös hyviä (joskin hieman hinnakkaampia kuin broileriversio).

Ja kieltämättä noissa Lidlin broilerifileissä on kyllä hinta-laatusuhde varsin kohdallaan...

Maksalaatikko tai kanapasta ja kerta-annokseen puolipurkkia raejuustoa. Siinä yleisimmät.

Eikä sitä jaksa illalla treenin jälkeen alkaa kokkaileen :zzzz: et olis seuraavaksi päiväksi ruokaa mukaan. Mieluummin ostaa vaik tota maksalaatikkoa ilman rusinoita.

Veriletut on aika loistavia - ulkomuistista jotain 10% prot. ja 7% rasvaa (tosin tuskin mitään kovin hyviä rasvoja). Ja 400g paketti alle eurolla! Siihen kyytipojaksi pari paistettua kananmunaa ja tonnikala-riisi-(pakastevihannes)-sotku niin johan tulee proteiineja :thumbs:

Kaikki ruoka missä on enemmän kuin 5g rasvaa kammottaa minua. Kyllä syön rasvaa sen verran mitä tarvitaan pysymään pystyssä. Hiilareita sen verran, että pystyy treenaamaan ja palautumaan, mutta that's it.

Kun tekee mieli jotain tosi hyvää, mä katon tämän , jostain syystä se vaan auttaa mua pysymään erossa rasvasta, varsinkin se loppu kohtaus :P:P:P

"ju niid prOOtiiin, amino AAAsids, güüd vaidamins änd staf laik dät...iit the rait staf kaman nau!"

:P

Minä lasken marinoidut broilerinpalat valmisruoaksi. Kotona ne kypsennän pannulla, mutta duunissa mikrolla, joka ajaa asian aivan hyvin. Paketin ( 250-300g ) sisältö lautaselle ja miroon 5-8 minuutiksi, väillä kysyyttä tarkistaen. Tuohon kun lisää raejuustoa, on proteiinipitoinen, vähärasvainen ja -hiilihydraattinen safka valmis. Ihan hyvääkin on.

Hackett sanoi:
Minä lasken marinoidut broilerinpalat valmisruoaksi. Kotona ne kypsennän pannulla, mutta duunissa mikrolla, joka ajaa asian aivan hyvin. Paketin ( 250-300g ) sisältö lautaselle ja miroon 5-8 minuutiksi, väillä kysyyttä tarkistaen. Tuohon kun lisää raejuustoa, on proteiinipitoinen, vähärasvainen ja -hiilihydraattinen safka valmis. Ihan hyvääkin on.

Grillimikro vai ihan tavallinen???

Ihan tavallinen. Tuo duunin mikro on lähinnä antiikkinen, siksi tuo 8 min on sillä aika totuudenmukainen. Kypsäksi broileri tulee. Väriltään valkoiseksi muuttuu, sitä pannulla paistamisesta seuraavaa ruskeaa ei näy, mutta mureus, ym. kypsyyden merkit tulee kyllä. Kokeilkaa pois, itsekin epäilin aluksi.

en tiedä, mutta mikrossa kypsennetty liha haisee mun nokkaan niin saatanan pahalta, ettei pysty kykeneen. Sitäpaitsi mikro ei ainakaan voimista ruoka-aineiden ravinteita.

aol sanoi:
Onko tämä yhtäkuin itsetehty puolukkasurvos, vai onko tuollaista jossakin kaupassa saatavilla..?
Ainakin Haaparannan Ica-maxista saa Önos-merkkisiä sokerittomia hilloja. Puolukkaa, mansikkaa ja aprikoosia on ainakin. Makeutusaineitahan niissä on (aspartaami, asesulfaami k). Purkin kyljessä mainitaan, että hyvä maku johtuu marjojen runsaammasta käytöstä. Kalliitahan ne on... mutta kyllä niitä joka kerta mukaan tarttuu useampi purkki, kun siellä käydään. Pitäis kysyä vaikka Stockmannilta, että josko ne voisi ottaa näitä valikoimaansa. Ihmetyttää että niiltäkään ei sokerittomia hilloja saa, vaikka valikoima on muuten niin kattava.

Esim. puolukkahillossa on 25kcal/100g ja hiilareita 6g.

Sanoisinko että nämä tuotteet rokkaa :rock:

Kepponen sanoi:
Kariniemen valmiiksi paistetut broilerin rintafileet. :thumbs: Hyvänmakuisia ja vähärasvaisia. Ainoa miinus on kova hinta.

noista saa kaksi ateriaa dieetillä n.150g/annos.
:thumbs:

Hyviä ruokavalioita kysellään, helppoja ja nopeita ruokia kysellään... mutta entä jos haluaa mennä ihan sinne yksinkertaisuuden ääripäähän syömisessä. Tarkoitan siis tyyliin kauppaan -> kotiin, ruoka jääkaappiin -> nälkä, ruoka mikroon/uuniin/you name ittiin -> mussun mussun mussun mussun mussun maiskis maiskis maiskis krunts krunts lits läts -> salille hyvin ravittuna.

Onko kaupoissa mitään saliharrastajelle ravintoarvoiltaan hyvää valmisruokaa? Onhan siellä pastaa, pitsaa, keittoa, mureketta ja vaikka mitä, mutta osaatteko suositella mitään kaupasta ostettavaa valmisruokaa, jossa olisi hyvät ravintoarvot, niin että sen kehtaisi syödä ennen tai jälkeen salille menon.

Justiinsa meni naamaan Saarioisten poronkäristys 350g. Ainut valmisruoka mitä pystyn syömään (joo, oon tosi nirso :jahas: ).

Energiasisältö 100g:ssa:
Energia 420kJ/100kcal
Proteiini 7,3g
Hiilihydraatit 12g
-sokerit 5,9g
-laktoosi 0,4g
Rasva 2,5g
-tyydyttyneet rasvahapot 1,5g
Ravintokuitu 0,7g
Natrium 0,3g

Maku tosiaan on mieleinen, mutta annoksen koko on jopa tällaiselle 60-kiloiselle nuorelle naisellekin mitätön. Eli lisukkeet messiin, esim. raejuustoo.

Nami, nami!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom