Parhaat pakaraliikkeet?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Millers
  • Aloitettu Aloitettu
Tavoitteena olisi saada muotoa pyllyyn ja ns. nostettua pakaroita. Miten onnistuisi? Keskimmäistä pakaralihasta haluaisin treenata enemmän eli jos teillä on siihen jotain ultra hyviä liikkeitä olisi ihanaa jos jakaisitte :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla tulee hanuri-takareisi päivänä treeni koostettua vaihdellen näistä liikeistä: sjmv, askelkyykky (iso sali, niin pirun pitkä matka kyykkiä edes takasi :D ), tangonnosto lantiolla, tangonnosto yhdellä jalalla smithissä ( vaatii kyllä kaverin...), hackkyykky väärinpäin, prässi jalat leveellä ja ihan ylhäällä ja sitten joskus näitä pakarakoneita tulee käytettyä. Niin ja kyykky tietty!
 
perus syväkyykyn ja maastavedon lisäksi kannattaa varmistaa että pakaralihas oikeasti toimii niissä liikkeissä ja jos ei aktivoidu oikein sitten jumpata pakaraa/loitontajia vaikka yhden jalan lantionostoilla, lying clameilla (kumpparilla) tai laittaa kumppari kyykkyjen ajaksi polvien ympärille. mutta pakaraliikkeista tehoikaammat ovat minusta ehdottomasti lantiotyönnöt joko olkapäät/yläselkä penkillä tai lattialla ja kunnon painoilla :)
 
Edellisten lisäksi, mulla erittäin toimivaksi liikkeeksi on osoittautunut yhden jalan SJMV! Mun on jotenkin tosi vaikea löytää tuntumaa perus SJMV:ssä, mutta kun tekee yhden jalan kerrallaan, poltto on mieletön! :) Ja toinen on askelkyykyt taaksepäin, tangolla, vuorojaloin.. Näitä kun tekee on takuuvarmasti pakrut kipeet seuraavana päivänä! :D
 
Minä kyykkään kaikki kyykky liikkeet samalla mentaliteetilla (etu ja takakyykyt sekä teen wall ball liikkeet,eli menen ns."jalkojen väliin".) Se menee aika upeasti perille joka paikkaan.
Osviittaa antava kuva Wall Ball | Fitbie . Eli en siis tunge tarakkaa pitkälle taakse.
Edellisten mainittujen lisäksi (eli mave,syväkyykky,etukyykky,askelkyykky) mainitsen myös sumokyykyn :thumbs:
 
Kun puhutaan hip thrust -liikkeestä tangon kera ja yläselkä penkillä, niin mikä ihme on se kätevin tapa askarrella tanko siihen alkuasentoon?

Itse liike siis sujuu, mutta voi j*kolauta miten hölmön tuntuista ja säheltävää veivaamista mulla on aina saada tanko ensin siihen alkuasentoon lantiolle ja sarjan jälkeen pois siitä. Ja olen aika varma, että mulla on vain joku aivosolukuolema tän ratkaisun keksimisen suhteen :D
 
Kun puhutaan hip thrust -liikkeestä tangon kera ja yläselkä penkillä, niin mikä ihme on se kätevin tapa askarrella tanko siihen alkuasentoon?

Itse liike siis sujuu, mutta voi j*kolauta miten hölmön tuntuista ja säheltävää veivaamista mulla on aina saada tanko ensin siihen alkuasentoon lantiolle ja sarjan jälkeen pois siitä. Ja olen aika varma, että mulla on vain joku aivosolukuolema tän ratkaisun keksimisen suhteen :D

Minä kaivaudun aina tangon alle istumaan keskelle. Ja nostan sen siitä. Tai pyydä jotakuta urhoa avuksi ;D
 
^^ Siis miten oikein veivaat?
Minä kasaan tangon penkin viereen, asetun istumaan lattialle penkkiin nojaten, pujotan jalat tangon alle, rullaan tangon jalkojen päälle ja siitä lantiolle, kiinnitän pehmusteen, nostan yläselän penkille ja lantion (tangon) ylös. Painoa minulla on tässä liikkeessä yleensä n. 70-80 kg. Liikkeen jälkeenhän ei ole sen kummempaa kuin tiputtautua istumaan lattialle ja työntää tanko pois jalkojen päältä.
 
Ongelmani taitaa siis olla, että olen käyttänyt normaalia pienemmän halkaisijan kiekkoja, kun olis pitänyt suosiolla käyttää standardikokoisia. Eli tangon ja lattian väliin jäävä tila on ollut reilusti pienempi kuin mun jalkojeni paksuus. "Veivaamalla" olen koittanut tangon aina oikeaan paikkaan rullata lattialle istuttuani, mutta tuosta syystä se on ollut aika, öh, muhkuraista ja vähän kivuliastakin touhua... :D
 
Mä saan ainakin (yhdenjalan) jalkaprässissä pakarat seuraavaks päiväks siihen kuosiin, että kovalla alustalla istuminen ja esim. sängystä nouseminen tuottaa lieviä vaikeuksia. :D En sitten tiedä onko hyvä tai huono juttu.

tankopippuri, mä oon nähnyt ihmisten tekevän tota liikettä smithissä, käviskö se sulle?
Mutta joo oon itekin todennut että sen tangon saaminen lantion päälle on vaikeeta ihan lattialta tehdessäkin jos ei oo sellaset leveenmalliset kiekot. Että ideoita otetaan vastaan myös... :)
 
Hip thrust smithissä! Miten loistava idea! Oon siis tehnyt tätä ihan normi tangolla, mut tuo vois olla helpompi kun painoa on enemmän.
 
Kiva jos olin avuksi. :D En oo tosiaan tehnyt tuota itse, mutta oon nähnyt ainakin yhen tytön tekevän meidän salilla. :)
 
Yhden jalan bulgarialainen kyykky smithissä. Toinen jalka taakse penkille melko suoraksi ja etummainen jalka kyykkää, tanko niskaan. Takuuvarma keino saada pakarat kipeiksi, jos peruskyykky ei sitä tee. Sitten potku taljassa taakse (kandee tehdä hieman takaviistoon, niin osumaa tulee oikeaan kohtaan). Niin ja kai ootte katsoneet pikajuoksijoiden pakaroita :D ei muuta kuin spurttailemaan.
 
Mulla toimii parhaiten yhden jalan maastaveto ja lantionnosto lisäpainoilla. Mä teen tuon lantionnoston lattialla. Sillä saa kyllä hyvän poltteen takareisiin ja peppuun. Teen toki lisäksi kyykkyä ja muita perusliikkeitä, niistä askelkyykky taakse ottaa mulla parhaiten takapuoleen.
 
Kun sitten löytää ne muutamat liikkeet, jotka tuntuvat oikeassa kohdassa, kannattaako vain veivata niitä, vai yrittää akyivoittaa pakaroita muissakin liikkeissä? Mulla menee kaikki peruskyykyt aina vain reisille, mutta nuo yhden jalan jutut toimivat jotenkin.
 
Kyykyssä imo aina tekniikka ensin, ja sitten vasta muut toissijaiset asiat kuten painot. ;) Muuten voi huonolla mäihällä satuttaa itsensä, tai vähintään oppia väärän liikeradan josta on vaikea päästä eroon (terkuin kokemusta on jälkimmäisestä).
Mutta miten ihmeessä tehdään kyykky polvillaan? :D
 
Ylä- ja alapakaralihakset? Mikä ottaa kumpaan enemmän? Sjmv ja takakyykky? Musta tuntuu, että yläpakara kehittyy nyt nopeammin kuin alapakaralihas.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom