Parhaat pakaraliikkeet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Millers
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Loitontaja kyllä ottaa persauksiin kun etsii sen oikean kulman. Menee laitteeseen, loitontaa jalat ja siinä sitten vähänniinkuin hyppäyttää lantionsa etukenoon, eli vähänniinkuin istuu private partsien päällä siinä :P Siitä hyvällä suoralla selällä pieni etunoja ja kädet suoraksi siihen jalkojen väliin etuviistoon osoittamaan. Siittä sit liikkeet niin että jalat hipaisee käsivarsia ja hyvä pysäytys liikkeen lopussa aina. Kyllä tuntuu!
Ja kun hip thrustista kysyin. https://www.youtube.com/watch?v=SEdqd1n0cvg Tällä sedällä näyttää olevan melko hyvä ohjeistus :) Kokeilin ja hyvältä tuntui. Tangon pehmusteelle on siinä kyllä tosissaanki tarve.

Vinkkejä kaivattaisiin pakaran alaosan muokkaamiseen. Olen saanut tosi hyviä tuloksia tuon hanurin suhteen viimeisen reilun puolen vuoden aikana, mutta tuntuu ettei nostetta meinaa tulla millään tuonne pakaran alaosaa ja liha tarttuu keskelle ja yläosaan. Onko yhtään mitään eristäviä liikkeitä, jotka ottaisivat edes vähän enemmän pakaran alaosaan? :-D Tällä hetkellä käytössä takareisille ja pakaroille mm. sjmv, leveä/1-jal prässi, lonkan ojennus ja -loitonnus, lantionnosto, leveä box-kyykky, alaspainallus avustetussa leuanvetolaitteessa...

^Sitten vain liikkuvuusharjoituksia. Kyykyssä olemista kannattaa harjoitella päivittäin, siis ihan siellä kökkimistä ja ilman painoa.

Tavallinen maastaveto eri jalkojen leveyksillä ja painojen kanssa korokkeelle nousua voisi toimia, tosin jossain määrin se lienee geneettinen ominaisuus että miten se pakaran alaosan muoto on rakentunut eikä välttämättä sitä voi muokata valtavasti. Mutta jos liikkuvuudessa on niinkin iso ongelma, että syvään kyykkyyn ei pääse kunnolla, niin sanoisin, että sille asialle kannattaa tehdä jotain asap. Voi olla, että pakaran alueen lihakset eivät aktivoidu niin hyvin, mitä voisivat, jos siellä on tuollaista häikkää - riippumatta siitä, mitä liikettä teet. Ota selvää (jos et jo tiedä), että mistä ne lihakset tarkalleen kinnaavat ja työstä sitä aluetta.

Googlaa glute pushdown :-D mulle syväkyykky ei oikein sovi, kun liikkuvuus ei riitä :-/

Mullakin oli aikasemmin sama ongelma, mutta sitten vaan venyttelin ahkerasti ja nykysin syväkyykky on ihan mukava asento jossa voi vaikka tehdä jotain arkiaskareita (mieluummin kun kumartumalla). :) Mä hyödynsin aika paljon joogassa käytettyjä lonkanavausliikkeitä, ja ainakin mulla ne toimi; googlaa hip openers niin pitäis löytyä.

Mä oon alkanut tekemään boksikyykkyä. Saan sen tuntumaan pakaraan oikein kunnolla. Kannattaa joskus pakaratreenissä kokeillä myös sitä :)

Boksikyykky on hyvä kyllä, kokeilin äsken myös jalkaprässiä sivuttain istuen, jestas mikä polttelu pakarassa! :) vaihtelu virkistää.

Minä kaivaudun aina tangon alle istumaan keskelle. Ja nostan sen siitä. Tai pyydä jotakuta urhoa avuksi ;D

Minä istun penkille tanko sylissä ennen kuin aloitan lantionnostot ja valun siitä sitten oikeaan asentoon. Ongelmana onkin siitä pois pääseminen hieman "gracefully". Nyt istahdan lattialle, jalat ristiin ja sit pukkaan/nostelen tangon pois. Ei siinä mitään mut mietin vaan, että onko olemassa helpompaa tapaa

Minä istun penkille tanko sylissä ennen kuin aloitan lantionnostot ja valun siitä sitten oikeaan asentoon. Ongelmana onkin siitä pois pääseminen hieman "gracefully". Nyt istahdan lattialle, jalat ristiin ja sit pukkaan/nostelen tangon pois. Ei siinä mitään mut mietin vaan, että onko olemassa helpompaa tapaa

Käyttää niin isoja kiekkoja että tangon voi vaan vierittää pois. :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Oliko muuten kahvakuulaswingi mainittu jo? Entä boksihypyt? Eilen tein näitä sekä askelkyykkyjä ja tavan kyykkyjä, ja au mun kankut. :D

Mä en vaan yksinkertasesti ymmärrä, miten tuo hip thrust kuuluisi tehdä. Ohjelmassa on siis vuosia ollut vastaava liike ihan maassa tehtynä, mutta penkin kanssa ei vaan onnistu. Juuri eilen taas yritin sitä kokeilla. Painoja vähensin alle puoleen maassa tehtävästä liikkeestä (kuitenkin niin että tangon päihin jäi isot 15kg kiekot, että saan sen vieritettyä tangon reisien yli). Se penkki ei vaan pysy siellä mun takana vaan lähtee luisumaan. En siis saa itteenni nostettua siihen "päälle". Tai sitten pitäis ottaa niin pienet painot, että tankoa jaksaa käsillä kannatella kun nousee siihen, mutta eihän sellanen pakaroissa tunnu. Onko mulla vaan jotenkin lyhyt selkä vai paska penkki vai jotain muuta pahasti vialla? :D

Paska penkki. Itse teen lattiaan pultatun penkin kanssa tai siirrään penkin sellaiseen kohtaan, ettei pysty luistamaan alta pois.

Kannattaa kokeilla smithissä, jos tangossa ei oo stoppareita liian ylhäällä että saat hyvän liikeradan. Jollei Smith onnistu, sitten tosiaan siirrät penkin niin, ettei luista alta. Tangon alle istumaan, yläselkä penkkiä vasten ja nostat tangon lattiasta samoin kun tekisit lantion ojennusta, samalla hilaat vähän yläkroppaa ylöspäin sopivaan kohtaan penkillä. Tai sitten riittävän vahva avustaja nostamaan tangon lantiolle:D

hmmm...pitääpä vähän miettiä, jos penkin sais johonkin parempaan paikkaan sijotettua ja kokeilla vielä uudestaan. Alotusasennossa penkin reuna tulee siis melkein niskaan, enkä oikein tiedä, miten saan itseni siihen oikeaan asentoon nostettua, kun tanko on siitä reisien päällä :D Ihan hyvin tuo maassa tehtävä versiokin pakaroissa tuntuu, mutta ei vaihtelukaan pahitteeksi olisi. Hitto kun lattiaan pultatut penkit on niin ahtaissa paikoissa, ettei niillä taida mahtua tekemään...

Tai onnistuisikohan tuon tekeminen steppilaudan kanssa. Se voisi korkeimmillaan olla aika passelin korkuinen

Jos penkin reuna tulee melkein niskaan, niin istut varmaankin liian kaukana penkistä. Yläselkä penkkiä vasten, niin kuin mimi tuossa edellä kirjoitti.

Hip-Thrust-Form.jpg

Edit. Löytyi videokin tuosta asettautumisesta;

[video]http://videocdn.bodybuilding.com/video/mp4/76000/76642m.mp4[/video]

Itse kyllä pidän kantapäät maassa.

No sehän tässä se ongelma juuri onkin, kun en mitenkään perse lattiassa saa yläselkääni tuon penkin reunan tasalle :D
Etsipä itsellesi sopivan korkea taso. Ihan sama mikä taso se on, kunhan on sulle sopivan korkea ja ei liu'u tai kaadu sun alta. Mites jos kasaat steppilaudan tai pari seinän viereen (niitä voi usein kasata/laittaa jalat alle)? Pistävaikka pari isoa painoa alle korokkeiksi jos tarvii... kunhan on tukeva eikä hetku.

Oisko ehdotuksia oman kehon painolla ilman mitään välineitä tehtäviin kankku-(reisi)osaston liikkeisiin? :) Siis kotijumppakäytöön.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom