Parhaat lukemasi kirjat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vaikea valita yksittäistä 'parasta' kirjaa, mutta viihdyttäviä ovat ehdottomasti olleet
* Glen Duncan - I, Lucifer
* Stephen King - Dark Tower (koko sarja, ei sarjan viimeinen)
* Frank Herbert - Dune (koko sarja)

Itte asiassa koko Kingin tuotanto on tullut luettua, novellikokoelmia myöten. Ja tykkäsin kans. :)

Sitten liudan klassikoita olen lukenut, esim montecriston kreivin, sinuhen, ruusin nimen, 'zen ja moottoripyörän kunnossapito', taisteluni, ym... ... ihan hauskoja ja syvällisiä opuksia. Mutta edelleenkin I, Lucifer on ainoa jolle olen nauranut ääneen. :D

EDIT: Juu ja Tolkienin tuotanto on hyvä kans. :)

Viime aikoina tullut luettua jonkun verran. Suosikeista ei kuitenkaan löydy mitään varsinaisia klassikoita tai kulturellia kamaa.

Koko (Arto) Paasilinnan tuotanto toimii mulle. Viime aikoina tullut luettua Remestä ja viimeisimpänä tuli luettua tämä:

250px-6-12_kansi.jpg

Eli Remeksen 6/12. On hyvä. Suosittelen todella. Balkanin sodasta olisi hyvä tietää perusteet ennen lukemista.

Jos joku on lukenut Remeksen Hiroshiman portin, niin voisi kommentoida onko lukemisen arvoinen.

Alle yksi erittäin suositeltava opus kaikille. Ei missään nimessä fiktiota,
vaan tarkkailua siitä, miten uskontojen varjolla on oikeutettu erilaisia hirmutekoja
tuhansien vuosien ajan, ja kuinka samat käytännöt näkyvät yhä selkeämmin nykymaailmassa.
Kritiikkiä tippuu ihan samalla mitalla niin kristityille, juutalaisille kuin islaminuskoisille.

end%20of%20faith.jpg

http://www.samharris.org/site/book_end_of_faith/

Erkki Palolampi: Kollaa kestää

Joskus kymmenisen vuotta sitten lainasin tuon kirjastosta ja siitä se kiinnostus sotahistoriaan ja lukemiseen alkoi. Tuota ennen en juurikaan lukenut muuta kuin koulukirjoja ja niitäkin laiskan puoleisesti.
Suosittelen kaikille joita nyt vähänkään Suomen kohtalonhetket kiinnostavat;)

Anthony Kiedis: Scar Tissue oli kyllä aikas hyvä omasta mielestäni. Samoin tuo Alice Cooperin omaelämänkerta.

Paolo Coelhon Alkemisti, ylipäänsä herran koko tuotanto muutenkin.

Sinuhe Egyptiläinen.

Just menossa Bret Easton Ellisin Amerikan Psyko, kaikesta järjettömydesta huolimatta kolahtaa kyllä :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kirjoittajan nimeä en muista, mutta tekijä oli muistaakseni ruotsalainen ja kirjan nimi oli Pahuus. Pikku skini oli kanssa ihan hyvä.[/QUOTE]

Se nimi on Jan Guillou. On kirjoittanut paljon muutakin, mm. nyt elokuviksi päätyneen Arn-trilogian.
Toi Arn-trilogia (tai tavallaan neliosainen) on kyllä aivan törkeen kova kirjasarja, 2 kertaa tullu luettuu läpi. Suosittelen vahvasti, eeppistä ja koukuttavaa kamaa :P

Long Jeff - Helvetin Piirit (The Descent)
Kirjailijan nimeä en muista - Valo (Light)
Stieg Larsson - Millenium trilogia

Varsinkin tuo Millenium trilogia oli niin koukuttava että meinas koeviikko mennä päin metsähallitusta kun piti ensin lukea kaikki kolme kirjaa ja sitten vasta pystyi avaamaan koulukirjat :D

Kim Stanley Robinsonin Mars trilogia.
Noinhan se sit menee. Ja minä urpo aloitin keskimmäisestä.

Näinhän se menee. Itsellä juuri kesken James Ellroyn Cold Six Thousand - Verirahat. Kuin myös keskimmäinen osa Ellroyn USA:n alamaailma -trilogiaa... Alussa hieman hankalaa, mutta kyllä se siitä. Hyvä kirja kuitenkin.

Long Jeff - Helvetin Piirit (The Descent)
Kirjailijan nimeä en muista - Valo (Light)
Stieg Larsson - Millenium trilogia

Varsinkin tuo Millenium trilogia oli niin koukuttava että meinas koeviikko mennä päin metsähallitusta kun piti ensin lukea kaikki kolme kirjaa ja sitten vasta pystyi avaamaan koulukirjat :D

On muuten noi Stieg Larssonin dekkarit ehkä parhaat, mitä sillä saralla on tarjota..Tai ainakin, mitä tullut luettua :worship:

Viime aikoina tullut luettua jonkun verran. Suosikeista ei kuitenkaan löydy mitään varsinaisia klassikoita tai kulturellia kamaa.

Koko (Arto) Paasilinnan tuotanto toimii mulle. Viime aikoina tullut luettua Remestä ja viimeisimpänä tuli luettua tämä:

250px-6-12_kansi.jpg

Eli Remeksen 6/12. On hyvä. Suosittelen todella. Balkanin sodasta olisi hyvä tietää perusteet ennen lukemista.

Jos joku on lukenut Remeksen Hiroshiman portin, niin voisi kommentoida onko lukemisen arvoinen.

Mä oon joitain (Hiroshiman portin muistaakseni myös) lukenut Remekseltä ja ainoo mikä siinä häiritsee, on se, että päähenkilölle tuntuu kaikki tippuvan taivaan lahjana käsiin. :)

Erkki Palolampi: Kollaa kestää

Joskus kymmenisen vuotta sitten lainasin tuon kirjastosta ja siitä se kiinnostus sotahistoriaan ja lukemiseen alkoi. Tuota ennen en juurikaan lukenut muuta kuin koulukirjoja ja niitäkin laiskan puoleisesti.
Suosittelen kaikille joita nyt vähänkään Suomen kohtalonhetket kiinnostavat;)

On hyvä kirja, sain lahjaksi tuon joskus ysärillä. :)

Neil Gaiman kirjoittaa mun tyylisiä kirjoja. Sopivan omituisia ja monitahoisia, ne voi lukea ihan miten haluaa ja aina uudestaan ja uudestaan. Viimeksi luin novellikokoelmaa "Fragile Things", seuraavaksi ajattelin lukea American Godsin uudestaan.

All-time favourite on kuitenkin Oscar Wilden The Picture of Dorian Gray. Sanoinkuvaamattoman upea kirja, siinä on vain sitä jotain mikä saa mut palaamaan sen pariin aina muutaman kuukauden välein. Kirjoitin mun Extended Essaynkin siitä :)

Luin itse tässä taannoin Hannu Salaman "Lokakuun päiviä" ja mielestäni se oli ihan ok kirja. Onko jengi lukenut enemmän Salaman kirjoja? Voitteko suositella jotain?

Back
Ylös Bottom