Parhaat lukemasi kirjat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Helsinki 12 - Tuomas Vimma.

Jos ette oo viel lukenu Vimman kirjoja ni nyt olis jo aika. Kirjan päähenkilö on Tuomas Vimma itse. Lyhyesti kerrottuna Vimma on helvetin rikas/saa kaiken mitä haluaa/täysin välinpitämätön/ylimielinen ja kaikkee sitä mitä jokainen meistä toivois olevansa.

Kirjan kieli on sit kans ihan omaa luokkaansa..:

”Monotin sitä uudella Magnumin Extreme Response Series Seal -kengälläni tyylipuhtaan maegerin tauluun. Kaveri hyytyi kuin hirvi Pendolinon keulaan ja putosi katuun päästäen jännän äänen.”

Tota kirjaa ei pidä ottaa mitenkää vakavasti, eli ei tiukkapipoille! Itel tuli naurettua ton kirjan jutuille monta kertaa.

Ottaisin tähän parista ekasta sivusta lukunäytteen, mutta en löydä mistään. Lukaskaa eka kappale ja jos ei iske ni jättäkää lukematta!

Frank W. Abagnale - Catch me if you can

:5:

Loistava veijaritarina. Hyvää settiä naisista ja törsäämisestä.

Olisi ollut potentiaalia paljon parempaankin leffaan, vaikka ihan OK pätkäkin oli.

Neil Gaiman kirjoittaa mun tyylisiä kirjoja. Sopivan omituisia ja monitahoisia, ne voi lukea ihan miten haluaa ja aina uudestaan ja uudestaan. Viimeksi luin novellikokoelmaa "Fragile Things", seuraavaksi ajattelin lukea American Godsin uudelleen
Kuuntelin sen äänikirjana pari viikkoa sitten. Toisenlainen matka.

Sellaset vuoden päivät olen kattellut tossa kirjahyllyllä Stephen Kingin teosta Uinu uinu lemmikkini. Nyt viimein kaappasin sen syliini, ja hyissaatana...viimeisessä lauseessakin kylmät väreet säkenöivät selässä.

Ei ihan paras lukemani kirja, mutta ihanan inhottava.

Juha Seppälä: Routavuosi.

Muutenkin olen sitä mieltä, että Seppälä on Suomen aliarvostetuin kirjailija. IMO Seppälä voittaa jotkut sofioksaset 100-0, mutta kukapa miehestä edes tietäisi, kun ei ole myyntilistojen kärjessä saati Uutisvuodossa...

Helsinki 12 - Tuomas Vimma.

Jos ette oo viel lukenu Vimman kirjoja ni nyt olis jo aika. Kirjan päähenkilö on Tuomas Vimma itse. Lyhyesti kerrottuna Vimma on helvetin rikas/saa kaiken mitä haluaa/täysin välinpitämätön/ylimielinen ja kaikkee sitä mitä jokainen meistä toivois olevansa.

Kirjan kieli on sit kans ihan omaa luokkaansa..:

”Monotin sitä uudella Magnumin Extreme Response Series Seal -kengälläni tyylipuhtaan maegerin tauluun. Kaveri hyytyi kuin hirvi Pendolinon keulaan ja putosi katuun päästäen jännän äänen.”

Tota kirjaa ei pidä ottaa mitenkää vakavasti, eli ei tiukkapipoille! Itel tuli naurettua ton kirjan jutuille monta kertaa.

Ottaisin tähän parista ekasta sivusta lukunäytteen, mutta en löydä mistään. Lukaskaa eka kappale ja jos ei iske ni jättäkää lukematta!

Itekki tykkään tosta Vimman tavasta kirjoittaa.. Luin viimeksi Gourmetin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itekki tykkään tosta Vimman tavasta kirjoittaa.. Luin viimeksi Gourmetin.

Minusta taas siinä ei ollut tarpeeksi omaa ollakseen enemmän kuin jonkinlainen pastissi.

Viime aikoina ei ole tullut luetteua fiktiota, joten ei ole kamalasti uutta annettavaa tälle ketjulle.

Kyllä kaikki Vares kirjat on lukemisen arvosia. Saa nauraa niin hemmetisti että alkaa nolottaa kun bussissa lukee. Jussi Vares on idolini sekä todellinen sankari, jolle viina maistuu todella rankasti:kippis1:

Itse ei osaa sanoa että mikä oli paras. Jokainen mainituista kirjailijoista on tehnyt useamman erittäin hyvän teoksen ja ne ovat pitäneet mielenkiintoa yllä koko kirjan ajan. Kirjat tuli yleensä luettua parissa päivässä.

Ari Paulowilta kaikki Dekkari Hakmannin seikkailut.
Robert Ludlumilta kaikki "Bourne"-kirjat.
Clive Cusslerin kaikki kirjat.
Onkai niitä vaan ei muista..

Viimesimmäks lukaisin Scott Lynchin kirjoittaman Locke Lamoran valheet, joka oli todellinen positiivinen yllätys.

Kirja sijoittuu Venetsiaa muistuttavaan mielikuvituskaupunkiin ja se kertoo siellä elävästä mestarihuijarista. Ihan hauskaan sävyyn kirjoitettu kirja, jonka juonenkäänteet imaisevat hyvin äkkiä mukaansa.

Kyllä kaikki Vares kirjat on lukemisen arvosia. Saa nauraa niin hemmetisti että alkaa nolottaa kun bussissa lukee. Jussi Vares on idolini sekä todellinen sankari, jolle viina maistuu todella rankasti:kippis1:

Nyt täytyy oikein viestin voimin kompata. 15 Vares-kirjaa löytyy hyllystä, kaikki vähintään kaksi kertaa olen lukenut, muutama siis vielä puuttuu.:)

Vares on kyllä loistava hahmo. Pääsisipä joskus Reijo Mäelle tarjoamaan tuopin.:kippis1:

Raamattu.

Reijo Mäeltä oon lukenu tatuoitu taivas ja se oli tosi proo.

Dan Brownin kaikki kirjat on ihan tajuttoman hyviä!! Da Vinci koodi kyllä ykkönen niistä, aivan mahtava kirja!

Harry Potterit oon kaikki lukenu, osan englanniks, hyviä kirjoja.

Keisari niminen 4-osanen kirjasarja on kans tosi hyvä. Kertoo Julius Caecarin elämästä.

Ilkka Remeksen aikuistenkirjat. Nuortenkirjojakin oon lukenu, mut en oo oikeen diggaillu niin paljoo.

Rooma niminen kirja, en muista kirjottajaa.

Sitte joku kirja mis tyypit matkustaa ajas taaksepäin en muista niime saatikka sitte tekijää, mut se on melkeen paras kaikista. Tai en oo ihan varma :D.

Luen tosi paljo kirjoi mut tossapa nyt nou heti ekaks mieleen nousevat suosikit. :).

Tuntematon sotilas
Raamattu
Juokse poika juokse kertoo Mau-Mau jengistä ja sen johtajasta Nicky Cruzista
Nää tulis näin ekaksi mieleen.

Olisiko jollain heittää hyvää kirjavinkkiä mikä käsittelisi nuoren ihmisen elämää ja siinä tapahtuvia erilaisia muutoksia? Sieppari ruispellossa on yksi hyvä esimerkki, mutta olen kuitenkin jo lukenut tämän ja tarkoituksena olisi siis löytää joku uusi tuttavuus.

Lukemisen lisäksi tarkoituksena olisi analysoida kirjan henkilöä hieman tarkemmin.

Back
Ylös Bottom