Parhaat lukemasi kirjat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuntematon sotilas
Raamattu
Juokse poika juokse kertoo Mau-Mau jengistä ja sen johtajasta Nicky Cruzista
Nää tulis näin ekaksi mieleen.
Tätä tuli luettua joskus yläasteella, alku oli raju ja varsin lupaava mutta loppua kohden tylsistyi ja jäi lopulta lukematta. Tämän vois melkein jossain vaiheessa ottaa uudestaan työn alle.

Joo ei se loppu silloin nuorempana ollu just sitä luettavaa mitä haki mutta kokonaisuutena pirun hyvä kirja! Tällehän on myös joku jatkokin olemassa en vaan muista nimeä? Tuleeko kenellekkään mieleen?

Eipä nuita kirjota mahottomasti ole tullut kulutettua, mutta niistä mitä olen lukenut: Kuoleman portti kirjasarja. Parasta. Koskaan. Toisena voisin mainita Salamurhaajan oppipoika -sarja. Kummatkin sarjat mahtavia fantasiasarjoja. Suosittelen. (!)

juoppohullun päiväkirja eipä oo muuta tullu ikinä luettuakaan :dance2:

Melkein kaikki Juha Vuorisen kirjat on vähintään yhtä hyviä. Älyttömiä naurukohtauksia luvassa kun jonkun ton kirjoista avaa. Itse olen lukenut jotain puolet sen tuotannosta, ja tarkoitus olisi kerätä kaikki. On se niin loistava.

Ja kuten Bacfa tossa sanoi, kaikki Dan Brownin kirjat on hyviä. Itse pidän kyllä enkeleitä ja demoneita parhaana. Leffaa odotellessa. Ei enää kauaa.

Raymond Khouryn viimeinen temppeliherra oli hyvä. Mentiin vähän Da Vinci koodin tunnelmissa. Nyt odottaa lukemista pyhien jäljillä.

Parhaillaan on kesken Frank Schätzingin pedot. Puolessa välissä ollaan, enää reilu 450 sivua jäljellä. Ihan mukavaa luettavaa, vaikkakin aika hidastempoista. Ja 910 sivua on vähän liikaa mun makuuni. Loppuun tää täytyy kuitenkin lukea, kun on sen verran hyvä, ettei voi kesken jättää.

E: Miten muuten oppii lukemaan paremmin? On tullut elämän aikana jonkin verran luettua, mutta en osaa vieläkään. Täytyy jatkuvasti keskittyä kunnolla, tai en muista mitään lukemastani. Pystyn myös lukemaan nopeasti, mutta taaskaan en muista mitään mitä luin. Lukeminen on siis toivottoman hidasta. Joku lukihäiriö tän on pakko olla, mutta pääseekö siitä eroon?

Tuomas Vimman Helsinki 12, Toinen ja Gourmet tosi hyviä ,novelleista Dostojevskin Valkeat yöt

Eilen sain päätökseen Sofi Oksasen Puhdistuksen ja se todella oli Finlandia palkinnon arvoinen

Olisikos kenelläkään suositella Stalingradin taistelusta kertovaa opusta? Kielenä voi olla englanti tai suomi, kunhan vain sisältö on kohdillaan.

:offtopic: Onko kukaan muu lukenut Cormac McCarthyn Blood Meridiania?

Blood Meridian on luettu pariin kertaan ja on kyllä yks parhaista kirjoista mitä olen lukenut. Kieltämättä melko työlästä luettavaa paikoin, joten en ihmettele että ei ihan kaikille uppoa. Mutta kirjan tyly tunnelma on kyllä ihan omaa luokkaansa.

luin muuten järkyn hyvän sota kirjan! kirjan nimi oli rytinällä läpi,
kirja kertoi suomalaisesta sissi sodasta.. todella harvoin luen kirjoja, mut toi oli nii hyvä ekoilla sivuilla et oli pakko lukea :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olisikos kenelläkään suositella Stalingradin taistelusta kertovaa opusta? Kielenä voi olla englanti tai suomi, kunhan vain sisältö on kohdillaan.

Antony Beevorin Stalingrad on hyvä kirja.Lue se ekaks ja sit perään saman kaverin Berliini 19945.

Nyt täytyy oikein viestin voimin kompata. 15 Vares-kirjaa löytyy hyllystä, kaikki vähintään kaksi kertaa olen lukenut, muutama siis vielä puuttuu.:)

Vares on kyllä loistava hahmo. Pääsisipä joskus Reijo Mäelle tarjoamaan tuopin.:kippis1:

Itsellä aikeissa tämän talven/kevään aikana suorittaa pyhiinvaellusmatka ravintola uuteen apteekkiin, siellähän se Mäki taitaa istuskella ja miettiä mitä Vares seuraavaks tekee:kippis1:

Olisiko jollain heittää hyvää kirjavinkkiä mikä käsittelisi nuoren ihmisen elämää ja siinä tapahtuvia erilaisia muutoksia? Sieppari ruispellossa on yksi hyvä esimerkki, mutta olen kuitenkin jo lukenut tämän ja tarkoituksena olisi siis löytää joku uusi tuttavuus.

Lukemisen lisäksi tarkoituksena olisi analysoida kirjan henkilöä hieman tarkemmin.

Ehdotuksia otetaan edelleen vastaan.:)

Tohon nyt passaa mikä hyvänsä nuortenkirja. "Juokse poika juokse" tuli luettua joskus reilu vuosikymmen sitten, kirjottanut muistaakseni joku entinen Mau mau -jengiläinen omasta nuoruudestaan. Miks sen on pakko olla nuoren kehityskertomus, ne on yleensä kirjotettu nimen omaan nuorille, ja ovat siksi jonkin verran naiiveja.

Voisit tietenki lähteä liikkeelle jostaki klassisesta bildungsromaanista, mutta saattavat olla aika raskassoutusta tavaraa. wiki

Suomalaisista tulee ekana mieleen Waltarin - varhaista modernistista settiä edustava - "Suuri illusioni".

Kaipaaks enemmän tylsiä klassikkoja vai "menevää" nuortenkirjallisuutta? Harry Potter :) ?

Ei sen tarvitse olla naiivi, saa olla myös klassikko. Tämä on osa kasvatuspsykologian kurssia.

Tarkoituksena olisi tarkastella ja analysoida nuoruuden elämänkaaren vaihetta kirjan pohjalta. Mulla on muutamia vaihtoehtoja jo valmiina, mutta ajattelin jos vaikka löytäisi jonkun hyvän kirjan tätä kautta.

Lueppa Herman Hessen teokset "Narkissos ja Kultasuu" sekä "Siddhartha". Nuo kaksi ovat ehkä parhaimmat kirjat mitä olen itse lukenut. Teemana on selkeästi nuoren ihmisen havahtuminen maailmaan ja sitä seuraava itsensä ymmärtäminen sekä maailman merkityksen ja olemassaolon syiden etsiminen. Hesse yhdistää hienosti länsimaista logiista ja tieteellistä maailmankuvaa Buddhalaisuuteen ja itämaiseen mystiikkaan sekä henkisyyteen.

Kirjoissa ei niinkään käsitellä uskontoa tai valtiota tai filosofiaa, vaan enemmänkin sitä, miten yksilö kokee ja oppii ympäristöään ja muuttuu kokemusten kautta ehkä viisaammaksi, mutta ainakin vanhemmaksi.

Onko kukaan lukenut hyvää kirjaa natsien ylimmistön elämästä? Kiinnostaisi tietää mitä he ovat ajatelleet ja tehneet normaali arjessa.

The H.P. Lovecraft Collection : Necronomicon

Tässä ei ole mitään uutta ja mullistavaa. Lähinnä kerätty yhteen n. 900 sadan sivun teokseen merkittävimmät Lovecraftin novellit. Pakko hankinta Lovecraft faneille, sillä tuo kirja on ensimmäinen kova kantinen Lovecraft kokoelma ilman naurettavaa b-luokan kansitaidetta (vrt. omnibus). Amazonista saa kahdella kympillä eli naurettavan halvalla lähtee!

Back
Ylös Bottom