paras lukemani kirja:
What's my back - Geoff Thompson
What's my back - Geoff Thompson
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Albert Camus: SivullinenSillä välin kysyn osaisiko joku lukija suositella sellaista kirjaa, joka pistää lukijansa ajattelemaan ihmisen olemispuolta?
Suosituksia?
Eli siis jonkin näköistä syvällistä materiaalia on nyt hakusessa. Coelhon Alkemisti oli hyvä aloitus, mutta ei kuitenkaan sitä mitä etsin.
Suosituksia?
http://www.bookplus.fi/product.php?isbn=0953476405
Vai tietääkö joku muu lafkaa suomesta mikä myy tuota kirjaa...
Mielenkiintoista muuten, miten etenkin sellaiset ihmiset, jotka ovat lukeneet paljon (ja etenkin ns. korkeakirjallisuutta), "kaunistelevat" tuota suosikkikirjalistaansa. Joillain kirjailijoilla on ns. roskaleima, ja heistä ei saa myöntää pitävänsä mikäli aikoo esiintyä intellektuellina. Yleensä tämä häpeälukeminen karsiutuu taas jossain vaiheessa poiskin.
Terveisin piilo-King-narkki
Toisaalta joku voi ymmärtää, että kirjaa suositteltaessa ko. kirjan täytyisi tarjota jotakin "suurempaa", joten tällöin kaikki Varekset Hasselit yms. karsiutuvat pois. Itse ainakin diggaan aika paljon ns.korkeakirjallisuudesta, mutta kyllä siinä samalla menevät kevyemmätkin opukset aivan viihteenä. En minä kyllä kenelläkään sitten uskaltaisi suositella "roskakirjaa" koska todennäköisesti ihmiset löytävät kyseiset kirjat muutenkin.
Kuparik.
Laitetaas niitä muistelmia ihan kärkeen;
Tämä pitää kaikkien lukea. Hyytävää tarinaa.
1. Auschwitzin komendantti: SS-Obersturmbannfuhrer Rudolf Hössin omaelämänkerta
Sitten tällainen perusteos
2. The Rise And Fall of the Third Reich - William Shirer
Unohtamatta, palataksemme muistelmiin;
3. Inside the Third Reich - Albert Speer
Lisäksi Albertin "ystäville"
4. Spandau, the Secret Diaries - Albert Speer
Kerpele, yliopiston kirjastosta ei löytynyt tuota Hössin omaelämänkertaa. Pitää kaivaa se jostain muualta. Tuon Shirerin kirjan olen tainnut lukeakin.
Jonkinlaisena perusteoksena voisi pitää myös George H Steinin opusta Waffen-SS: Hitlerin eliittikaarti sodassa.