Parhaat lukemasi kirjat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sinuhe, egyptiläinen. Sain vähän aikaa sit luettua, tosi hyvä.
Henning Mankellin dekkarit on aika hyviä.
Taru sormusten herrasta ja hobitti oli hyviä kun muutama vuos sitten luin.
Muuta ei nyt tuu mieleen. On monia hyviä.

Agatha Cristien muutama Hercule Poitor kirja mm. Idän pikajunan arvoitus.
Narnia kirja sarja oli tosi kovaa luettavaa sekä pienenä tämä Veljeni Leijona mieli iski sytämmee.

Paras ja samalla myös hauskin kirja mitä oon lukenu on ehdottomasti Will Fergusonin Onni. Se on ainoa kirja jota lukiessa saa repeillä ääneen, ja usein. Olen toki lukenu myös muita hauskoja kirjoja, kuten Erlend Loen Naiivin ja Martin Pagen Kuinka minusta tuli tyhmä. Molemmat loistavia ja helvetin hauskoja tekeleitä, mutta Onni silti hakkaa ne kuus-nolla. Parasta antia Onnissa, on sen kieli. Kirja pursuaa nokkelia kielikuvia ja loistavia sanankäänteitä. Fergusonin kynän jälkeä ei voi kuin ihailla. Teksti on alusta loppuun asti todella lennokasta ja sujuvaa.

Onni on satiiri kustannusalasta ja elämänparannusoppaista. Sen päähenkilö on kolmikymppinen kustannustoimittaja Edwin de Valu. Hän on karismaton, elämäänsä kyllästynyt, kouluja käynyt kynäniska. Kuten tavallista juuri tällainen luuseritausta tekee päähenkilöstä kiinnostavan ja helposti lähestyttävän hahmon. Edwin on kyyninen sarkasmin mestari, hän kerää vastustamattomasti lukijan sympatiat puolelleen.

Edwin työskentelee kustannusyhtiö Pandericille. Hänen aluettaan ovat elämäntaito- oppaat. Eräänä päivänä Edwin saa käsiinsä nuhjuisen ja valtavan tekeleen nimeltä mitä opin vuorella. Yllätyksekseen Edwin saa selville, että opas toimii oikeasti. Sen avulla voi lopettaa tupakanpolton, tienata läjäpäin rahaa, parantaa seksielämää ym. perusshittiä. Mutta mitä tapahtuu kun ihmiset ympäri maailmaa lukevat kirjan ja muuttuvat onnellisiksi? Kyseessä olisi katastrofi..

Ehdottomasti kannattaa tutustua tähän teokseen. On suht uusi kirja, 2000-vuoden tältä puolen. On voittanu jonku Pulitzer palkinnon. Suosittelen kaikille. :5:

Stephen Kingin Dark Tower! Aivan loistava kirjasarja, hakkaa Tolkienin tarut ja muut 100-0 :)

Itse tällä hetkellä aloittelen osaa seitsemän, eli Song Of Susannah ja koukuttaa kyllä todella kovasti.

Mikä sen kirjan nimi oli jonka on kirjoittanut se suomalainen muukalaislegioonassa ollut kaveri? On pitänyt monasti ostaa ko. kirja, mutta nyt en edes muista sen nimeä. Oon lukenut siitä kirjasta pätkiä ja on kyllä ihan perhanan hyvä.

Mikä sen kirjan nimi oli jonka on kirjoittanut se suomalainen muukalaislegioonassa ollut kaveri? On pitänyt monasti ostaa ko. kirja, mutta nyt en edes muista sen nimeä. Oon lukenut siitä kirjasta pätkiä ja on kyllä ihan perhanan hyvä.

http://www.bookplus.fi/product.php?isbn=9513128334

Eli Legioonalainen Peters. Rokkaa ihan tajuttomasti toi kirja.

Just lopetin Animal Farmin eli Eläinten vallankumouksen lukemisen. Jos big brotheria on katsonut niin huomaa aika paljon yhtäläisyyksiä sen köyhät vs. rikkaat viikkotehtävään. Ei se Orwell ihan väärässä ollut.

Leon Uris - Exodus, myös useat Reino Lehväslaihon sotaromaanit on jääny mieleen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
UUhh, kiitti kovasti!!! Täytyy kyllä heti hommata toi kirja... Menin jo ihan fiilareihin, kun rupesin edes miettii kirjaa. :hyper:

Joo kovia on jutut Kotkanpojalla, ukko on kyllä kovin vaatimatonta äijää. Mutta samalla kehuu itseään ihan älyttömästi joka käänteessä.

Ja toiseksi se ukko ei oo ollut kuulemma lähelläkään niitä taisteluja missä väittää olleensa. Onneks kerkesin lukemaan sen ennen kuin sain tietää totuuden, nimittäin ei sitä ois jaksanut lukea jos ois tiennyt että ne jutut on tapahtunut korkeintaan sen äijän päässä ja unissa.

Lukekaapa joskus Terry Pratchettin fantasiaparodiahuumorikirjoja, ne on oikeesti ihan loistavia, oon lukenut ne melkein kaikki ja ne on Alivaltiosihteerin ohella ehkä hauskimpia kirjoja ikinä. Eli Terry Pratchett on kirjailijan nimi ja ei saa säikähtää sitä, että kirjat perustuu fantasiamaailmaan vaikka tonttuja vähän vierastaakin, ne on ylihauskoja.

Lukekaa!

Joo kovia on jutut Kotkanpojalla, ukko on kyllä kovin vaatimatonta äijää. Mutta samalla kehuu itseään ihan älyttömästi joka käänteessä.

Juu samaa mieltä ollaan. Joskus tuli matkalukemiseksi ostettua ja mun mielestä oli melkoisen paska "kirja".

Juoppohullun päiväkirjat ehdottomasti, sopii meikäläisen huumorille. :hyper:

Myös Jan Guillonin Pahuus tuli luettua sattumalta äidinkielen kurssissa ja pidin kovasti. Sisältää nuoren pojan rankkaa ja väkivaltaista lapsuutta, tappelua ja auktoriteetteja vastaan kapinointia.. Suosittelen. :thumbs:

Lukekaapa joskus Terry Pratchettin fantasiaparodiahuumorikirjoja, ne on oikeesti ihan loistavia, oon lukenut ne melkein kaikki ja ne on Alivaltiosihteerin ohella ehkä hauskimpia kirjoja ikinä. Eli Terry Pratchett on kirjailijan nimi ja ei saa säikähtää sitä, että kirjat perustuu fantasiamaailmaan vaikka tonttuja vähän vierastaakin, ne on ylihauskoja.

Lukekaa!

Samaa mieltä. Lukekaa, lukekaa :D

Hemingwayn Kirjava satama ja Jäähyväiset aseille. Helkkarin hyviä kummatkin.
:5:

Omat suosikit on Jaroslav Hasekin kunnon sotamies svejk maailmansodassa, sekä Daniil Harmsin sattumia. suosittelen.

harry potterit ovat hyviä
dan brownin enkelit ja demonit sekä da vinci-koodi oli tosi hyviä
viime kirja, jonka luin oli 50 cent: get rich or die tryin
se oli loistava, tällä hetkellä luen sormusten herrasta ykköstä, en oo ennen jaksanu lukea niitä mutta nyt menee paremmin.

Itsekkin diggailen Dan Brownin tuotannosta. Da Vinci-koodi sekä Enkelit ja Demonit oli kyllä lukemisen arvoisia. Myös kaikki elämänkertakirjat on hiton hyviä. Viimeisimpänä luin Mötley Crüe-The Dirt köllötellen Afrikan auringossa :) On pojilla ollu aika rankka elo kultaisella 80-luvulla! Ozzyn elämänkerta on myös luettavaa tavaraa!

Suositut

Back
Ylös Bottom