Parhaat lukemasi kirjat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noihin Eddingsin kirjoihin jäin joskus yläasteella iha koukkuun. Tuli sillo kesälomalla lukastua Belgarionin taru suunnilleen viikkoon. Sitte ku kuulin, että Mallorean taru oli tuolle jatkoa nii siinähä se seuraava viikko meniki. Oli se Polgara nii ihana nainen :D

Sama homma minullakin. Taru Sormusten Herraa sain luettua ensimmäisen kirjan kunnes kyllästyin, ajattelin että kaikki fantasia kirjat ovat yhtä tylsiä, mutta yllätyin luettuani Belgarionin tarua.

En ole paljoa kirjoja lukenut, mutta Linnunradan käsikirja liftareille. Ei ole haudanvakavaa tekstiä, joten sitä on yltiöviihdyttävä lukea.

Jack Londonin Erämaan kutsu on mun raamattu! Mä oon lukenu sen jo 5 kertaa kuluneen vuoden aikana.

Paasilinna - Jäniksen vuotta lukuunottamatta melkein koko tuotanto. Kummallista että miten tämänkin kirjoittajan tylsin ja oikeasti huonoin kirja on se arvostetuin. Muissa se sanan säilä viuhuukin aikalailla.

Tästä tulikin mieleeni tapaus, kun lukiokaverini oli ollut samalla seuramatkalla edellämainitun kirjailijan kanssa. Mies oli lähtenyt ympäripäissään vuoroveden aikaan koomailemaan rannasta syvemmälle ja huutanut mennessään "Minä olen jääkarhu, kyllä minä osaan uida." Oli sitten saanut sydänkohtauksen meressä, mutta lyhyehkön sairaalassapiipahtamisen jälkeen jatkanut rellestämistä. Mene ja tiedä sitten onko vain urbaanilegendaa.

Henri Charriére - Papillon
Todellinen selviytymistarina.:rock:

Tällä hetkellä on kesken Jeff Longen Helvetin Piirit. Luen tätä toista kertaa ja nyt vasta huomaan, että kuinka hyvä kirja tämä on...taitaa ponnahtaa top teniini. Jotenkin aavistuksen vaikea kirja kuten muutkin Longen kirjat mutta avauduttuaan hyvin palkitseva.

Vanki nimeltä Papillon on maailman paras kirja. Piste.

On hyvä kirja!

Muita:

• Wilbur Smith - Monsuuni
  • Wilbur Smith - Kun leijona metsästää
  • Tom Clancy - Karhu ja lohikäärme
  • Sven Hassel - koko tuotanto

Nyt kun alko listaamaan parhaita kirjoja, niin ei sit tullukaan enempää mieleen. Pitää kyllä olla lukenu aika vähän kirjoja jos vain yhden voi mieltää parhaaksi. Tai ainakin itse en osaa sanoa vain yhtä. Kirjat on erinomaista viihdettä, monta vuotta olin lukematta välillä, mutta tänä vuonna tullut luettua noin 1000 sivua viikossa. Eli 2-3 kirjaa.

Jan Guilloun Pahuuteen jäin eilen junamatkalla kiinni ihan kyNpillä. Kirjan valitsin matkalle lähinnä siksi, että siitä on tehty se leffa, jota en tosin ole nähnyt, mutta yllätti aivan täysin. Loistava tarina, vetoaa aika kovasti tunteisiin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Paasilinna - Jäniksen vuotta lukuunottamatta melkein koko tuotanto. Kummallista että miten tämänkin kirjoittajan tylsin ja oikeasti huonoin kirja on se arvostetuin.

Huonoin??? Et ole lukenut ja se on huonoin? :D Suosittelen lukemaan ja toteamaan ettei se turhaan ole arvostetuin.

edit: ehkä sä olet vielä muutaman vuoden liian nuori Jäniksen vuoteen, Testaa muutaman vuoden päästä.

edit2: Niin niitä kirjoja...James Clavell Shogun, James Clavell Kuningasrotta, nyt uusimpana IGGULDEN Conn Keisari-sarja, osat 1-3 luettu ja neljättä osaa odotetaan kuumeisesti. Papillonin joku mainitsikin...ja täällä pohjantähden alla...onhan noita

Kummisetä oli kyllä loistava, elokuvia rakastan ja kirja oli vielä parempi.

[*]Tom Clancy - Karhu ja lohikäärme
Clancy:t ylipäätään on aika loistavia, hyllystä löytyy kaikki kaverin itsensä kirjoittamat kirjat (Net Force:t, Op-Centret jne. crap eivät ole niitä vaan markkinoidaan Clancy:n nimellä) alkuperäiskielellä, tosin nää "Jack Ryan" sarjan uusimmat tuntuu sisältävän aika paljon kaverin omaa suht. äärioikeistolaista ajatusmaailmaa. Tää suht. uusi Teeth of the Tiger oli kyllä hienoinen pettymys. Omat suosikkini ovat Kremlin Kardinaali ja Myrsky Nousee eli sieltä vähän vanhemmasta päästä.

Off-topic: Jos satuitte pitämään Brownin Da Vinci Code:sta, Angels And Demons:sta tai jopa Deception Point:sta (suomeksi Meteoriitti) niin älkää koskeko pitkällä tikullakaan Digital Fortress:iin, kyseinen kirja on about huonoin mitä olen eläissäni lukenut :down: Täysin tyhjät hahmot, onneton juoni ja niin täynnä asiavirheitä kryptauksesta että meinasi pää räjähtää.

Clancy:t ylipäätään on aika loistavia, hyllystä löytyy kaikki kaverin itsensä kirjoittamat kirjat (Net Force:t, Op-Centret jne. crap eivät ole niitä vaan markkinoidaan Clancy:n nimellä) alkuperäiskielellä, tosin nää "Jack Ryan" sarjan uusimmat tuntuu sisältävän aika paljon kaverin omaa suht. äärioikeistolaista ajatusmaailmaa. Tää suht. uusi Teeth of the Tiger oli kyllä hienoinen pettymys. Omat suosikkini ovat Kremlin Kardinaali ja Myrsky Nousee eli sieltä vähän vanhemmasta päästä.

Off-topic: Jos satuitte pitämään Brownin Da Vinci Code:sta, Angels And Demons:sta tai jopa Deception Point:sta (suomeksi Meteoriitti) niin älkää koskeko pitkällä tikullakaan Digital Fortress:iin, kyseinen kirja on about huonoin mitä olen eläissäni lukenut :down: Täysin tyhjät hahmot, onneton juoni ja niin täynnä asiavirheitä kryptauksesta että meinasi pää räjähtää.

Clancyn vanhemmat on kyllä loistavaa settiä, Ryan-sarja varsinkin! Teeth of the Tiger oli kyllä aika kova pettymys minustakin, noihin Clancyn nimellä markkinoitaviin sarjoihin en ole koskenutkaan.

Dan Brownista tykkäsin Da Vinci Codesta sekä Angels and Demons:sta, joka oli mielestäni jopa parempi kuin DVC. Deception Point taas oli huono, ei kiinnostava tarina ei pysty peittämään Brownin heikkouksia mm. henkilöhahmojen suhteen. Näinnä raamatullisissa jännäreissä on mysteeriä niin paljon, että noita heikkouksia ei huomaa. Digital Fortressia en edes ajatellut lukevani tuon Deception Pointin jälkeen...

Jan Guilloun Pahuus on aivan loistava kirja. Kiinnostava tarina herättää kyllä tunteita! Suosittelen!

Kiitos tiedosta! Ostin ton Karhu ja lohikäärme ennen kuin edes tiesin et kaverin nimestä on tehty tavaramerkki. Pitääpä tutustua noihin vanhempiin mitä mainitsit!

Aloin lukea Trainspottingia. Ihan törkeän hyvä.
Ekat parikymmentä sivua oli vähän hidasta menoa, kun opus on suurimmaksi osaksi kirjoitettu paikallisella skottimurteella, ja tällaset pätkät oli aluksi aika mystisiä: N s jist anither wee cunt triing to score. he dennae dae it, he noos nout ay it.

Mutta kun alkoi vääntää jotain skottimurteen tapaista omassa päässään, niin lukeminen helpottui, ja suosittelen ehdottomasti alkukielisen teoksen lukemista.

Kevyehkö ja helppo luettava taitaa upota parhaiten.

Trainspotting, Tuntematon sotilas (se listan ei-niin-kevyt), John Grisham - Testamentti, Dan Brown - Meteoriitti (vaikka menikin loppua kohti turhan överiks ihmepelastautumiset).

Noi nyt tuli ekana mieleen. Joku parempi saattoi unohtuakin. Tällä hetkellä on menossa Robert Ludlum - Operaatio Haades ja vaikuttaa toistaiseksi siltä, että liittynee kohta tuohon em. listaan.

Pitkästä aikaa oon taas vähän enemmän innostunu lukemisesta. Ludlumin jälkeen tossa odottelis Mario Puzon Kummisetä...

parhaat

Tässä mun TOP-5(järjestys satunnainen)

1. Ei mitään uutta länsirintamalta, Remarque
2. Eläinten vallankumous, Orwell
3. Rikos ja rangaistus, Dostojevski
4. Sinuhe egyptiläinen, Waltari
5. Mataresen merkki&Mataresen tuho, Ludlum

Omia suosikkikirjailijoita: Ludlum, Cussler, Follett, Irwing

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom