Parhaat HI-FI in-ear kuulokkeet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
No joo ehkä ne ei ihan vajaan 300e napeille pärjää. :david:

Noi tulee salikäyttöön joten aina mahdollista että hajoaa. Hinnan myötä ei väliä vaikka noita Soundmagic E10 joutuis tilaat neljät vuodessa, ja kuitenkin äänenlaatu sellainen että korvat vuoda verta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Osaako joku suositella hyviä vastamelukuulokkeita tms. avotoimistoon? Nappikuulokkeet on pois suljettu.

Pitäis mahdollisimman hyvin saada blokattua mm. ilmastointi ja puheet ulkopuolelta. Olin hyvin lähellä ostaa Bosen QuietComfort 25 mutta nekään ei kuulemma oikein normaalia puhetta saa pois

Osaako joku suositella hyviä vastamelukuulokkeita tms. avotoimistoon? Nappikuulokkeet on pois suljettu.

Pitäis mahdollisimman hyvin saada blokattua mm. ilmastointi ja puheet ulkopuolelta. Olin hyvin lähellä ostaa Bosen QuietComfort 25 mutta nekään ei kuulemma oikein normaalia puhetta saa pois

Melkolailla väärän ostikon alle menee, mutta vastaanpa kuitenkin. Vastamelukuulokkeet suodattavat puheesta alimpia taajuuksia ja jos rakenne on melua vaimentavakin, niin se laskee myös ylimpää rekisteriä. Tuo vastameluperiaate toimii parhaiten toistuvassa melussa. Esimerkiksi joku jatkuvasti samalla taajudella huriseva tuuletin suodattuu hienosti pois. Matalammat taajuudet taitavat myös olla helpompia. Puhe jatkuvan vaihtelunsa vuoksi on hankala vastameluttaa pois.

Jos puhe pitää saada noita BOSEn kuulokkeita tehokkaamin poistettua, niin vaihtoehdot ovat vähissä.
3M? Peltor? High Attenuation Headset: 3M Työturvallisuustuotteet.: 3M Finland (Finnish)

Kokemuksia napeista (alle 50€) jotka soveltuvat parhaiten pyöräilyyn,lähinnä tuulenviima tulis blokattua mahd.hyvin.Oon aika rookie viel näitten kaa mut ois kiva kun ei tarvis huudattaa niin ettei loppukin kuulo mee.Kiitoksia.

No enpä viittinyt alkaa tekemään taas yhtä uutta turhaa threadia.

Kiitos kuitenkin jokseenkin turhasta vastauksesta.

Eipä tuo nyt kovin turha vastaus ollut jos ite oot niin laiska ettet viitsi ottaa selvää miten nuo toimivat ja mitää suodattavat. Hyvin eristävät suljetut studiokuulokkeet eristävät normaalin puheen, pyykinpesukoneen yms pois eli turhaan sitä vastamelukuulokkeista maksaa jos siellä ei jatkuvasti huudeta. Jotkut 20e suljetut ei paljoa eristä mutta kunnon studiomallit kuten beyerdynamic dt770 pro eristävät todella hyvin.

Edit. Dt770 vaatii tosin vahvistimen että kuulostaa oikeasti hyvältä joten akg k550 voi olla parempi vaihtoehto. Thomannilta saa studiokuulokkeita suht edukkaasti verrattuna suomen hintoihin.

Huomasiko kukaan tätä arvostelua Wiredissa pari päivää sitten: https://www.wired.com/2015/06/mrice-e300/#start-of-content

Alkuperäiset AV:n arvostelemat napit ovat aivan jotkut muut, mutta näillä kuulemma pitäisi saada samanlainen äänenlaatu aikaan. Siis sellainen ääni, että niitä voi verrata yli kymmenen kertaa kalliimpiin hifi-nappeihin. Katsotaan. Tilasin kahdet Saksasta - ajattelin, että jos 47 euroa maksavat postimaksuineen, niin ei ole paha, jos vaikka pidän varastossa siltä varalta, että hajoavat samantien. Odotan kiinnostuneena, miten pärjäävät jo kolme vuotta kestäneille Nokian ja Monsterin yhteistyönapeille, joista aika alkaa jättää.

No niin... ostin, sain, kuuntelin ja vähällä oli, etten heittänyt heti roskikseen. Aivan luokattoman huonot ovat. Olen kovin pettynyt Wirediin - ja itseeni, että annoin niiden puijata näin.

Kaveri suositteli uusia kiinankuulokkeita mitä oli ostanut ja tilasin koska halvahko hinta.
Tää kyseinen 20€ maksava Xiaomi merkkinen kuuloke voitti mun 80€ sennheiserit samantien kaikilla osa-alueilla. Nyt kun ekat rupesi vähän reistaamaan niin tilasin suoraan 4 lisää.
Linkki
+ Paras äänentoisto mitä mulla on ollut missään napeissa koskaan.
+ Halpa hinta
+ Mukana tulee kuminen kantoalusta joka suojaa ja ne on tosi helppo laittaa aina kun ei tarvitse ja kulkee hyvin taskussa. Kuva
+ Saa kultaisella tai hopeisella lookilla

- 6kk käytön jälkeen äänitaso ei ole enään tasainen leftin ja rightin välillä

Kaveri suositteli uusia kiinankuulokkeita mitä oli ostanut ja tilasin koska halvahko hinta.
Tää kyseinen 20€ maksava Xiaomi merkkinen kuuloke voitti mun 80€ sennheiserit samantien kaikilla osa-alueilla. Nyt kun ekat rupesi vähän reistaamaan niin tilasin suoraan 4 lisää.
Linkki
+ Paras äänentoisto mitä mulla on ollut missään napeissa koskaan.
+ Halpa hinta
+ Mukana tulee kuminen kantoalusta joka suojaa ja ne on tosi helppo laittaa aina kun ei tarvitse ja kulkee hyvin taskussa. Kuva
+ Saa kultaisella tai hopeisella lookilla

- 6kk käytön jälkeen äänitaso ei ole enään tasainen leftin ja rightin välillä
Omat saapui juuri. Eli valkoiset/hopeiset tilasin: http://www.dx.com/p/xiaomi-3-5mm-plug-in-ear-earphone-w-mic-for-xiaomi-iphone-ipad-silver-365302

Heti kärkeen paketointi vakuutti, ja tosiaan toi mukana tuleva kantoalusta on hyvä.

Hieman vajaa 17€ maksoi ja postit ilmaiset.
Aivan helposti rahan väärti mitä nyt vähän kuunnellut.
Mielestäni yhtä hyvä laatu kuin näissä toisissa halvoissa napeissa mitä täälläkin on puhuttu jotka myös omistan: http://inear.fi/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=29

Aika näyttää pysyykö se äänenlaatu samana, vai alkaako kärsii tuosta left/right ongelmasta. Toisaalta toi ongelma varmaan liittyy johtojen kiinnityksiin ja sellaisiin, eli ehkä jollain ei koskaan ala tekee tuota epäbalanssia.
Toisaalta 17€ hintaan sis. postit noita voi tilata vaikka kahdet vuodessa jos hajoaakin.
Itse meinasin näitä salilla käyttää, niin varmaan joutuu ajoittain tilaamaan uudet.

Bonusta tuosta piuhasta, tykkään matskusta.
Se ei rohise kuten jotkut "erilaiset" piuhat, eli joissain kuulokkeissa kun haettu erilaista piuhaa niin se kolisee ja sen kuulee napeissa.

Toimii kaikki napit ainakin Android 5.0 puhelimessa, vaikka DX.com on fiksaantunut iLaitteita mainitsemaan tuossa nimessä. Toisaalta joku arvostelu hassusti sanoi että juuri iLaitteella ei toiminut napit.... tiedä sitten.

Parin viikon käyttökokemus SoundMagic E10 -kuulokkeista. Jos joku olisi kertonut minulle vielä jokin aikaa sitten käyttävänsä tällaisia, olisin varmaan kehottanut ostamaan "oikeat" kuulokkeet kuten Sennheiser, Koss, Beyerdynamic jne.
Mutta pakko on myöntää, että olisin ollut väärässä ja tässä 35 eur:n hintaluokassa tämä kiinalainen merkki on vahvoilla.

Parin viikon käyttökokemus SoundMagic E10 -kuulokkeista. Jos joku olisi kertonut minulle vielä jokin aikaa sitten käyttävänsä tällaisia, olisin varmaan kehottanut ostamaan "oikeat" kuulokkeet kuten Sennheiser, Koss, Beyerdynamic jne.
Mutta pakko on myöntää, että olisin ollut väärässä ja tässä 35 eur:n hintaluokassa tämä kiinalainen merkki on vahvoilla.
Kyllä, ovat varsin hyvät ja voin myös varauksetta suositella tuohon hintaan. Mukana eri kokoisia tulppia ja toi kätsy kotelo niille.
Itsellä on missä ei ole näppäimiä luuria varten, mutta semmoset on myös.

Kyllä, ovat varsin hyvät ja voin myös varauksetta suositella tuohon hintaan. Mukana eri kokoisia tulppia ja toi kätsy kotelo niille.
Itsellä on missä ei ole näppäimiä luuria varten, mutta semmoset on myös.

Pysyykö hyvin korvissa? Mm. lenkillä...

Sama kysymys noihin 17€ maksaviin.

Kyllä mun mielestä, katsoo vain oikeast nappulat niistä mitä mukana tulee.
Noissa 17€ on viel semmoset (jos mahtuu omaan korvaan) nappulat missä semmost röpelöö. Mulla käytössä ne, vaikea nähdä että tippuu jos asettaa oikein kuten noi pitäis eli nostaa korvaa ylös ku laittaa.

xiaomi.PNG

Tietty jos in-ear ei yleisesti tunnu itsellä pysyvän, niin ehkä nämäkään.
Mulla sattuu pysymään, ja siiloin auttaa muuten toi klipsi jos juoksee tms. Nehän tippuu sillon ku johto roikkuu edes osittain vapaasti, eli myös paidan alle jos pistää johdon auttaa sekin.

Itse varmaan ostaisin nuo 17€ Xiaomi DX.com:istä jos nyt pitäisi valita. Ihan hinnan takia, ei mielestäni noiden välillä äänessä juuri eroa.

Olen nyt puolisen vuotta käyttänyt aktiivisesti Shure SE215 nappeja. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Omat korvani ovat aina enemmän ja vähemmän hylkineet nappeja, mutta nämä istuvat korvissa kuin vaikku. Shuren näkemys napeista on samaan aikaa mukava, todella hyvin päässä pysyvä ja lähes täysin vapaa johdon rahinoista. Äänenlaatukin on hyvä. Monista biiseistä yksityiskohdat erottuvat hienosti, vaikkakin alapää on melko vahva. Kuulokkeet vaimentavat myös kohtuullisen hyvin ulkomaailmaa. Ei ole yhtään ikävä kaapissa makaavia Sonyn vastamelukuulokkeita, joiden johdossa heiluva elektroniikkaboksi alkoi kyrsinämään. Shuren rakenne näyttää hyvin kestävältä ja johto on helposti vaihdettavissa liittimillä.

Onnistuneen ensikokeilun jälkeen vähän houkuttelisi testata Shuren kalliimpia malleja. Saattaa jäädä kuitenkin tekemättä, kun näiden keskihintaistenkin äänenlaatu riittää oikein hyvin kuljetusväleneissä kuunteluun ja kokemus on opettanut, että kaikki reissussa mukana kulkeva on jatkuvassa vaarassa kadota.

Itse varmaan ostaisin nuo 17€ Xiaomi DX.com:istä jos nyt pitäisi valita. Ihan hinnan takia, ei mielestäni noiden välillä äänessä juuri eroa.

Tuo 17e sijoitus ei kovin iso ole, joten laitanpa tilaten. Testaamallahan tuo selviää. Kestikö muuten toimituksessa pitkään?

Itse en ostanut E10 -mallia lenkkikäyttöön, enkä usko että pysyisivät minulla korvissa riittävän hyvin vakiosovitteilla.
Erikseen myytävillä vaahtomuovisovitteilla saattaisivat pysyäkin, mutta ei ole vielä kokemusta niistä, eikä
vaahtomuovisovitteiden vaikutuksesta bassotoistoon.

Käytän itse juostessa Philips SHQ3200/10 ActionFit -kuulokkeita. Eivät pärjää äänenlaadussa E10:lle, mutta
pysyvät paikallaan ja kestävät hikoilun ja sateen.

Tuo 17e sijoitus ei kovin iso ole, joten laitanpa tilaten. Testaamallahan tuo selviää. Kestikö muuten toimituksessa pitkään?
Hmm, ei siinä muistaakseni kauan mennyt. Huomioiden mistä tulee siis, mulla meni muistaakseni vajaa pari viikkoa.

Olen erilaisia in-ear tai canalphones nappeja kokeillut, mutta jotenkin en tykkää suljetusta korvakäytävästä...
Joten etsinnässä on perinteiset earbudsit, jotka siis tulevat korvakäytävän ulkopuolelle (kuten orig. iPhonen kuulokkeet).
Aika heikonlaisesti vaihtoehtoja on liikkeellä...

Suositut

Back
Ylös Bottom