Parhaat HI-FI in-ear kuulokkeet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Tarkoittaako hyvä basso sinulle tuntuvaa alapään korostusta vai toimiiko vain tasainen alas ulottuva toisto? Itse mietin pitkään Shuren 215:n ja 535:n väliltä. Päädyin noihin halvempiin, kun takana oli sarja nappien epäluonnillosia poistumia (pesukone, varkaus ja katoaminen). Näin jälkeenpäin olen hyvin tyytyväinen siihen, että otin nuo halvemmat. Äänenlaatu on mielestäni todella riittävä kaikkiin niihin tilanteisiin, joissa nappeja käytän. Pitäisi alkaa jo vakavasti hifistelemään, ennen kuin kaipaan parempaa laatua, eikä noita nyt ainakaan alapään puutteesta voi syyttää.
Mulla kans napit hajoaa vähintään kerran vuodessa, salilla kun ovat jne.
Siitä syystä tähän mennessä halvoilla langallisilla mennään, ja parhaat on ollut SoundMAGIC E10:

http://inear.fi/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=2&products_id=29

Ilman ohjaimia (E10S), oon todennut että niistä on vain haittaa salilla. Tanko osuu just kytkimeen ja biisi pysähtyy tai vaihtuu jne.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarkoittaako hyvä basso sinulle tuntuvaa alapään korostusta vai toimiiko vain tasainen alas ulottuva toisto? Itse mietin pitkään Shuren 215:n ja 535:n väliltä. Päädyin noihin halvempiin, kun takana oli sarja nappien epäluonnillosia poistumia (pesukone, varkaus ja katoaminen). Näin jälkeenpäin olen hyvin tyytyväinen siihen, että otin nuo halvemmat. Äänenlaatu on mielestäni todella riittävä kaikkiin niihin tilanteisiin, joissa nappeja käytän. Pitäisi alkaa jo vakavasti hifistelemään, ennen kuin kaipaan parempaa laatua, eikä noita nyt ainakaan alapään puutteesta voi syyttää.

Varmaan sitä painetta kaipaan.
Sitten noissa jaybirdeissä tuntuu että puhelimen lähes maksimi voimakkuudella tuo äänenlaatu menee jotenkin epäselväksi/puuroutuu/jotain vastaavaa.
Sori, en vaan osaa perustella oikein/selkeästi.

Itse kun etsin juuri shuren kuulokkeista tietoa niin tuntui että monet valitti juuri huonoa alapääntoistoa.
Siksi ne itsekin ajattelin skibata ja ottaa varman päälle ja tilata noi ns.hyperbasso fischer amp fa3 xb.

Mulla kans napit hajoaa vähintään kerran vuodessa, salilla kun ovat jne.
Siitä syystä tähän mennessä halvoilla langallisilla mennään, ja parhaat on ollut SoundMAGIC E10:
Jos johdot hajoilee, mutta itse napit pysyy ehjänä ja tallessa, niin hehkuttamani Shure SE215 voisi olla hyvä valinta. Korvalehden takaa kiertävä kevlar vahvisteinen johto on todella vahvan oloinen kaikin puolin. Ja jos tuo johto kuitenkin hajoaa, niin se on vaihdettavissa ihan vain liittimillä. Ebaysta löytyy myös "suurkuluttajille" hinnaltaan sopivia piuhoja.

Varmaan sitä painetta kaipaan.
Sitten noissa jaybirdeissä tuntuu että puhelimen lähes maksimi voimakkuudella tuo äänenlaatu menee jotenkin epäselväksi/puuroutuu/jotain vastaavaa.
Sori, en vaan osaa perustella oikein/selkeästi.

Itse kun etsin juuri shuren kuulokkeista tietoa niin tuntui että monet valitti juuri huonoa alapääntoistoa.
Siksi ne itsekin ajattelin skibata ja ottaa varman päälle ja tilata noi ns.hyperbasso fischer amp fa3 xb.
Ok. Tuo on ongelma, joka ei tullut edes mieleeni. Itse en edes halua selvitellä äänenpaineen rajoja. Saattaa olla myös niin, että puhelin alkaa mennä säröille maksimeilla.

Noissa mun Shure SE215 napeissa ei ole kyllä missään nimessä ohut alapää. Kovan luokan hifistit pikemminkin valittavat liiankin tukevasta alarekisteristä. Itse pidän aika sopivana bassomeluvoittoiseen ympäristöön kuten autossa istumiseen. Jokaisen kannattaa ensin selvittää itselleen se, millainen se omaan makuun hyvä äänentoisto on. Muutoin kukaan ei voi neuvoa ja homma menee usein kalliiksi arpapeliksi.

Jos johdot hajoilee, mutta itse napit pysyy ehjänä ja tallessa, niin hehkuttamani Shure SE215 voisi olla hyvä valinta. Korvalehden takaa kiertävä kevlar vahvisteinen johto on todella vahvan oloinen kaikin puolin. Ja jos tuo johto kuitenkin hajoaa, niin se on vaihdettavissa ihan vain liittimillä. Ebaysta löytyy myös "suurkuluttajille" hinnaltaan sopivia piuhoja.
Joo, siis johtojen paukkumista se lähinnä on. Ei ne nyt irtoo, mutta jotkin liitokset aina sanoo itsensä irti.

Monissa napeissa piuhat ovat sellaista pillukarvan vahvuista pehmeäkuorista seittiä, joka ymmärrettävästi ei kestä mitään. Alkaa varmaan kuulostaa jo jankutukselta, mutta itse pidän paljon tuosta Shuren vähän tönkömmästä piuhasta, joka on mekaanisesti noin 100 kertaa kestävämpää, ei tunnu nahkealta käsissä eikä mene solmuun helpolla.

Monissa napeissa piuhat ovat sellaista pillukarvan vahvuista pehmeäkuorista seittiä, joka ymmärrettävästi ei kestä mitään. Alkaa varmaan kuulostaa jo jankutukselta, mutta itse pidän paljon tuosta Shuren vähän tönkömmästä piuhasta, joka on mekaanisesti noin 100 kertaa kestävämpää, ei tunnu nahkealta käsissä eikä mene solmuun helpolla.
Eikö se ongelma ole kuitenkin napin sisällä olevat liitokset? Ei niinkään se piuha.
Ei mulla itse piuha koskaan katki mene tms.

Toki jos on tommoset missä piuhan voi vain vaihtaa, niin myös jos tulee force joka sen normaalisti rikkoisi liittimistä niin sehän vain irtoaa tms? Eli ei itse nappi mene hajalle.

Nyt on kyllä pakko perua ainakin osittain nuo alla olevat väittämäni!
En tiedä oliko/onko noissa vaan todella pahaa alkukankeutta mutta nyt kun noita on ainoina toimivina kuulokkeita joutunut käyttämään niin pakko todeta että ei nyt ihan huonot olekaan.
Bassoa voisi olla hieman enemmän omaan makuun.
Eli saattaa olla että nämä jäävätkin käyttöön.

Mutta bluetooth on todella herkkä katkomaan yhteyttä, sen tiimoilta pitää seurata jatkuuko tuo erittäin herkkä pätkiminen.

Muuten ihan hyvät kuulokkeet.

Edelleen Jaybirdit on erittäin tarkkoja siitä että tulppa on kunnolla ja oikeassa asennossa korvassa. Kun suunta on vähänkään väärä tai pikkasen löysästi paikallaan niin ääni heikkenee heti.

En tiedä käsitetäänkö nämä sennheiserin 100euron arvoiset kuulokkeet hifi-kuulokkeiksi, mutta ainakin näissä piuhojen hajoaminen ~vuoden käytön jälkeen on ollut lopulta ihan positiivinen juttu. Ainakin stokkalla, kun takuun piiriin vaihdat kuulokkeet uusiin ja vaihdat mallia samalla, lähtee takuuaika juoksemaan uudestaan. Juuri hain neljännet kuulokkeet, yhdistä olen maksanut vuosia sitten ja taas alkoi 2 vuoden takuu alusta...

En tiedä käsitetäänkö nämä sennheiserin 100euron arvoiset kuulokkeet hifi-kuulokkeiksi, mutta ainakin näissä piuhojen hajoaminen ~vuoden käytön jälkeen on ollut lopulta ihan positiivinen juttu. Ainakin stokkalla, kun takuun piiriin vaihdat kuulokkeet uusiin ja vaihdat mallia samalla, lähtee takuuaika juoksemaan uudestaan. Juuri hain neljännet kuulokkeet, yhdistä olen maksanut vuosia sitten ja taas alkoi 2 vuoden takuu alusta...
Kyllä mielestäni langallisissa napeissa 100e hinta on jo aika laatukamaa.
Toki on semmosia mitkä on useita satoja.... mutta kuitenkin.

Voisi kyllä harkita jotain kalliita, juurikin jos on tarinoita että takuu kattaa piuhan hajoamisen. Piuha on toki semmonen, että jos se ei nyt katkea niin se vikahan voi olla ns. vaikka mitä. Kallista lähteä tommosia tutkii, niin se menee vaan takuuseen.
Monella merkillä elektroniikan takuu on just semmonen, että jos joku sanoo et joku ei toimi niin ne vaan lentää roskiin ja uudet tilalle.

Eikö se ongelma ole kuitenkin napin sisällä olevat liitokset? Ei niinkään se piuha.
Ei mulla itse piuha koskaan katki mene tms.

Toki jos on tommoset missä piuhan voi vain vaihtaa, niin myös jos tulee force joka sen normaalisti rikkoisi liittimistä niin sehän vain irtoaa tms? Eli ei itse nappi mene hajalle.
Joo näinhän se on, että lähes aina yhteys katkeää johdon jommasta kummasta päästä. Itse johdolla tuohon on toki hyvin olennainen vaikutus. Jämerään johtoon saa jämerät liittimet, jotka kestävät käyttöä.

Toi Shuren rakenne on sen verran jämerän oloinen, että on johdon rikkova veto vienee samalla korvalehdenkin mukanaan. Ja nappia itseään tuskin saa johdolla rikottua oikein mitenkään, eli jos johto hajoaa, niin uudella johdolla selviää.

Edelleen Jaybirdit on erittäin tarkkoja siitä että tulppa on kunnolla ja oikeassa asennossa korvassa. Kun suunta on vähänkään väärä tai pikkasen löysästi paikallaan niin ääni heikkenee heti.
Sopivuus omiin korviin on tosiaan hyvin olennainen tekijä. Mun korviin ovat sopineet hyvin Kossin Sparkplugit ja Shuret. Kossit istuvat vaahtokumitulppiensa ansiosta, mutta muutenhan nuo halppisnapit ovat vähän heikot. Se vaahtokumitulppakin toki Shuret ovat ainoat, jotka istuvat korviin täydellisesti myös kumituteilla varustettuna. Syy siihen lienee korvalehden takaa kiertävä johto ja korvalehden sisään tukevasti uppoava nappi.

Aikaisemmin mulla oli Sonyn vastamelunapit, jotka olevat kyllä laadukkaan tuntuiset, mutta ulkoneva nappi ja korvasta nappia irti kiskava piuha olivat ongelmallisia. Nappien asentoa varsinkin toisessa korvassa sai korjailla usein. Tuotakin enemmän toki tympi haittana heiluva raska "älyboksi", joka oli vieläpä ärsyttävästi todella lyhyen johdon päässä soittolaitteesta.

Pitäis taas comply foameita tilailla. Olikos tässä välissä muuttunut jotain arvonlisäverojuttuja tms.?? Tilauksen määrä olisi 39,9d + 12dollaria. Vai kannattaako tilata kenties kahdessa erässä, jolloin postit toki maksetaan kahdesti? Ilmeisessti EU:sta noita ei saa?

Eivät näy postittavan uk amazonista Suomeen ainakaan tällä hetkellä. Kai se pitää jenkeistä tilailla ja maksella veroja. Se aiempi oliko se 45€ alv raja oli parempi! Ei kiinnostaisi säätää verojen kans.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom