Paras treeniohjelmanne

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Minkälaisella ohjelmalla olette saaneet parhaat tuloksenne?

Minulle parhaiten tulosta on tuonut seuraavanlainen ohjelma :thumbs:

MA: jalat+vatsa(suorat) :curs:
KE: rinta, olkapää, ojentajat ja vatsa(vinot)
PE: selkä ja hauis
SU: kierto alusta

Elikkä treenaan aina joka toinen päivä, eli kaikki lihakset treenataan kuuden päivän välein ja treenipäivät vaihtuvat joka viikko. Maastavetoa ja kyykkää teen ainoastaan 2 viikon välein. Korvaan joka toinen viikko maven leuanvedolla niskantaakse ja kyykän jalkaprässillä. 4-5 viikon välein olen pitänyt lepoviikon ja olen huomannut sen olevan välttämätön palautumisen ja jatkuvuuden kannalta. Tiedän, että tämmöinen systeemi ei sovi kaikille, mutta tää on mun tuloksellisin ohjelmani.

TommyTiger sanoi:
Maastavetoa ja kyykkää teen ainoastaan 2 viikon välein. Korvaan joka toinen viikko maven leuanvedolla niskantaakse ja kyykän jalkaprässillä.

Kyykkä on heittopeli, jossa on tavoitteena kaataa puisia kepuloita. :jahas:

Tuo on muuten varsin perustavanlainen kolmijakoinen ohjelma, jolla hyvin moni täälläkin treenaa.

Tällä hetkellä on käytössä tällänen ohjelma:
MA: Rinta, olkapäät,vatsa
TI: Selkä, Hauis
KE:vapaa
TO:Ojentajat,forkut
PE:Jalat,vatsa
Ja voin sanoa että hyvin on potkinu :whip:

Tällä hetkellä käytössä seuraavanlainen:

1. Etureidet, pohkeet, vatsat (suorat)
2. Olkapäät, ojentajat
2. Lepo
4. Selkä, epäkkäät
5. Takareidet, pohkeet, vatsat (vinot)
6. Lepo
7. Rinta, hauis, forkut
8. Lepo

Noi lepopäivien sijainnit joskus heitteleen, mutta yleensä kierto on 8 päivää. Ja tuloksista vielä vaikea suuremmin sanoa, kun en oo tehny tätä kun jotain lähemmäs 2kk (treenipäiväkirjasta näkis tarkasti, mut kun ei oo mukana) ja oli toi diettikin tossa päällä, mutta ainakin jaloille saa todella tehokkaat reenit tällä tavalla ja tulostasu dietistä huolimatta noussut, että nyt plussakaloreilla luulis lihastakin tarttuvan.

Timba79 sanoi:

2. Olkapäät, ojentajat
2. Lepo
4. Selkä, epäkkäät
6. Lepo
7. Rinta, hauis, forkut
8. Lepo
Tutun näköinen ohjelma. :) Muuten sama kuin mulla, paitsi teen vatsat vain kerran viikossa (selän kanssa) ja forkkuja en tee ollenkaan. Jos haluatte panostaa jalkoihin kovaa, niin tällä ohjelmalla se ainakin onnistuu!

Tomi sanoi:
Tutun näköinen ohjelma. :) Muuten sama kuin mulla, paitsi teen vatsat vain kerran viikossa (selän kanssa) ja forkkuja en tee ollenkaan. Jos haluatte panostaa jalkoihin kovaa, niin tällä ohjelmalla se ainakin onnistuu!

No saattaa kuulostaa, kun sulta apua kyselinkin joku kk sitten tähän liittyen. ;) Ja juuri jalkoihin panostusta mä tällä hain ja hyvin nyt näyttää toimivan, saa nähdä mitä on kun tästä eteenpäin mennään. Nyt kun otin vielä lisänä sen, että joka kolmas kierto tehdään 30 sek palautuksilla ja pitkillä sarjoilla, eka setti nyt menossa ja hyvin tuntuu menevän perille ja lihan kipeytyvän. Tiistaina ois vuorssa selkä tällä systeemillä... :kuola:

Timba79 sanoi:

2. Olkapäät, ojentajat
2. Lepo
4. Selkä, epäkkäät
6. Lepo
7. Rinta, hauis, forkut
8. Lepo

Noi lepopäivien sijainnit joskus heitteleen, mutta yleensä kierto on 8 päivää. Ja tuloksista vielä vaikea suuremmin sanoa, kun en oo tehny tätä kun jotain lähemmäs 2kk (treenipäiväkirjasta näkis tarkasti, mut kun ei oo mukana) ja oli toi diettikin tossa päällä, mutta ainakin jaloille saa todella tehokkaat reenit tällä tavalla ja tulostasu dietistä huolimatta noussut, että nyt plussakaloreilla luulis lihastakin tarttuvan.

Aikasta sama mullakin, paitsi käsille on varattuna yksi kokonainen päivä ja treenaan yleensä, niin että tulee kaks treeniä ja yks huili.. paitsi jos on kiireitä, niin sitten saattaa tulla parikin huilia väliin, mikä on ainoastaan hyvä juttu.... Eli kierto on yleensä sen 9 päivää... ja joka toinen kierto on pumppaamista -50% maksimista....

Tässä järkeilin että kun toisilla on takareisillekki oma treenipäivä... mitä muita takareisi liikkeitä teette kuin suorinjaloin mave.. entä mikä on paras epäkäs liike

hartiapankki sanoi:
Tässä järkeilin että kun toisilla on takareisillekki oma treenipäivä... mitä muita takareisi liikkeitä teette kuin suorinjaloin mave..
Edellinen takareisi-pohjetreeni takareisien osalta:

1. Reisikoukistus istuen 5 x 20
2. SJMV 4 x 10
3. Yhden jalan reisikoukistus seisten 3 x 15
4. Reisikoukistus istuen 1 x tosi pitkä pumppisarja

Ja vaikka kuka väittäisi, että takareidet kasvavat parhaiten 6-8 toistomäärillä, niin itse en saa noin lyhyillä sarjoilla mitään tuntumaa. Ehkä se hermotuksen ja treenituntuman löytäminen vie aikansa ja vaatii pitkää sarjaa ennen kuin voi siirtyä lyhempiin sarjoihin? Selässä mulla sama juttu...

Meitsi tuntuu olevan sellasita sorttia, ettei yks ja sama ohjelma tehoo pitkään (tiedä sit kyllästyykö vai tottuuko keho). Jokatapauksessa, välillä menee 4-jakoinen ja sitten välillä koko kroppa kerralla läpi. No, tuohon ohjelmaan vaikuttaa käytettävissä oleva aikakin. Välillä kun ei kertakaikkiaan kerkee neljää kertaa käymään, niin sit pari-kolme kertaa koko kroppa lävi.

Nyt Vähän aattelin koeluontosesti kokeilla sitä "vanhaa ja kunnon" ohejelmaa, eli tyntö ja vetoliikkeet eripäivinä sekä treeni 4 kertaa viikossa. Jos tota koittas viikon tai pari ja kuullostelis miltä tuntuu..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Net Virgin sanoi:
Aikasta sama mullakin, paitsi käsille on varattuna yksi kokonainen päivä ja treenaan yleensä, niin että tulee kaks treeniä ja yks huili.. paitsi jos on kiireitä, niin sitten saattaa tulla parikin huilia väliin, mikä on ainoastaan hyvä juttu.... Eli kierto on yleensä sen 9 päivää... ja joka toinen kierto on pumppaamista -50% maksimista....

Tulee kyllä tehtyä paljon noinkin, että 2 on ja 1 off, menojen mukaan kuten sanoitkin. Joskus on vedettävä kolmekin päivää putkeen, kuten ensviikolla kun torstaina illalla lähdetään poriin ja tullaan sunnuntaina illasta takasin, ehtii sitten hyvin palautua pidemmästäkin reeniputkesta, muuten tahtoo jäädä vähän turhan pitkiä taukoja ja turhan usein jos ei vähän kikkaile...

tää on nyt on ollut jonkun aikaa ja kehitystä on tullut hyvin viime aikoina...tosin ei johdu pelkästään treeniohjelman muutoksesta.

ma: rinta, ojentajat (kevyt), hauis
ti: lepo
ke: selkä, pohkeet( tarvittaessa), vatsat
to: lepo
pe: ojentajat, olkapäät
la: reidet, pohkeet, vatsat
su: lepo

eli kaikkia treenataan kerran viikossa kovaa (+epäsuorat) paitsi ojentajia otetaan vielä rinnan kanssa kevyesti. mulle sopii normaali 4-jakoinen parhaiten...pohkeet ois normaalisti 2krt./viikko mutta joskus ne on kipeinä sählystä tai lenkistä joten treeni ei ole tarpeen.

PS. pitää harkita jossain vaiheessa tomin suosimaa jalkatreenin jakamista kahdelle eri päivälle

Tällä ohjelmalla on tullut eniten tulosta ja samalla mennään eteenpäin nytkin:

1. Rinta, Olkapäät, Vatsat

lepo

2. Selkä, Epäkkäät, Takaolkapäät

lepo

3. Kädet
4. Jalat

Ohjelman yksi etu on omat päivät käsille ja jaloille. Varsinkin kädet ovat kehittyneet hyvin. Selkä on myös niin iso lihasryhmä että se tarvitsee oman treenipäivänsä. En kykenisi tehokkaasti tekemään esim. Rinta/Selkäpäivää...

On tosin kuulosteltava miten hauis ja ojentaja palautuvat sillä ne saavat epäsuoraa treeniä rinta ja selkäpäivänä. Joskus lisään ylimääräisiä lepopäiviä jos tunnen palautuneeni huonosti. Myös olkapäät saavat lisätreeniä, sillä teen usein käsipäivänä dippiä ojentajille.

Yhteenvetona voisin sanoa ohjelmani olevan erittäin hyvä, kun muistaa välillä kuulostella kehoaan.

Eipä paljoa kerro treeniohjelmasta pelkkä lihasryhmien jako. Kiva olis kuulla myös sarjojen/liikkeiden/toistojen/rautojen yms. määristä. Pidättekö keveitä viikkoja yms.? Nooh, mulla ei oo kyllä mielessä mitään parasta ohjelmaa. Aikansa kutakin.

Mikä on paras ohjelma riippuu tietysti siitä, mitä haetaan. Sanoisin että yks minun parhaista kiristelyohjelmista oli käytössä viime keväänä, jolloin oli

Ma: yläkroppa
Ke :alakroppa
Pe: yläkroppa

Maanantaina painotin rinta-olkapäät-ojentajat ja perjantaina selkää ja hauista, mutta joka yläkroppatreenissä tein vähintään 3 sarjaa/lihasryhmä.

Kaikenmoiset kolmijakoiset myös toimivat hyvin, tällä hetkellä vetävät-työntävät-jalat/vatsa käytössä, ennen sitä oli 1.rinta-olkapäät-hauis, 2.jalat-vatsa,3. Selkä-ojentajat käytössä. Kaikenmoiset läpiharkitut ohjelmat toimivat hyvin, mutta mielestäni 2-3 kuukauden välillä kannattaa vaihtaa sitä jakoa, antaa ainakin minulle uuden kasvuärsykkeen (en usko että on pelkästään placeboa).

Toukokuussa koitetaan HST:tä, odotan innolla :evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom