Paras tapa kyykätä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja radial
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Jep, jossain luin semmosen vinkin, että pitäis pitää vielä apinaotteella eli peukalo myös tangon päällä ettei tuu käsillä kannateltua. Itte oon tehny noin eikä oo kyllä mitään ongelmia ollu vielä tangon paikan kanssa.

Jep, jossain luin semmosen vinkin, että pitäis pitää vielä apinaotteella eli peukalo myös tangon päällä ettei tuu käsillä kannateltua. Itte oon tehny noin eikä oo kyllä mitään ongelmia ollu vielä tangon paikan kanssa.

Hyvä että paikan kanssa ei ole ongelmia, mutta en kyllä apinaotetta suosittelisi sen takia, että tangolla on suurempi riski lipsua. Eikai sitä muutenkaan tule käsillä kannateltua, en ainakaan itse edes jaksaisi joten kyllä tanko on tukevasti olilla/selällä:)

Varsinaisten kovien sarjojen jälkeen:
takakyykky kapealla aika alhaalla nylkyttelyä, eli ei nousta läheskään ylös asti ja pitkät sarjat.
kyllä tuntuu:kuola:

Hyvä että paikan kanssa ei ole ongelmia, mutta en kyllä apinaotetta suosittelisi sen takia, että tangolla on suurempi riski lipsua. Eikai sitä muutenkaan tule käsillä kannateltua, en ainakaan itse edes jaksaisi joten kyllä tanko on tukevasti olilla/selällä:)
Itselle ainakin apinaote sopii paremmin. Jos yrittää "normaalisti" pitää tangosta kiinni tuntuu että ranteista pamahtaa jänteet poikki (=Paino osittain käsillä?). Ja kyllä se tanko pysyy apinaotteellakin ihan tukevasti paikoillaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
parasta tapaa on aika vaikea määritellä ennenku tietää mitä varten kyykätään, ja sen jälkeen analysoida oikea kyykkytyyli.

Jos tarvitset pihviä takareisiin ni etukyykky ei oo paras vaihtoehto, jos taas halua vaan esim lajivoimaa niin syvälle menevä pystykyykky on hyvä ajatellen koko kropan voimantuottoa. Tässä nyt oli vain esimerkkejä, ja tietenkin välitykset vaikuttaa paljon siihen miten kannattaa kyykätä.

Kokeilin tänään etukyykkyä threadin innostamana ja sujui aika hyvin ja tuntui aika hyvältä liikkeeltä.

En ole ennen kuin pari kertaa kokeillut, ja aina on ollut ongelmia tangon kanssa. Henkitorveen kun lykkäsi sen kiinni niin hyvin meni. Painot nyt oli puolet siitä mitä takakyykyssä, mutta varaa jäi nostaa aika paljon.

Tuntui sopivan todella hyvin mun selälle. Mulla on erittäin yliliikkuvat nivelet, jonka takia selkä painuu helposti notkolle, mutta etukyykyssä sai pidettyä selän hyvässä asennossa helpolla.

Lisäksi nivelten yliliikkuvuus aiheuttaa helposti esim. juuri kyykyssä sen, että käytännössä onkin hyvin jäykkä esim. jaloista, niin ei pääse helpolla kovin alas, (esim. polvet menee helposti liian eteen, jolloin nilkka jäkittää vastaan). Etukyykyssä pääsin ilman vaikeuksia kyykkäämään oikein syvään. Ihan hyvä liike, jatkossa alan tekemään enemmän.

Itsekin ajattelin siirtyä joksikin aikaa pelkkään etukyykkyyn, koska vahvan selän ja heikkojen jalkojen (suhteellisesti, liian heikkoja ne on kyllä molemmat) takia takakyykky on tupannut herkästi menemään vähän jullettamiseksi ja etukyykyllä rasituksen tuntuu saavan puhtaammin jaloille, eli sopii tällä hetkellä mulle oikein hyvin.

Hauska ilmiö, että ainakin mulla on ollut kaulan edusta ja olkapäät ihan helvetillisillä mustelmilla ja sen mukaisesti kipeinä etukyykkyjen jälkeen. Tottuuko paikat vähitellen vai onko tämä jatkuva ilmiö? Eipä sillä että muutama mustelma menoa haittaisi, kun etukyykky muuten tuntuu kivalta.

Mulla kans meinaa julleksi mennä kyykky juuri samaisesta syystä ku no-bodyllä. Etukyykky ois oikein hyvä vaihtoehto itelleni, mutta kun vasen polvi ja oikee etureisi ei kestä sitä! Mitäkähän kannattaisi tässä sitten yrittää?? Sellainen liike, jossa sääri pysyy pystyssä mutta jossa ei ole julletuksen vaaraa ois tilauksessa :jahas:

Mulla kans meinaa julleksi mennä kyykky juuri samaisesta syystä ku no-bodyllä. Etukyykky ois oikein hyvä vaihtoehto itelleni, mutta kun vasen polvi ja oikee etureisi ei kestä sitä! Mitäkähän kannattaisi tässä sitten yrittää?? Sellainen liike, jossa sääri pysyy pystyssä mutta jossa ei ole julletuksen vaaraa ois tilauksessa :jahas:

box-kyykky.

taka kyykkyä tanko suht ylhäällä. lauta kantapäiden alla. siitä sitten suht pitkää sarjaa ja syvältä. hack kyykkyä, tai sitten kiskoilla tanko ylhäällä eli siis epäkäkkäiden päällä lähellä niskaa ja koivet sopivan edessä.
eiköhän tohon askelkyykkyki sopis. siitä vaan sitten kokeilemaan missä kulmassa se koipi kestää.

Keskivartaloon lisää jerkkua jos tahtoo kyykyt julleksi mennä.

Suositut

Back
Ylös Bottom