Paras tapa kyykätä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja radial
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Kummalla tyylillä teette etukyykkyä:

FrontSquat.gif

BBFrontSquat.gif

Jos olette kokeilleet molempia niin kommentoikaa kumpi on mielestänne parempi ?

Itse teen tuolla tyylillä, jossa kädet on tangon päällä ristissä. Helpompi pitää tankoa jämäkästi hartioiden päällä ja luonnollisempi asento ranteillekin.

Tuo ylempi. Tuossa kädet ristissä versiossa ei tanko oikein tahdo pysyä paikallaan etuolkapäiden varassa, vaan valuu liikaa olkavarsille.

Ylempi sitten saattaa ottaa ainakin aluksi hiukkasen ranteisiin, mutta kyllä ne siitä vertyy. Rannesiteet auttaa. Jos on jäykät olkapäät sekin saattaa aluksi vaikeuttaa, mutta nekin kyllä tottuu.

Tein aluksi kädet ristissä etukyykkyä ja inhosin koko liikettä. Sitten kokeilin tuota toista tyyliä ja koko liike aukeni ihan uudella tavalla.

Mulla on kyykyn syvyyden kanssa jotain säätöä. Tuntuu että romut liikkuu paremmin kun kyykkää syvään. Jos jätän syvyyden puolitiehen tuntuu ettei jaksa läheskään yhtä hyvin tikistää painoja ylös. Ja tämä pysäytys ennen syväkyykkyä tuntuu extremehorrorilta...:down:

Originally posted by RikHard
Tuo ylempi. Tuossa kädet ristissä versiossa ei tanko oikein tahdo pysyä paikallaan etuolkapäiden varassa, vaan valuu liikaa olkavarsille.
Itse kokeilin joku aika sitten pitkästä aikaa etukyykkyä, ja sain sen onnistumaan erittäin hyvin. Kädet ristissä tein, eikä ollut mitään ongelmia tangon pysymisen kanssa kuten joskus aiemmin. Siinähän ei tankoa kannatella olkapäiden varassa, vaan (kuten Arska sanoi Flexissä :D ) se "runtataan" ikäänkuin solisluiden taakse "niin että henkitorvi lyttääntyy". Siinähän tuo olisi pysynyt melkein ilman käsiäkin paikoillaan (nojaa...). Ei välttämättä mukavin mahdollinen liike ja asento, mutta ainakin allekirjoittaneelle paljon parempi kuin tuo painonnostotyyli, joka tosiaan vääntää ilkeästi käsiä.

Alemman tyylin edesmennyt faijani opetti mulle muutama vuosi sitten. Ylempää en edes osaa. Arvatkaa siis kumpaa teen!

Originally posted by PMLats
Itse kokeilin joku aika sitten pitkästä aikaa etukyykkyä, ja sain sen onnistumaan erittäin hyvin. Kädet ristissä tein, eikä ollut mitään ongelmia tangon pysymisen kanssa kuten joskus aiemmin. Siinähän ei tankoa kannatella olkapäiden varassa, vaan (kuten Arska sanoi Flexissä :D ) se "runtataan" ikäänkuin solisluiden taakse "niin että henkitorvi lyttääntyy". Siinähän tuo olisi pysynyt melkein ilman käsiäkin paikoillaan (nojaa...). Ei välttämättä mukavin mahdollinen liike ja asento, mutta ainakin allekirjoittaneelle paljon parempi kuin tuo painonnostotyyli, joka tosiaan vääntää ilkeästi käsiä.

Mulla on kans toi alempi mutta pidän siinä sivuolkapään ja etuolkapään risteyskohdassa tangon, tanko kurkussa kiinni tuntuu jotenkin oudolta

Teen etukyykyn kädet ristissä, näin se mulle opetettiin eikä ole ollut tarvetta edes kokeilla tolla toisella tavalla.

Originally posted by Neuvostoliitto
Mulla on kyykyn syvyyden kanssa jotain säätöä. Tuntuu että romut liikkuu paremmin kun kyykkää syvään. Jos jätän syvyyden puolitiehen tuntuu ettei jaksa läheskään yhtä hyvin tikistää painoja ylös. Ja tämä pysäytys ennen syväkyykkyä tuntuu extremehorrorilta...:down:

Jea. Mullakin ei vaan kyykky kulje jos jätän vajaaksi. Pakko päästä syvään:)

Samma häär. Käy polviin, jos en mene pohjiin asti. On vissiin etureidet suhteessa takareisiä ja pakaroita heikommat.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Originally posted by wbb
Teen etukyykyn kädet ristissä, näin se mulle opetettiin eikä ole ollut tarvetta edes kokeilla tolla toisella tavalla.

Kädet ristissä minäkin olen aina tehnyt, mutta homma ei ota sujuakseen. Tanko alkaa helposti liikehtimeen eteenpäin ja sitten saa käsillä tehdä oikein hommia ettei romut levähdä lattialle. Ajattelin että jos joku olisi käyttänyt tuota ylempää tapaa ja osaisi kenties suositella sitä. Siinä mielessä hieman tyhmä kysymys, kun itsekin olen ylempää tapaa koittanut, mutta se tuntuu vielä vaikeemmalta (sattuu ranteisiin ja kyynärtaipeeseen) :david:

Kuinka moni muuten tekee/on tehnyt hack-kyykkyä vapaalla tangolla eli tanko maassa jalkojen takana. Itsellä ainakin tuntuu varsinkin pienemmillä painoilla ja pitempiä sarjoja tehdessä toimivan paremmin mitä normaali takakyykky.. etukyykkyä ei ole tullut koskaan opeteltua

Originally posted by Corvus
Kuinka moni muuten tekee/on tehnyt hack-kyykkyä vapaalla tangolla eli tanko maassa jalkojen takana. Itsellä ainakin tuntuu varsinkin pienemmillä painoilla ja pitempiä sarjoja tehdessä toimivan paremmin mitä normaali takakyykky.. etukyykkyä ei ole tullut koskaan opeteltua

Minä teen kanssa, hyvä liike harvoin oon nähnyt salilla muitten tekevän.
Takakyykky lähinnä mulla kasvattaa pakaroita, joten siksi valinta on hack kyykky tangolla ja etukyykky syviin.
Usein teen hack kyykyn tangolla ekana liikkeenä ja sitten etukyykyn ja hyvin tuntuu toimivan.

miten tanko?

Itselleni on hieman epäselvää tuon tangon pidon kanssa takakyykyssä, eli lepääkö tanko yläselänpäällä vai pidetäänkä sitä koko ajan käsillä ilmassa eli irti selästä?

Kädet ristissä minäkin olen aina tehnyt, mutta homma ei ota sujuakseen. Tanko alkaa helposti liikehtimeen eteenpäin ja sitten saa käsillä tehdä oikein hommia ettei romut levähdä lattialle. Ajattelin että jos joku olisi käyttänyt tuota ylempää tapaa ja osaisi kenties suositella sitä. Siinä mielessä hieman tyhmä kysymys, kun itsekin olen ylempää tapaa koittanut, mutta se tuntuu vielä vaikeemmalta (sattuu ranteisiin ja kyynärtaipeeseen) :david:
Kannattaa ottaa oppia painonnostajista. äkkiä saa kädet venymään em asentoon jonka jälkeen tanko lepää olkapäillä eikä karkaa minnekään

OT- Eiköhän trebla ole jo oppinut :D Toivonmukaan ainakin.

Jea. Mullakin ei vaan kyykky kulje jos jätän vajaaksi. Pakko päästä syvään:)
Vanhaa tekstiä kommentoin, mutta ei se mitään. Alhaalta saa yleensä hyvän "pompun", joka helpottaa sitä liikuttelua. Riippuu ihan kuinka kontrollilla tekee. Kummasti se kyykky ei kulje, kun tekee stopin altaalla.

Maanantaina tuli otettua piiiiitkästä aikaan painonnosto tyylisiä syviä kyykkyjä selkä pystyssä, 4 sarjaa ja oikea polvi alkoi välittömästi vihoittelemaan. ..
Etukyykky on mun juttu (etureisille), takakyykyt jää sellaisiksi tuolille istumisiksi.
Ajan mittaan se oma tyyli sieltä löytyy ja jatkaa muokkaantumista...

Itselleni on hieman epäselvää tuon tangon pidon kanssa takakyykyssä, eli lepääkö tanko yläselänpäällä vai pidetäänkä sitä koko ajan käsillä ilmassa eli irti selästä?
Tanko pidetään selän päällä. Kun kurkotat kaulaa himan eteenpäin ja jännität yläselkää, epäkkäät muodostavat niskan taakse ikäänkuin hyllyn jossa tanko pysyy helposti. Käsien tarkoitus on vain estää tangon liikkuminen sijoiltaan kyykyn aikana.

Suositut

Back
Ylös Bottom