Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse kokeilin joku aika sitten pitkästä aikaa etukyykkyä, ja sain sen onnistumaan erittäin hyvin. Kädet ristissä tein, eikä ollut mitään ongelmia tangon pysymisen kanssa kuten joskus aiemmin. Siinähän ei tankoa kannatella olkapäiden varassa, vaan (kuten Arska sanoi Flexissä :D ) se "runtataan" ikäänkuin solisluiden taakse "niin että henkitorvi lyttääntyy". Siinähän tuo olisi pysynyt melkein ilman käsiäkin paikoillaan (nojaa...). Ei välttämättä mukavin mahdollinen liike ja asento, mutta ainakin allekirjoittaneelle paljon parempi kuin tuo painonnostotyyli, joka tosiaan vääntää ilkeästi käsiä.Originally posted by RikHard
Tuo ylempi. Tuossa kädet ristissä versiossa ei tanko oikein tahdo pysyä paikallaan etuolkapäiden varassa, vaan valuu liikaa olkavarsille.
Originally posted by PMLats
Itse kokeilin joku aika sitten pitkästä aikaa etukyykkyä, ja sain sen onnistumaan erittäin hyvin. Kädet ristissä tein, eikä ollut mitään ongelmia tangon pysymisen kanssa kuten joskus aiemmin. Siinähän ei tankoa kannatella olkapäiden varassa, vaan (kuten Arska sanoi Flexissä :D ) se "runtataan" ikäänkuin solisluiden taakse "niin että henkitorvi lyttääntyy". Siinähän tuo olisi pysynyt melkein ilman käsiäkin paikoillaan (nojaa...). Ei välttämättä mukavin mahdollinen liike ja asento, mutta ainakin allekirjoittaneelle paljon parempi kuin tuo painonnostotyyli, joka tosiaan vääntää ilkeästi käsiä.
Originally posted by Neuvostoliitto
Mulla on kyykyn syvyyden kanssa jotain säätöä. Tuntuu että romut liikkuu paremmin kun kyykkää syvään. Jos jätän syvyyden puolitiehen tuntuu ettei jaksa läheskään yhtä hyvin tikistää painoja ylös. Ja tämä pysäytys ennen syväkyykkyä tuntuu extremehorrorilta...:down:
Originally posted by wbb
Teen etukyykyn kädet ristissä, näin se mulle opetettiin eikä ole ollut tarvetta edes kokeilla tolla toisella tavalla.
Originally posted by Corvus
Kuinka moni muuten tekee/on tehnyt hack-kyykkyä vapaalla tangolla eli tanko maassa jalkojen takana. Itsellä ainakin tuntuu varsinkin pienemmillä painoilla ja pitempiä sarjoja tehdessä toimivan paremmin mitä normaali takakyykky.. etukyykkyä ei ole tullut koskaan opeteltua
Kannattaa ottaa oppia painonnostajista. äkkiä saa kädet venymään em asentoon jonka jälkeen tanko lepää olkapäillä eikä karkaa minnekäänKädet ristissä minäkin olen aina tehnyt, mutta homma ei ota sujuakseen. Tanko alkaa helposti liikehtimeen eteenpäin ja sitten saa käsillä tehdä oikein hommia ettei romut levähdä lattialle. Ajattelin että jos joku olisi käyttänyt tuota ylempää tapaa ja osaisi kenties suositella sitä. Siinä mielessä hieman tyhmä kysymys, kun itsekin olen ylempää tapaa koittanut, mutta se tuntuu vielä vaikeemmalta (sattuu ranteisiin ja kyynärtaipeeseen)
Vanhaa tekstiä kommentoin, mutta ei se mitään. Alhaalta saa yleensä hyvän "pompun", joka helpottaa sitä liikuttelua. Riippuu ihan kuinka kontrollilla tekee. Kummasti se kyykky ei kulje, kun tekee stopin altaalla.Jea. Mullakin ei vaan kyykky kulje jos jätän vajaaksi. Pakko päästä syvään
Tanko pidetään selän päällä. Kun kurkotat kaulaa himan eteenpäin ja jännität yläselkää, epäkkäät muodostavat niskan taakse ikäänkuin hyllyn jossa tanko pysyy helposti. Käsien tarkoitus on vain estää tangon liikkuminen sijoiltaan kyykyn aikana.Itselleni on hieman epäselvää tuon tangon pidon kanssa takakyykyssä, eli lepääkö tanko yläselänpäällä vai pidetäänkä sitä koko ajan käsillä ilmassa eli irti selästä?