Paras omega-3 (EPA & HDA) lähde

Vitamarissa yhdessä kapselissa 600/300 verrattaessa Vitacost 400/200, valintani on Vitamar. Pakkauksien koko tekee kyllä Vitacostista hieman halvemman.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itellä on tullut lähes aina vedettyä noita vahvempia kalaöljyjä missä grammaa kohden on paljon EPA:a ja DHA:ta, vähintään 360 mg EPA/gramma kalaöljyä. Ihan siksi jotta pääsisi vähemmällä kapselimäärällä riittäviin o3-rasvahappomääriin. Normi vahvuus on 180 mg EPA / 120 mg DHA per gramma.
Onko kaikki hyvä noissa omega-3 rasvahapoissa vai onko itse kalaöljyssä jotain hyvää? (muuta kuin energiaa).

Merkittävin hyöty on nimenomaan epa/dha rasvahapoissa. Jos määrällisesti haluaa syödä vähemmän, niin mahdollisuus on myös vedellä e-epa muotoa.

LASkin että lysi 500ml tulee halvemmaksi kuin vitamar strong 100kpl. Laskin sinunapteekin hinnalla jossa päiväannos on 2/3 strongin hinnasta. Verkkoapteekissa olisivat molemmat vielä halvempia.

Myproteinilta lähti viikko sitten 1000 kapselin pöniköitä "muutama" tulemaan. 15e/kpl oli mielestäni ihan sopu hinta.

10 kapselia tulee vedeltyä päivittäin.

Myproteinilta lähti viikko sitten 1000 kapselin pöniköitä "muutama" tulemaan. 15e/kpl oli mielestäni ihan sopu hinta.

10 kapselia tulee vedeltyä päivittäin.

Näissä kannattaa sit aina myös ehkä kyseenalaistaa, että onko se öljy oikeasti laadukasta jos noin halvalla pystyy myymään... kokeiles vaikka huviksesi puraista yksi kapseli rikki ja maista et miltä se öljy siellä sisällä maistuu. Jos se on pahanmakuista niin todennäkösesti ne on änkeny sinne jotain huonointa laatua olevaa kalaöljyä joka on sitten härskiintynyt.

Omalla kohdalla kalaöljy on yksi niistä lisäravinteista jossa en tosiaan kitsastele ja osta huonolaatuista tuotetta, koska ei mun tulisi ikinä sen makuista kalaakaan ostettua jolta noi myproteinin pillerit maistuu.

Itse en ole vuosiin ostanut noita matalan konsentraation kalaöljyjä eli noita perus 1000 mg kalaöljyä mistä vain 180 mg EPA ja 120 DHA. 30 % omega 3 rasvahappoja ja 70 % mitä shaissea lieneekään.

Käytän Jarrow Formulas EPA-DHA Balancea. 1 kapseli:
-1000 mg kalaöljyä
-400 mg EPA
-200 mg DHA

Siinä jo 60 % sentään hyvää.

Now Foods Ultra Omega sisältää 75 %
1000mg kalaöljyä:
500 EPA
250 DHA

Myprotein Super Omega3
1000mg sisältää
-530 EPA
-90 DHA
-140 muita omega3 rasvahappoja
Yhteensä 76 % omega 3 rasvahappoja

Aiemmin söin noita marketin halpis kapseleita missä on aika vähän epa&dha per annos. Sitten ostin lysin sitruuna kalaöljyä apteekista mikä on ihan hyvää ja tosi hyvää sisällöltään

Pystyykö noita 500ml maustamattomia pulloja maustamaan ite sitruunamehulla tai jotain? Jossain muistelen niin lukeneen. Nuo valmiiksi maustetut on kuitenkin paljon kalliimpia

tai ylipäätään mistä saa halvimmalla parhaan tehon kalaöljystä niin ettei se maistu vehkeelle

Aiemmin söin noita marketin halpis kapseleita missä on aika vähän epa&dha per annos. Sitten ostin lysin sitruuna kalaöljyä apteekista mikä on ihan hyvää ja tosi hyvää sisällöltään

Pystyykö noita 500ml maustamattomia pulloja maustamaan ite sitruunamehulla tai jotain? Jossain muistelen niin lukeneen. Nuo valmiiksi maustetut on kuitenkin paljon kalliimpia

tai ylipäätään mistä saa halvimmalla parhaan tehon kalaöljystä niin ettei se maistu vehkeelle
Kapselit ei maistu miltään. Ite käytän MyProden superOmega 3 sekä fitnesstukun omega3-kapseleita.

Käyttääkö kukaan krilli-öljyä ja mikä hyöty niissä on kalaöljyyn verrattuna? Tuota, kun tunnutaan joissain paikoissa hehkuttettavan..

lohi_kokonainen.jpg

Filee oli alle 10e/kg lidlissä tänään. Ei vaan jaksa noita kalaöljykapseleita enää, pyrin syömään ennemmin 2xviikossa kalaa.

Jos pillerissä on hapettunutta öljyä, niin käy päinvastoin eli on epäterveellistä. Tutkimukset eivät ole kauhean mairittelevia noiden osalta.
Mielummin söisin tosiaan kalasta, vaikka siinäkin väijyy raskasmetalli peikko :D

Jos pillerissä on hapettunutta öljyä, niin käy päinvastoin eli on epäterveellistä. Tutkimukset eivät ole kauhean mairittelevia noiden osalta.
Mielummin söisin tosiaan kalasta, vaikka siinäkin väijyy raskasmetalli peikko :D

Mitä tutkimukset sanoo?

Itse syön iherbistä saatavaa Jarrow Formulas EPA-DHA Balance.

lohi_kokonainen.jpg

Filee oli alle 10e/kg lidlissä tänään. Ei vaan jaksa noita kalaöljykapseleita enää, pyrin syömään ennemmin 2xviikossa kalaa.

Viljelty lohi ilmeisesti aika paskaa ravintoa(varsinkiin norjalainen), eikä sisällä juurikaan omega3.

Norjan kassilohi, maailman myrkyllisin elintarvike
https://kalastus.com/keskustelu/kai...an-kassilohi-maailman-myrkyllisin-elintarvike

Viljellyn lohen terveellisyys romahti - Hyviä rasvahappoja enää puolet entisestä :
https://www.is.fi/terveys/art-2000004997221.html

Viljelty lohi ilmeisesti aika paskaa ravintoa(varsinkiin norjalainen), eikä sisällä juurikaan omega3.

https://kalastus.com/keskustelu/kai...an-kassilohi-maailman-myrkyllisin-elintarvike

Ei vittu oikeasti, menee usko ihmiskuntaan. Ethän nyt perkele voi myrkyttää ihmisiä ja tehdä sillä bisnestä. SAATANA!

Lapset syö lohen, saa dioksiinit ym. paskat ja eivät kasva itse täysin terveiksi aikuisiksi ja saavat vielä dioksiinin takia vammaisia lapsiakin. SAATANA!

Nuo jotkut kalaöljytuotteet ainakin lupaa että on puhdistettu täysin kaikesta myrkyistä.

EPA-DHA Balance:
  • Purified by molecular distillation. Meets stringent CRN and proposed USP monograph standards.
KD-Pür® pitäisi kait olla helvetin hyvä puhdistusmenetelmä Saksasta.

The KD-Pür® Technology is a combination of Supercritical Fluid Extraction (SFE) and Supercritical Fluid Chromatography (SFC). This unique combination process delivers a superior quality (and selection?) of Omega-3 concentrates.

https://www.kdpharmagroup.com/en/kdpharma/kd-pur-technology

Viimeksi muokattu:
Mitä tutkimukset sanoo?

Itse syön iherbistä saatavaa Jarrow Formulas EPA-DHA Balance.

esim tämmöstä:

http://suppversity.blogspot.com/2016/12/33-top-selling-us-fish-oils-exceed.html

Labdoor pitää jonkinmoista listaa myös. En ole ihan varma onko heillä puhtaat jauhot pussissa, mutta on ilmeisesti firma joka myy noita certificaateja firmoille joilla on "hyvät tuotteet"

https://labdoor.com/rankings/fish-oil

Näissähän on aina se ongelma, että laatuhan voi vaihdella eräkohtaisesti ja hyväkin erä voidaan pilata huonolla säilytyksellä. Jos minä itse noita söisin, niin ostaisin sellaista missä se kalaöljy esteröitäis jo kalastuskohteessa, jolloin ainakin periaatteessa se ei pääse pilaantumaan siinä matkalla.

Viljellyn lohen terveellisyys romahti - Hyviä rasvahappoja enää puolet entisestä :
https://www.is.fi/terveys/art-2000004997221.html
Ensimmäisessä meuhkataan kalankasvatuksesta ja jälkimmäisessä suositellaan mieluummin kasvatettua lohta kuin villilohta:
"
Villilohessa enemmän myrkkyjä
Kasvipitoisessa rehussa on hyvääkin: se on vähentänyt vaarallisten PCB- ja dioksiini-ympäristömyrkkyjen pitoisuuksia lohessa. Nämä ympäristömyrkyt voivat häiritä normaalia kehitystä ja immuunijärjestelmää.

Kasvatettu lohi on kaikkiaan parempi vaihtoehto kuin villilohi: Kuluttaan mukaan pyydetyssä Itämeren lohessa ympäristömyrkkyjä on kymmenenkertaisesti kasvatettuun verrattuna."

Mutta joo, tiedän kyllä mitä ajat takaa. Pitäisi yrittää syödä enemmän muitakin kaloja, esimerkiksi siikaa ja silliä.

Tulee kyllä syötyä kaikenlaisia kalaöljyjä, mutta välillä kyllä mietityttää että onkohan mitään järkeä. Kalaa pitäisi syödä muka päivittäin mutta tiedän noin 90 vuotiaita jotka eivät varmasti mitään kalaöljyjä, kalaa tai muutakaan parempia rasvahappoja syö kuin harvoin. Eivätkä ole juuri sairastelleet. Tiedä vaikka olisi enempi haittaa kun syö jotain huonolaatuista. Tuntuu että nykyään varsinkin nuoret ihmiset ovan aina sairaana. Minun vanhemmat esimerkiksi eivät oikeastaan ikinä ole kuumeessa. En muista että olisivat olleet. Mullakin menee välillä vuosia että en ole sairaana. Eniten olen sairastanut silloin kun olen reenannu ja syöny kaikenlaisia vitamiineja säännöllisesti.

Mistä sen tietää mikä kalaöljy olisi mahdoliisimman puhdasta? Menee kyllä vaikeammaksi mitä enempi näistä lukee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom