Paras omega-3 (EPA & HDA) lähde

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuinkakohan paljon noita Lyslin Kalanmaksaöljykapseleita saa "oikeasti" popsia päivässä kun purkin kyljessä sanotaan että 6 kpl:ta saisi ottaa?

Nestemäinen Vitamar Omega-3 + ADE kalaöljy

Nestemäinen Vitamar Omega-3 + ADE kalaöljy on ehkä hinta-määräsuhteellaan paras Suomessa. 2tl (10ml) päiväannoksessa EPA 1300mg ja DHA 1000mg. 500ml:n puteli maksaa siinä 17,90 €.
Itse otan muutenkin mielummin kalaöljyn nestemäisenä kuin syön kaiken maailman gelatiinikapseleihin laitettua öljyä, joka sisältää eläinperäistä liivatetta, jonka laadusta tai lähtömaasta ei koskaan voi olla aivan varma. Yleensähän raaka-aineet ostetaan sieltä mistä ne saa halvimmalla. Vitamar maistuu sitruunaiselta ja hapettumisen asteen tuntee kyllä heti kun alkaa maistua eltaantunut kalanmaku.

Mulle tuli juuri himaan Water4:n leväpohjaista EPA/DHA-kapselia muutama purnukka, testaan onko mitään eroa fiiliksissä.

Aika pieniä kapseleita ja hintakin vähän hirvittää, kymppi + postit 90 kappaleen purnukka ja pitäisi 3 syödä päivässä. Ja tuokin hinta vain jos ostaa vähintään 3 paketin satseja, yksittäin 15 puntaa + postit.

Hyviä puolia: ei oo gelatiinia tai muutakaan epämääräistä mitä eläinperäistä kapseleissa voi olla. 100 % kasviperäinen ja luomu, täysin myrkytön, raskasmetalliton, ei vähennä kalakantoja, levä kontrolloidusti kasvatettu viljelemällä.

Huonot puolet: hinta :(, hinta uudestaan :(, DHA:ta enemmän kuin EPA:ta (tosin en tiedä onko tän keskustelun perusteella se niin kovin huono juttu miehelle). Päiväannoksessa 75mg EPA, 270mg DHA.

hmhm.. osaisko joku sanoo, et kun vedän tota mivi total plussaa ja sit omega 3 plussaa ja molemmissa on AD ja E vitamiinit, niin tuleekohan niitä liikaa jo?

Nestemäinen Vitamar Omega-3 + ADE kalaöljy on ehkä hinta-määräsuhteellaan paras Suomessa. 2tl (10ml) päiväannoksessa EPA 1300mg ja DHA 1000mg. 500ml:n puteli maksaa siinä 17,90 €.
Itse otan muutenkin mielummin kalaöljyn nestemäisenä kuin syön kaiken maailman gelatiinikapseleihin laitettua öljyä, joka sisältää eläinperäistä liivatetta, jonka laadusta tai lähtömaasta ei koskaan voi olla aivan varma. Yleensähän raaka-aineet ostetaan sieltä mistä ne saa halvimmalla. Vitamar maistuu sitruunaiselta ja hapettumisen asteen tuntee kyllä heti kun alkaa maistua eltaantunut kalanmaku.
Mistäs tämmöstä aarretta saa ostettua?

jup

Itse popsin Via Naturale yhtiön omega-3 dha kapseleita. Valitsin tuotten siksi että kaikissa käyttämissäni lisäravinteissa on jostai syystä E-vitamiinia 100% päivätarpeista. Vittumaista sinäänsä ettei tuota kuitenkaan viitsisi yli 300% ylittää. Mutta asiaan. Kapselit sisältävät 500mg dha ja 200mg e-epa ja kun kyseisissä nappuloissa ei ole mitään vitamiineja sun muita rassaamassa voi popsia hyvillä mielin isompaakin satsia. hinta oli joku 20e ja halpa-hallin hyllyltä löysin.

ja edittiä 60 kapselia sisältää

Mitä mieltä noista Leaderin Fish Oil-kapseleista? Ei ainakaan tästä keskustelusta löytynyt juttua mun silmään.

Mä vedän jotaan amerikan Wall Martista ostettuja random kapseleita. :D. Makso alle noin. 15 dollarii 200 kapselin purkki. 2-4 kapselia päivässä pitää ottaa. Niis on 720-1440 grammaa omega kolmosta, mut ei kerrota kuin paljo EPA:a Ja DHA:ta.

Itse olen syönyt muutaman vuoden Lysi Kalanmaksaöljyä, kun on huomattavasti edullisempaa kuin mitkään kalaöljyt, seitsemän euroa sellainen 200 ml pullo.

Collettin 375ml pullo ~7€ mistä vaan Prismasta.

Ravintosisältö per 2,5ml
- DHA ~0,3g
- EPA ~0,2g

Vitamiinit
A 125 μg
D 5 μg
E 5mg

ylivoimainen lähde my ass, toki myyjien mielestä. Plus hylkeet on tarpeeksi uhanalaisia muutenkin, jätettäiskö ne suosiolla suurpetojen herkuiksi? Ylivoimainen omega-3 lähde on muuten eskimonrasva.

ylivoimainen lähde my ass, toki myyjien mielestä. Plus hylkeet on tarpeeksi uhanalaisia muutenkin, jätettäiskö ne suosiolla suurpetojen herkuiksi? Ylivoimainen omega-3 lähde on muuten eskimonrasva.

"Uhanalaisia" Hehheh, ei noita rasvoja uuteta mistään saimaannorpista vaan vahvakantaisista hyljelajeista ja vieläpä oheistuotantona pitkälti. "Suurpetojen"? Mitkä suurpedot syövät Norjan rannikolla hylkeitä? No okei, osa hyljepilsuista varmasti valmistetaan jääkarhujen esiintymisalueilta tuodulla öljyllä mutta ei todellakaan ole jääkarhun ongelmien ykkönen.

Siitä olen kyllä samaa mieltä ettei se mitään ylivoimaista ole. Pidättäydyn kalapuristeissa.

unohtakaa... :)

Viimeksi muokattu:
Mitä mieltä noista Leaderin Fish Oil-kapseleista? Ei ainakaan tästä keskustelusta löytynyt juttua mun silmään.

Onko mielipiteitä? Saisin noita vaan suht.koht halvalla ostettua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom