Paras omega-3 (EPA & HDA) lähde

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No mitkä on jengin mielestä parhaat ja puhtaimmat kapselin muodossa?

Tossa äsken vähän tein hakua, niin Hulkki mainitsi ainakin että olis noi Leaderin kapselit itse-asiassa ihan kelpokapseleita hinta-laatu-suhteeltaan, tiedä sitten.

Ostin viikolla just noita Leaderin Fish Oil+ Omega 3 kapseleita, oli säästöpakkaus tarjolla. Kolme 100 kapselin purkkia! Oli sitte hyviä tai ei mutta niitä nyt sitte tovi syödään :)

Kohta alkaa olla nuo Leaderin kapselit popsittu että uusia pitäs hankkia.

Onkos nuo marketeissa myynnissä olevat (Möller yms.) hinta/laatu suhteeltaan hyviä?
vai pitäskö ennemminkin ostaa jonku lisäravinnevalmistajan kapselit?

Ite tilasin Mass Nutrition omega3-kapseleita.
500kpl pakkaus 29e ja saman verran näky olevan epa/dha-pitoisuudet kun UFS:n kapseleissa. Muistaakseni 180/250mg tjsp. Jos noita vetää 3-4kpl päivässä, tulee päiväannoksen hinnaks jotain 0,20€.

Kokeileppa Lysin Omega3 Lemonia.. 5ml sis. 1355mg omega3:sta, 635 EPA ja 435 DHA.

Olisikohan ollu apteekista kympin paikkeilla ja annoksia n.50.. Maku on erittäin hyvä, kun vertaa muita nestemäisiä ja etuna, että ei oo kapselimuodossa.

Leaderin kapseleissa annos sis. 1000mg omega3:sta, 200 EPA ja 140 DHA

Oon aiemmin lipitelly tota Lidlin kalaöljyä mut huomasin et rupes jäämään ottamatta kun se kalaöljyn maku on vaan niin kauhee. En usko, että toi Lysin omega3 lemon on poikkeus, joten ostan mieluummin kapseleita.

Oon aiemmin lipitelly tota Lidlin kalaöljyä mut huomasin et rupes jäämään ottamatta kun se kalaöljyn maku on vaan niin kauhee. En usko, että toi Lysin omega3 lemon on poikkeus, joten ostan mieluummin kapseleita.
Toi lemonin makuinen ei maistu oikeastaan miltään. Sekoittelin sitä jopa heradrinkkiin iltaisin, että jos se siinäkin menee niin se menee missä tahansa.

Itse vedän Leaderin omegoita, koska ovat hinta/laatu-suhteeltaan ihan ok.

Sellainen kysymys, että onko noiden kapselien laaduilla nyt ihan aikuisten oikeasti mitään käytännön eroa perustreenaajalle, joka treenaa sen 2-6 x viikossa? Muuttuuko elämä jotenkin olennaisesti jos vaikka yhtäkkiä vaihdan eri arvot omaaviin UFS:n omegoihin? Jotenkin epäilen...

No, tuskin niillä on mitään vallan merkittävää eroa. Bodarikansalla nyt vaan on tapana mennä äärimmäisyyksiin ruokavalion kanssa, joka ei tietenkään huono juttu ole, en mä sillä, mutta siis tälläselle sunnuntaibodarille kun mäkin olen niin ei ole varmasti mitään merkitystä muulla kuin että syö tarpeeksi proteiinia ja muistaa ottaa palautusjuoman. Nehän ne tärkeimmät lienee.

Toki sitten kilpatasolla/tosissaan harrastaessa ne pienetkin erot merkitsee ja kokonaisuus on tärkeä, näissä hivenaine ja rasvahappo yms jutuissa on se että aina joku vitamiini tarvitsee jotain toista ainetta toimiakseen joka taasen tarvitsee jotain muuta imeytyäkseen ja sen interaktiot aineen a kanssa on kuitenkin niin epäsuotuisat että...en mä jaksa tollasta :D

Lyhyesti: Ota vaan kalaöljyä jossain muodossa jos et välitä hifistelystä. Ei ole väliä minkä merkkisiä ne on.

Meikäläisellä on nyt Vitamarin kapselit meneillään, suositus on 2 kapselia päivässä, kun sisältää vitamiineja, oon pysynyt siinä ja oon ottanut sit Leaderin kapseleita muuten pitkin päivää, kun ei sisällä mitään muuta kun fish oilia, MUTTA kuinka monta noita oikeasti "uskaltaa" syödä päivässä, ennenkun on jonkin näköistä "yli-annostuksen" määrää. Tässä vielä tuote-infoa, kertokaas:

Päiväannos 2 kapselia sisältää:
EPA (eikosapentaeenihappo) 414 mg
DHA (dokosaheksaeenihappo) 276 mg
A-vitamiini 800 mikrog
D-vitamiini 5 mikrog
E-vitamiini 10 mg

?

Eilen oli Hesarissa juttu että välttämättä Omega-3:sta ei olekkaan mitään hyötyä pumpulle ja nivelille. Tai että asiaa ei ainakaan ole tutkittu tarpeeksi. Mutta ei siis haittaakaan ole ja itekkin tulee pari kapselii aamusin viskottua naamaan.

ite tuli tänään ostettua lisää kapseleita kun oli halpaa.
3 purkkia leaderin kalaöljykapseleita 14,90e.
Kalanmaksaöljy litku saa jäädä nyt vähäks aikaa juomatta.

Meikäläisellä on nyt Vitamarin kapselit meneillään, suositus on 2 kapselia päivässä, kun sisältää vitamiineja, oon pysynyt siinä ja oon ottanut sit Leaderin kapseleita muuten pitkin päivää, kun ei sisällä mitään muuta kun fish oilia, MUTTA kuinka monta noita oikeasti "uskaltaa" syödä päivässä, ennenkun on jonkin näköistä "yli-annostuksen" määrää. Tässä vielä tuote-infoa, kertokaas:

Päiväannos 2 kapselia sisältää:
EPA (eikosapentaeenihappo) 414 mg
DHA (dokosaheksaeenihappo) 276 mg
A-vitamiini 800 mikrog
D-vitamiini 5 mikrog
E-vitamiini 10 mg

?

kais se 2 riitää kun niin sanotaan. oon näitä syöny eniten merkeistä mutta nyt ostin pullon joka makso 8e ja siinä tuele vielä halvemmaksi koska lusikallisessa on 4x epa /dha määrä mitä vitamrissa.

Kumpi näistä on parempi tuote;

Super Omega 3
1000mg kapseli sisältää;
600mg EPA
150mg DHA

vai

Twinlab Mega Twin EPA
1200mg kapseli sisältää;
total fat 1g
550mg EPA
215mg DHA
vitamin E 19IU
cholesterol 12mg

Hinta per EPA gramma on hyvin samoissa. Super Omegassa on suurempi EPA/DHA suhde 4:1 vs Mega Twinin 2,6:1. Super Omegassa on vähän tiiviimmässä EPA:t, pienempi kapseli mutta enemmän EPAA. Kumpi on parempi?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom