Paras ohjelma/treenifilosofia

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä, mikä on teistä paras yksittäinen ohjelma jolla olette ikinä treenanneet? Sillä mitä ohjelmalla haitte, ei ole niin merkitystä. Tarkoitus on vain selvittää millä yksittäisellä ohjelmalla olette saaneet parhaan kehityksen aikaiseksi, tavoitteen ollessa sitten voima tai lihasmassa, tai voimakestävyys jne...

En nopeasti vilkaisemalla löytänyt vastaava threadia, mutta jos sellainen on niin tämän voi iskeä lukkoon/poistaa

Kyllä 2-jakosella oon saanu parhaiten tulosta. 4-jakonen oli testattavana justiin, mut ei oikeen ittelläni yltänyt 2-jakosen tasolle.

Lihaksen kasvatukseen on toiminut kaikki jaetut ohjelmat (2-5-jakoiset ohjelmat). Treenejä 4-5 viikossa. Vähän sarjoja/paljon liikkeitä. Toistot 8-12.

Voiman kasvatukseen 1-2-jakoiset ohjelmat. Treenejä 3-4. Paljon sarjoja/vähän liikkeitä. Toistot 1-5.

Nyt kun oon tehny vähän aikaa tota arskan kuusikkoo parilla lisäyksellä :D nii se kyl tuntuu aika toimivalta systeemiltä, mutta toi 2-jakonen on myös todella hyvä!

hst

Itselle toiminut ihan hyvin 2-jakoinen ja 3-jakoinen 2 on 1 off menetelmällä tehtynä. Lihaksen kehitys on aina ollut se päämäärä, voimaa toki tarttunut (olemattoman) lihan mukana.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
1-jakoinen tai 2-jakoinen ja Koko kroppa useammin kuin kerran viikossa. Usean vuoden treenin jälkeen oli tulokset totaalisen jumissa ja motivaatio alkoi heiketä.. Laitoin HST-syklin testiin ja kaikki tulokset lähti uudestaan nousuun. Sen jälkeen olen pitäytynyt kokonaan 1-2 jakoisissa. Näyttäisi toimivan toistaiseksi!

Treenijaon lisäksi osasyy muutokseen on varmasti myös lyhyiden sarjojen säännöllisempi käyttö kehoilutarkoituksessa. Ilman säännöllistä ja tavoitteellista progressiota (esim. HST) tuo kehoilu voi jäädä salakavalasti junnailemaan paikalleen.

Lähes kaikki jaot kokeiltu 2-,3-, ja 4-jakoinen.Kaikki ovet toimineet,mikään ei ole ollut ylivoimainen.Alkuvuosien kehityksen jälkeen on natuna kaikki kehitys hidasta mutta eteenpäin on kuitenkin menty.Aika vaikea on sanoa mikä on paras...Ehkä 3-jakoinen on paras sen mielekkyyden takia:) Lisäksi paikat kestää paremmin kun saa sitä lepoakin.Eli 3-jakoinen 4 x viikossa...Mutta vaihtelu virkistää ja esim.nyt teen 2-3viikkoa yksijakoista.

Tähän mennessä kokeillu vaan 1-ja 4-jakosia. 1-jakonen on kyllä enemmän se oma juttu. Ja tällä hetkellä käytössä Arnoldin kultanen kuusikko. Seuraavaksi otan testiin 2-jakosen ja sitten 3-jakosen.

Bill Starrin single factor on ollu paras yksittäinen ohjelma millä oon saanu tulosta aikaan. Toiseksi suosikiksi pompsahti 4-jakoinen kun sitä tuossa tein. Tuntu toimivan perkeleen hyvin sekin kun heti SF:n jälkeen siihen siirryin.

Itsellä ei tuuppaa toimimaan ollenkaan nuo harvajakoiset lihaskasvun kannalta, vaikka voimaa on tullut (tosin olen vieläkin peruskynistä puolet heikompi, sen verran huonot lähtökohdat). Parhaiten massaa on tullut juurikin monijakoisilla jossa on treenivolyymiäkin monen mielestä aivan liikaa. Tällä hetkellä kokeilussa 5-jakoinen Max-OT-tyyppinen treeni, jossa on omasta mielestäni hyvässä suhteessa volyymi ja intensiteetti. Onhan tuo hieman pienempi volyymiltään kun mitä olen todennut toimivan, mutta kaikkeahan pitää kokeilla ainakin kerran.

en tiiä mikä on paras kun en ole millään ohjelmalla jaksanut pitkään treenata, mutta varmaan kaikista mieluisin ja järjellä ajateltuna paras on doggcrapp.

Ite vääntäny nyt 3-jakosella neljänä päivänä(ti,ke,to,la). Lauantaina lähinnä kevyesti kertaillut koko kropan, aika vähillä sarjoilla. Ihan jees tuloskasvuakin tullu. Nyt viel lisänä vaihtanu penkkiohjelman voimahakusemmaks. Vääntäny 5 eri painolla 1x5 sarjoja. Tuo kun ei muuten niin tärkeää ole. Voihan sitä tissiä muutenki kasvattaa ku penkkaamalla :)

2-jakoinen on nyt "muotia"...Katsotaan kuinka moni ylistää sitä vaikkapa 5 vuoden kuluttua:)
Hyvä treenitapa jos löytää itselle sopivan jaon ja paikat kestää.
Mikään treenitapa ei sovi kaikille!!!Pitää löytää se mikä itselle sopii ja on mielekäs treenata.

1-jakoinen perusohjelma, jossa tehdään:

Penkki/kapea penkki/medium penkki
Kyykky/mave/etukyykky
Leuat jollain otteella
Vatsa

Jotain noista liikkeistä per kerta. Suunnitellulla progressiolla 3-4 kertaa viikossa. Ja voimaa haetaan.

Back
Ylös Bottom