Paras ohjelma/treenifilosofia

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
paras tulos saatu 4-jakoinen 2on 1off. Jotenkin en pysty esim. selkätreenin jälkeen treenaa habaa, sen verran siin selkäreenis tulee väsy.
Jotenki edes vaikee ajatella et jengi treenaa yks- /kaks-jakoisilla ja saa tuloksia. Saan ite lihaksen parhaiten pumppiin kun sille panostaa lähes koko treenin.

Visioni, kun mikään pumppi ei mua kiinnostakaan. Treenaisin varmaan 7 jakoisella jos sillon kehittys parhaiten kun on mahd kova pumppi.

Parhaiten itselle on toiminut tuo Bill Starrin 5x5 SF-ohjelma. Toinen oikein hyvä ohjelma on ollut 2-jakoinen, jossa viikon kahdessa ensimmäisessä treenissä on raskaita perusliikkeita ja lyhyitä sarjoja ja kahdessa viimeisessä treenissä eristävämpiä liikkeitä ja pitempiä sarjoja.

paras tulos saatu 4-jakoinen 2on 1off. Jotenkin en pysty esim. selkätreenin jälkeen treenaa habaa, sen verran siin selkäreenis tulee väsy.
Jotenki edes vaikee ajatella et jengi treenaa yks- /kaks-jakoisilla ja saa tuloksia. Saan ite lihaksen parhaiten pumppiin kun sille panostaa lähes koko treenin.

tuolla minäkin väännän, idea tuli lähinnä Porter Cottrellin reenivideosta, ja hyvin on toiminu

Itellä on toiminu oikeastaan kaikki jaot 1-5 kunhan treenaa vain joka toinen päivä tai korkeintaan 2 treeniä 1 lepo syklillä. Tällä hetkellä 4 jakonen käytössä. Yleensä olen treenannut Marko Savolaisen metodeilla eli tiivistettynä tehdään vähän, mutta kovaa. Olen kyllä väliin sotkenut hieman volyymiakin.

Treenifilosofiasta ei ole vielä oikein mitään. Tässä itse hyväksi kokemia "filosofioita".

- "Ehjänä kehittyy parhaiten." Selitys on, että säännöllisellä vammattomana treenaamisella on aina paremmat tulokset, kuin vammojen kanssa kärvistelyllä. Tämä on ehkä toinen verios "Kuuntele kroppaasi" ideasta.
- Urheilu opettaa kaikille saman asian, mutta sitä harvoin sanotaan ääneen: "Jos nyt kusettaa vähän, tunnin päästä kusettaa paljon." Jokainen treeneissä käynyt oppii tämän.
- Säännöllisyys on itsellä ollut kaiken avain. Ei ole niin väliä meneekö homma aina kuin Strömsössä, mutta se on tärkeää, ettei turhia välipäiviä tule.
- Monipuolisuus auttaa kaikissa edellisissä. Huolehdi hanki voimaa, kestävyyttää, tietoa ja liikkuvuutta, niin hommat ei voi mennä aivan pieleen.

1- tai 2-jakoinen ohjelma, jossa tehdään raskaita perusliikkeitä vaihtelevasti
Painot ja sarjat vaihtelevasti fiiliksen mukaan kroppaa kuunnellen, kuitenkin nousujohteisesti
Mahdollisimman vähän apuvälineitä (vyö, vetoremmit jne)

Heavy duty, maanantai jalat,rinta,ojentajat
Keskiviikkona selkä,olkapäät hauis,forkut
Pe HIIt esimerkkinä mäkijuoksua joku selässä
Syö niin että oksettaa koko ajan ja muistaa kehonhuollon
siinä on ohjelma jossa tulokset kasvaa muutaman viikon ihan hurjaa tahtia, kun tuntuu että kehitystä ei enää tule ei jätetä esim. Penkkipunnerrusta vain posittiviseen failureen vaan tehdään vielä negatiivisia niin monta kuin menee ja sitten staattisiin pitoihin jos oikein oikein hurjaksi ryhdytään. Omasta mielestä parasta mitä natuna voi tehdä jos haluaa saavuttaa geneettisen potenttiaalinsa mahdollisimman nopeasti, vaatii tosin treenaajalta paljon psyykkausta ja jopa hiukan onnea että paikat ei hajoa kun aina haetaan lisää painoa tankoon

2x6

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse olen huomannut, että perusteet ovat perusteita syystä :D Kun syö oikein ja lepää hyvin, loppu on helppoa. Kun ruoka ja lepo ovat kunnossa, voin tehdä salilla ihan mitä lystään ja silti kehittyä.

Nelijakonen yhdellä vapaalla bulkilla itselle mieluisin ja voimailuun smolovi ja russian squati.

Dietillä nyt on ihan sama mitä perseilee. Tai no supersetit on dietillä kivoja.

No oma ohjelma ja treenifilosofia nyt tietenkin on parhaat, muitten vastaavat ihan hanurista. :) Periaatteessa sitä on joutunut alusta alkaen keksimään kaiken itse, kun mitään fiksua ei ennen mua treeniin liittyen ollut olemassakaan.

No oma ohjelma ja treenifilosofia nyt tietenkin on parhaat, muitten vastaavat ihan hanurista. :) Periaatteessa sitä on joutunut alusta alkaen keksimään kaiken itse, kun mitään fiksua ei ennen mua treeniin liittyen ollut olemassakaan.

Oletko kenties noin satavuotias?

Oletko kenties noin satavuotias?
En kuinka niin?:p 23v oon Mut ihan oikeesti, en oo törmänny esim netissä, et kellään ois ollu käytös täsmällee samanlainen ohjelma/tyyli tai mitää ku mulla itsellä, ja en kai mä tekis tällä omalla jossen 100%uskois sen olevan.mulle paras, sehän ois tyhmyyden määritelmä, ts ei käyttää fiksuinta olemassa olevaa tapaa toimia.. :D

Kävikö sulla ikinä mielessä se, että selän treenaamisen jälkeen ei välttämättä edes ole niin tarpeellista saada treenattua niin "kovaa" niitä hauiksia? Selkätreenit menee väkisinkin jonkin verran hanskoille ja näin ollen suoraa hanskatreeniä ei tarvitse niin älypois-tyylillä tehdäkkään.

Paras filosofia on että jättää hifistelyt keskustelupalstoille ja luottaa perusjuttuihin niin ravinnon kuin treenin suhteen. Uutta saa kokeilla ja pitääkin kokeilla mutta järkeäkin saa käyttää!

Nykyään jengiä ohjatessa suurinta päänvaivaa aiheuttaa nämä joka viikko vaihtuvat metodit. Oli siten kyseessä ravinto tai treenijutut.

ei mutta scooby on
ja ne viparit
Hei niillä vipareilla, oon saanut kuule täs noin 2.5 vuoden treeniural painon nousee 70kg->90kg, josta rasvaa arviolta noin 5kg. Tai no oon mä treenannut vähän jalkoi, selkää ja rintaakin yms samal ja käynyt lenkil, mut lähinnä niillä vipareilla. Pakkis standardeil tollanen 15kg lihasta 2,5 vuodes ei tietty oo mitään, mut kannattaa ottaa huomioon vauvapainot/etten oo joutunu hikoilee/reenaa kovaa ja aina naurettavan pienellä volyymil. Mut joo marginaaliset edut... ;)

Paras filosofia on että jättää hifistelyt keskustelupalstoille ja luottaa perusjuttuihin niin ravinnon kuin treenin suhteen. Uutta saa kokeilla ja pitääkin kokeilla mutta järkeäkin saa käyttää!

Nykyään jengiä ohjatessa suurinta päänvaivaa aiheuttaa nämä joka viikko vaihtuvat metodit. Oli siten kyseessä ravinto tai treenijutut.

Joo itsekin on kärsiny "liiallisesta" tiedon haalimisesta, josta sitten seuraa treenitapojen vaihtelu koko ajan eikä lopuksi kehity mihinkään.
Treenifilosofiaan liittyen olen huomannu, että pitkäaikaisten, koko treeniuran kattavien tavoitteiden asettaminen auttaa keskittymään olennaiseen treenaamisessa.

Hei niillä vipareilla, oon saanut kuule täs noin 2.5 vuoden treeniural painon nousee 70kg->90kg, josta rasvaa arviolta noin 5kg. Tai no oon mä treenannut vähän jalkoi, selkää ja rintaakin yms samal ja käynyt lenkil, mut lähinnä niillä vipareilla. Pakkis standardeil tollanen 15kg lihasta 2,5 vuodes ei tietty oo mitään, mut kannattaa ottaa huomioon vauvapainot/etten oo joutunu hikoilee/reenaa kovaa ja aina naurettavan pienellä volyymil. Mut joo marginaaliset edut... ;)

7,5kg keilapallot näyttää tosi esteettiseltä muuten hoikassa vartalossa? :D btw
mitäs jos oisit tehnyt kovempaa töitä hiki hatussa, lihasta ois tullu varmaan 25kg? Aika friikki genetiikka, bro.

Back
Ylös Bottom