Paras akkupora

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
jos rahaa löytys nii kyllä kaupasta matkaan lähtis milwaukeen 28 volttinen kone tai sitten hilti tai panasonic

kaikki on tietysti kalliita mutta imo parhaat merkit ja koneet mitä on tehty tähän maailmaan (ammattikäyttöön)

onkos noihin akku koneisiin jo saatu se räikkä sellaiseksi että se sopii suoraan kyprokin kiinnittämiseen ilman sitä laukaisinta.muutama vuosi sitten kun rakennettiin niin äijällä oli panasonikin ja wurtin koneet toisen räikkä jätti kannan liian korkealle ja toinen rikkoi juuri sen kartongin pinnan.tokihan pienellä varovaisuudella ne sai vaivatta noilla ruuvattua mutta olisi hienompaa jos voisi luottaa suoraan siihen räikkään tai jarruun mikä se nyt siten oikealta nimeltään onkin.nyt olis vaan uuden talon rakennus edessä ja aattelin ostaa ensimmäiseksi kaikki kunnon työkalut koska olen aina joka hommassa huomannut että jos tyokalut ei ole kunnollisia niin ei hommistakaan mitään tule.jos joku tietää mistä saisi pasloden impulssinaulaimen "runko" sopu hintaan niin laittakaas tietoa.

Omar sanoi:
onkos noihin akku koneisiin jo saatu se räikkä sellaiseksi että se sopii suoraan kyprokin kiinnittämiseen ilman sitä laukaisinta.muutama vuosi sitten kun rakennettiin niin äijällä oli panasonikin ja wurtin koneet toisen räikkä jätti kannan liian korkealle ja toinen rikkoi juuri sen kartongin pinnan.tokihan pienellä varovaisuudella ne sai vaivatta noilla ruuvattua mutta olisi hienompaa jos voisi luottaa suoraan siihen räikkään tai jarruun mikä se nyt siten oikealta nimeltään onkin.nyt olis vaan uuden talon rakennus edessä ja aattelin ostaa ensimmäiseksi kaikki kunnon työkalut koska olen aina joka hommassa huomannut että jos tyokalut ei ole kunnollisia niin ei hommistakaan mitään tule.jos joku tietää mistä saisi pasloden impulssinaulaimen "runko" sopu hintaan niin laittakaas tietoa.

Ei se akkuporan räikkä ainakaan missään niissä malleissa mitä itse olen käyttänyt ole toiminut kunnolla kipsilevyhommissa. Nauharuuvinväännin on paras kipsilevyn kiinnitykseen, tosin yhden omakotitalon rakentamiseen sitä tuskin kannattaa hankkia. Jos meinaat ostaa isomman erän työkaluja kerralla niin kannattaa kysyä Inter Raudasta paketti tarjousta. Pasloden impulssinaulaimet ovat kyllä käteviä käyttää mutta ei läheskään niin toimintavarmoja mitä laadukkaat paineilmanaulaimet. Talvella voi tulla paljonkin ongelmia niiden kanssa. Impulssinaulaimien huoltaminen ei aina myöskään onnistu kotikonstein. Käyttökustannukset ovat kaasusäiliöiden takia myös selkeästi korkeammat kuin paineilmanaulaimilla. Helppo käsiteltävyys ja näppäryys on kyllä iso plussa.

Alkuperäiseen keskusteluan aiheeseen sanoisin että kaikki ammattimerkit ovat pääsääntöiosesti hyviä. Akkukonetta ostaessa kannattaa miettiä mihinkä tarkoitukseen konetta tarvitsee. Merkkien sisällä on konetta moneen tarkoitukseen. Ammattimerkkienkin halvimpien mallien tehot ja akut ovat hepposia vähänkään raskaampaan käyttöön. Omat työkalut ovat pääsääntöisesti DeWaltin, Makitan ja Boschin sinistä. Kaikki ovat toimineet hyvin, ei moitetta. Hiltin, Festoolin ja Milwaykeen koneita olen myös paljon käyttänyt mutta mielestäni niiden korkeampi hinta ei tuo vastaavaa etua.

Juu, ei ole sellasta jarrua millä voisi olla rikkomatta kyprokkia ellei ite ole varovainen.

Milwaukeen vehkeet ei ole ikinä mua vakuuttaneet, vaikka jotkut niitä kehuu.

Hiltillä on kaikki muut ihan helvetin hyviä, esim. iskukoneet on 10 vuotta vanhoina 2 kertaa nopeampia kuin Uusimmat pakasta vedetyt DeWaltit(testattiin juuri männäviikolla kun esittelijä kävi).

Mutta akkuporana mielestäni DeWalt pesee muut, hintakin kohtuullinen.

Jyväbroileri sanoi:
Ei se akkuporan räikkä ainakaan missään niissä malleissa mitä itse olen käyttänyt ole toiminut kunnolla kipsilevyhommissa. Nauharuuvinväännin on paras kipsilevyn kiinnitykseen, tosin yhden omakotitalon rakentamiseen sitä tuskin kannattaa hankkia.

Pasloden impulssinaulaimet ovat kyllä käteviä käyttää mutta ei läheskään niin toimintavarmoja mitä laadukkaat paineilmanaulaimet. Talvella voi tulla paljonkin ongelmia niiden kanssa. Impulssinaulaimien huoltaminen ei aina myöskään onnistu kotikonstein. Käyttökustannukset ovat kaasusäiliöiden takia myös selkeästi korkeammat kuin paineilmanaulaimilla. Helppo käsiteltävyys ja näppäryys on kyllä iso plussa.

Jyväbroileri puhuu asuaa.

Tuosta ruuvaushommasta senverta että kannattaa valmistella reilusti kipsilevymestaa valmiiksi ja vuokraamosta otat päiväksi nauhavehkeen käyttöön. Isket sillä kaikki nopeat pinnat kiinni ja sitten loput "nysväyskohdat" vääntelet tavallisella akkukoneella muina päivinä. Toinen vaihtoehto on se että levytät joka paikan ensin akkuporakoneen kanssa niin että pistät levyt vaan heppiin vähän ja sitten vuokraat sen "ruiskun" jolla tyrkit ne levyt kunnolla kiinni.

Noitten Pasloden impulsinaulainten kanssa on todellakin ongelmia pakkasella. Aina saa olla takin povitaskussa lämmittämässä kaasupulloa että vehje pelaa ja sitten ainakin niissä mitä minä olen käyttänyt on myös ollut semmosta ongelmaa että ei tahdo hyvin herkästi sitä naulaa aina ampua. Saa pari kolme kertaa runkata sitä varmistinta ennen kun suostuu laukasee naulan. Ja sekö se vasta pistää miestä vituttamaan kun on kalliit vehkeet hommannu ja sitten ne ei pelaa. :rolleyes: Joten mieti vielä tarkkaan tuota että otatko tuon impulsinaulaimen vai tavallisen paineilmavehkeen. Jos aiot pakkasella käyttää naulainta niin en voi yhtään suositella tuota Pasloden impulsinaulainta. Käyttökustannuksetkin ovat korkeammat kuten aiemmin mainittiin ja sekin nostaa entisestään vitutuskäyrää kun vehje ei ole aina ihan niitä toimintavarmimpia.

Omar sanoi:

no tuohon levytys hommaa on ehdoton peli esim sencon nauha ruuvari! nopeuttaa kun osaa käyttää! akkukone vaan kaveriksi jos jää pintaan... sitten tuo impulssi naulain. pistät rahaa hukkaan turhaa jos runko hommia varten ostat sen... 90mm nauloja ei kauaa yhdellä patruunalla ammu ja patruunat ei ole aivan ilmaisia! ja se naulain itsessään on niin arvokas(600e) että siihen hintaan saat hyvän paine ilma vehkeen letkua vaikka 50m ja kunnon kompuran! toki tuo impulssi naulain on hyvä hankalissa paikoissa kuten kattotuolien kiinnityksessä ja tuuli jäykisteiden asennuksessa miksei katollakin mutta taas tulee naulan koko vastaan! patruunan kesto on täysin verrannollinen naulan kokoon....

Eiks noi nauharuuvaimet oo vanhanaikaisia, nykyään on pop gyprocruuveja ampuvat naulaimet.
Mul on sencon paineilma naulain ja pasloden impulssi runko naulaimet. Kummallaikin on ihan omat käyttökohteet, jos pääsee suht paikallaan tekemään niin paineilma, mut ei sen kanssa voi paljoa liikkua kun aina on letkut jumissa ja se vaatii myös hyvän kompuran kaverikseen että hommat sujuu, joten ei nyt ihan halvalla saa tuollaista pakettia (naulain 500 ja kompura toiset 500) siinä saa jo jokusen kaasupullon impulssinaulaimeen. Ja kuintenkin kun noita työssään käyttää, niin eipä sitä itse tarvi niitä pulloja ja nauloja maksaa.

JPK sanoi:
Ja kuintenkin kun noita työssään käyttää, niin eipä sitä itse tarvi niitä pulloja ja nauloja maksaa.

Mä ainakin käsitin että tyyppi on vaan itelleen talon rakentamassa. Joten ei se naulain tarvia 500 euroo maksaa eikä kompurakaan. Kyllä yhen talon rakentaa pikkasen halvemmillakin vehkeillä. Tietysti jos on rahaa kun roskaa niin eihän siinä mitään jos ostaa kalliimpiakin vehkeitä. Ei se multa pois oo. :)

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
ZweCCo sanoi:
Mä ainakin käsitin että tyyppi on vaan itelleen talon rakentamassa. Joten ei se naulain tarvia 500 euroo maksaa eikä kompurakaan. Kyllä yhen talon rakentaa pikkasen halvemmillakin vehkeillä. Tietysti jos on rahaa kun roskaa niin eihän siinä mitään jos ostaa kalliimpiakin vehkeitä. Ei se multa pois oo. :)

kyl. mut mä meinasin omaa käyttöäni kyseisillä naulaimilla. Muutenkin oon sitä mieltä että kyllä sitä ihan vasarallakin pärjää suht pitkälle, jos siinä muutama päivä kauemmin rakentamisessa menee niin menköön, jos halpis vehkeitä käyttää niin saa olla kuitenkin kokoajan vasaralla upottamassa niitä nauloja kun ei naulain jaksa upottaa. Kyllä minäkin äsken olin erästä talonrunkoa tekemässä ja ihan hyvin tulin toimeen vasaralla ja 4 tuuman nauloilla.

Jos nyt ihan pelkkää ruuvinväännintä haet, niin ehdottomasti Panasonic. Töissä rakastuin noihin Panan ruuvareihin oitis, akku kesti vaikka tuomionpäivään ja vääntöä riitti. Akkuporavasaraksi Wurth. Jos on tiedossa iso Kyproc-urakka, kannattaa harkita kamparuuvaimen hankintaa, nopeuttaa levyttämistä aivan tolkuttomasti.

JPK sanoi:
Kyllä minäkin äsken olin erästä talonrunkoa tekemässä ja ihan hyvin tulin toimeen vasaralla ja 4 tuuman nauloilla.

Aijaa joo ja tuo on totta että vasarallakin pärjää hyvin. Ei kannata kovin hirveesti mitään kalliita vehkeitä hommata yhden talon tekemistä varten. Töissä on muuten just painittu tuon ongelman kanssa että kun naulaimet ei iske naulaa pohjaan kunnolla. Sencon naulaimia on ollu ja vielä sencon omia naulojakin niissä että varmana pitäis pelittää mutta kun ei niin ei. Paineetkin on ihan naulaimen maksimiin asti säädetty ja joskus jopa kokeiltiin vähän isommillakin mutta ei auta. Eikä sekään auttanu vaikka miten lyhyt paineilmaletku olis. Sekin vielä sitten että kun tuovat ihan onnettomia kompuroita työmaalle. Alapaine on säädetty liian alas niistä ja kukaan ei koko työmaalla osaa säätää niin että se lähtis pyörimään aiemmin. Hyvä kun ees puoleen väliin viimeset naulat menee. Varsin mukavaa niitä hakata vasaralla aina sitten pohjaan. :jahas: Kaiken lisäks semmosia vehkeitä mistä on osalta säätönupeistaki väännetty "niskat nurin" niin eivät edes toimi. Eikä mestarit millään saa uusia tilalle.

Alapainetta pitäisi saada säädettyä ihan ruuvista joka pitäisi paljastua kun vaan purkaa turhat kuoret siitä paineensäätimen läheisyydestä pois. Tarkemmin en osaa sanoa mut sehän selviää kun perusmies mäisesti vaan kokeilee kaikkia ruuveja paineen olessa sopiva.
Työkaverilla on Duofastin naulain ja Atlas copcon kompura ja se setti pelaa kyllä todella hyvin, mut heti kun vaihto kompuran mikä lie inkuvinku malliin niin hetken menee hyvin, kun on paineet tapissa, mut sit...

Eiks Sencotkin pitäis manuaalin mukaan toimia viiden kilon paineellakin? Käytännössä tuntuu vaativan vaan vähintään sen 7 kiloo.

minä lähinnä mietin noita työkaluja omakotitalon tekemiseen en mihinkään kerrostalo urakkaan! mutta ennemmin tai myöhemmin nämä keskustelut menee aina hifistelyn puolelle!
mutta noista tominta häiriöistä sen verran et naulaimet vaatii huoltoa ja öljyä säännöllisin väli ajoin.. muuten niitä toiminta häiriöitä alkaa olla!

kodinputkimies sanoi:
minä lähinnä mietin noita työkaluja omakotitalon tekemiseen en mihinkään kerrostalo urakkaan! mutta ennemmin tai myöhemmin nämä keskustelut menee aina hifistelyn puolelle!
mutta noista tominta häiriöistä sen verran et naulaimet vaatii huoltoa ja öljyä säännöllisin väli ajoin.. muuten niitä toiminta häiriöitä alkaa olla!

Kyllä niillä halpistyökaluillakin pärjää varsin hyvin. Halvimmat ok runkonaulaimet maksaa sen 300, joten jos sillä ei käytännössä oo mitään käyttöä rakennuksen jälkeen, niin kannattaako sellaista ostaa jos siihen hintaan saa naulaimen ja kompuran halpahallista? Vaikka ne halvat naulaimet/kompurat ei aina upota nauloja pohjaan saakka niin auttaa se silti huomattavasti et saa edes jotenkin sen laudan kiinni, iskee vasaralla sit loput. Ja jos ne menee paskaksi niin käyt vaan takuusta hakemassa uuden, vaikka sillä olis vaan puolen vuoden takuu niin siinä ajassa saa jo runkonaulain hommat helposti tehtyä.
Mul on viimeistely naulaimina 17 euron halpis ja joku Senco. 17 euron vehe on ampunut jo yli 10000 naulaa, mielestäni on siis aivan riittävän kestävä ja kummakyllä on sillä saanut ihan hyvin panelit yms. kiinnitettyä vaikka tietyt tahot tuntuu kivenkovaan väittävän ettei niillä tee yhtään mitään.

EDIT: Mä oon ruiskutellu sitä öljyä koneen sisään ja joskus tulee vielä öljyttyä naulojakin et se tehokkaammin voitelisi iskuria. Ei oo tuntunut ainakaan vähentävän naulaimien kestoa, tosin viimeistelynaulaimen kanssa ei kannata hirveesti sitä öljyä ruikkia, kun se kuitenkin roiskuttaa sitä paneleihin, siitä jää ikävät jäljet.

mul on myös kaikki naulaimet sencon ja nauha ruuvari myös! ne toimii moitteettomasti kun muistaa öljytä välillä! sit kuvio sahat yms. on juuri noita halppis kamoja kun ajavat täysin saman asian ja kestää näköjään ihan yhtä hyvin! ja jos menee rikki niin eipä harmita kun ei maksanu 150e! töissä huomaa hyvin miten koneiden kesto on käytöstä ja huollosta kiinni! siellä kun ne ei ole omia ei niitä kukaan huolla... kompurat täynä vettä ja sit niitä haukutaan paskaksi!

JPK sanoi:
Alapainetta pitäisi saada säädettyä ihan ruuvista joka pitäisi paljastua kun vaan purkaa turhat kuoret siitä paineensäätimen läheisyydestä pois. Tarkemmin en osaa sanoa mut sehän selviää kun perusmies mäisesti vaan kokeilee kaikkia ruuveja paineen olessa sopiva.
Työkaverilla on Duofastin naulain ja Atlas copcon kompura ja se setti pelaa kyllä todella hyvin, mut heti kun vaihto kompuran mikä lie inkuvinku malliin niin hetken menee hyvin, kun on paineet tapissa, mut sit...

Eiks Sencotkin pitäis manuaalin mukaan toimia viiden kilon paineellakin? Käytännössä tuntuu vaativan vaan vähintään sen 7 kiloo.

No ruuvattiin siitä kaikki kopat irti ja kokeiltiin mutta ei oikein mitään tapahtunu. Sällit veivas jopa sen ylikuumenemissuojan kytkimen kopan auki kun ajattelivat että se sielläkin ehkä voi olla. :D Tuossa oli just se ongelma että pelas tosi hyvin siellä ihan yläpaineilla mutta kun ei niillä kestä kun jonkun 10 naulaa korkeintaan ampua. Pitäs olla isommalla säiliöllä oleva kompura kai ja alapaine vaan tarpeeks ylös pitäs saada.

Sencon manuaaleihin en ole tutustunut kun niitä ei oo pahemmin meille näytelty työmaalla mutta maksimipaine siinä taitaa olla 8.4 tai jotain. Muistaakseni siinä pyssyn rungossa lukee niin. Taidettiin tutkia sitä asiaa niin että 6 kilon kohalla se vielä löi juuri ja juuri sen naulan pohjaan kun ammuttiin 50x150 tavarasta apukarmeja kasaan eli vaan 50mm poikittaisesta puusta läpi ja loput päätypuuhun. Vaatii siis varmaan vähän yli 6 että menee koko matkan poikittaiseen puuhun tai jos oksa tms kovempi sattuu kohalle. Oiskin perhanan hyvä kun ois iso kompuran säiliö mihin saa pitkälle toistakytä kiloo painetta ja sitten säätäs vaan letkupaineen tuohon 6 ja 8.4 välille. :thumbs:

Hiltin jos ostat niin tuskin tulet ainakaan pettymään, meillä on työpaikalla noita ja ovat osa vielä todella vanhoja ja pelaavat edelleen hyvin. Toinen vaihtoehto olisi varmaan DeWalt. Hiltit ostan kyllä itelle jahka rakentamaan rupean. Tai siis lainaan töistä.

minkä hintaisia noi hiltin akkuporakoneet on? Löysin vaan jonkun vanhan (2004) manuskan missä oli laitettu hinnaksi 600-800 koneesta riippuen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom