• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Paras akkupora

Ikä
40
Harrastelukäytössä ja kevyessä työkäytössä toimii melkein mikä vaan laatumerkki. Sitten oikeen todella raskaaseen työkäyttöön se on enemmän hakemista että mikä kestää jatkuvaa luukuttamista. Harrastelijankin kantsii silti ostaa hyvä kone litium-akuilla.

Nyt meni hermot. Olen tässä lomalla rakentanut varastoon pientä hyllykköä, niin parin-kolmen ruuvin jälkeen saa viedä akun lataukseen. Pitkät ruuvit eivät mene pohjaan saakka, koska täydessäkään akussa ei ole tarpeeksi voimaa.

Ikä
31
Nyt meni hermot. Olen tässä lomalla rakentanut varastoon pientä hyllykköä, niin parin-kolmen ruuvin jälkeen saa viedä akun lataukseen. Pitkät ruuvit eivät mene pohjaan saakka, koska täydessäkään akussa ei ole tarpeeksi voimaa.
Ei muuta ku ostamaan uutta akkua koneeseen tai sitten suoraan uus kone ;)

Itselle on jäänyt vähän huono maku noista dewalteista, mitä niitä olen töissä käyttänyt... Jos pitäisi ammattikäyttöön kone hommata, eikä hinnalla ole väliä, niin itse ostaisin varmaan hiltin tai panasonicin.Itsellä ei ainakaan ole mitään pahaa sanottavaa kyseisten valmistajien akkukoneista... Myöskään boschin sinisestä sarjasta ei muutaman kuukauden kokemuksella löydy pahaa sanottavaa. Itse ajattelin käydä tuollaisen pikku makitan ostamassa kotiin kaikkien pikku hommien varalle ja niihin tuo pieni makita on juuri omiaan..

Itselle on jäänyt vähän huono maku noista dewalteista
Minunkin Dewaltti leikkas kiinni töissä viime viikolla ja Makitassa on sama akku ongelma kuin terillä. Kunhan ehdin uutta hakemaan niin kyllä se Makita sieltä kaupan hyllystä lähtee mukaan, jotenkin laadukkaamman oloinen laite kuin Dewaltti aina laukkua myöten, ja nimenomaan hinta-laatusuhde kohdallaan.

Ikä
38
Tuolla Hupen Dewaltilla ei tee kyllä yhtään mitään ammattikäytössä 1,3Ah Nicd-akuilla. Kapasiteetti ei vaan riitä. Kotikäytössä nyt sinällään ihan sama, kun akut kuolevat kuitenkin hiljalleen, kun ruuvari ei ole säännöllisessä käytössä eikä akkuja ladata säännöllisesti.

Itse saattaisin ostaa kotiin sähkökäyttöisen ruuvarin niin ainakin teho riittäis ja ei tarttis huolehtia akkujen kuolemisesta vaikka kone makais hyllyllä 3 vuotta koskematta.

e: jos nyt haluaa akut, joilla pärjää työkäytössäkin niin vanhasta teknologiasta 3Ah Nimh ja Li-ionissa riittää vähän pienempikin.

Ostin Hitachin 12V akkukoneen kahdella akulla. Akut tosin Nicad, mutta tosi tyytyväinen olen ollut. Tosin en vielä mitään terassia ole rakentanukkaan.

Huppe

Iso Kingi H.
Mode
Ikä
43
Tuolla Hupen Dewaltilla ei tee kyllä yhtään mitään ammattikäytössä 1,3Ah Nicd-akuilla. Kapasiteetti ei vaan riitä. Kotikäytössä nyt sinällään ihan sama, kun akut kuolevat kuitenkin hiljalleen, kun ruuvari ei ole säännöllisessä käytössä eikä akkuja ladata säännöllisesti.

Itse saattaisin ostaa kotiin sähkökäyttöisen ruuvarin niin ainakin teho riittäis ja ei tarttis huolehtia akkujen kuolemisesta vaikka kone makais hyllyllä 3 vuotta koskematta.

e: jos nyt haluaa akut, joilla pärjää työkäytössäkin niin vanhasta teknologiasta 3Ah Nimh ja Li-ionissa riittää vähän pienempikin.
Kah, enpä katsonut edes. Itselläni on 2.0Ah akut omassa DeWaltissa.

Ikä
38
Kah, enpä katsonut edes. Itselläni on 2.0Ah akut omassa DeWaltissa.
Joo kirjoitin vähän huolimattomasti, ei siis sinun dewaltti vaan tuo neuvostoliiton ja sinun postaama. 2Ah on ehkä sellanen karkea raja koti- ja ammattikäytön välillä. Vähän liian vähän kapasiteettia useaan ammattikäyttöön (tehdään lähes koko päivä ruuvaustöitä), mutta kotikäyttöön varmasti usein täysin riittävä. Kotikäyttöön en itse ostais mitään sikakallista akkuvehjettä, koska ne akut tosiaan kuolee epäsäännöllisellä käytöllä ja yksittäin ostetun uuden akun hinta on kaikilla merkeillä jossain määrin suhteeton verrattuna koko pakettiin.

Volteista kun puhutaan niin 12V:kin riittää kunnon akuilla tehojen puolesta moneen työkäyttöön. Esim. yhdelle isoimmista huolto- ja kunnossapitofirmoista kaikille miehille on hankittu pelkästään 12V koneita viime vuosien aikana.

e: jos kotikäytössäkin haluaa hifistellä niin hankkii setin, jossa on normaali porakone- ja lisäksi iskevä akkuruuviväänninrunko 1/4" kuusioistukalla ja jatkuvalla tangentiaalisella iskulla. Toimii melkeimpä kaikissa sovelluksissa, täkkipulteissa, peltiruuveissa, betoniruuveissa jne. ja ei väännä rannetta niin kuin normaali porakone. Siis ruuvit uppoaa kivasti ja porakoneella voi hoitaa porailut niin ei tartte vaihdella poranteriä ja ruuvauskärkiä edes takas sarjatyössä.

Kumpi parempi, 12 V AEG vai sinisen sarjan 12 V Bosch? Vai onko mitään eroa? Akut muistaakseni 1,5 Ah Nicd molemmissa. Hinta sama, 99 e, kaksi akkua + lamppu. Enempää en viitsi sijoittaa. AEG tuntui rakenteeltaan ehkä vähän jämäkämmältä, Bosch taas kevyempi ja käteensopivampi + Boschiin saisi Bauhausista ainakin 5 vuoden takuun.

Huppe

Iso Kingi H.
Mode
Ikä
43
Agrimarketissa muistaakseni samassa kategoriassa (=kone, 2 akkua + lamppu) tarjouksessa 99e Makita. Appiukko osti pari noita. Tuntuu kyllä lelulta oman DeWaltin jälkeen, mikä tosin oli melkein 3x kalliimpikin. Kätevän kokoinen toi Makita kylläkin.

Kävin Agrimarketissa, ei näkynyt Makitaa. K-raudan Makita-setti oli taas muistaakseni vain yhdellä akulla, hinta kyllä sama 99 e.

Itse voin tuota suositella varauksetta; tuli yhden pienkerrostalon väliseinät reietettyä tuolla uutta putkistoa tehdessä. Akkua ei tarvinnut kuin maksimissaan kerran päivässä vaihtaa ja hyvin toimi vielä tuonkin työmaan jälkeen vaikka aikamoista kyytiä sai eikä säälitty.

Ainoo vaan, että työkaveri kaato vahingossa ton päälle sit liisterit niin suunnanvaihto meni rikki, mutta kaupasta sai uuden :D ja onpahan nytten neljä akkuakin sille.

mv-

Ikä
31
Täältä kanssa omat pisteet tuolle, tuli viime kesä töissä temuttua moisen kanssa, kakkosporana oli dewaltin joku halvempi, millä ei tuohon verrattuna tehnyt mitään. Mikä nyt ei tietenkään yllätä, jos on hintaeroa ~100e. Todella hyvin riitti potku makitassa isompiakin reikiä kairatessa, loppukesästä tosin alkoi jännästi savuamaan, muttei ikinä ehtinyt hajota. Takuuseenhan noita saa huoletta hakea uusia pidemmän aikaa.