Paras akkupora

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Entisessä duunipaikassa oli kaikki sähkötyökalut Makitaa ja ne olivat jatkuvassa käytössä päivittäin. Hyviä merkkejähän nuo useimmat tässä luetellut on. Vielä hyväksi havaituista ammattivehkeistä voisi mainita Milwaukeen. Himassa on halpa AEG ja hyvin on pärjätty silläkin (hinta aikoinaan muistaakseni n. 700 markkaa).

makitan vehkeet on kaikki lujia. itellä on ollut sekä akku poraaa että rälläkkää, todella kestäviä ja laadukkaita. kärsii käsitellä ronskilla otteellakin jos vaikka asentaessa menee hermot:)

lisäksi makitan koneissa on kestävät akut.

Hiltin vehkeitä tulee töissä käytettyä eikä oo ainakaan vielä jääny poraamatta reiät ton kanssa:) Ja noi Makitan vehkeet on kyl ihan hyviä ja kestäviä kans...Jotain muutaman reiän kokemuksia niistäkin:D

Jos tarviit pelkän akkukoneen ilman iskua niin ainakin itellä olisi vaan kaksi vaihtoehtoa: Panasonic tai Festo. Jos iskutoiminnolla nii DeWalt. Hintaa noilla taitaa olla 300 euron pintaan mutta ehdottomasti parhaat akut ja vääntö, varsinkin Panasonicin 3,5 amppeerin akusta ei heti vääntö lopu.

makitat ja dewaltit on vähän lelun oloisia noihin verrattuna, mutta on niillä puolet vähemmän hintaakin

Huppe sanoi:
Kiitti "Ryssälle" Lainasta ;)

Olepa hyvä. Jätkä remppasi kämppänsä mun Bläkkendekkerillä ja vielä dissaa sitä. :D

Tänään tuli kokeiltua kolleegan festool konetta ja taasen olin kateudesta vihreä. Mistähän sellaisen saisi siedettävään hintaan?
Tohon Dewalt vs. Makita keskusteluun sanoisin et makitat kestää kyl käytössä paremmin. Lievitin kroonista akkuporakonekuumettani tänään ostamalla moottorisahan, se ei kyllä auttanut kuin hetken :jahas:

Huppe sanoi:
Noniin, ostin suositusten ja tarjouksen perusteella nyt DeWaltin. 14.4V kahdella 2.0Ah akulla, kaupan päälle samalla akulla toimiva DeWaltin fikkari :lol2:

Hinta 199e, normaalihinta 259e (+ lamppu).
Ostopaikka K-Rauta 75.

Luulis pärjäävän tuon entisen jälkeen (Black & Decker 1.2Ah, 24.90e) :D
Kiitti "Ryssälle" Lainasta ;)

Noniin, nyt latailin tuon täyteen ja onhan tuossa tehoja aikalailla. Päihittää tuon wanhan johtoporakoneenkin :D
Kivasti rupesi savu nousemaan ruuvin kannasta kun vedin sellaista 6x100mm ruuvia paksuun kestopuulautaan (50x150) 1400 kierrosta minuutissa :D Ruuvi oli irtiottamisen jälkeen "suhteellisen" poppa...

Huomasin kuitenkin kun käyttää vaihdetta 2, eli nopsempaa niin aina kun sormen ottaa liipasimelta niin kuuluu joku "rusahdus/kolahdus", soittelin sitten hätäpäissäni huoltoonkin niin se on kuulemma sähköjarru :nolo: 1-vaihteella ääntä ei kuulu. Arvon raati voinee vielä vastata pitäneekö tuo jarru paikkansa, kai se pitää huollon äijää uskoa :rolleyes:

Huppe sanoi:
Huomasin kuitenkin kun käyttää vaihdetta 2, eli nopsempaa niin aina kun sormen ottaa liipasimelta niin kuuluu joku "rusahdus/kolahdus", soittelin sitten hätäpäissäni huoltoonkin niin se on kuulemma sähköjarru :nolo: 1-vaihteella ääntä ei kuulu. Arvon raati voinee vielä vastata pitäneekö tuo jarru paikkansa, kai se pitää huollon äijää uskoa :rolleyes:

Kyllä noissa noita sähköjarruja on, jopa bläkänddekkerin 18V Firestorm-sarjalaisessakin on....

Huppe sanoi:

Eräällä ystävälläni on sellanen lähes 500 euron DeWalt jossa sama rusahdus kuuluu ja on toiminut jo monta vuotta hyvin kovassa käytössä, ei siis liene huolta.

Sikahintaisia kyllä jotkut noista koneista (ja merkeistä) mielestäni, oman kokemukseni mukaan kuitenkin usein löytää erittäin kovaankin harrastekäyttöön sopivia perustyökaluja melko edullisesti kun käy käpistelemässä tarpeeksi montaa laitetta.

Käytön mukavuudessa, tuntumassa, tarkkuudessa ja kestävyydessä se ainakin mulla punnitaan se koneen hyvyys ja joskus halpiskoneistakin löytyy todella passeleita vaihtoehtoja. Ainakin vielä opiskelijastatuksen omaavana kädentaitojen harrastajana se lämmittää mieltä. :)

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Huppe sanoi:

Jees se on se jarru. Kaikissa nykyisissä kovilla kierrosluvuilla toimivissa porakoneissa pitää se olla koska koneen on pysähdyttävä muistaakseni 4 sekunnin sisällä siitä kun päästetään liipaisimesta irti. Sen takia siis sitä ei hitaammalla vaihteella kuulu kun laite pysähtyy muutenkin nopeasti. Sama koskee myös esimerkiks sirkkeleitä ja muita sähkötyökaluja. Turvallisempi käyttää niitä kun eivät kauaa pyöri käytön jälkeen.

Tahtoopi noissa dewaltin koneissa mennä noi liipasimet ja suunnanvaihtajat särki turhan herkästi. Ja vaihto on muistaakseni 100euron luokkaa! Muuten hyviä ja riskejä koneita!

En viitsinyt aloittaa tälle omaa threadia, joten varsinaista aihetta sivuten;
Kellään tietoa paljo maksaa(ja missä) Milwaukeen 1010W pikkurälläkkä?
Ja tekeekö sitä halvemmilla/pienitehoisemmilla jotain? Kuulin että ne tarjous-Deuzerit posahtaa alle viikossa jos toimivat ollenkaan.

Glyptis sanoi:
En viitsinyt aloittaa tälle omaa threadia, joten varsinaista aihetta sivuten;
Kellään tietoa paljo maksaa(ja missä) Milwaukeen 1010W pikkurälläkkä?
Ja tekeekö sitä halvemmilla/pienitehoisemmilla jotain? Kuulin että ne tarjous-Deuzerit posahtaa alle viikossa jos toimivat ollenkaan.
mihin tarkoitukseen rälläkkää tarvit, riippuu vähän siitäkin minkälainen kandee ostaa. mulla on tollanen 10e pikku rälläkkä ollut tollasessa harraste käytössä ja hyvin on pelannu monta vuotta, tosin ei sitä hirveästi ole käytettykään, mutta ei kyllä mitään järkeä ostaa mitään kallista laitetta jos sitä ei tule paljoa käytettyä. lisäksi noissa halvoissakin rälläköissä on nykyään jo 2vuoden takuut.

neutraali sanoi:
mihin tarkoitukseen rälläkkää tarvit, riippuu vähän siitäkin minkälainen kandee ostaa. mulla on tollanen 10e pikku rälläkkä ollut tollasessa harraste käytössä ja hyvin on pelannu monta vuotta, tosin ei sitä hirveästi ole käytettykään, mutta ei kyllä mitään järkeä ostaa mitään kallista laitetta jos sitä ei tule paljoa käytettyä. lisäksi noissa halvoissakin rälläköissä on nykyään jo 2vuoden takuut.
Enimmäkseen harrastekäyttöön, hitsatessa ja korjaustöissä avuksi jne.
Kaveri osti halpiksen ja kuukauden sisään 3 kertaa haki uuden takuuseen. Eihän se maksa sen enempää mutta vitutus on sanoinkuvaamaton töiden keskeytyessä, varsinkin jos olet hieman kauempana ostopaikasta (ja sivilisaatiosta.) Joten mieluummin ostaisin kunnollisen, tuo Milwaukee on se josta mulla on eniten kokemuksia eikä mitään pahaa sanottavaa.

Glyptis sanoi:
Enimmäkseen harrastekäyttöön, hitsatessa ja korjaustöissä avuksi jne.
Kaveri osti halpiksen ja kuukauden sisään 3 kertaa haki uuden takuuseen. Eihän se maksa sen enempää mutta vitutus on sanoinkuvaamaton töiden keskeytyessä, varsinkin jos olet hieman kauempana ostopaikasta (ja sivilisaatiosta.) Joten mieluummin ostaisin kunnollisen, tuo Milwaukee on se josta mulla on eniten kokemuksia eikä mitään pahaa sanottavaa.

No jos perse kestää niin mikäs siinä. Osta pois pyörimästä se milwaukee mutta varma oon kyllä siitä että halvemmallakin tulisit toimeen. Ei toi mitään normaalia ole että kolmesti pitää käydä uusimassa konetta takuuseen. On itekki tullu käytettyä vaikka mitä halpista mutta silti kuulostaa hämmästyttävältä että kolmesti pitäny hakee uus vehe. Voi olla että on käyttäjässäkin vikaa. Paras ratkasu on mun mielestä kun ei osta sitä ihan halvinta mutta ei sitten sieltä kalleimmasta päästäkään. Semmoset keskihintaset tuotteet on varmasti riittäviä harrastekäyttöön.

ZweCCo sanoi:
Osta pois pyörimästä se milwaukee mutta varma oon kyllä siitä että halvemmallakin tulisit toimeen.....Paras ratkasu on mun mielestä kun ei osta sitä ihan halvinta mutta ei sitten sieltä kalleimmasta päästäkään. Semmoset keskihintaset tuotteet on varmasti riittäviä harrastekäyttöön.
Se Milwaukee ei ole mikään perkeleen absoluuttinen ykköskohde meikäläiselle, mainitsin sen koska olen nimenomaan sitä käyttänyt. Ja voisit ilmeisesti asiaan syvästi perehtyneenä mainita sitten pari semmosta keskihintasta tuotetta. Kysymykseni koski alunperin nimenomaan hintaa.

ZweCCo sanoi:
No jos perse kestää niin mikäs siinä.
Päädyinpä mihin merkkiin hyvänsä, niin persettäni en aio rälläkällä hioa.

Mul on AEG:n pikkurälläkkä ja se on kyllä kestänyt kaikennäköiset hommat hionnasta auton peltihommiin. Aeg:llä on yleensä kaikki koneet hinta/laatusuhteeltaan erinomaisia. Oon käyttänyt paljon muitakin koneita, Fein, Dewalt, Elu, wurth.... Ja ei aeg oo noista merkeistä paras käyttää, mut harrastekäytössä ja ammattikäytössä on kestänyt pitkään ainakin minulla.

EDIT: Makitan pikkurälläkkä maksais 149 se on ainakin erittäin sopiva käteen (pieni) ja hiljainen kone.

Glyptis sanoi:
Ja voisit ilmeisesti asiaan syvästi perehtyneenä mainita sitten pari semmosta keskihintasta tuotetta. Kysymykseni koski alunperin nimenomaan hintaa.

Esimerkiksi tuo edellä mainittu AEG on aika hyvä vaihtoehto. Sitä olen itsekin paljon käyttänyt ja se muistaakseni kuitenkin edustaa keskitasoa hinnaltaan. Isällä on ollut myös ihan ammattikäytössä AEG:n kulmahiomakone ja se on kestäny jo iät ja ajat. En ees muista miten kauan mutta varmaan jotakin kymmenisen vuotta. Myös Bosch valmistaa tuommosta keskihintasta tavaraa ja varmaan ihan toimiva vehje tuo noidenkin kulmahiomakone. Itsellä ei Boschista henkilökohtaista kokemusta ole. Kyllä tuo laitteiden laatu aika hyvin menee käsi kädessä sen hinnan kanssa eli kun menet liikkeeseen niin katso joku tuommonen yleinen tunnettu merkki ja siitä semmonen hinnaltaan keskitasoa oleva vehje. Varmana pelaa ahkerassakin harrastelukäytössä tuo kunhan ei ihan pajavasarana sitä pidä.

Huppe sanoi:
Pitäisi ostaa uusi akkupora. Mitäs arvon raati suosittelee?

Itse ajattelin joko Makita (99e) tai DeWalt (129e)
Boshit ja Black&Deckerit voitte jättää mainitsematta :lol2: Tarvitsen oikean työkalun aktiivikäyttöön tupla-akuilla

en lukenu koko ketjua läpi mut mulla on sulle ratkaisu! kun olet niin innostunut remppaamisesta niin ostat 28voltin akkukoneen missä on isku ja kaikki tarvittava! hintaa moisella on n.650e ja on ammatti miehen vehje! tai siihen hintaan laitat ja erillisen akkukoneen vaikka 6 akulla ja erillisen iskuporakoneen ja vielä jää 350e vessan kalusteisiin!:thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom