Paras akkupora

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Huppe sanoi:
Pitäisi ostaa uusi akkupora. Mitäs arvon raati suosittelee?

Itse ajattelin joko Makita (99e) tai DeWalt (129e)
Boshit ja Black&Deckerit voitte jättää mainitsematta :lol2: Tarvitsen oikean työkalun aktiivikäyttöön tupla-akuilla

Noista kahdesta DeWalt. Muita suositeltavia on Hilti. Itselläni on DeWaltia ja Hiltin iskuporakone yli 10v vanha ja toimii edelleen kuin uusi oli aikoinaan vuosia kovassa työkäytössä.

Makita tai DeWalt... eipä oikeastaan väliä. Oma mielipide on että DeWalt mutta varmasti Makitakin ajaa täysin sen asian mihin konetta tarviit. Hilti on IMO paras mitä rahalla saa mutta rahaa siihen sitten meneekin. Kumman vaan valitsetkin niin kato että tulee mukana 2kpl akkuja ja pikalaturi. Pikaistukassa on hyvä olla "momenttikiristin" (vai miksi sitä nyt kukakin kutsuu) Eli kun kierrät istukan kiinni niin aivan lopuksi pitäisi kuulua vielä sarja pieniä naksahduksia. Ja älä hyvä mies vaan osta akku-isku yhdistelmää!

Ite ostaisin DeWaltin iskuporakoneen. Porukoilta löytyy DeWaltin iskupora ja sitä on tullut silloin tällöin käytettyä. Teho ei lopu kesken ja akkukin riittää hyvin. Muotoilu sopii ainakin mun käteen, eikä kone pääse lipsumaan. Omakotitalo on monta vuotta sitten tuolla porukoiden koneella rakennettu ja toimii edelleen kuin uusi.

Itse kun remonttireiskana työskentelen, niin mielestäni parhaimpana suosittelen Hitachia. Eniten käyttämistäni AEG myös ok, muista merkeistä vähemmän kokemusta niin en lähde arvailemaan. Ja vaikka Hiltin työkalut ovatkin yleensä erittäin hyviä/kestäviä, niin en suosittele ostamaan Hiltin ruuvinvääntimiä. Niissä on ollut yleisesti ongelmia.

Itse puusepäksi opiskelen ja meillä koulussa on vain Festoja ja työharjoittelupaikoilla on myös ollu suosittu merkki...

Itellä on jokusen vuoden ollut aeg, on varmaan muutaman satatuhatta ruuvia tullut sillä väännettyä, ihan ok hinta/laatu. Mut jos hyvän haluat, niin Makita, Dewalt, Milwaukee, on ainakin hyviä. Itse puntaroin juuri makitan iskevän 14 volttisen, ja Milwaukeen välillä. On aika kähee peli toi makitan iskevä ruuvinväännin, ei tarvi paljoa painaa ruuvatessa varmaan ite ostan sen. Akun ammpeeritunnit merkkaa huomattavasti enemmän kuin volttimäärä, väännössä ja käyttötunneissa. Töissä on jonkin verran tullut ruuvailtua Dewalteilla ja Makitoilla, niin kyl noista kahdesta on Makita parempi (hinta/laatu)

Ai nii toisissaankin toi Festool on kyl loistava merkki kanssa, sellanen näppärä pieni tehokas kone.

EDIT: Katoin juuri tuon Festoolin hinnan sellaset 500 Euroo 0 alvilla. No ei ihme että se oli hyvä käyttää.

Huppe sanoi:
Pitäisi ostaa uusi akkupora. Mitäs arvon raati suosittelee?

Itse ajattelin joko Makita (99e) tai DeWalt (129e)

Hilti on paras selvästi. Tosin se on tarkotettu tosi AMMATTIKÄYTTÖÖN mutta jos haluat sijottaa paljon niin tuo on kyllä hyvä. Sitten toinen hyvä on würthin akkuporakone. Itellä on semmonen ja kyllä se tehtävänsä hoitaa. Tosin sekin hintava.

Vähän luulen, että hupen käytössä joku Hong Kongin halvin menisi ihan täydestä. Vaihteisto ja momentinvalitsin on toki usein kätevät (onko vehkeitä joissa niitä ei ole?). Jos on paljon asennuskäyttöä, osta kaksi. On pirun kätevä pitää toisessa koneessa poranterä ja toisessa ruuvinväänninpää.

Itellä on ollut viitisen vuotta satasen Makita ja hyvin on pelannut. Sopii hyvin käteen ja akut kestää edelleen ihan tarpeeksi pitkään. Voiko enempää vaatia? (*)

(*)Kipsilevyjen ruuvaukseen joku lipasmalli olis :kuola:

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
jp-84 sanoi:

Asiakkaat jotka noita on ostaneet (eri merkkejä) ovat vaan sanoneet että ei korvaa letkullista iskuporaa. Yksinkertaisesti akku ei pysty tarjoamaan samaa voimaa kuin verkkovirta. Kun sitten huomioi että noi yhdistelmät on aikas tyyriitä verrattuna pelkkiin akkuporiin niin samalla sijoituksella saa kunnon akkukoneen ja simppelin verkkovirta-iskun.

Itse jos akkuporakoneen ostaisin niin se olisi noita Boschin sinisen sarjan porakoneita. Erona muihin markkinoilla oleviin merkkeihin on se että bosch antaa nuille sinisen sarjan koneille 3.vuoden takuun joka minusta aika hyvin ottaen huomioon että miten paljon osumaa porakoneet rakennuksilla yleensä ottavat.1h pikalaturi ja kaksi akkua noissa tulee vakiona mukaan. Sitten jos rahaa olisi enemmän niin Festool.

Petu80 sanoi:
alle satasen koneilla ei yleensä saa ku yhen ruuvin kiinni ja akku on loppu..

Mulla on ollut tuommoinen alle sadan markan akkupora jostakin 98-vuodesta asti ja kyllä sillä normaaleja puuruuveja ruuvaa kymmeniä ellei jopa satoja täyteen ladatulla akulla. Akkukin on vielä alkuperäinen.

Mutta onhan ammattilaiskäyttöön tehdyt laitteet tottakai ihan omaa luokkaansa.

Melkeinpä se noissa menee hinnan mukaan laatu.

Makitaa työmaalla, melko kauan kyllä mun mielestä kestää akutkin ja käytän lähinnä alumiinin poraamiseen tuota.

Noniin, ostin suositusten ja tarjouksen perusteella nyt DeWaltin. 14.4V kahdella 2.0Ah akulla, kaupan päälle samalla akulla toimiva DeWaltin fikkari :lol2:

Hinta 199e, normaalihinta 259e (+ lamppu).
Ostopaikka K-Rauta 75.

Luulis pärjäävän tuon entisen jälkeen (Black & Decker 1.2Ah, 24.90e) :D
Kiitti "Ryssälle" Lainasta ;)

Huppe sanoi:
Noniin, ostin suositusten ja tarjouksen perusteella nyt DeWaltin. 14.4V kahdella 2.0Ah akulla

Luulis pärjäävän tuon entisen jälkeen (Black & Decker 1.2Ah, 24.90e) :D

On noissa iso ero. Muistaakseni hiltin koneessa on 3.2Ah akku. Se kyllä jo melkein kestää isältä pojalle yhellä latauksella. :D :offtopic:

ZweCCo sanoi:
On noissa iso ero. Muistaakseni hiltin koneessa on 3.2Ah akku. Se kyllä jo melkein kestää isältä pojalle yhellä latauksella. :D :offtopic:
Hilti maksaa 475e 3.0Ah akulla, 2Ah 353e. Noissa ei enää niin suurta eroa ole kun ei tuo ammattikäyttöön kuitenkaan tule. Ihan hyvin se 2.0Ah akku tunnin kestää ja tunnissa latautuu jo uusi tilalle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom