• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Paras akkupora

Huppe

Iso Kingi H.
Mode
Ikä
43
Pitäisi ostaa uusi akkupora. Mitäs arvon raati suosittelee?

Itse ajattelin joko Makita (99e) tai DeWalt (129e)
Boshit ja Black&Deckerit voitte jättää mainitsematta :lol2: Tarvitsen oikean työkalun aktiivikäyttöön tupla-akuilla

Panasonicit on tullut töissä todettua todella hyviksi, itse ostaisin joko dewaltin taikka panasonicin.

Ikä
32
En noista vehkeistä tiedä oikeastaan mitään, mutta ku meillä kotona tehtiin remonttia niin remonttireiskalla oli Makitan akkuporakone. Akut oli tosi äkkiä tyhjänä ja sitte toinen akku lopetti toimintansa kokonaan. Remontti vietiin sitten loppuun 10e koneella missä akut kesti kuulemma kauemman ku oli Makitas ikinä kestäny. Ja on vielä tähänki päivään kone ja akut kunnossa...

Boschia ei saanut mainita mutta en mä itse vaihtais mun sinistä boschia muuhun. Kestävä, vääntöä riittää ja hyvä akkukesto. Vihreistä ei ole kokemusta pitkässä käytössä. Tosin poravasara on tuota vihreää sarjaa ja hyvin silläkin on esim. sementit&laastit sekoittanut. Mitä tietenkään ei saisi tehdä :D

Tietenkin jos hintatasona on tuo n. 100 egenä niin joutuu tinkimään ominaisuuksista ja kestävyydestä. Itse maksoin suosiolla sen n. 300 egeä ja ei ole ollut mitään ongelmia ja kone on aika aktiivisessa käytössä ja kokenut kovia.
Jo kahden sukupolven opetusten mukaan olen oppinut että väärillä tai paskoilla työkaluilla on turha yrittää edes tehdä mitään.

Huppe

Iso Kingi H.
Mode
Ikä
43
modified sanoi:
Eikö kannattaisi suoraan hommata iskuporakone?
Joo, sinäpä sen sanoit. Topicin voikin sulkea. :jahas:

PS. Kannattaa pitää päänsä kiinni jos ei ole hajuakaan mistä puhuu...

Isällä on DeWaltin sellainen melko pienikokoinen ja kevyt akkupora. Sitä tuli viime vuonna kämppää remontoidessa käytettyä. Todella miellyttävä käyttää juuri tuon keveyden vuoksi. Eikä siitä vääntö ole loppunut paksumpia ruuvejakaan vääntäessä.

osta dewaltin kone missä on isku mukana. ite ostin viimekesänä sellasen
ja on todella hyvä menee betoniinkin loistavasti.

joudut toki sijoittamaan reilu 300€. mutta jos menee aktiivikäyttöön
niin en pidä hintaa kovana.

hgw

Tyytyväinen olen ollut Makitan akkukoneeseen. Dewaltia punnitsin toisessa kädessä tuon ostaessani, mutta K-Raudan asiantuntevan (?) myyjän mukaan Makitassa on hiukkasen parempi laatu, ja oli se kouraan sopivampikin pyöreämmillä muodoillaan ;)

Bonusmaininta täytyy antaa Bauhausin Alpha Toolsille :eek: :D Noita on töissä pari kappaletta ihan kohtuullisessa käytössä (ei varsinaista remonttia, mutta viraston jatkuvaa huonekalujen purkua, kokoamista, ym. asentamista). Hintaansa nähden hirmunen laatu, imho.

Huppe sanoi:
Pitäisi ostaa uusi akkupora. Mitäs arvon raati suosittelee?

Itse ajattelin joko Makita (99e) tai DeWalt (129e)
Boshit ja Black&Deckerit voitte jättää mainitsematta :lol2: Tarvitsen oikean työkalun aktiivikäyttöön tupla-akuilla
Faija kehuu aina DeWaltin koneita, ja se on sentään rakentanut koko elämänsä...

Huppe

Iso Kingi H.
Mode
Ikä
43
Taidan kallistua 14V DeWaltiin 199e... Tuolla on kuitenkin tarvetta aikalailla...

DeWalt taitaa olla laadukkain akkuporakonemerkki, oon kuullut "ammattilaisilta" ainakin kehuja siitä.

Itse ostaisin Hiltin, mikäli olisin oikeaan käyttöön akkukonetta hakemassa. Hiltin työkalut harvemmin hajoavat, ja jos hajoavat niin Hiltillä on huoltotakuut ja muut judanssit. Mm. koneen huolto ei maksa ikinä yli 1/3 osaa koneen hinnasta. Meillä ei duunissa oikeastaan muita sähkötyökaluja ole kuin Hiltejä, enkä ihmettele yhtään miksi, kyllä ne sen verran hyvin syöttää.

edit: hidas

Ikä
35

Itelläni on työkäytössä kuvassa oleva makita ja tyytyväinen olen ollut. 3Ah akuilla kestää jonkin aikaa vääntääkin. Hintaa taisi olla useampi satanen mutta on sen väärti. Koneessa on myös isku ja kyllä tuolla tiiliseinään ja kevyempään betoniin reijät tekee mutta ei kunnon jämerään teräsbetoniin.. Ihan kiva kampe kun voipi väännellä ruuvit kiinni ja porata ropuille reijät samalla koneella.