Palomiespunnerrus eli Muscle-Up

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kyrveli
  • Aloitettu Aloitettu
Pientä päivitystä muscle-up progressioon. Eilen sain ensimmäistä kertaa tehtyä muscle-upin renkailla, kun tajusin laittaa magnesiumia käsiin. Valitettavasti puukotin pahimmat känsät pois käsistä toissa iltana, niin ei kämmenet kestäny koittaa sarjaa. No huomenna sit uusi yritys :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
MBN Compact voimistelurenkaat
Verkkokauppa -> Voimaharjoitteluvarusteet -> Renkaat
Ovat näköjään vielä rabatissa, norm. 69e, nyt 58.65e.

En ole kyllä nähnyt missään mitään muita renkaita tarjolla. Kai jostain ulkomailta sais verkkokaupasta tilattua puiset. Niiden kanssa ei tarviis käyttää magnesiumia. On nimittäin nuo muoviset compactit hitusen liukkaat eli magnesiumia kuluu ihan perkeleesti!
 
Tässä vähän tekemisen meininkiä! Itteeni ainakin inspiroi vaikken yhtään tuollasta vielä saa.

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onks noissa palomiespunnerruksissa minkäänlaisia virallisia tai epävirallisia sääntöjä? Mietin vaan, kun tossa ME-videossa olevalla tekniikalla tuli muutaman kokeilun jälkeen 7 toistoa aikanaan, mutta jos täysin paikaltaan kokeilee, niin ei mene kuin yksi toisto ja sekin vaivalla.
 
[venom];3640126 sanoi:
Onks noissa palomiespunnerruksissa minkäänlaisia virallisia tai epävirallisia sääntöjä? Mietin vaan, kun tossa ME-videossa olevalla tekniikalla tuli muutaman kokeilun jälkeen 7 toistoa aikanaan, mutta jos täysin paikaltaan kokeilee, niin ei mene kuin yksi toisto ja sekin vaivalla.

Ainakin renkailla tehtynä muscle upissa on ihan kauhee ero sillä, että osaatko tekniikan kunnolla. Virallisista säännöistä en mitään tiiä, mutta jos katot esim tän videon:



Huomaa, että lantiolla ja liikkeellä saa "hitusen" helpotettua tuota muscle uppia.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Menisköhän tuolla yhtään puhdasta (mulle puhdas on kädet yhtäaikaa vaikka rimpuilisi) palaria tangolla? :rolleyes:

Renkaillahan se on vaikeampi omasta mielestä mutta tanko ei sentään liiku edes-takaisin koko aikaa vaikka kuinka yrittäisi heijata ;)
 
[venom];3640126 sanoi:
Onks noissa palomiespunnerruksissa minkäänlaisia virallisia tai epävirallisia sääntöjä? Mietin vaan, kun tossa ME-videossa olevalla tekniikalla tuli muutaman kokeilun jälkeen 7 toistoa aikanaan, mutta jos täysin paikaltaan kokeilee, niin ei mene kuin yksi toisto ja sekin vaivalla.

Jaa-a. vaikea sanoa onko siinä mitään sääntöjä. fiksummat vastatkoot. Mutta tässä on melko täydellinen voimaveto alussa - ei etunojaa, ja leveällä "otteella" ja tietenkin ilman kippiä.



Suurin osa noista youtube -videoistakin on aika hirveän näkösiä vitun paskalla tekniikalla. Ja ei siinä mitään, muistan kun ite sain ekan voimavedon, olihan se siistiä.. vuosi sitten aloin kuvaamaan treenejä, ja oli se melko hirveän näköstä.ja on se vieläkin aika helvetin kaukana teknisesti siitä mihin tähtään, olenhan perfektionisti

Munmielestä yksikin tollanen täydellisen nätti voimaveto hakkaa rimpuillen vedetyt 10+ toiston videot mennen tullen kun ite tietää miten vaikeeta se on hiiiiittaaaasti ilman kippiä, saatika sitten ylökroppa täysin vertikaali-asennossa alltheway.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Muscle-up treenistä.

Parit treenit olen tehnyt nyt ainoastaan muscle-uppiin keskittyen. Treenistä kipeytyy yläselän lihakset ja ojentajat, lisäksi olkapään lihakset ottaa erittäin pahasti hittiä.

Kysynkin onko muscle-up todella hyvä liike olkapään lihaksille vai meneekö enemmän heikkojen olkalihasten/huonon tekniikan piikkiin?
 
Mulla tulee ainakin rintalihasten alla olevat lihakset kipeiksi ja ojentajista se suurin pää jota käytetään käsien kroppaa kohti tuomiseen.

Tangon päälle tultaessa voi rintalihakset ottaa aika kovan venytyksen jos palari jää tiukahkoksi, yleensä myös siipilihakset tulee mulla kipeiksi.

Treenasitko siis ihan palareita tekemällä vai liikkeen eri vaiheita erikseen? Yläosan dipit varmasti saa ojentajat ja olkapäät kipeiksi mutta koko liike pari kertaa ei ainakaan tunnu jos on jo tottunut treenaamaan liikettä :whip:
 
Mulla tulee ainakin rintalihasten alla olevat lihakset kipeiksi ja ojentajista se suurin pää jota käytetään käsien kroppaa kohti tuomiseen.

Tangon päälle tultaessa voi rintalihakset ottaa aika kovan venytyksen jos palari jää tiukahkoksi, yleensä myös siipilihakset tulee mulla kipeiksi.

Minulla on ojentajat, hauikset ja rinta selvästi kovimmassa kunnossa ylä- ja keskikropassa. Olkapäät laahaa perässä, mutta ehkä tällä liikkeellä alkaa olkalihasten kiri. =)

Treenasitko siis ihan palareita tekemällä vai liikkeen eri vaiheita erikseen? Yläosan dipit varmasti saa ojentajat ja olkapäät kipeiksi mutta koko liike pari kertaa ei ainakaan tunnu jos on jo tottunut treenaamaan liikettä :whip:

Muscle-uppia olen harjoitellut vasta 3-4 viikkoa, yksittäisiä toistoja saan kippaamalla. Aputreeninä olen laittanut jumppakumeja kiinni leuanveto tankoon ja lattialla istuen vetänyt käsillä kumit lattiaan asti ja takaisin muscle-up liikettä imitoiden. (On muuten omasta mielestä todella hyvä apukeino muscle-uppia treenatessa. Itselläni on 6 jumppakumia ja yksi antaa n. 10 kg vastuksen)

Ehkä tämä olkapäiden kipeytyminen itsellä johtuu tottumattomuudesta ja olkalihasten heikkoudesta. Pitää malttaa vaan lämmitellä kunnolla ja treenata, ehkä se siitä. =)
 
Back
Ylös Bottom