Palomiespunnerrus eli Muscle-Up

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kyrveli
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jännä homma kyllä tuo, että noi, jotka reenaa noita oman kehon painolla tehtäviä hommia, on yllättävän könttiä porukkaa. Esim. käsissä on todella runsaasti jerkkua joillakin. Motivoi kyllä itelläki reenaileen siten. Toisaalta, eihän se mikään ihme ole, kun noi hommat mitä noi tekee on moninivelliikkeitä ja raskaita sellaisia (leuanvedot, dipit, muscle-upeista puhumattakaan), eli pitäishän sitä kehitystä tullakin.
 
Jännä homma kyllä tuo, että noi, jotka reenaa noita oman kehon painolla tehtäviä hommia, on yllättävän könttiä porukkaa. Esim. käsissä on todella runsaasti jerkkua joillakin. Motivoi kyllä itelläki reenaileen siten. Toisaalta, eihän se mikään ihme ole, kun noi hommat mitä noi tekee on moninivelliikkeitä ja raskaita sellaisia (leuanvedot, dipit, muscle-upeista puhumattakaan), eli pitäishän sitä kehitystä tullakin.

Niin tuollasita kutsutaan Ghetto Workout.
 
Jännä homma kyllä tuo, että noi, jotka reenaa noita oman kehon painolla tehtäviä hommia, on yllättävän könttiä porukkaa. Esim. käsissä on todella runsaasti jerkkua joillakin. Motivoi kyllä itelläki reenaileen siten. Toisaalta, eihän se mikään ihme ole, kun noi hommat mitä noi tekee on moninivelliikkeitä ja raskaita sellaisia (leuanvedot, dipit, muscle-upeista puhumattakaan), eli pitäishän sitä kehitystä tullakin.

Eipähän tuossa nyt mitään mysteeristä ole. On vaan aika perkeleen paljon rankempaa tehdä lähes tulkoon koko kroppaa aktivoivia koordinaatiota ja vahvoja tukilihaksiakin vaativia liikkeitä kuin hauiskääntöä taljassa.

eerjo1: tuollaista kutsutaan myös (teline) voimisteluksi :)
 
Aloin tässä treenailla kans tuota muscle uppia kun ei uni tullut ja hiton hyvä toi tutorial, tuo heijaus todellakin toimii, pääsi jo vetämään sen verran mitä oviaukon yläosa antoi myöden. Tuolla toisessa ketjussa joku mainitsi myös leuanvedot ovi kiinni, joka on muuten helvetin hyvä juttu. Lisäksi tuo false grip tuli äsken testailtua, myötäotteella ei toivoakaan päästä ylös, ei ees kauan pysty roikkumaan mut vastaotteella meni pari leukaa ennenkun ranteet väsyi.
 
Helvetti. Kävin salilla sit kokeilemassa rekkitangolla muscle uppia eikä meinannut päästä heijaamaan ylös, mutta välillä tuntui että lähellä olis eikä paljoa tarvis parantaa, että menis. Nyt rupes itseluottamus kasvamaan, täytyy koittaa kyl treenailla tuota et pääsis vielä joskus sinne tangon päälle. Kiitoksia kaikille ketjun tyypeille, en ikinä ollut kuvitellut et saisin tuota menemään mut nyt oon päättäny et jumalauta :D
 
Moro kaikille! Olen tässä puolen vuoden sisällä innostunu enemmän ja enemmän oman kehon painolla harjoittelusta. Olen yrittäny ettiä mahdollisimman monipuolisia liikkeitä ja tehnykki monenlaista, kunnes löysin tämän kuningasliikkeen eli muscle-up. Ajattelin tässä, että ottaisin tavoitteeksi, että saisin tehtyä näin alkuun yhden. Kysymys kuuluukin, miten ois järkevää treenata tähän tavoitteeseen? Leuanvedossa ei ole ongelmia, mutta siihen ponnistusvaiheeseen pääsy on pieni cockblokkeri. Erilaiset ojentajapunnerrukset varmaan auttas, mutta en osaa sitten sanoa, mikä muu vois kans hyödyttää. Onko täällä tyyppejä sitten, jotka jaksaa tämmösen tempun tehdä? Tai kenties henkilöitä, jotka ovat treenaamassa/treenanneet tätä varten myös?

Haulla ei löytynyt vastaavaa ketjua, joten aattelin päräyttää uuden.

Jos jollekin on epäselvää, mitä liikkeestä on kyse, niin tässä video: YouTube - 20 MUSCLE UPS, thanks for watching.

Jos oman kehon painon avulla kiinnostaa tehdä reeniä, niin joko menee punnerrus yhdellä jalalla, sekä yhdellä kädellä? (Vastakkaiset)
 
Nyt pari vkoa tullu treenattuä hyppy-muscle-uppia renkailla joka treenissä "lämmittelyksi" muutama sarja painottaen negatiiviseen vaiheeseen. Tänään piti testata miten tangossa rimpuilu oikeen onnistuisi. Yllättäen meni 3x4 muscle-uppeja tangossa. Tai eihän ne nyt voimistelustandardeja täyttäviä muscle-uppeja todellakaan ollu, joten sanottakoon niitä vaikka kipping-upeiksi :)
 
Piti ihan rekisteröityä sivustolle, ku viime aikoina ite kovasti innostunut palomiespunnerruksista (aka palari, voimaveto, voimanosto, muscle up) ja muutenkin kehonpainotreenistä.

Viime syksynä palarista ei ollut tietoakaan, joulukuussa sain kiskottua ensimmäisen kerran itseni tangon päälle ja eilen lenkin yhteydessä meni ensimmäistä kertaa 10 putkeen. Ensimmäiset 8 meni ilman taukoja ja viimeiset 2 siten, että lepäsin yläasennossa muutaman sekunnin toistojen välissä. Kohtuu paljon kippiä ja heiluntaa käytän, mutta tavoitteena on oppia tekemään palarit hitaasti ja hallitusti. Kattoo jos jonkun videon saisin tänne laitettua lähipäivinä, sillä itekin kiinnostaa nähdä miltä oma tekniikka näyttää.

Eniten koin, että mua auttoi palarin oppimisessa lisäpainoleukojen lisääminen treeniohjelmaan. Oon vetäny paljon leukoja lähinnä omalla kehonpainolla viime kesästä asti, mutta kun aloin helmikuussa tehdä tiukkoja 8-12 toiston sarjoja (mulle se tarkoittaa n. 15 kg lisäpainoja), koin, että palarin kiskominen helpottui erittäin paljon. Yksittäiset leuanvedot keventyivät, ja saan itseni räjähtävämmin ylös tangon päälle. Jonkin verran tein eri harjoutuksia tän videon perusteella, mutta mulle noi lisäpainoleuat toi suurimmaan boostin: http://youtube.com/watch?v=8_TrSecnDjw&feature=fvst
 
Jos oman kehon painon avulla kiinnostaa tehdä reeniä, niin joko menee punnerrus yhdellä jalalla, sekä yhdellä kädellä? (Vastakkaiset)

Yhen käen punnerruksia menee hikisesti pari, että niitä ei mitenkään mainittavasti. Oon nyt leukaillu ja dippaillu aika paljon tota muscle-uppia varten ni vois pian alkaa treenaan ite tekniikkaa.
 
http://www.youtube.com/watch?v=3DcZ91hbHVE

Tulipa kuvattua ekaa kertaa omaa palaritekniikkaa, ja oman uuden enkan sain videolle. Aika karmean näköistä rimpuiluahan toi on. Paljon heiluntaa ja kippiä eikä kädet mee ala-asennossa läheskään suoraksi, mutta onpahan ainakin korjattavaa. Ottaen huomioon, että puoli vuotta sitten en saanut yhtäkään palaria minkäänlaisella tekniikalla, ja vuosi sitten sain maksimissaan 12 leukaa putkeen, on kehitystä tapahtunut.

Toivon mukaan saan kesän aika hyvin treenattua, ja oppisin tekemään hitaita hallittuja suorituksia. Palomiespunnerruksen yksi synonyymihän on voimaveto, mutta tolla mun kiskomimisella ei kyllä ollut mitään tekemistä voiman kanssa :)
 
Olaristahan toi on. Enpä ole koskaan aiemmin tuolla treenannu, mutta satuin ajamaan fillarilla ohi, niin päätin kiskoa sarjan videolle.
 
Back
Ylös Bottom