Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
Katos niin onkin:jahas: Eli pisteeni tippuvat 7, kai noillakin sitten sisään pääsee, mistäs sitä vois haalii lisäpojoja, varmaan helpointa olisi olla intin jälkeen vuosi töissä:rolleyes:

rupeet vepariks.2 vuotta veparia/puolivakinaista niin saat yhden lisäpisteen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Entiset VPK :laiset ei oo ainakaan faijan asemalla kovin suosittuja ;)

juu,nii se taitaa olla joka asemalla...taitaa entisillä vepareilla olla asenteessa jne vähän rukattavaa.
muuten paha sanoo,kun meidän asemalla ei ole tällä hetkellä kun yksi vepari ja sekin on kessu.

Kotiuduin äskettäin valintakokeista. Valintakokeet oli hieno kokemus, samassa ryhmässä oli monta hyvää tyyppiä ja kaikille toivon onnea hakuun.

Oma suoriutuminen oli aika tasainen, lisäpisteitä ei juoksusta tullut. Uinti hieman huvitti kun 5 jätkää vetää samalla radan pätkällä... no ei se ainakaan vauhdista pois ollut :D Fobiatestit... nojaa... kai niissäkin joku voi mennä lukkoon ja jos menee niin sitten on oikeasti kammoinen. muuten kokeen kirjallinen osuus oli... no se oli kirjallinen osuus... itse olin onneksi virkeällä tuulella joten ajatus ei kovinkaan karkaillut. Ekan päivän jälkeen oli hyvä fiilis ja olutta teki mieli... ei vaan jaksanut lähteä :) Tänään oli vielä psykologin haastattelu ja ryhmätyö. Psykologi oli aika ilmeetön kaveri joka ei hirveen syvällisiä kysellyt. Oli kuulemma kokenut haastattelija, varmaan skannas jo sisään tullessa että mistä tuulee.

Kokonaisuudessaan testeistä jäi hyvä mieli... kouluun olisi aivan hirveä hinku :) nyt varsinkin kun näki hieman tiloja, laitteistoa ja välineistöä :hyper: Mutta eikai siinä, nyt alkaa se vaikein vaihe, eli odottelu...

Kotiuduin äskettäin valintakokeista. Valintakokeet oli hieno kokemus, samassa ryhmässä oli monta hyvää tyyppiä ja kaikille toivon onnea hakuun.

Oma suoriutuminen oli aika tasainen, lisäpisteitä ei juoksusta tullut. Uinti hieman huvitti kun 5 jätkää vetää samalla radan pätkällä... no ei se ainakaan vauhdista pois ollut :D Fobiatestit... nojaa... kai niissäkin joku voi mennä lukkoon ja jos menee niin sitten on oikeasti kammoinen. muuten kokeen kirjallinen osuus oli... no se oli kirjallinen osuus... itse olin onneksi virkeällä tuulella joten ajatus ei kovinkaan karkaillut. Ekan päivän jälkeen oli hyvä fiilis ja olutta teki mieli... ei vaan jaksanut lähteä :) Tänään oli vielä psykologin haastattelu ja ryhmätyö. Psykologi oli aika ilmeetön kaveri joka ei hirveen syvällisiä kysellyt. Oli kuulemma kokenut haastattelija, varmaan skannas jo sisään tullessa että mistä tuulee.

Kokonaisuudessaan testeistä jäi hyvä mieli... kouluun olisi aivan hirveä hinku :) nyt varsinkin kun näki hieman tiloja, laitteistoa ja välineistöä :hyper: Mutta eikai siinä, nyt alkaa se vaikein vaihe, eli odottelu...
missäs päin maailmaa olit noissa kokeissa?:)

minkäslainen on toi palomiesten työllistämis tilanne tällä hetkellä? onko samassa jamassa kuin poliiseilla vai saako kaikki palomieheksi "valmistautuneet" töitä?

minkäslainen on toi palomiesten työllistämis tilanne tällä hetkellä? onko samassa jamassa kuin poliiseilla vai saako kaikki palomieheksi "valmistautuneet" töitä?

Nyt en oikein osaa sanoa kuin Helsingin tilanteen, mutta Helsingin Pelastuskoulusta valmistuville tarjoaa Helsingin kaupunki suoraan valmiin viran. Samaten Helsinki hakee Kuopion pelastusopistolta valmistuneita palomies-sairaankuljettajia valmiisiin virkoihin eli Helsingissä työllistyminen on hyvä.

Etelä-suomen isot laitokset tarvitsee varmasti jatkuvasti sijaisia. Viran saaminen sitten on vähän talosta kiinni, mutta yleisesti ottaen hyvä tilanne. Maaseudulla sitten on asia erikseen. Rahat vaan on vähissä... Sijaisia otetaan vaan jos on tarpeeksi pitkiä sairaslomia ja jotkut talot harrastaa vielä sijaisuuksien pätkimistä ts. lomat palaa... Että tervetuloa vaan etelä-suomeen. Mutta kyllä kaikki töihin pääsee. Ainakin vielä.

Laittakaapa tänne tietoa kun postiluukusta tipahtaa tuomio. Minua ei kiinnosta pääsitkö sisään ja millä pisteillä, vaan lähinnä tuo ajankohta koska päätöksiä rupeaa eripuolille Suomea tippumaan. Sen verran kiristelee jo tämä odottelu.

Kiitos vaivannäöstäsi.

Laittakaapa tänne tietoa kun postiluukusta tipahtaa tuomio. Minua ei kiinnosta pääsitkö sisään ja millä pisteillä, vaan lähinnä tuo ajankohta koska päätöksiä rupeaa eripuolille Suomea tippumaan. Sen verran kiristelee jo tämä odottelu.

Kiitos vaivannäöstäsi.

laitetaan heti kunhantulee...kesäkuun alkuun mennessä lupailivat..hermot kovilla täs odottelus:)

Mä voisin tähän väliin kysyy neuvoa.

Eli haen syksyn haussa opistoon ja ennen opiston testejä on kasassa 11 pistettä oletuksella että puntista täydet (todistus 6, työkokemus 3, kiinnostus 1). Siellä sitten suurimmaksi ongelmaksi kehkeytyy cooper. Puntti on hallussa (Leukoja pitää vielä tosin hioa et menee varmasti). Antakaa vinkkiä juoksun reenamiseen ja punttikunnon ylläpitämiseen ja parantamiseen. Uhrasin kaksi päivää jo pelkästään surffailuun (kävin toki lenkillä), jotta löytäisin jotain sopivaa , mutta kun ei niin ei. Eli jos on hyviä kokemuksia tmv. ni laittakaa näkyviin.

Eli haen syksyn haussa opistoon ja ennen opiston testejä on kasassa 11 pistettä oletuksella että puntista täydet (todistus 6, työkokemus 3, kiinnostus 1). Siellä sitten suurimmaksi ongelmaksi kehkeytyy cooper. Puntti on hallussa (Leukoja pitää vielä tosin hioa et menee varmasti). Antakaa vinkkiä juoksun reenamiseen ja punttikunnon ylläpitämiseen ja parantamiseen. Uhrasin kaksi päivää jo pelkästään surffailuun (kävin toki lenkillä), jotta löytäisin jotain sopivaa , mutta kun ei niin ei. Eli jos on hyviä kokemuksia tmv. ni laittakaa näkyviin.

Alkuun heti pieni totuuden sana. Noilla lähtöpisteillä on aivan sama mitä vedät fysiikasta kunhan läpi menee. Jos psyykkiset hoidat läpi rimaa hipoen niin teikäläisellä on 14p ja varma kurssi paikka, vaikka et ottaisi fysiikasta yhtään lisä pinnaa. Kuitenkin kaikki on yleensä otettu mitä annetaan, joten ymmärrän pointtisi ja kunnioitan asennettasi.

Mikä siinä cooperissa on ongelma?? Eihän se niin vaikeaa ole vetää lenkkarit jalkaan ja lähteä lenkille?? :) Laita nyt alkuun hieman tietoa itsestäsi (ikä,paino ja tämän hetken cooper tuloksesi). Ja älä ota tätä vittuiluna, mutta tuolla cooper tuloksella en tarkoita mitään yläasteella juostua tulosta. Tarkoitan sillä tulosta, jonka juokset nyt tasan tarkkaan tällä hetkellä. Jotta sinä tietäisit mikä on tämän hetken kuntosi niin sinun on se kylmästi testattava. Sen jälkeen on parempi lähtee kysymään, mitä pitäisi tehdä ja mitä ei missään nimessä pitäisi tehdä :) Ja on henkisesti helpompaa treenata tuota cooperia kun tietää tasonsa. Treeni, joka tähtää cooper tuloksen parantamiseen kun on usein kaukana siitä mukavimmasta treenistä.

Sain viestistäsi sen kuvan, että lihaskunto menee jo nyt läpi, joten kysy itseltäsi, että olisiko järkevää vetää lenkkarit useammin jalkaan kuin suunnata sinne salille?? Kyllä sä kerkeet siellä opiston salilla kasvattaan lihasta. Viikko sitten tuli taas nähtyä, kuinka kaverit, jotka nostaneet pelkkää rautaa kusee tuon cooperin vain sen takia, että eivät ole jaksaneet käydä lenkillä. Sulla on hyvin aikaa ja niin pitää ollakkin. Juoksukunto ei nouse hetkessä, saati cooperin vaatima vauhti-/maksimikestävyys.

Itse treenasin vuoden tähtäimenä tuo pelastusopiston cooper. Alkuun 7kk pelkkää peruskuntoa 3-4krt viikko 10km lenkki viikossa, jonka jälkeen otin ohjelmaan ylämäkivetoja kestoltaan 2,5 minuuttia (5kpl) ja kävin radalla juoksemassa 1000m vetoja 2 minuutin palautuksella (5kpl). Nuo ylämäkivedot ja tonniset otin kerran viikkoon+normi 10km tasavauhtiset lenkit (1-2kpl). Tonnisten vauhti oli kisavauhti, ylämäkeen gps näytti 2800m cooper vauhtia. Otin myös välillä tonnisten paikalla 4x1600m 2min palautuksella juuri tuolla 2800m cooper vauhdilla. Se miksi näin niin opin tuolla kuulostelemaan kroppaani, koska matka oli 600m pidempi kuin tonnisissa ja vauhti taas kisavauhtia reilusti hitaampi, joten treeni meni enemmän vauhtikestävyyden puolelle.

Tässä hieman miten itse treenasin. testasin tuon cooperin pk-kauden jälkeen ja hallissa meni 3000m. Testissä 3130m.

Tsemppiä ja tahtoa :rock:

ps. ja salia otin 3 kertaa viikko tuon lisäksi. Lihaskunnosta otin maksimit.

Itse valmistauduin opiston coopperiin aikoinaan Hiittillä. Tuskinpa paras vaihtoehto, mutta minulla ainakin toimi. Tulipahan samalla polteltua ylimääräiset ihrat pois :) 2800m pitäisi mennä pelkällä tahdonvoimalla. Nupista se on kiinni. Onnea hakuun!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom