Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
viimeks pääsi ihan karvan verran yli kuudel pisteel testeihin...

....ja kurssille pääsyyn oikeuttava minimipistemäärä oli tammikuussa 08 alkaneelle kurssille ammattikoulupohjalta 11,5p ja lukiopohjalta 11,25p.

Kyseiset pistemäärät olivat kuulemma historian korkeimmat. Mikään läpihuutojuttu ei siis ole kyseessä. Itsellä 9p ennen mahdollista toukokuun testiä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
....ja kurssille pääsyyn oikeuttava minimipistemäärä oli tammikuussa 08 alkaneelle kurssille ammattikoulupohjalta 11,5p ja lukiopohjalta 11,25p.

Kyseiset pistemäärät olivat kuulemma historian korkeimmat. Mikään läpihuutojuttu ei siis ole kyseessä. Itsellä 9p ennen mahdollista toukokuun testiä.
siinä pitää psyykkisetkin mennä putkeen jos mielii kouluun...itel 8 pistettä ennen mahd testiä...

Eikä ne psygologisetkaan mitkään läpihuutojutut ole. Monella ollu pitkälti yli 10 pistettä, mutta soveltuvuus menny vituiks, siinä voi sitten parivuotta miettiä muita vaihtoehtoja tai hakee uudestaan.

Eikä ne psygologisetkaan mitkään läpihuutojutut ole. Monella ollu pitkälti yli 10 pistettä, mutta soveltuvuus menny vituiks, siinä voi sitten parivuotta miettiä muita vaihtoehtoja tai hakee uudestaan.

Eivät varmasti ole helpot.Enemmänkin vittumaiset. Aina voi homman ryssiä, mutta ryssitään se vasta sitten kun on sen aika:)

Onko teillä tarkempaa rakennetta tiedossa millä kaavalla psykologiset testit toteutetaan ja monta haastattelua päivän aikana on (ketkä kaikki haastattelevat)? Sekä aineistokirjoitelmat/ ongelmanratkaisut?

Onko teillä tarkempaa rakennetta tiedossa millä kaavalla psykologiset testit toteutetaan ja monta haastattelua päivän aikana on (ketkä kaikki haastattelevat)? Sekä aineistokirjoitelmat/ ongelmanratkaisut?

Eipä ainakaan itselläni ole mitään hajua mistä nuo psykot koostuvat ja missä järjestyksessä. Parempi niin...tieto lisää tuskaa. Tuskimpa sinne tarvitsee mikään supermies olla, jos tarvii, niin pitäköön viittansa mun puolesta.

Vedät omana itsenäs mestoille. Se riittää niin pitkälle kuin on tarvis.

Eipä ainakaan itselläni ole mitään hajua mistä nuo psykot koostuvat ja missä järjestyksessä. Parempi niin...tieto lisää tuskaa. Tuskimpa sinne tarvitsee mikään supermies olla, jos tarvii, niin pitäköön viittansa mun puolesta.

Vedät omana itsenäs mestoille. Se riittää niin pitkälle kuin on tarvis.

Joo, vaikeapa tässä on rueta henkilökohtaisia ominaisuuksiaan muuttamaan psykologisia testejä varten. Niillä lahjoilla mennään mitä on annettu. Raskas päivä se tulee olemaan.

Get Real, ihan niinkuin joku pistäisi työpaikkansa likoon että sais joltain mummelilta vietyä pari sataa, kyllä aika kleptomaani saa olla. Yleensäkkään en usko että kukaan ammattirikollinen pystyisi läpäisemään pelastusopiston pääsyvaatimuksia.

On kyllä tosi ylläripylläri että jos alkavat nyt tekemään turvallisuusselvityksiä, just kun mä oon hakemassa :curs:.

Lehdessä oli tänään juttua että palolaitoksen esimies oli varastanut ruokaa ja mahdollisesti rahaa yhteisistä tiloista. On siinä tyhjällä vattalla muiden kiva sammutella.

Kutsu tuli. Taisi olla testiryhmä 2. Taitaa vaan tämä poika jättää homman ensi vuodelle. Nyt pitää tahkoa rahaa oman firman kanssa kun rauta on kuumaa. Paljon oli nimiä valittu vielä valintakokeeseen mitä nyt kutsulappua selasin. Noin 160? Tuohon on varmaan laskettu juuri se määrä mikä peruu tulemisensa.

Toisaalta tekisi mieli lähteä jo nyt valintakokeeseen. Koulu vaan alkaa vähän liian nopeasti, enkä saa firman asioita järjestettyä tässä ajassa niin, että kaikki pyörisi omalla painollaan. Tsemppiä -ville- testeihin! Sulla on opinnot jo pitkällä kun itse pamahdan sinne päin.;)

Palomies-sairaankuljettajia kyllä pakko arvostaa. Tekee sen verta kovaa duunia nälkäpalkalla. En tiedä onko porukka vaan niin vaatimatonta ja ei pidä rahaa tärkeänä kun tekee niin huonolla palkalla töitä. Mun mielest kyl palomiehen kuuluis tienata enemmän ku joku ihmeen hoitsu jonka työ kuitenkin suht turvallista sisätyötä!
Itse joskus ajattelin hakea pelastusopistoon , mutta ton palkan takia totaalinen alanvaihto.

Mites tuo majoitus..? Oisko kimppa majoitukseen kiinnostuneita :haart:

Mukana ollaan...vielä kerkee treenaamaan. Treenatkaa kovaa, mutta fiksusti. Tsemppiä kaikille testiin...ai niin ja ripaus onneakin. Sitä aina tarvitaan, vaikka sitä koskaan tuskin edes myönnetään ;)

Palomies-sairaankuljettajia kyllä pakko arvostaa. Tekee sen verta kovaa duunia nälkäpalkalla. En tiedä onko porukka vaan niin vaatimatonta ja ei pidä rahaa tärkeänä kun tekee niin huonolla palkalla töitä. Mun mielest kyl palomiehen kuuluis tienata enemmän ku joku ihmeen hoitsu jonka työ kuitenkin suht turvallista sisätyötä!
Itse joskus ajattelin hakea pelastusopistoon , mutta ton palkan takia totaalinen alanvaihto.

Minusta palkka on kyllä todella hyvä, jos suomalaisten keskipalkka on siinä 2800 niin peruspalomies ottaa tuollaiset 2600 ja vanhat jannut lähemmäs 3000. Yksi töitä ja kolme vapaata, koulutus kestää 1,5 vuotta. Suhteessa palkka on vähintäänkin kohtalaisen hyvä

tuolle vuorokausirytmille voidaan sanoa hyvästi. Se on valitettava tosiasia, että se jää historiaan sitä mukaa, kun kukin työsuojepiiri ei enää myönnä poikkeuslupaa. Joissakin paikoissa Suomessa ollaan jo siirrytty korvaaviin malleihin, lähinna 2-vuoroon.

Mun mielest kyl palomiehen kuuluis tienata enemmän ku joku ihmeen hoitsu jonka työ kuitenkin suht turvallista sisätyötä!
Ne ihmehoitsut saattaa tehdä melko tärkeää työtä vaikka sisätyötä onkin. Vai onko teho-osastot, leikkausosastot tai ensiapupoli jotenki turhia sun mielestä? Sama kun sanois että eihän ne palomiehetkään muuta tee ku seisovat letkun jatkona ja ruiskuttavat vettä liekkeihin :curs: Käsittämätöntä paskaa... niinkuin on kyllä hoitsun peruspalkkakin...

Ne ihmehoitsut saattaa tehdä melko tärkeää työtä vaikka sisätyötä onkin. Vai onko teho-osastot, leikkausosastot tai ensiapupoli jotenki turhia sun mielestä? Sama kun sanois että eihän ne palomiehetkään muuta tee ku seisovat letkun jatkona ja ruiskuttavat vettä liekkeihin :curs: Käsittämätöntä paskaa... niinkuin on kyllä hoitsun peruspalkkakin...

No niitä voi sitten itkeä "Hoitsuksi" threadissa.

tuolle vuorokausirytmille voidaan sanoa hyvästi. Se on valitettava tosiasia, että se jää historiaan sitä mukaa, kun kukin työsuojepiiri ei enää myönnä poikkeuslupaa. Joissakin paikoissa Suomessa ollaan jo siirrytty korvaaviin malleihin, lähinna 2-vuoroon.

Tuossa on sinäällään perää, että tuoajan muutoksesta on puhuttu niin pitkään kun palomiehet vuorokausirytmin aloittivat ja aina vuorokausirytmi on ollut loppumassa "ihan pian". Oulu on siirtynyt kahteen vuoroon ja neljäsosa onkin lähtenyt kävelemään.

Vuorokausirytmi ei tehollisesti ole paras, mut kokonaistaloudellisesti kyllä. Kaksi- tai kolmivuorotyöhön siirryttäessä tarvitsee laitosten palkata lisää palomiehiä, mikä näin suurten ikäluokkien ikääntyessä on helpommin sanottu kuin tehty. Nykyisin palomiehen viikkotyöaika on 42h ja kun se tippuu 38 on ukkoja vaan saatava enemmän. Toki vuorokausirytmistä luopuminen onnistuu mikäli palvelutasopäätöksiä rukataan ja hyväksytään pienemmät vahvuudet.

Oikeassa olet että nykyinen työaika on poikkeusluvan alaista, eikä näin ole ainoastaan laitoksesta kiinni. Yksikään työsuojelupiiri ei ole käsittääkseni evännyt poikkeuslupaa, ja tämä vaatii että voidaan osoitta ettei aktiivityöaika yli 12 tuntia vuorokauden aikana.

Alan huokuttelevuuden kannalta toivon vuorokausirytmin säilyvän, mutta nyt niinkuin aina ennenkin pikkulinnut laulavat muutoksen olevan ilmassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom