Pitäis vissiin Cooperia alkaa hieromaan, 16 km lenkit menee hikisesti, mutta Cooperi vaan tuntuu, että 2800m vauhtiin tarvitisi olla tyyliin gepardi
Kuten dp123 edellä sanoi ja yhdyn täysin hänen mielipiteeseensä siitä, että juokset koko ajan liian pitkiä lenkkejä. Otat kerran viikkoon tommosen kevyen 16km "pitkän lenkin", loput lyhyempinä. Noihin lyhyempiin on hyvä sisällyttää hieman vauhtileikittelyjä, jolloin kroppa rupeaa tottumaan sykkeen muutoksiin ja niistä palautumiseen, ilman, että tarvitsee tiputtaa kävelyyn. Jossain vaiheessa sitten vetoja, jotka hioo kunnon timanttiin.
Juoksin itse tasan 7 päivää ennen testiä viimeisen tyhjentävän treenin, joka osaltaan loi pohjan sille cooperille itse testissä. Otin 5x1000m 3200m cooper vauhdilla ja 2min palautuksella. Mitä tarkoitan tuolla "pohjan" luomisella niin itse ainakin olen huomannut, että jos viimeisen tyhjentävän treenin ja itse kisajuoksun välissä on liian pitkä aikaväli niin kroppa ei enää ole niin hyvin "hermotettu" tuohon kisavauhtiin. Juoksu on henkisesti raskaampi ja myös yleensä tulokseltaan heikompi. Näin ainakin minulla.