Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
Pitäis vissiin Cooperia alkaa hieromaan, 16 km lenkit menee hikisesti, mutta Cooperi vaan tuntuu, että 2800m vauhtiin tarvitisi olla tyyliin gepardi :)

Kuten dp123 edellä sanoi ja yhdyn täysin hänen mielipiteeseensä siitä, että juokset koko ajan liian pitkiä lenkkejä. Otat kerran viikkoon tommosen kevyen 16km "pitkän lenkin", loput lyhyempinä. Noihin lyhyempiin on hyvä sisällyttää hieman vauhtileikittelyjä, jolloin kroppa rupeaa tottumaan sykkeen muutoksiin ja niistä palautumiseen, ilman, että tarvitsee tiputtaa kävelyyn. Jossain vaiheessa sitten vetoja, jotka hioo kunnon timanttiin.

Juoksin itse tasan 7 päivää ennen testiä viimeisen tyhjentävän treenin, joka osaltaan loi pohjan sille cooperille itse testissä. Otin 5x1000m 3200m cooper vauhdilla ja 2min palautuksella. Mitä tarkoitan tuolla "pohjan" luomisella niin itse ainakin olen huomannut, että jos viimeisen tyhjentävän treenin ja itse kisajuoksun välissä on liian pitkä aikaväli niin kroppa ei enää ole niin hyvin "hermotettu" tuohon kisavauhtiin. Juoksu on henkisesti raskaampi ja myös yleensä tulokseltaan heikompi. Näin ainakin minulla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuten dp123 edellä sanoi ja yhdyn täysin hänen mielipiteeseensä siitä, että juokset koko ajan liian pitkiä lenkkejä. Otat kerran viikkoon tommosen kevyen 16km "pitkän lenkin", loput lyhyempinä. Noihin lyhyempiin on hyvä sisällyttää hieman vauhtileikittelyjä, jolloin kroppa rupeaa tottumaan sykkeen muutoksiin ja niistä palautumiseen, ilman, että tarvitsee tiputtaa kävelyyn. Jossain vaiheessa sitten vetoja, jotka hioo kunnon timanttiin.

Juoksin itse tasan 7 päivää ennen testiä viimeisen tyhjentävän treenin, joka osaltaan loi pohjan sille cooperille itse testissä. Otin 5x1000m 3200m cooper vauhdilla ja 2min palautuksella. Mitä tarkoitan tuolla "pohjan" luomisella niin itse ainakin olen huomannut, että jos viimeisen tyhjentävän treenin ja itse kisajuoksun välissä on liian pitkä aikaväli niin kroppa ei enää ole niin hyvin "hermotettu" tuohon kisavauhtiin. Juoksu on henkisesti raskaampi ja myös yleensä tulokseltaan heikompi. Näin ainakin minulla.

ite kävin kans viikko ennen cooper testiä juoksemas tavoitevauhtia 5 x 1000m parin minuutin palautuksilla..aikasemmin en ollut tehnyt tuollaista harjotusta ennen testiä..kyl juoksu sit kulkikin paremmin tai ainakin tuntu siltä..

Helsingissä on oma pelastuskoulu. Palomiehen peruspalkka pyörii siellä 1700e tienoissa + lisät.

Käsittääkseni ei saa olla tuomittu oikeudessa, jotta pelastuskouluun pääsee sisään?

Eipä taida löytyä tuollaista pykälää missään. Varmasti heikentää sopivuutta hakiessa, mutta ei ole mitenkään lopullisesti karsivana tekijänä. Uskon että vaikuttaa enemmän työllistymiseen kun hakijasta tehdään turvallisuus-selvitys virkaa haettaessa. Riippuen tietysti taas tuomion ajankohdasta ja mistä tuomio on tullut.

Eipä taida löytyä tuollaista pykälää missään. Varmasti heikentää sopivuutta hakiessa, mutta ei ole mitenkään lopullisesti karsivana tekijänä. Uskon että vaikuttaa enemmän työllistymiseen kun hakijasta tehdään turvallisuus-selvitys virkaa haettaessa. Riippuen tietysti taas tuomion ajankohdasta ja mistä tuomio on tullut.

Pelastuskoulun nettisivuilla lukee, että "virkatutkintoon päättyvä opetus". Käsittääkseni koulusta valmistuvat oppilaat, valmistuvat suoraan virkoihin. Täten voisi kuvitella, että pääsykoe on ns.työhaastattelu. Voisi kuvitella, että tuomitulla on aika heikot saumat "duuniin".

Taitaa se tilanne aika pitkälle niin "hyvä" olla... Ellet sitten töppäile pahemman kerran.

Mihin tietoon perustuu? Itse valmistuin Kuopiosta n. 2 1/2 vuotta sitten ja meidän kurssin 30 jätkästä 5 pääsi suoraan virkaan, joka johtui ainostaan siitä että kaverit meni helsinkiin töihin. Meidänkin kurssin kaverit kuitenkin levittäytyi aika hyvin ympäri Suomen (Helsinki, Turku, Lahti, Tampere, Jyväskylä, Joensuu, Kokkola, Oulu, Kemi, Rovaniemi jne.) Näistä Helsinki oli ainoa joka pystyi tarjoamaan viran heti...Niin ja tietenkin Helsingin pelastuskoulu tarjoaa koulun käyneille viran Tsadista...

Mihin tietoon perustuu? Itse valmistuin Kuopiosta n. 2 1/2 vuotta sitten ja meidän kurssin 30 jätkästä 5 pääsi suoraan virkaan, joka johtui ainostaan siitä että kaverit meni helsinkiin töihin. Meidänkin kurssin kaverit kuitenkin levittäytyi aika hyvin ympäri Suomen (Helsinki, Turku, Lahti, Tampere, Jyväskylä, Joensuu, Kokkola, Oulu, Kemi, Rovaniemi jne.) Näistä Helsinki oli ainoa joka pystyi tarjoamaan viran heti...Niin ja tietenkin Helsingin pelastuskoulu tarjoaa koulun käyneille viran Tsadista...

Kyse keskustelussa on koskenut juurikin Helsingin pelastuskoulua. Ei pelastusopistoa. Käy aikaisemmista postauksista ilmi. Ja se homma perustuu juurikin tuohon, mitä itsekkin totesit, että "Näistä Helsingin kaupunki oli ainoa, joka pystyi tarjoamaan viran heti". Siksi pelastuskoululta valmistuvat oppilaat saavat käsittääkseni suoraan viran. Tilannehan voi joskus muuttua työmarkkinoiden mukaan.

24h työvuorot tuovat kuitenkin mukavan lisän palkkapussiin. Valmistuneen pelastajan kokonaisansiot ovat n. 2300-2600e tehtävästä riippuen.

Kerroppa, mitä se 24h työvuoro siihen vaikuttaa? Pelastajan peruspalkka pyörii siinä 1600-1700 tietämillä. Loppu muodostuu pyhälisistä (merkittävä palkanosa), sekä lauantai ja yötyökorvauksesta. 42 tunnin työviikko on myös huomioitu lisissä, mutta kuitenkin merkittävin lisä palkkaan tulee pyhätyöstä. Huono juttu sinänsä, että viikonloppuisin joutuu vääntäytymään kipeänä töihin.

Mistähän löytyis hakulomake tonne Helsingin pelastuskouluun? Ei löydy sivuilta, vaikka niin siellä kerrotaankin, vai ilmestyisköhän se sinne vasta tammikuussa. Itellä ois tarkotus hakea kurssille 34.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom