Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos tarvetta koulupuvulle ja edulliselle palofysiikan kirjalle niin multa voi kysellä. Siis korvausta vastaan tietty mut halvempaa kun topperilta :) puku 180cm 85kg äijälle mahtuu vielä kivasti....

Samankokoinen kelpaa myös mulle jos ei ole ihan hävyttömässä kunnossa. 180/87. Puku tai kirja, whatevo, voi tarjoilla janne.ks ät gmail . com

Jos tarvetta koulupuvulle ja edulliselle palofysiikan kirjalle niin multa voi kysellä. Siis korvausta vastaan tietty mut halvempaa kun topperilta :) puku 180cm 85kg äijälle mahtuu vielä kivasti....

Niin ja jos haluaa tulla kokeileen et meneekö päälle niin se onnistuu Hämeenlinnassa. Sitä en takaa et hyvin ne istuis päälle sillä on sen verran paskat leikkaukset :D

Ja laittakaa mulle siis viestiä nikodemus18 (at) gmail.com

Onnea valituille! Millainen oli pällitesti tänä vuonna ? Onko jotain esimerkkejä kertoa joistain tehtävistä ja laskuista ?

Valintatesti oli kyllä monipuolinen. Herra siellä sanoi että mikään lappu ei yksin ole kovin tärkeä ja kovasti erilaisia ne olivatkin. Itse olen käytännössä täysin lahjaton matematiikan saralla eikä ne mun mielestä ollut järin ihmeellisiä laskuja mitä siellä oli yhtä osiota lukuunottamatta minkä jätinkin about kokonaan tekemättä kun siirryin suoraan eteenpäin niistä kun näytti niin vaikeilta. En näe että noihin voi oikein valmistautua, ne oli sellasta maalaisjärkeä ja loogista päättelyä testaavia juttuja. Mulla jäi varmaan joka lappuun jotain tyhjää ja osa meni arvalla ja se noissa varmaan oli ideakin koska aikaa ei ollut jäädä jumittamaan. Kai noilla karsittiin pois ne jotka eivät tajua skipata vaikeita tehtäviä tai alkavat panikoimaan kun aika alkaa loppumaan kesken.

Yksi tehtävä oli tiivistelmä jossa piti tehdä 5 otsikkoa ja kertoa jotain pääpointteja, mä jätin vikan tekemättä kun aika loppui. Haastatteluissa ja muutenkin olin oma itseni vaikka suunnittelin että tietty kusetan ja koitan näyttää itsestäni hyvän kuvan mutta ei siellä sitten mitään sellaista tullut eteen että olisi pitänyt esittää mitään. Sisään mentiin näilläkin vaikka cooperista otin nolla pojoa, pällistä 6.

Onne kaikille sisään päässeille, ja ei kun uutta yritystä sellaisille joilla ei vielä tällä kertaa natsannut!

Onkos nuo JinXb:n pisterajat nyt ihan oikein? Eikö yleensä ole ollut lukiopapereilla huomattavasti korkeemmat pisterajat amislaisiin verrattuna tuossa kakkosvaiheessa? Tietty se riippuu siitä minkälaista porukkaa sinne on eksynyt. Vai onkos nää 1 vaiheen pisteitä?

Alimmat pisterajat tähän hakuunhan oli seuraavat:
Lukio: 5,5 (24 pääs näitä kavereita)
Ammatillinen pt: 6,5 (36 pääs näitä kavereita)
Muut: 8 (4 pääs näitä kavereita)

Ja eikös psykon maksimipisteet oo 10 eikä 6?

Maksimit psykosta on juu 10. Itsekin ihmettelin että miks lukiosta pääs pienimmillä rajoilla. Varmaa siks sitte että enemmän hakijoita amiksen puolelta.

9,25/12 pistettä tuli pääsykokeista, 8/10 pälleistä. Näköjään tällasella 19v nuorukaisella on yhtä hyvät mahikset ku muillaki, eli hakekaa jo ihmeessä nuorena jos ala kiinnostaa! Menkää pääsykokeisiin ihan omana ittenänne ja tehkää parhaanne. Älkää jääkö jumittamaan tai hermoilko, sillon hommat kusee. Näillä vinkeillä tsemppiä seuraaville hakijoille! :-)

Juu, kyl nuo pisteet on suoraan lappusesta kopsattu. 2.vaiheen eli kouluun pääsemisen pisteet siis kyseessä. Vissiin oli enemmän sakkia APT:n kautta hakeneita ja sen takia korkeempi pojoraja kuin lukion puolelta? Tarkoitin tuolla 6 pisteellä, tuota omaa maksimia minkä voin nyt sitten 2 vuoden aikana saada. Että aika tyhjä arpa lähtee kokeileen vaikka vetäiskin cooperista ja lihaskunnosta täydet.

No ei se ero kuudesta sinne kuuteen ja puoleen järin iso heilahdus ole. Täysin mahdollista että ensi haussa pääsee kuudella. Tai sitten ei. Helpollahan sitä pääsee kun käy siellä juoksemassa, uimassa ja lähtee kotiin. Jos oikeasti sinne kouluun haluaa niin ei kovin iso vaiva.

Olin vissiin jo aika syvällä menossa, saimpahan kipinän tuosta :puntti: Täytyy vielä tutkiskella nuita aikaisempia sisäänpääsypojomääriä. Vaikuttaa paljonki tuo lukio/amis jakauma siihenki ja yleinen hakijamäärä..
Pystyis vielä korottaankin tuohon seuraavaan ku kuntotestin näköjään käyny 11.2

Kysynpä täältäkin, kun opistolta ei vielä ole spostiini vastattu, että tietääkö joku saako fyysisissä testeissä käyttää kyykätessä vyötä?

Lukio: 5,5 (24 pääs näitä kavereita)

Eli kysytään nyt, kun aina en oikein ymmärrä. Eli tarkoittaako tämä nyt lihaskunto+todistus ja näillä pisteillä on päässyt opistolla järjestettävään testitilaisuuteen?

Edit. Ja kysytään nyt vielä, että jos tuo ei ole se luku niin millä pisteillä on päässyt lukio pohjalta opiston valintakokeisiin? Eli fyysiset+todistus?

Mitähän mä aluksi luin... Viimehaussa nuo rajat oli amispuolelta 5p ja lukiosta 4.25p.

Ja 5,5p oli ne pisteet, joilla mentiin lukiopuolelta kurssille.

Kysynpä täältäkin, kun opistolta ei vielä ole spostiini vastattu, että tietääkö joku saako fyysisissä testeissä käyttää kyykätessä vyötä?
Vastaus kysymykseen: Selkeetä ohjeistusta ei oo , joten riippuu testaajasta todennäköisesti. Sitten, miksi ihmeessä tarvitset 45 kilolla kyykätäksesi vyötä? Jos paikat ei tota kestä/sattuu liikaa ilman, niin et tule selviämään palomiehen ammatissa viikkoakaan. Jaa että tykkäät muuten vaan käyttää aina vyötä ja saat niin enemmän ? Joo :D palomiehenä nostelet aika usein raskaita kuormia, raskaampia kuin toi 45 kg, ja arvaa onko sulla silloin vyötä kätössä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom