Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
No, mä oon nainen ja nuo testit on naisille sen verran haastavat, että ihan mielelläni käyttäisin kaikki sellaiset "apuvälineet" joita saa käyttää.
En normaalisti käytä alle 55kg kyykkysarjoissa vyötä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ainakin Helsingissä , testeissä käydessäni , sain käyttää vyötä , joka oli testaajan puolesta paikalle järjestetty. Itsekin tykkään käyttää vyötä kyykätessäni , olivatpa painot kuinka pienet tai isot tahansa. Ja tulet varmasti pärjäämään ammatissa , jos vyötä joutuisitkin käyttämään jo pienillä painoilla(Vaikka se kyseenalaistettiin aikaisemmassa kommentissa). Kyykkääminen ja palomiehentyö ovat kuitenkin kaksi eri asiaa.
Ja hienoa , että naisetkin hakevat opistoon. :thumbs:

Jos joku tulevista pelastajaopiskelijoista tarvitsee, niin minullakin olisi pelastusopiston virka-/oppilaspuku tarpeettomana. Hankittu 2011. Kokonaisuus sis: 2 kpl kauluspaita lyhyt/pitkähih (41/42), toimistotakki (C50), housut (C148), päällystakki (C50), 2 kpl kenttälakki talvi/kesä +kokardit (54-57). Käytetty 1,5 v opintojen ajan, eli ei ihan uusi. Sopinee 175-180/75-80 mitoille. Hinta sovittavissa... Yhteydenotot yv.

Voiko joku vanha opiskelija kertoa että miten tuolla saa ruokaa? Aamulla ennen oppituntia ja päivällä pari kertaa vai kuinka? Voiko vetää niin paljon kuin napa vetää vai onko jotain nillitystä asian suhteen? Testeissä ihmettelin kun kahviakin piti myydä perkele 3 eri kipossa ja hintaerot jotain pennejä. Joudunko elämään nälässä? :D

Voiko joku vanha opiskelija kertoa että miten tuolla saa ruokaa? Aamulla ennen oppituntia ja päivällä pari kertaa vai kuinka? Voiko vetää niin paljon kuin napa vetää vai onko jotain nillitystä asian suhteen? Testeissä ihmettelin kun kahviakin piti myydä perkele 3 eri kipossa ja hintaerot jotain pennejä. Joudunko elämään nälässä? :D
ti-pe aamupala, ma-pe lounas, ma-to päivällinen, tarjoiluajat -> Ravintola Tulikukko maanantain aamupala on maksullinen. (Tiedä sitten mitä uusia tuulia säästöt tuovat tullessaan kun puhetta on ollut maksuttoman ruuan poistamisesta..)
Lounaalla ja päivällisellä pääruokaa on yleensä rajoitetu (esim. 8 kalapuikkoa tyyliin), rahalla saa santsattua annosta isommaksi. Lisukkeet (salaatti, leipä, peruna,riisi jne.) ei ole ollut rajoituksia. Jotain täydennyksiä (esim, kananmunia, raejuustoa..) saa lisukkeeksi myös rahalla.

Miettiny että millastahan toi olisi palomieheksi pyrkiä. Ikää 22v ja hyvä olisi päättää mitä haluaa tehdä tulevaisuudessa. Reissuhommissa nyt ollu, pyöräkone kuskina murskalla. Ei oo mun juttu, kun ei pääse treenaamaankaan pahemmin. Muutenkin kuopiolainen niin olisi lähellä. Pari kysymystä.

1. Kauan kestää koulu?
2. Millo haetaan kouluun?
3. Jos on huumausaineenkäyttörikos, pari vuotta vanha, haittaako?

Eipä nyt tule muuta mieleen.

Miettiny että millastahan toi olisi palomieheksi pyrkiä. Ikää 22v ja hyvä olisi päättää mitä haluaa tehdä tulevaisuudessa. Reissuhommissa nyt ollu, pyöräkone kuskina murskalla. Ei oo mun juttu, kun ei pääse treenaamaankaan pahemmin. Muutenkin kuopiolainen niin olisi lähellä. Pari kysymystä.

1. Kauan kestää koulu?
2. Millo haetaan kouluun?
3. Jos on huumausaineenkäyttörikos, pari vuotta vanha, haittaako?

Eipä nyt tule muuta mieleen.

1. kuopiossa koulu kestää 1,5 vuotta, helsingissä joka kouluttaa ainoastaan palomiehiä helsingiin ni kestää 2,5 vuotta
2. kuopioon seuraava haku on 23.8.2013 ja helsinkiin luultavasti 2014 tammikuussa!
3. kuopioon ei muistaakseni tarkasteta mitään taustatietoja opiskelijoista mutta sitten kun valmistut ja haet töihin niin pelastuslaitos johon haet saattaa tehhä turvallisuusselvityksen!

^Tarkennuksena Helsingin osalta:

-Koulu on 2-vuotinen, mutta tämän lisäksi käydään lähihoitajan opinnot oppisopimuksena (eli siis työn ohella ja palkallisena), jotka kestävät vuoden.
-Kurssille valituille tehdään laajemmat lääkärintarkastukset, jossa yhtenä osana labra-kokeita oli mm. huumeseula.
-Hakijoille tehdään turvallisuusselvitys (ymmärrykseni mukaan pienehköt rikkeet eivät ole este)

Jepjep empä oo mikään narkki mutta tuo yks merkintä lisää paskan määrää! No oletteko olleet tyytyväisiä ammattiinne? Onko töitä? Tuntipalkalla vai kiinteällä?

veli on palomiehenä ja ei oo kovin tyytyväinen.. kyytii ajelee paljon, narkkareita ja juoppoja
Riippuu paljon työpaikasta, miten paljon joutuu/pääsee palomiehenä tabista ajelemaan. Helsingissä joutuu/pääsee paljon, sitten taas ympäristökunnissa suurimman osan perustason ensihoitotyöstä hoitaa päätoimiset sairaankuljettajat.

Pitäisi kouluun vissiin pari alusasua hankkia, onko pro tippejä mitä sinne sit hankkis? Jotenkin tuntuu siltä että 100 euron under armour alusasu ei varmaan ole yhtään sen parempi kuin joku markan paska kun päälle vedetään kuitenkin aika reilusti muuta roinaa?

Pitäisi kouluun vissiin pari alusasua hankkia, onko pro tippejä mitä sinne sit hankkis? Jotenkin tuntuu siltä että 100 euron under armour alusasu ei varmaan ole yhtään sen parempi kuin joku markan paska kun päälle vedetään kuitenkin aika reilusti muuta roinaa?

Osta joku perus parinkympin kerrasto. Se on hiessä ja paskassa koko ajan. Ja ekalla viikolla ette tee niillä yhtään mitään. Ehkä joskus loppusyksystä kelit on sellaset että saattas tarvita.

Koulupuku listasta ÄLKÄÄ ostako sitä ulkotakkia mikä maksaa joku ~180e tjn. Ette tartte ikinä. Kenttälakkiakin käytätte kevätjuhlassavkerran ja ilman sitäkin pärjää.

Itse en totellut näitä neuvoja vaan orjallisesti ostin kaikki listassa ja nyt korpee kun heitin rahat kankkulan kaivoon.

Niiin ja maiharit! Ostakaa vetoketjumallit ni saatte nauraa nauhoja sitoville.

Onko kukaan ajatellut hakevansa Helsingin pelastuskouluun? Onko mitenkä paljon vaikeampi päästä? Samat testit taitavat olla kuitenkin?

Luullakseni jotkut tollaset helvetin rumat kävelypopot. Itse aion kierrellä tässä kauppareissujen ohessa kenkäosastoja jos jostain löytäis tollaset rumat pappapopot pariin kymppiin. Ei millään viittis moisista maksaa mitään 80e tai enemmän.

Luullakseni jotkut tollaset helvetin rumat kävelypopot. Itse aion kierrellä tässä kauppareissujen ohessa kenkäosastoja jos jostain löytäis tollaset rumat pappapopot pariin kymppiin. Ei millään viittis moisista maksaa mitään 80e tai enemmän.
Mitkä vaan mustat pukukengät käy. Sellaset ne on joka jätkällä. Ite hain citymarketista 20e kusiluistimet

jep, piti jo pari vuotta sitten hakea mutta polvileikkaus ja omat kiireet ajo ohi ja tänä vuonna tarkotus sitten ens haussa kokeilla onnea. Sinäänsä vituttaa että työkokemus pisteet kerkes poistua tässä välissä josta ois saanu täydet lisäpisteet. 30v lähestyy ja 10v en ole aktiivisesti urheillut, nyt 1.5kk punttia takana ja testit menee läpi. todistuksesta 2.5/3. Ongelmaksi nousee toi cooper ja uinti. joskus 15 vuotta sitten juossut 3200. Intissä meni 2900 vuonna 2003, sen jälkeen ei olla lenkillä käyty :). uinut en ole koskaan paitsi intin uimataito testin. tästä nyt lenkki ja uinti kausi päälle kun noi lihakuntotestit vaikuttikin helpommilta läpästä kun luulin, 1.5kk treenillä tarvittavaan kuntoon, vaikka sali kokemusta ei ole ennestää. jospa ton tupakan lopettais tai ainakin vähentäis että sais happea lenkillä. Mitään en odota, kumminkin lähetään kokeilemaan ja haastamaan porukka. Hävetää oma nykynen kondis ja mietinkin pärjääkö koulussa jos sinne asti pääsee.

Osta joku perus parinkympin kerrasto. Se on hiessä ja paskassa koko ajan. Ja ekalla viikolla ette tee niillä yhtään mitään. Ehkä joskus loppusyksystä kelit on sellaset että saattas tarvita.

Koulupuku listasta ÄLKÄÄ ostako sitä ulkotakkia mikä maksaa joku ~180e tjn. Ette tartte ikinä. Kenttälakkiakin käytätte kevätjuhlassavkerran ja ilman sitäkin pärjää.

Itse en totellut näitä neuvoja vaan orjallisesti ostin kaikki listassa ja nyt korpee kun heitin rahat kankkulan kaivoon.

Niiin ja maiharit! Ostakaa vetoketjumallit ni saatte nauraa nauhoja sitoville.

Voiko muut opiskelijat vahvistaa onko tuo päällystakki turha? Tilausta pitäs pistää tälläviikolla menemään ja kerralla jos sais kuntoon niin hyhvä

Onkos täällä muita saman asian kanssa kamppailevia kuin minä? Nimittäin että kumpi mahtaisi olla itselleen se oikeampi ammatti, poliisi vai palomies? Olen itse hakenut kaksi kertaa poliisikouluun ja jäänyt muutamasta pisteestä melkeinpä. Kirjoittaminen ei ole se vahvin osapuoli, siksi mietin palomiehen ammattia. Faija on palomiehenä ja siltä se kipinä ja into varmasti lähtenyt jo lapsesta saakka.
Onko muita asian kanssa kamppailevia? Kaipa tässä pitää antaa korkeamman voiman käsiin tämäkin johdatus :D kumpi sitten on se oikea valinta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom