Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
No meinasin kysyäkki että ootko yrittäjä. En nyt väitä että kyseinen herra tähän syyllistyis mutta pari vähän samaa liksaa nostanut kaveria on juuri liiallisesta palkan nostamisesta onnistunu polttamaan iteltään firman alta :)
Ookko nää kiinteistökuningatar-Kaisan frendejä? 209 KEur palkka vuonna jona firma tekee about huntin tappiota on melko hyvä esimerkki yllämainitusta :)

Ookko nää kiinteistökuningatar-Kaisan frendejä? 209 KEur palkka vuonna jona firma tekee about huntin tappiota on melko hyvä esimerkki yllämainitusta :)
Euroaikana kaikki on niin kallista. Pitäähän sitä nyt ihmisen ruokaa saada pöytään, vaikka firma tekeekin tappiota :D

Nojoo, kuukausipalkka on siis sen 1700 euroa.

Vaihdoin duunia kunnalta myyntityöhön ja nyt palkka on keskimäärin 2400-3500kk. Tässä kuussa taas 3400. Olen kyllä ollut tyytyväinen vaihtoon!

Lisäksi firma tarjoaa 150euron edestä liikuntaseteleitä ilmaiseksi ja toki on sitten muita etuuksia ja juttuja. :)

Palkkani on paska ja jää reilusti alle 2K/kk verojen jälkeen...
Työpaikan vaihto käy useasti mielessä, pitäs vaan saada aikaseks tehtyä asialle jotain :D...

Viestintä-alan. :)

Semmonen kakskymmentäkuusi viiva kakskymmentäseitsemän tonnia vuodessa brutto

Sellanen about 7400€/kk. Verottaja tosin ottaa siitä melko komeen siivun...

n. 2500-2700€/kk kesätöistä.

No niin, tässä vaiheessa vuotta jo ~36 000 tienattuna, pääsen tänä vuonna jopa yli 40 000 euron, riittää mulle 7-15.30 duunarin hommista :)

Palkkani on paska ja jää reilusti alle 2K/kk verojen jälkeen...
Työpaikan vaihto käy useasti mielessä, pitäs vaan saada aikaseks tehtyä asialle jotain :D...

Mikähän ihmeen funktio näillä viesteillä on? Ei ole mitään järkeä postata pelkkiä lukuja edes mainitsematta alaa millä työskentelee. Mielellään kertoisi vielä toimenkuvasta, työajoista, kokemuksesta jne. Ei jokaisen luvun perään jaksa kysellä että mitäs hommia sä teetkään. Monesti kun ala on mainittu se poikii lisäarvoa ketjulle kun joku toinen samalla alalla työskentelevä tulee kommentoimaan. Tai sitten joku ihan vaan mielenkiinnosta kyselee alasta.

11,72e/h + lisät, teen koulun ohella kuljetusalan duunia B-kortilla. Lähes kokonaan pelkkää iltaa/yötä pari-kolme kertaa viikossa, kelpaa.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Vaihdoin duunia kunnalta myyntityöhön ja nyt palkka on keskimäärin 2400-3500kk. Tässä kuussa taas 3400. Olen kyllä ollut tyytyväinen vaihtoon!
Provisiopalkatulla myyjällä on kivaa niin kauan kun kauppa käy. Odotas, kun eteen tulee kuukausi jolloin et "klousaa" yhtään kauppaa ja huomaat tilillesi kolahtavan ainoastaan sen nihkeän pohjapalkan (arvaan 1500€), niin ei olekaan enää niin kivaa.

Ei, itse en ole myyjä. :D Mutta hyvän vaihdoksen olet silti tehnyt. Pääasia kuitenkin on, että itse viihtyy ja tulee toimeen (eikä pahitteeksi varmaan ole myöskään se, että jotain jää myös jemmaan).

Eipä tulis mieleenkään poltella omaa toimeentuloa alta siten että nostelee ylisuurta palkkaa.

Hyvinpä tonne firmalle on jäänyt sitä hynyä tosta omasta palkasta huolimattakin. Tilikauden voitto tällä hetkellä n, 250.000e ja nousu suunnassa näyttäisi olevan..

Huomattavasti isompaakin palkkaa olis siis varaa nostaa, mutta kun se ei kannata koska verottajan siivu nousee sitä mukaa eikä siitä enemmästä jäis itelle oikeastaan yhtään enempää. Kaikki kulut kyllä nousisi komeesti.

Eipä tulis mieleenkään poltella omaa toimeentuloa alta siten että nostelee ylisuurta palkkaa.

Hyvinpä tonne firmalle on jäänyt sitä hynyä tosta omasta palkasta huolimattakin. Tilikauden voitto tällä hetkellä n, 250.000e ja nousu suunnassa näyttäisi olevan..

Huomattavasti isompaakin palkkaa olis siis varaa nostaa, mutta kun se ei kannata koska verottajan siivu nousee sitä mukaa eikä siitä enemmästä jäis itelle oikeastaan yhtään enempää. Kaikki kulut kyllä nousisi komeesti.

Miltä alalta fimasi on ja oletko itse pistänyt firman pystyyn vai onko joku sukulainen tms ollut mukana? 21-vuotiaalta kaverilta aika kova suoritus lähteä yleensäkin yrittäjäksi. Saati sitten tehdä noinkin kannattava firma.

Jonain kauniina päivänä aion itsekin pistää vielä oman firman pystyyn, mutta suunnitelmana on kerätä ensiksi kunnollinen puskuri ja päästä asuntovelattomaksi. Firman tulisi liittymään jokatapauksessa myyntiin, mutta liikeidean tulisi kyllä olla erinomainen, että nykyisestä duunista lähtisin minnekään.

Provisiopalkatulla myyjällä on kivaa niin kauan kun kauppa käy. Odotas, kun eteen tulee kuukausi jolloin et "klousaa" yhtään kauppaa ja huomaat tilillesi kolahtavan ainoastaan sen nihkeän pohjapalkan (arvaan 1500€), niin ei olekaan enää niin kivaa.

Ei, itse en ole myyjä. :D Mutta hyvän vaihdoksen olet silti tehnyt. Pääasia kuitenkin on, että itse viihtyy ja tulee toimeen (eikä pahitteeksi varmaan ole myöskään se, että jotain jää myös jemmaan).

Hmm..Tossa duunissa on aika vaikea olla saamatta yhtään kauppaa. Kyseessä ei kuitenkaan ole lehtimyynti. Tuon rahan eteen en ole vielä ees joutunut näkemään pahemmin vaivaa, kuhan nyt muistan puheluita ottaa. Pohjapalkasta olet oikeassa, se on sen 1600€. Olen nyt ollut tuola duunissa vähän yli 6kk, joten aika toki näyttää, mutta vielä ei ainakaan oo huonoa kuukautta näkynyt, muuta kun tietenkin lomakuukausi kun otin 1kk palkatonta. Mutta tiedossa on, että myyntihommissa vuoteen sisältyy aina hiljasempia ja huonompia kausia, näinhän se on.

Onko täällä ketään mainosasentajaa. Ois ajatuksissa vaihtaa alaa kyseisiin hommiin. Missä noiden liksat likkuu suurinpiirtein ?

Onko täällä ketään mainosasentajaa. Ois ajatuksissa vaihtaa alaa kyseisiin hommiin. Missä noiden liksat likkuu suurinpiirtein ?

Tanpereella ainakin moni on yrittäjä, ammattitaitoset asentajat yrityksissä 12-15e/h väliin, siis täälä. En ole itse mainosasentaja, mutta nostolava-autolla noita roikottanut useampaan kertaan mainoksien kimpussa. Työllisyys tampereella on perseestä. Äijiä potkitaan surutta pihalle, kun hiljenee ja sit kuukauden päästä vingutaan takasin kun töitä taas olisi. Eli palkka on tuommoinen ihan perusjantterin tasoa. Homma ihan mukavaa pääosin, tosin vittumaisiakin hommia löytyy. "Pitäis vaihtaa noi 400 loisteputkee ja sytkää noihin tauluihin" ja toinen on isojen mainosten asentaminen huopakatoille. Styroxia, pihakiviä painoks, rautaa, porakoneita, rälläkää ym levitellä katto täyteen, että se 300m2 skodamainos pysyy pystyssä :)

Tuokin vähän riippuu missä firmassa ja millaista myyntiä tekee. Tuollainen pohjapalkka kuulostaa yleensä kiinteistövälittäjän tai puhelinmyyjän työltä, jossa provision osuus on melko agressiivinen. BtoB-sektorilla pidempien asiakassuhteiden hoidossa ja vaativissa ratkaisumyyntiduuneissa tyypillisesti pohjapalkka on isompi ja provision rakenne hyvinkin yrityskohtaista. Toisilla kannustavampi ja toisilla masentavampi. Jopa vaativuustasoissa on huikeita eroja provisioiden suhteen eri yritysten välillä. Tyypillistä kuitenkin on 3-4k€ luokissa olevat pohjapalkat (per kk) ja provisiot sitten päälle muutamasta satasesta muutamaan tonniin. Myös itsellä tällainen diili ja käytännössä key account managerina ansiotaso siellä 5-6k€ välissä, ja jos sattuisi pelkälle pohjapalkalle joku kuukausi jäämään niin ei lurahda lusikallista housuun. Lisäksi tuo pohjapalkka neuvotellaan AINA henkilökohtaisesti, joten vaihtelua varmasti voi tyypistä riippuen olla. Ja jos olisi pieni pohjapalkka ja super aggressiivinen bonusjärjestelmä, niin kaikkihan on kassanhallinnasta kiinni. Mega-kuukauden jälkeen ei välttämättä kannata mennä Stockalle ja laulattaa korttia kymppitonnilla.

Heräs mielenkiinto, mitä oikein duunailet? Itekkin yrittäjä elämässä ollu reilun vuoden. Tosin pienessä mittakaavassa eikä ole tarkoitus paisuttaakkaan.

Mikähän ihmeen funktio näillä viesteillä on? Ei ole mitään järkeä postata pelkkiä lukuja edes mainitsematta alaa millä työskentelee. Mielellään kertoisi vielä toimenkuvasta, työajoista, kokemuksesta jne. Ei jokaisen luvun perään jaksa kysellä että mitäs hommia sä teetkään. Monesti kun ala on mainittu se poikii lisäarvoa ketjulle kun joku toinen samalla alalla työskentelevä tulee kommentoimaan. Tai sitten joku ihan vaan mielenkiinnosta kyselee alasta.

Itse olen sprinkleri asentajana, työkokemus sprinkleri hommista 3,5 vuotta. Työaika olikin jo mainittu 7-15.30, ja urakalla painan menemään.

Aiemmin olin metallialalla särmääjänä sellasella 12e/h palkalla, vaihdoin paperitehtaan reiluun 18e/h josta kertyikin semmonen reilu 3200e/kk miinus verot.
Noh, ilo loppui lyhyeen ja seuraavan palkan maksaa liitto.. tämän hetkinen palkka onkin sitte n. 1200e/kk käteen ":D"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom