Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Just aloitin uudessa firmassa, rakennusalalla, purkuhommissa. Nyt 12 e/h, ja tuleehan tuohon sitten myös esim. ateriakorvaukset päälle.

Onko täällä ketään mainosasentajaa. Ois ajatuksissa vaihtaa alaa kyseisiin hommiin. Missä noiden liksat likkuu suurinpiirtein ?
Perus duunarin palkoissa. Varmaan aika paljon kokemuksesta ja yrityksestä riippuu palkkaus.
Mitään virallista liittoahan ei ole olemassa mutta Mamary liippaa varmaan lähimmäksi palkkataulukoineen. Osalle porukasta on maksettu kaupan alan tessin somistajan palkkaa mikä on ihan onneton.
Hommat on aika monipuolisia ja mukavia. Riippuu toki yrityksestä minkälaista hommaa joutuu tekemään. Itse olen pienessä yrityksessä ainoana asentajana joten hommat vaihtelee mukavasti.

Miltä alalta fimasi on ja oletko itse pistänyt firman pystyyn vai onko joku sukulainen tms ollut mukana? 21-vuotiaalta kaverilta aika kova suoritus lähteä yleensäkin yrittäjäksi. Saati sitten tehdä noinkin kannattava firma.

Jonain kauniina päivänä aion itsekin pistää vielä oman firman pystyyn, mutta suunnitelmana on kerätä ensiksi kunnollinen puskuri ja päästä asuntovelattomaksi. Firman tulisi liittymään jokatapauksessa myyntiin, mutta liikeidean tulisi kyllä olla erinomainen, että nykyisestä duunista lähtisin minnekään.

Rakennusalalla hommailen ja faija on ollut apuna yrityksen perustamisessa ja faijan kontaktien avulla sain todella hyvät asiakkaat heti aluksi. Itse kuitenkin hoidan oikeastaan kaikki asiat ja faija on alun lisäksi ollut mukana lähinnä jossain palavereissa yms.. Kyllähän tää yrittäminen ainakin tällä alalla on oikeasti ihan totaalisesti 24/7 hommaa. Mulla ei ainakaan ole koko aikana ollut yhtään varsinaista lomapäivää millon olisi voinut laittaa vaikka puhelimen kiinni, mutta on tässä taas hyvätkin puolensa.

Yksityinen tarveyspalveluala, johtotehtävät, 3940 egee kuussa, keski-suomi, työsopimuksessa on viikkotyöaika mutta käytännösä duunia tehdään niin paljon kuin sitä on, ylitöitä ei korvata ja ne otetaan tunti tunnista vapaana, lomia ja vapaita voi yleensä pitää hyvin. Työkokemusta alalta n. 10 vuotta.

Rakennusalalla hommailen ja faija on ollut apuna yrityksen perustamisessa ja faijan kontaktien avulla sain todella hyvät asiakkaat heti aluksi. Itse kuitenkin hoidan oikeastaan kaikki asiat ja faija on alun lisäksi ollut mukana lähinnä jossain palavereissa yms.. Kyllähän tää yrittäminen ainakin tällä alalla on oikeasti ihan totaalisesti 24/7 hommaa. Mulla ei ainakaan ole koko aikana ollut yhtään varsinaista lomapäivää millon olisi voinut laittaa vaikka puhelimen kiinni, mutta on tässä taas hyvätkin puolensa.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että minkälaisia rakennushommia teet?

Päivitystä myös. 2950€/kk -> nyt 3600€/kk. Ensi vuoden alusta, tehtävä vaihtuu samalla, 4100€/kk + ylityöt 1=1 rahana/vapaana + bonusjärjestelmä (500-1500 €/kk).

Koulutus AMK-ins., tehtävä yksikönjohtaja

4100€ -> 4650€/kk + käyttökatteesta bonus 1-3 kk liksa / ylityöt 1=1 rahana. Kumpi on suurempi -> laukeaa tilille alkuvuodesta. Töitä ja vastuuta vit..sti. Kesälomat pääosin pitämättä. Ei kuitenkaan mitään valittamista nyk. elämäntilanteeseen peilaten.

Yksityinen tarveyspalveluala, johtotehtävät, 3940 egee kuussa, keski-suomi, työsopimuksessa on viikkotyöaika mutta käytännösä duunia tehdään niin paljon kuin sitä on, ylitöitä ei korvata ja ne otetaan tunti tunnista vapaana, lomia ja vapaita voi yleensä pitää hyvin. Työkokemusta alalta n. 10 vuotta.

Millaisella koulutuksella?

3600 eur/kk + ylityöt rahana, ison yrityksen taloushallinnossa, ei esimiestehtäviä, ylempi korkeakoulututkinto, 5 vuotta työkokemusta. Hyvin tulee toimeen.

Saattaa olla, että oli jo jossakin, mutta paljonko sulla on työntekijöitä ja millainen organisaatio on muuten? Eli onko myyntiväkeä tai sellaista tulossa vai miten hankit uudet asiakkaat? Tuollainen "myyntiorganisaatio" kun on pirun kallis. Mietin vain että montaako ukkoa sitä pystyy pitään hommissa niin ettei tule sitä ylimääräistä kulua firmalle hallinnon yms. kautta...

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Millaisella koulutuksella?

Terveystieteitten ylempi korkeakoulututkinto + keskiasteen koulutus.

Sellainen lisäys voisi olla myös hyvä palkoista keskusteltaessa että ilmaisee missä päin suomea on. Ainakin meikäläisen alalla palkat vaihtelee suuresti alueesta riippuen.

Saattaa olla, että oli jo jossakin, mutta paljonko sulla on työntekijöitä ja millainen organisaatio on muuten? Eli onko myyntiväkeä tai sellaista tulossa vai miten hankit uudet asiakkaat? Tuollainen "myyntiorganisaatio" kun on pirun kallis. Mietin vain että montaako ukkoa sitä pystyy pitään hommissa niin ettei tule sitä ylimääräistä kulua firmalle hallinnon yms. kautta...

Vakituisia työntekijöitä omilla kirjoilla 4 ja 1 työnjohtaja, plus tietenkin minä itse. Sitten on 2 vakituista aliurakoitsijaa joissa yhteensä 6 työntekijää, kesäisin ulkohommien aikaan sitten vielä lisää porukkaa. Mitään "myyntitiimiä" tai vastaavaa ei ole ainakaan tällä hetkellä, enkä usko että tuleekaan. Mielummin hoitaa senkin itse niin säästää varmaan aika kivasti. Uusia asiakkaita ei varsinaisesti yritetä tällä hetkellä edes saada, koska on pari isoa asiakasta joilta tulee kokoajan todella paljon hommia. Täytyy katsella joskus parin vuoden päästä jos sitten lähtisi laajentamaan yritystä, mutta tällä hetkellä on niin paljon muutakin "hässäkkää" että ei aika riitä jos lähtisi laajentamaan toimintaa.

Vakituisia työntekijöitä omilla kirjoilla 4 ja 1 työnjohtaja, plus tietenkin minä itse. Sitten on 2 vakituista aliurakoitsijaa joissa yhteensä 6 työntekijää, kesäisin ulkohommien aikaan sitten vielä lisää porukkaa. Mitään "myyntitiimiä" tai vastaavaa ei ole ainakaan tällä hetkellä, enkä usko että tuleekaan. Mielummin hoitaa senkin itse niin säästää varmaan aika kivasti. Uusia asiakkaita ei varsinaisesti yritetä tällä hetkellä edes saada, koska on pari isoa asiakasta joilta tulee kokoajan todella paljon hommia. Täytyy katsella joskus parin vuoden päästä jos sitten lähtisi laajentamaan yritystä, mutta tällä hetkellä on niin paljon muutakin "hässäkkää" että ei aika riitä jos lähtisi laajentamaan toimintaa.

Kiitokset hyvästä vastauksesta.

Ihan mielenkiinnosta kiinnostais tietää, että millanen sulla on about liikevaihto tänä vuonna? Kun itekki on tämän vuoden pyöritelly remppafirmaa tai lähinnä kesän nyt tein töitä ja liikevaihdoks tuli pelkkiä aliurakoitsijoita käyttäen tuli tälle vuodelle semmonen 300 000 euroa.

Ens vuonna olis luultavasti tarkotuksena lähteä tekemään ihan koko vuosi töitä ja varmaan about samanlainen kokoonpano saada ens vuodelle kasaan ku sullakin. Ajatuksena nyt ollu, että varmaan johki miljoonaan vois päästä jos olis semmonen 8 - 10 kaveria hommissa.

Niin kuin ite sanoit niin tuntuu kyllä olevan rakennusalan yrittäminen ihan täyspäivähommaa jos tosissaan lähtee hommia tekemään. Kun saan tuolla olla kyllä pitkin kyliä juoksemassa kaiken aikaa ja lopun aikaa laskeskella tarjouksia, mutta kai se on tehtävä jos tahtoo isommaks kasvaa. Sinänsä kyllä vähän vittumaista ku tekis mieli jotain lomiaki kuitenki pidellä ni ainakin ne omat äijät sitoo aika paljon, ku ei niitä kuitenkaan oo varaa seisottaa, ni pitäis junailla jotenki että on äijät hommissa ja kaikki pyörii nätisti vaikka ite makaileeki aurinkorannalla.

Ihan mielenkiinnosta kiinnostais tietää, että millanen sulla on about liikevaihto tänä vuonna? Kun itekki on tämän vuoden pyöritelly remppafirmaa tai lähinnä kesän nyt tein töitä ja liikevaihdoks tuli pelkkiä aliurakoitsijoita käyttäen tuli tälle vuodelle semmonen 300 000 euroa.

Ens vuonna olis luultavasti tarkotuksena lähteä tekemään ihan koko vuosi töitä ja varmaan about samanlainen kokoonpano saada ens vuodelle kasaan ku sullakin. Ajatuksena nyt ollu, että varmaan johki miljoonaan vois päästä jos olis semmonen 8 - 10 kaveria hommissa.

Niin kuin ite sanoit niin tuntuu kyllä olevan rakennusalan yrittäminen ihan täyspäivähommaa jos tosissaan lähtee hommia tekemään. Kun saan tuolla olla kyllä pitkin kyliä juoksemassa kaiken aikaa ja lopun aikaa laskeskella tarjouksia, mutta kai se on tehtävä jos tahtoo isommaks kasvaa. Sinänsä kyllä vähän vittumaista ku tekis mieli jotain lomiaki kuitenki pidellä ni ainakin ne omat äijät sitoo aika paljon, ku ei niitä kuitenkaan oo varaa seisottaa, ni pitäis junailla jotenki että on äijät hommissa ja kaikki pyörii nätisti vaikka ite makaileeki aurinkorannalla.

About 1,2 - 1,4 miljoonaa on liikevaihto tänä vuonna.

Ite ollut nyt yrittäjänä vajaa 3 vuotta ja vanhemmat ollut yrittäjiä koko mun ikäni ja nimenomaan rakennusalalla. Sillä kokemuksella voin sanoa että lomia on ihan turha kuvitella voivansa pitää.. Puhelin ja sähköposti pitää olla "kokoajan" käsillä, eikä sitä oikein osaa lomailla, kun aina on jotain hommia mitä pitäisi hoitaa. Tietysti tohonkin varmasti vaikuttaa luonne, että miten osaa relata jos on jotain hommia mitä pitäisi hoitaa, tai jos on työmaita menossa ja niitäkin pitäisi valvoa että kaikki menee hyvin.

Ulkomaille en itse ainakaan uskaltais lähteä mitenkään, koska sehän on ihan saletti että vaikka ei olisi ollut vuoteen mitään ongelmaa missään niin välittömästi, kun pääsee koneesta ulos siellä kohteessa, niin on muuten sellaset ongelmat töissä että huhhuijaa.

On täällä välillä hurjia lukuja. Mutta hyvä että joillakin menee hyvin.
Tikrulle täytyy nostaa hattua että on nuorena uskaltanut lähtä yrittäjäksi ja saanut firmansa tuloksen positiiviseksi alusta lähtien. Itseänikin yrittäminen kiinnostaisi, mutta katsellaan sitä sitten koulujen jälkeen.

Aiheeseen, viime kesätyön keskiansio ~2500€/kk. Peruspalkka oli n.1200€/kk ja työ energialaitoksen kunnossapidossa

Ite oon opiskelija ja tuntipalkkani on 10,36€/h.
Teen kaksi tai kolme kertaa viikossa duunia ärrän kassalla.

Yleensä joku 15-20h/viikossa, koska ei tossa koulun ohella jaksa paljoo tehdä.
eli 600-800e/kk

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom