Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Perus duunarin palkoissa. Varmaan aika paljon kokemuksesta ja yrityksestä riippuu palkkaus.Onko täällä ketään mainosasentajaa. Ois ajatuksissa vaihtaa alaa kyseisiin hommiin. Missä noiden liksat likkuu suurinpiirtein ?
Miltä alalta fimasi on ja oletko itse pistänyt firman pystyyn vai onko joku sukulainen tms ollut mukana? 21-vuotiaalta kaverilta aika kova suoritus lähteä yleensäkin yrittäjäksi. Saati sitten tehdä noinkin kannattava firma.
Jonain kauniina päivänä aion itsekin pistää vielä oman firman pystyyn, mutta suunnitelmana on kerätä ensiksi kunnollinen puskuri ja päästä asuntovelattomaksi. Firman tulisi liittymään jokatapauksessa myyntiin, mutta liikeidean tulisi kyllä olla erinomainen, että nykyisestä duunista lähtisin minnekään.
Rakennusalalla hommailen ja faija on ollut apuna yrityksen perustamisessa ja faijan kontaktien avulla sain todella hyvät asiakkaat heti aluksi. Itse kuitenkin hoidan oikeastaan kaikki asiat ja faija on alun lisäksi ollut mukana lähinnä jossain palavereissa yms.. Kyllähän tää yrittäminen ainakin tällä alalla on oikeasti ihan totaalisesti 24/7 hommaa. Mulla ei ainakaan ole koko aikana ollut yhtään varsinaista lomapäivää millon olisi voinut laittaa vaikka puhelimen kiinni, mutta on tässä taas hyvätkin puolensa.
Kaikkea paitsi uudis puolta. Mutta pääasiassa pintaremontteja.Ihan mielenkiinnosta kysyn, että minkälaisia rakennushommia teet?
Päivitystä myös. 2950€/kk -> nyt 3600€/kk. Ensi vuoden alusta, tehtävä vaihtuu samalla, 4100€/kk + ylityöt 1=1 rahana/vapaana + bonusjärjestelmä (500-1500 €/kk).
Koulutus AMK-ins., tehtävä yksikönjohtaja
Yksityinen tarveyspalveluala, johtotehtävät, 3940 egee kuussa, keski-suomi, työsopimuksessa on viikkotyöaika mutta käytännösä duunia tehdään niin paljon kuin sitä on, ylitöitä ei korvata ja ne otetaan tunti tunnista vapaana, lomia ja vapaita voi yleensä pitää hyvin. Työkokemusta alalta n. 10 vuotta.
Rakennusalalla hommailen ja faija on ollut apuna yrityksen perustamisessa ja faijan kontaktien avulla sain todella hyvät asiakkaat heti aluksi. Itse kuitenkin hoidan oikeastaan kaikki asiat ja faija on alun lisäksi ollut mukana lähinnä jossain palavereissa yms.. Kyllähän tää yrittäminen ainakin tällä alalla on oikeasti ihan totaalisesti 24/7 hommaa. Mulla ei ainakaan ole koko aikana ollut yhtään varsinaista lomapäivää millon olisi voinut laittaa vaikka puhelimen kiinni, mutta on tässä taas hyvätkin puolensa.
Tänään napsahti +200€/kk = 2900€/kk. Ihan hyvin kevyestä varastoduunista![]()
Millaisella koulutuksella?
Saattaa olla, että oli jo jossakin, mutta paljonko sulla on työntekijöitä ja millainen organisaatio on muuten? Eli onko myyntiväkeä tai sellaista tulossa vai miten hankit uudet asiakkaat? Tuollainen "myyntiorganisaatio" kun on pirun kallis. Mietin vain että montaako ukkoa sitä pystyy pitään hommissa niin ettei tule sitä ylimääräistä kulua firmalle hallinnon yms. kautta...
Vakituisia työntekijöitä omilla kirjoilla 4 ja 1 työnjohtaja, plus tietenkin minä itse. Sitten on 2 vakituista aliurakoitsijaa joissa yhteensä 6 työntekijää, kesäisin ulkohommien aikaan sitten vielä lisää porukkaa. Mitään "myyntitiimiä" tai vastaavaa ei ole ainakaan tällä hetkellä, enkä usko että tuleekaan. Mielummin hoitaa senkin itse niin säästää varmaan aika kivasti. Uusia asiakkaita ei varsinaisesti yritetä tällä hetkellä edes saada, koska on pari isoa asiakasta joilta tulee kokoajan todella paljon hommia. Täytyy katsella joskus parin vuoden päästä jos sitten lähtisi laajentamaan yritystä, mutta tällä hetkellä on niin paljon muutakin "hässäkkää" että ei aika riitä jos lähtisi laajentamaan toimintaa.
Vakituisia työntekijöitä omilla kirjoilla 4 ja 1 työnjohtaja, plus tietenkin minä itse. Sitten on 2 vakituista aliurakoitsijaa joissa yhteensä 6 työntekijää, kesäisin ulkohommien aikaan sitten vielä lisää porukkaa. Mitään "myyntitiimiä" tai vastaavaa ei ole ainakaan tällä hetkellä, enkä usko että tuleekaan. Mielummin hoitaa senkin itse niin säästää varmaan aika kivasti. Uusia asiakkaita ei varsinaisesti yritetä tällä hetkellä edes saada, koska on pari isoa asiakasta joilta tulee kokoajan todella paljon hommia. Täytyy katsella joskus parin vuoden päästä jos sitten lähtisi laajentamaan yritystä, mutta tällä hetkellä on niin paljon muutakin "hässäkkää" että ei aika riitä jos lähtisi laajentamaan toimintaa.
Ihan mielenkiinnosta kiinnostais tietää, että millanen sulla on about liikevaihto tänä vuonna? Kun itekki on tämän vuoden pyöritelly remppafirmaa tai lähinnä kesän nyt tein töitä ja liikevaihdoks tuli pelkkiä aliurakoitsijoita käyttäen tuli tälle vuodelle semmonen 300 000 euroa.
Ens vuonna olis luultavasti tarkotuksena lähteä tekemään ihan koko vuosi töitä ja varmaan about samanlainen kokoonpano saada ens vuodelle kasaan ku sullakin. Ajatuksena nyt ollu, että varmaan johki miljoonaan vois päästä jos olis semmonen 8 - 10 kaveria hommissa.
Niin kuin ite sanoit niin tuntuu kyllä olevan rakennusalan yrittäminen ihan täyspäivähommaa jos tosissaan lähtee hommia tekemään. Kun saan tuolla olla kyllä pitkin kyliä juoksemassa kaiken aikaa ja lopun aikaa laskeskella tarjouksia, mutta kai se on tehtävä jos tahtoo isommaks kasvaa. Sinänsä kyllä vähän vittumaista ku tekis mieli jotain lomiaki kuitenki pidellä ni ainakin ne omat äijät sitoo aika paljon, ku ei niitä kuitenkaan oo varaa seisottaa, ni pitäis junailla jotenki että on äijät hommissa ja kaikki pyörii nätisti vaikka ite makaileeki aurinkorannalla.