Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Tuossa joku aika sitten katselin jommasta kummasta iltapäivälehdistä tilastoa, jossa oli myös tradenomien keskipalkat. Mies tradenomi tienaa keskimäärin 3000e/kk.

Mielestäni ei pitäisi edes katsoa keskipalkkoja vaan mediaania. Keskipalkkaa nostaa huomattavasti ne parhaiten palkatut jotka kiskovat huomattavasti suurempia palkkoja kuin muut. Jos siis pääsee yli keskipalkan, on ihan hyvässä asemassa.

Hyvänä esimerkkinä voisin mainita vaikkapa juristit. Lakimieslehden mukaan yksityisellä sektorilla keskipalkka oli 5600€ luokkaa, mutta mediaani olikin 4900€ ja 10% parhaimmin palkatuista tienasivat yli 8800€. Voisi sanoa että tuossa on hiukan eroa, tienaako mediaanin eli 4900€ vaiko melkein tuplasti, eli 8800€ :D Kyllä noilla kelpais...

Palkka 1587€/kk. Sellainen 1300€ jää käteen + kilometrikorvaukset päälle (Yht. 1400-1600€ riippuen ajosta). Ammatiltani lähihoitaja.

Tottakai ne on samat saman verran tienaavilla (+-1-2% riippuen asuinkunnasta).
Eivät tietenkään ole samat koska niihin vaikuttaa vähennykset. Jollin giljoonan euron asuntolainalla saa korkovähennykset niin sopiksi, että nettopalkka nousee hienosti verrattuna johonkin asuntolainattomaan, jolla voi olla täysin sama bruttopalkka. ;)

Palkka 1587€/kk. Sellainen 1300€ jää käteen + kilometrikorvaukset päälle (Yht. 1400-1600€ riippuen ajosta). Ammatiltani lähihoitaja.

2vuotta sitten 1000-1200e kk ja nyt 5000-10 000 kk+ muut tulot
hotelli-ja ravintola kokki olen ammatiltani

kk palkka 2300 ja käteen jää sen n.1500€
ei se paljoa oo, mutta kyllä tällä jotenkin elää.

ammatti on T&K puolella projektisuunnittelijana.
alaa ja firmaa vaihtamalla helposti yli 2500€/kk muttei oo natsannu vielä soppelit duunit.

ehkä oon jopa köyhempi kuin opiskeluaikana.

Miten tuohon tilanteeseen olet päässyt? Ilmeisesti yksityisyrittäjä?

kyllä! päädyin vähän vahingossa yrittäjäksi :D
pyysin silloiselta pomolta lisätunteja tai palkankorotusta, ja hän vastasi ei tod onnistu! niin siintä kimpaannuin ja sanoin haistapaska !
ja seuraava päivänä marssin pankkiin että pakkose on kai sit perustaa oma ku töitä ei enään oo :D

ja homma on pyörinyt todella hyvin ja päivääkää en oo katunu

Tohon hintaan saa kyllä muutaman lihapullakastikkeen lounaaksi vääntää. Varmaan ala-carte puolta jossain ulkomailla?

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Tohon hintaan saa kyllä muutaman lihapullakastikkeen lounaaksi vääntää. Varmaan ala-carte puolta jossain ulkomailla?

ihan kotosuomessa , lounasta ja ala cartea :)
300 lounasta ja 300 ala cartee menee noin päivässä!
päivässä käy normi duunarit vetääs ton lounaan ja ryssät noi ala cartet :)

Aijoo, sori.

Siis bruttona n. 2650e.

Ei kun sori, mun off topic viittasi siihen, että noi mun quotet meni vähän off topic.

Huomaa, että meikäläisellä on viimeinen päivä nykyisellä kustannuspaikalla, on tullut enemmän viestejä/päivä kuin koskaan tähän mennessä.

Ei tradenomin paperit mitään yliopistotutkintoa vastaa tai muutenkaan ole mitenkään erityisen seksikkäät, mutta ei ne mitään kuraa ole ja osaava kaveri pääsee niillä mukavasti kiinni työelämään. Vasta kun olet siellä firmassa sisällä, niin homma alkaa ja papereita ei kuitenkaan enää kysellä muutaman vuoden jälkeen.

Noh mulle on aika se ja sama tienaanko mä 2000 vai 20 000 siin mielessä jos mä ne tienaan ilman yliopistotutkintoa, en mä oo tyytyväinen.

Mieluummin vähemmän paremmalla koulutuksella, koska se hyvä tutkinto on mulle tosi tärkee juttu ja itseisarvo. Raha on vasta toissijainen. Mieluummin KTM ja 1300 euroa kuussa ku merkonoomi ja 15800 euroa kuussa. Koska mä nyt satun arvostamaan akateemista sivistystä enemmän kuin rahaa. Jos mulla oisi rahaa ja kykyjä niin mieluiten opiskelisin jossain ulkomaisessa hyvässä yliopistossa.

Niin. kuulostaa varmaa idioottimaiselle, mutta mulle järjestys hommissa ja elämässä on koulutus > asuinpaikka > ammattiala > palkka. Eli hyvä koulutus voittaa huonon, ja asuinpaikan mielekkyys on tärkeempää ku mitä siel voi tehdä tai mitä saa rahaa.. Toki siin mieles palkka kiinnostaa, et vituttais ollä köyhempi ku muut, no toisaalt oonhan mä köyhä, ja kyl mua vituttaa. mut ehkä kuitekki vähemmän ku uskoiskaa. eniten vituttaa se etten oo akateeminen. sen jälkee vituttaa se että joudun asumaa täällä missä asun. mieluiten jos valita saisi ni muuttaisin englantiin ku oon valmis. amerikkaan tai ehdottomaan suosikkivaihtoehtoon australiaan en kauheest oo pääsemäs:( Sen jälkeen vasta mietitään mitä tienataan jos tienataan.

Jos saisin siis valita vapaasti missä opiskelisin, olisin London School of Economicsissa. suomesta Lappeenrannan kauppatieteelliin, koska saa ottaa mun käsittääkseni teknisii sivuaineit. Mua nyt sattuu kiinnostamaan sivistys. Toki tietty hienot autotki.. mutta vaikka mä saisin miljoonan rahaa, ni mä ostaisin mun ehottoman lempparikärryn.. se nimittäi on e36 coupe bmw.. eikä se oo kauhean kallis vrt. Uudet autot. mitkä vaa.

edit. jos ikinä pääsisin australiaan, valitsisin sen mieluummin ku sen että suomessa mut valittais vaikka nokian TJ.ksi tai pääministeriksi......

niin ja kyllä mä hollantiinki takasin menisin ihan koska vaa, jos mitää järkevää tekemistä millä elossa pysyy saisin. en miettis 5 sekuntia Amsterdamin ja Kouvolan välillä;)

Editkaks. Jos vaan ikinä pystyisin jatko-opiskelijaksi vielä pääsemään niin ihan ehottomasti, vaikka ei mua tutkimustyö sellaa yyberlähellä oo, ni mä kyllä arvostan tutkijat tosi korkeelle. Ja mieluusti oisin itekki yliopistossa töissä. vaikka R-kioskista saiski enemmin

ihan kotosuomessa , lounasta ja ala cartea :)
300 lounasta ja 300 ala cartee menee noin päivässä!
päivässä käy normi duunarit vetääs ton lounaan ja ryssät noi ala cartet :)

Olet siis yrittäjä ja maksat itsellesi kk-palkkaa 5000-10000e/kk ?

Olet siis yrittäjä ja maksat itsellesi kk-palkkaa 5000-10000e/kk ?

No oliskohan tuo nyt vaikkapa kk-keskiarvo laskettuna vuosituloista?
Sama juttu provikkahommissa tai muissa tulossidonnaisissa/palkitsemisjärjestelmäjutuissa joissa esim maksetaan bonukset vuoden lopussa. Jos ilmoittaa työsopparin kk-palkan, saatetaan olla aikasen kaukana todellisesta.
Vuositulo/12 on tarkempi.

12,5 nus,nus;).

Miks.
Kuukausia on kuitenkin 12 vissiin kaikilla ja kerran kuussa (pääsääntöisesti) se palkka tulee.
Viitaten siis tähän threadiin jossa tarkoitus ilmeisesti "vertailla". Helppous lie silloin avainsana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom