Ei tradenomin paperit mitään yliopistotutkintoa vastaa tai muutenkaan ole mitenkään erityisen seksikkäät, mutta ei ne mitään kuraa ole ja osaava kaveri pääsee niillä mukavasti kiinni työelämään. Vasta kun olet siellä firmassa sisällä, niin homma alkaa ja papereita ei kuitenkaan enää kysellä muutaman vuoden jälkeen.
Noh mulle on aika se ja sama tienaanko mä 2000 vai 20 000 siin mielessä jos mä ne tienaan ilman yliopistotutkintoa, en mä oo tyytyväinen.
Mieluummin vähemmän paremmalla koulutuksella, koska se hyvä tutkinto on mulle tosi tärkee juttu ja itseisarvo. Raha on vasta toissijainen. Mieluummin KTM ja 1300 euroa kuussa ku merkonoomi ja 15800 euroa kuussa. Koska mä nyt satun arvostamaan akateemista sivistystä enemmän kuin rahaa. Jos mulla oisi rahaa ja kykyjä niin mieluiten opiskelisin jossain ulkomaisessa hyvässä yliopistossa.
Niin. kuulostaa varmaa idioottimaiselle, mutta mulle järjestys hommissa ja elämässä on koulutus > asuinpaikka > ammattiala > palkka. Eli hyvä koulutus voittaa huonon, ja asuinpaikan mielekkyys on tärkeempää ku mitä siel voi tehdä tai mitä saa rahaa.. Toki siin mieles palkka kiinnostaa, et vituttais ollä köyhempi ku muut, no toisaalt oonhan mä köyhä, ja kyl mua vituttaa. mut ehkä kuitekki vähemmän ku uskoiskaa. eniten vituttaa se etten oo akateeminen. sen jälkee vituttaa se että joudun asumaa täällä missä asun. mieluiten jos valita saisi ni muuttaisin englantiin ku oon valmis.
amerikkaan tai ehdottomaan suosikkivaihtoehtoon australiaan en kauheest oo pääsemäs:( Sen jälkeen vasta mietitään mitä tienataan jos tienataan.
Jos saisin siis valita vapaasti missä opiskelisin, olisin London School of Economicsissa. suomesta Lappeenrannan kauppatieteelliin, koska saa ottaa mun käsittääkseni teknisii sivuaineit. Mua nyt sattuu kiinnostamaan sivistys. Toki tietty hienot autotki.. mutta vaikka mä saisin miljoonan rahaa, ni mä ostaisin mun ehottoman lempparikärryn.. se nimittäi on e36 coupe bmw.. eikä se oo kauhean kallis vrt. Uudet autot. mitkä vaa.
edit. jos ikinä pääsisin australiaan, valitsisin sen mieluummin ku sen että suomessa mut valittais vaikka nokian TJ.ksi tai pääministeriksi......
niin ja kyllä mä hollantiinki takasin menisin ihan koska vaa, jos mitää järkevää tekemistä millä elossa pysyy saisin. en miettis 5 sekuntia Amsterdamin ja Kouvolan välillä;)
Editkaks. Jos vaan ikinä pystyisin jatko-opiskelijaksi vielä pääsemään niin ihan ehottomasti, vaikka ei mua tutkimustyö sellaa yyberlähellä oo, ni mä kyllä arvostan tutkijat tosi korkeelle. Ja mieluusti oisin itekki yliopistossa töissä. vaikka R-kioskista saiski enemmin