Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Raksalla ilman alan koulutusta ja kokemusta harjottelemassa/opettelemassa. Ilman ylitöitä yms n.2700e kk brutto. (työ toki raskasta eikä ns. röökitaukojen välissä tekemistä)
Siis miten tää on mahdollista? Mitä teet tarkalleen? Ite saanu raksalla sellasta 8-10 e tunti

Suht suolanen veroprosentti.

Näin se menee. Ei työnteolla rikastu palkoillisena. Jos en saisi oman auton käyttöä matkakuluihin verotuksessa, niin olisi netto samaa luokkaa. Nyt tulee about 100€/kuussa käteen sen takia enemmän. Siinä taitaa ollakkin ne omat vähennykset.

Vakituisia työntekijöitä omilla kirjoilla 4 ja 1 työnjohtaja, plus tietenkin minä itse. Sitten on 2 vakituista aliurakoitsijaa joissa yhteensä 6 työntekijää, kesäisin ulkohommien aikaan sitten vielä lisää porukkaa. Mitään "myyntitiimiä" tai vastaavaa ei ole ainakaan tällä hetkellä, enkä usko että tuleekaan. Mielummin hoitaa senkin itse niin säästää varmaan aika kivasti. Uusia asiakkaita ei varsinaisesti yritetä tällä hetkellä edes saada, koska on pari isoa asiakasta joilta tulee kokoajan todella paljon hommia. Täytyy katsella joskus parin vuoden päästä jos sitten lähtisi laajentamaan yritystä, mutta tällä hetkellä on niin paljon muutakin "hässäkkää" että ei aika riitä jos lähtisi laajentamaan toimintaa.
Mitä mieltä ne on siitä, että niillä on 21-vuotias pomo?

N. 3500e netto! Kuljetusalan perheyrityksessä. Työnkuva: linja-autonkuljettaja/Invataksin kuljettaja/raskaskone asentaja/pienkonemekaanikko ;)
Työtunteja aivan liikaa, onneksi rva tuhlaa rahat, kun ei itse kerkeä :D

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Tässä sen näkee miten turha tänne on niitä palkkojaan ilmoitella ellei kerro onko tulo bruttoa vai nettoa. Ero on valtava.

Kun yleisesti puhutaan tuloista, niin silloin tarkoitetaan bruttotuloja. Jos nettoa tarkoitetaan, niin se mainitaan erikseen. Verotiedoissa ym. puhutaan aina bruttotuloista ja sama linja jatkuu tavallisesti muissakin keskusteluissa. Toki nettotulon ilmoittaminen siihen lisäksi avaa asiaa vähän syvemmälle, mutta saman bruttoansion saavilla ihmisillä voi nettotulo erota melkoisesti veroprosentista johtuen (vrt. palkansaaja vs yrittäjä)

Tässä sen näkee miten turha tänne on niitä palkkojaan ilmoitella ellei kerro onko tulo bruttoa vai nettoa. Ero on valtava.
Kyllä, mutta yleensä puhutaan bruttopalkasta. Se myös työnantajien kanssa neuvotellaan ainakin Suomessa.

Progressiivinen verotuskin ollut suomessa iät ja ajat, joten en usko että kenellekään tulee yllätyksenä veroprosentin muuttuminen bruttopalkan suuruuden mukaan.
Vähennyksistä voi kyllä jauhaa, mutta esim ajokilometrien mukaisten vähennyksien saamiseen pitää toki jo omaakin rahaa laittaa auton tankkaamiseen. Se on ihan kunkin oma asia miten on veroprosenttinsa ja vähennyksestä järjestänyt. Osa tämänkin ketjun nettopalkan ilmoittajista saavat pari tonnia takaisin, osa joutuu maksamaan, eli voi nettopalkan ilmoittamisellakin mennä metsään.

Joo, bruttopalkoista tulee puhua. Nettopalkalla voi pyyhkiä persettä näissä keskusteluissa, koska jokainen voi käytännössä itse sorvata veroprossansa mihin tahansa melkein. Jotkut maksavat tarkoituksella liikaa veroja, jotta saavat veronpalautuksia. Sitten erikseen yrittäjät jne jne jne.

Parempi siis puhua AINA bruttopalkoista. Mielellään vielä vuosipalkoista jos mahdollista. Ne kun sisältää ne lomarahat ja ylkät sun muut.

Tänä vuonna jää käteen yhteensä 30 000e. Elo- ja syyskuun olin työttömänä. Palkoissa mukana kilsat ja päivärahat. Veroprosentti ollut koko vuoden rahtusen liian iso tarkoituksella ettei mätkyjä tule. Ensi vuonna koetetaan nostaa summa eri lukemiin.

Oman kesätyön jatkuessa marraskuun loppuun tulee näiltä seittemältä kuukaudelta yhteensä lomarahojen kanssa ~17500e bruttona. Kuukaudessa tuli parhaimmillaan ~2300e , kun tietyssä hommassa sai tuotantolisää, joka toi 2-3e tunnille plussaa. Mut nyt toisessa tehtävässä, jossa ei tule tuotantolisää, palkka on noin 1900. Tuossa ajassa kerkeskin tulemaan jo kaks palkankorotusta:D

Abouttia 42 000€ - 45 000€ / vuosi bruttona, riippuen vähän että onko ylitöitä. Pankkialalla asiantuntija / konsulttihommissa. Ihan kohtuullinen liksa, rahotusalalla yleensä vaan väki aika alipalkattua työn vaativuuteen
ja määrään nähden.

Mä olen tienannut tänä vuonna varmaan jotain 10 000 markkaa. Ei naurata.

N. 3500e netto! Kuljetusalan perheyrityksessä. Työnkuva: linja-autonkuljettaja/Invataksin kuljettaja/raskaskone asentaja/pienkonemekaanikko ;)
Työtunteja aivan liikaa, onneksi rva tuhlaa rahat, kun ei itse kerkeä :D

perinteinen mies suomenniemellä :)

Abouttia 42 000€ - 45 000€ / vuosi bruttona, riippuen vähän että onko ylitöitä. Pankkialalla asiantuntija / konsulttihommissa. Ihan kohtuullinen liksa, rahotusalalla yleensä vaan väki aika alipalkattua työn vaativuuteen
ja määrään nähden
.

Niinhän ne kaikkialla kaikilla aloilla ;)

Nyt karvan päälle 2500e/kk brutto. Ammattikoulutausta ja teknisenä myyjänä teollisuusyrityksessä ja tässä työssä menossa ensimmäinen puolivuotinen.

Kyllä se tästä pikkuhiljaa. Kun AMK:n saisi käytyä vielä, tahtoo vaan olla iltakouluun vaikea päästä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom