Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Oletko ihan varma tuosta rennosta työilmapiiristä? Vai onko muukin raksaremmi ryypyllä työaikana? Joku ne hommat joutuu kuitenkin tekemään, vaikka yksi on joukosta poissa.

Jotenkin ei kuullosta enää "tältä päivältä" duunissa dokaaminen. Ehkä joskus 60-luvulla onnistui, mutta pitkässä juoksussa tuskin enää mahdollista.

Jos on otettu se halvin urakkaporukka hommiin niin jostakin se hinta on tingitty. Kyllä kesällä noita keikkaukkoja liikkuu ja halvalla saa mitä saa. Kyllä nykysuomestakin noita promille työmaita löytyy. Sitten päiväkotikakarat saa kattoa kun ukot kusee viereisellä raksalla aitaa vasten umpijurrissa puoliltapäivin. Vaikka otetaan sitä muuallakin kun raksoilla.

Edit: Totta toikin et nykyään on jokapaikassa ukot minimissä niin se voi nopeesti loppuu se 'rento ilmapiiri'.
Edit2: Niin topiccia, oma palkka n.3.5k brutto, amis pohjalla ja ihan ok duuni nyt.

Jotenkin ei kuullosta enää "tältä päivältä" duunissa dokaaminen. Ehkä joskus 60-luvulla onnistui, mutta pitkässä juoksussa tuskin enää mahdollista.

Mistä porukka sai käsityksen että työaikana tulis juotuun? Ainoastaan harjakkais päivinä tulee työaikana otettuun mutta se onkin eriasia, ja niitäki on vain 1-2kpl vuodessa. Mutta niihän se on että rankat työt vaatii rankat huvit. Ja jos oltaisiin halvin urakkaporukka(eestin pojat), niin voitas tehdä töitä kehä kolmosen sisäpuolella, mutta ei. Joka päivä pitää ajaa 45km työmatka poispäin helsingistä

Noin 1600€ jää käteen kuukaudessa, raudoitus ja betoni hommia. Töissä olen ollut vähän vaille 2 vuotta ja 1 vuoden olin välillä intissä.

- Palkka
- Raskasta ja fyysistä työtä

+ 2min työmatka
+ Työilmapiiri
+ Lomat ihan hyvät, vaikka en vielä itse ole täysipituisista lomista päässyt vielä nauttimaan (4 viikkoa kesälomaa, 1 viikko talvilomaa, 12 pekkaspäivää vuodessa)
+ Kotona ei tarvitse töitä miettiä

Nyt tullut viime aikoina tehtyä paljon ylitöitä 50% tai 100% palkalla, eli ensi tilistä tulee erittäin maukas.
Lisätään tuohon edelliseen postiin vielä yksi todella SUURI +.
+ Asun kotona eli oikeastaan ainoat pakolliset menot on auto ja puhelin, eli käteen jää aika paljon kuukaudessa.

Vähän :offtopic: mutta tavoitteena on vaihtaa ammattia poliisiksi.
Jos täällä on poliiseja niin paljonkos tienaa vanhempi konstaapeli bruttona kuukaudessa? paljonko peruspalkka ja paljonko tulee keskimäärin erillaisia lisiä kuukaudessa?

Ei pysty sanomaan kun on useita erinlaisia töitä mitä vanhemmat konstaapelit tekee ja palkka on tehtävän mukaan ja lisät riippuu myöskin tehtävästä. Ihan hyvä palkka kuitenkin koulutuksen pituuten suhteutettuna.

Vähän aikaa sitte loppu työt, silloin oli palkka 15,36e/tunti. Kuulostaa hyvältä mutta tunteja on viikossa 0,75 kappaletta. Pidin siis sellaista liikuntajuttua lapsille. Just kävin työhaastattelussa ja sain työn, palkaksi sanoi 8,5e-9,5e/tunti, tunteja 40 viikossa. Ikkunantekohommia.

Tänään tuli eka palkka tilille ja selvis että tienaankin enemmän ku luulin. 860e tuli kahdessa viikossa eli tuntipalkka on 10,75e. Ihan kiva ku vertaa noihin kunnan kesätöihin, vielä ku saan puhtaana käteen ja ei ole mitään asumis tms. kustannuksia mulla..

n. 750€/kk brutto eli netto siis alle 700€. Sossupumminakin saa enemmän tekemättä mitään. Vaatii kyllä aikamoista kikkailua, jos 700€ saa riittämään HYVIN kuukaudessa. Mun mielestä suoranaista orjuuttamista työnantajalta teettää työtä noin pienellä palkalla.

Sossupummina Suomessa ma en voisi ikina olla nain onnellinen kuin taalla tassa tyossa ja tassa ymparistossa. Kun tyo on mukavaa, ei sita palkkaa juurikaan edes ajattele.

Alyssalle heittäisin kommenttina, että aika säästeliäästi pitää elää, jotta sillä rahalla pärjää.
Hyvää työkokemusta myöhempää työuraa ja työnhakuprosessia varten sieltä ei taida saada. (kuullut ettei ulkomaan hostellityötä juurikaan arvosteta suomifirmoissa). Kuten hyvän ulkomaankokemuksen omaava ex-opettajakin sanoi, ettei välttämättä edes inssityö ulkomailla ole mikään kovin hyvä vahvike cv:hen silloin kun hakee töitä kotosuomesta.. Tiedä sitten, itse vähän epäilen

Pitaa toki elaa saasteliaasti, mutta en ole ainakaan viela huomannut jaavani mistaan paitsi. Kuljen ympariinsa pyoralla, syon yleisesti ottaen tosi vahan enka ole nirso, shampoita jne. ei tarvitse ikina ostaa (niita on toissa enemman kuin tarpeeksi), tupakkaa loydan niin paljon etten osta sitakaan, bisse on halpaa kuin mika, vaatteet ostan mieluummin second handina kuin uutena jne jne. Tietysti kaikki eivat edes haluaisi elaa nain, mutta ma olen tehnyt valintoja jotka mahdollistavat parjaamisen talla palkalla eika mun hyvinvointi ja onnellisuus ole enaa rahasta kiinni :)
Tyokokemuksesta sen verran, etta mua ei edes kiinnosta ikina hakea oikeita toita Suomesta tai luoda uraa siella, joten en meneta mitaan.

Kuulostaa kyllä, että _hieman_ joutuu karsimaan elämänlaatua kuiteskin. Ok ok, myönnetään, että osa noista oli ennen palkansaantia, mutta silti en lähtisi vielä puhumaan "elämäntyylistä" kovinkaan paljoa.

Mikaan noista jutuista ei ollut sellainen etta olisi hirveasti harmittanut. En ma olisi Suomen palkallanikaan (n.1600-1800e/kk kateen) maksanut 20e jostain elaintarhasta :rolleyes: Miksi se on niin vaikea uskoa, etta joku voi ihan oikeasti nauttia elamasta alle tonnin kuukausituloilla? Onko mun elamanlaatu muka huono, koska mulla ei ole autoa, omaa asuntoa, monta kaapillista vaatteita ja kaikkea muuta roinaa mita rahalla yleensa ostetaan?
Mulla on tarpeeksi rahaa vuokraan, ruokaan, juhlimiseen ja oikeastaan kaikkeen mita olen tahan mennessa _oikeasti_ halunnut tehda. Mun maailma koostuu ihmisista mun ymparilla ja sellaisista pienista asioista jotka tekevat mut onnelliseksi ja mita ei pysty ostamaan rahalla :)

blaa blaa....
Mulla on tarpeeksi rahaa vuokraan, ruokaan, juhlimiseen ja oikeastaan kaikkeen mita olen tahan mennessa _oikeasti_ halunnut tehda. Mun maailma koostuu ihmisista mun ymparilla ja sellaisista pienista asioista jotka tekevat mut onnelliseksi ja mita ei pysty ostamaan rahalla :)

Nimenomaan! Ite ajattelen ihan samallailla. Hienoa että kaikkien elämä ei pyöri rahan ympärillä:) Luulin jo olevani ainoa..

Sossupummina Suomessa ma en voisi ikina olla nain onnellinen kuin taalla tassa tyossa ja tassa ymparistossa. Kun tyo on mukavaa, ei sita palkkaa juurikaan edes ajattele.

Pitaa toki elaa saasteliaasti, mutta en ole ainakaan viela huomannut jaavani mistaan paitsi. Kuljen ympariinsa pyoralla, syon yleisesti ottaen tosi vahan enka ole nirso, shampoita jne. ei tarvitse ikina ostaa (niita on toissa enemman kuin tarpeeksi), tupakkaa loydan niin paljon etten osta sitakaan, bisse on halpaa kuin mika, vaatteet ostan mieluummin second handina kuin uutena jne jne. Tietysti kaikki eivat edes haluaisi elaa nain, mutta ma olen tehnyt valintoja jotka mahdollistavat parjaamisen talla palkalla eika mun hyvinvointi ja onnellisuus ole enaa rahasta kiinni :)
Tyokokemuksesta sen verran, etta mua ei edes kiinnosta ikina hakea oikeita toita Suomesta tai luoda uraa siella, joten en meneta mitaan.

Mikaan noista jutuista ei ollut sellainen etta olisi hirveasti harmittanut. En ma olisi Suomen palkallanikaan (n.1600-1800e/kk kateen) maksanut 20e jostain elaintarhasta :rolleyes: Miksi se on niin vaikea uskoa, etta joku voi ihan oikeasti nauttia elamasta alle tonnin kuukausituloilla? Onko mun elamanlaatu muka huono, koska mulla ei ole autoa, omaa asuntoa, monta kaapillista vaatteita ja kaikkea muuta roinaa mita rahalla yleensa ostetaan?

hippi..

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Raha ei tuo onnea, mutta ei se rahattomuuskaan tuo. Kyllä minä olen onnellisempi hyvätuloisena, voin asua isommassa asunnossa eikä tarvitse tuskailla lyhennyksien ja muiden kuukausittaisten kulujen kanssa. En rahaa palvo tai yritä kerätä mammonaa pankkitilille lojumaan, mutta onhan se nyt kiva kun voi vaan elää eikä tarvitse stressata raha-asioista.

Mulla on muutamia kavereita, jotka omien sanojensa mukaan haluavat elää työelämän oravanpyörän ulkopuolella. Sanovat, että ovat näin onnellisempia kuin perusduunissa käyvät ihmiset. Ei siinä mitään, jokainen tekee omat valintansa. Mielenkiintoista tosin seurata sivusta, kun lapsia pitää sitten kuitenkin tehdä pentu/vuosi vauhtia, ja niiden lapsien elatus menee pääasiassa sossun piikkiin kun vanhemmat tekee työkseen taidetta, jolla ei suurta perhettä elätetä. Jos kyseisten tyyppien kanssa käy kaupassa tai ravintolassa, niin koko ajan kysellään, että "hei, viititkö tarjota mulla tämän ja tämän kun ei just nyt ole rahaa mukana. Mä maksan joskus takaisin."

Mun maailmankuvaan tuollainen "tasapaino" työn ja lepäämisen välillä ei yksinkertaisesti mahdu. Jos rahat ei riitä, silloin mennään töihin. Sossu on vihonviimeinen paikka, minne mennään vain äärimmäisessä hätätilanteessa kun kaikki muut mahdolliset keinot on todettu riittämättömiksi. Ei sillä rahalla onnea suoraan saa, mutta välillisesti se mahdollistaa toiminnan, jolla yleistä elämänlaatua ja onnellisuutta voi nostaa huomattavasti. Itse ainakin tykkään, että voin lähteä lomalle tai harrastamaan uusia asioita melkein milloin huvittaa eikä homma jää siitä kiinni, ettei ole varaa toteuttaa omia unelmia.

Jos minulla olisi mahdollisuus, vaikka lottovoiton kautta, elää sellaista elämää jota haluan ilman töitä niin se olisi ihan loistavaa! Mutta kun ei ole, niin ei se kasista neljään uhrautuminen nyt niin paha ole. En koe olevani oravanpyörässä, koska teen suht mielekästä työtä josta saan hyvän korvauksen. Ei minua riistetä, itsehän minä neuvottelin työsopimuksen joka minulle kelpaa. Liukuva työaika, etätyömahdollisuus, ei se nykyaikaisin ole sellaista virastomeininkiä toimistollakaan.

Minullakin on noita frendejä jotka ovat täysin "oravanpyörästä ulkona". Voi ziisus, musta se paperisota eri virastoihin näyttää sivusta katsottuna jo duunilta!
Ja onko se sitten loppujen lopuksi niin villiä ja kivaa elämää? Harvoin nämä kaverit osallistuvat muiden huvitteluihin kun ovat aina rahattomia. Ja aina saa lainata rahaa, kyllä se oravanpyörässä olevan kapitalistisian lainaraha silti aina kelpaa. :)

Se on fakta ettei raha tuo onnea, mutta sellaisiin normaalituloihin pääseminen ei tarkoita elämänsä uhraamista jonkin firman puolesta. Kultainen keskitie ftw! :)

Toisaalta haluan sanoa, että itse pidän ehdottomasti tienestejä tärkeämpänä sitä, että työssään viihtyy. Duuni on aina duunia, mutta ei sen työn tarvitse olla vastenmielistä.
Suomessa on huonot palkat ja kaikki on kallista, mutta koulutus on ilmaista! Se on sellainen valtti joka kannattaa hyödyntää.

Seli seli, harvoin ne lottovoittajat masentuneitakaan ole.

No ei se raha itsessään tuo onnea. Kyllähän sen näkee miten monilla rikkailla on asiat päin hittoa, onhan noita tutkimuksiakin että materia ei pidemmän päälle tee ihmistä onnellisemmaksi. Voisinpa jopa väittää, että jos elämä on liian helppoa ja rahaa on kun roskaa, helposti turtuu asioihin joista nyt työläisenä saa paljon iloa, esim. matkusteluun.

Teininä kelasin, että raha = onni, voi ostaa kaikkea kivaa jne! Mutta ei se nyt ihan niin simppeliä ole, kyllä ne ihan muut asiat johtavat onneen. Tietty kun on rahaa voi elää "enemmän", eikä tarvitse stressata taloudesta ja venyttää penniä = voi keskittyä olennaiseen.

Mutta kyllähän se rahan perässä juokseminen monilla menee ihan överiksi. Eletään sellaista "sitten olen onnellinen KUN" elämää, eikä tajuta että ei elämää eletä sitten kun, vaan tässä ja nyt.

Vähän :offtopic: mutta tavoitteena on vaihtaa ammattia poliisiksi.
Jos täällä on poliiseja niin paljonkos tienaa vanhempi konstaapeli bruttona kuukaudessa? paljonko peruspalkka ja paljonko tulee keskimäärin erillaisia lisiä kuukaudessa?
Googlehaku: "poliisin palkka"
Vastaus (Sisäasiainministeriö): Poliisin perustutkinto antaa yhdessä kielitutkinnon kanssa kelpoisuuden vanhemman konstaapelin virkaan. Vanhemman konstaapelin peruspalkka on noin 1630 euroa kuukaudessa. Peruspalkan lisäksi maksetaan henkilökohtaiseen työsuoritukseen perustuvaa lisä ja esimerkiksi olosuhdelisä. Vastavalmistuneen poliisin säännöllisen työajan palkka on keskimäärin noin 2300 euroa kuukaudessa

Kiitoksia tuosta. Odotin että olisi hiukan enempi tuo poliisien palkka, mutta kun en asiaa ollut ennestään oikein tutkinut niin vaikea sanoa mitä se on..

Tänään tuli sitten 2 viikon tili. Kuten aiemmin kirjoitin niin ylitöitä olen tehnyt paljon, ja täytyy sanoa että se myös näkyy tilinauhassa. 2 viikossa vähän reilu 1500€ käteen nyt kelpaa juhlia juhannusta:dance:

Enpä olettaisikaan, että 17-vuotias voisi juuri mitään esimerkiksi työstä johtuvasta burn outista ymmärtääkään..:)

Mutulla heittelen;)

Mutta kyllähän se rahan perässä juokseminen monilla menee ihan överiksi. Eletään sellaista "sitten olen onnellinen KUN" elämää, eikä tajuta että ei elämää eletä sitten kun, vaan tässä ja nyt.

Mutta miksi työ on niin kamalaa?, oma vikahan se on jos on työssä josta ei nauti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom