Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Tutkijoilla ei ole mitään monen kuukauden kesälomia. Nuo pitkät kesälomat ovat vain opetustyössä olevilla. Rentoa hommaahaan tuo on ainakin omasta mielestä mutta kyllähän jotkut tutkijat ottavat niin tosissaan hommansa, että stressiä tulee. Palkat tietysti surkeita koulutukseen nähden. Muija on FM ja tekee väitöskirjaa, liksa on 2200€/kk. Kaikki on kuitenkin niin suhteellista, hyvähän tuo palkka olisi jollekin mutta korkeakoulun käyneillä tietysti alakanttiin.

2.5k aika tarkalleen tällä hetkellä, tuli pieni korotus saman tien kun tein tärkeän projektin. ja varsinaiset palkkatasoneuvottelut käydään sit ennen vuodenvaihdetta kunhan näkee että miten kauppa käy tänä vuonna. paljon kehtaisi btw pyytää kun hiljattain käynyt niin että kun esimies on poissa, kaikki vastuu kaatuu itselle? silloin alaisena on 6hlö plus jos toinen esimies on poissa (oon käytännössä kahdella osastolla töissä riippuen aina siitä kummalla on kiireellisempiä töitä), yhteensä 10hlö. Arviolta 2-3kk vuodessa joutuu vastaamaan asioista.

ja hommat kone-/anturisuunnittelua. ainut miinus on välillä järjettömät aikataulut, muuten on vapaat kädet hoitaa hommat. ei mitään väliä about millään kunhan työstä tulee tuloksia. välillä kun ei inspaa istua koneella, on hyvä käydä sorvailemassa osia tai piirtää asennustyökaluja post-iteille ja tehdä moisia. tai sit käydä kasaamassa laitteita.

2.5k aika tarkalleen tällä hetkellä, tuli pieni korotus saman tien kun tein tärkeän projektin. ja varsinaiset palkkatasoneuvottelut käydään sit ennen vuodenvaihdetta kunhan näkee että miten kauppa käy tänä vuonna. paljon kehtaisi btw pyytää kun hiljattain käynyt niin että kun esimies on poissa, kaikki vastuu kaatuu itselle? silloin alaisena on 6hlö plus jos toinen esimies on poissa (oon käytännössä kahdella osastolla töissä riippuen aina siitä kummalla on kiireellisempiä töitä), yhteensä 10hlö. Arviolta 2-3kk vuodessa joutuu vastaamaan asioista.

ja hommat kone-/anturisuunnittelua. ainut miinus on välillä järjettömät aikataulut, muuten on vapaat kädet hoitaa hommat. ei mitään väliä about millään kunhan työstä tulee tuloksia. välillä kun ei inspaa istua koneella, on hyvä käydä sorvailemassa osia tai piirtää asennustyökaluja post-iteille ja tehdä moisia. tai sit käydä kasaamassa laitteita.
Jos esimiehesi tienaa esim 3,5k/kk ja sinä 2,5kk. Joudut tuuraamaan sitä 3kk/vuosi, jolloin 3,5kk pitäisi olla palkkasi ko. ajankohtana 2.5kk sijaan
3kk x (3.5k€ -2.5k€) = 3k€.
3k€ /12kk = 250€/kk lisää liksaa

Lisäksi huomioisin viime palkan määrittelyajankohtana olevat mahdolliset muutokset tähän hetkeen työtehtävissä, -vaatimuksissa ja sinun ammattitaidon kehittymisessä.

En oikeasti tiedä mitään noista yliopiston tutkijoiden palkoista muuta kuin sen että kerrotaan että ne on pieniä. Missä haarukassa nuo edes liikkuu? Riippuuko nuo oppilaitoksesta?

Taitaa olla 2000-2800€ kk. Työ on useimmiten rentoa ja työajat vapaita, harvoin edes 40 tuntia viikossa. Lomatkin ovat pidemmät kuin normaalityössä.

Jos esimiehesi tienaa esim 3,5k/kk ja sinä 2,5kk. Joudut tuuraamaan sitä 3kk/vuosi, jolloin 3,5kk pitäisi olla palkkasi ko. ajankohtana 2.5kk sijaan
3kk x (3.5k€ -2.5k€) = 3k€.
3k€ /12kk = 250€/kk lisää liksaa

Lisäksi huomioisin viime palkan määrittelyajankohtana olevat mahdolliset muutokset tähän hetkeen työtehtävissä, -vaatimuksissa ja sinun ammattitaidon kehittymisessä.

kiitti paljon, noita on melko hankala hahmottaa riittävän objektiivisesti kun kyseessä on kuitenkin summa joka kilahtaa verojen jälkeen omalle tilille ;) aina pitää miettiä että lähtikö ahneus lapasesta vaiko eikö ja onko siinä pyynnissä mitä ajattelin pyytää yhtään mitään järkeä.. mutta tuollaista kokoluokkaa oli ajatellutkin.

Käytännössä keräilyvarastossa suoriteet tuo 30-50% lisää palkkaa peruspalkan päälle. Alle 2000€ kk palkalla ei helposti joudu tekemään pk-seudulla vaikka tekisi vain päivävuoroa.

No ei kyllä ainakaan meillä pääse suoritteille 12 henkilöstä kuin ehkä 1-2 ja niilläkin rapsahtaa tilille ehkä 50€ kuussa, ja ne keräävätkin sitten ihan hiki hatussa. Ja siis ihan sähköpässillä keräily kyseessä. Varmaan puolet duunareista mun duunissa tekee alle 2000€/kk. "Omaa tyhmyyttään" sitten jos eivät ole tajunneet vaihtaa paremmin palkattuun duuniin:D

1500e/kk ja risat, ATK-tallentajana (paraikaa)

Pakko hieman juhlistaa kun tässä kuussa tuli saavutettua yksi omista tavoitteista, eli kk-ansiot jotka alkavat ykkösellä jonkin matkaa. Toki, kevyttä itselleen valehtelua on koska lomarahat (50% palkasta tuli tähän kuuhun) mutta lasketaan ne silti, muuten kun oli normi kuukausi eli mitään kk-palkan päälle tulevia bonareita yms. ei tulluti. Tunteja se alle 150 ja palkollisena ollaan siis, lämpimät terveiset myös sinne verottajan suuntaan, toivottavasti tuli nekin 5 tonnia teille tarpeeseen.

EDIT. on kyllä löydettävä uus sigu kun Rampage meni ottaan koteloon Evanssilta :(

Talla hetkella muistaakseni 6,20e/h, toita 5 pva viikossa ja tunteja n.25-30h/vko. Tyo on aivan mahtavaa hostelliduunia kansainvalisessa hostellissa ja uskokaa tai alkaa, talla palkalla parjaa ihan hyvin jopa mun elamantyylilla. Eli lakkakaa valittamasta, kermaperseet.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Talla hetkella muistaakseni 6,20e/h, toita 5 pva viikossa ja tunteja n.25-30h/vko. Tyo on aivan mahtavaa hostelliduunia kansainvalisessa hostellissa ja uskokaa tai alkaa, talla palkalla parjaa ihan hyvin jopa mun elamantyylilla. Eli lakkakaa valittamasta, kermaperseet.
n. 750€/kk brutto eli netto siis alle 700€. Sossupumminakin saa enemmän tekemättä mitään. Vaatii kyllä aikamoista kikkailua, jos 700€ saa riittämään HYVIN kuukaudessa. Mun mielestä suoranaista orjuuttamista työnantajalta teettää työtä noin pienellä palkalla.

Ehkäpä ne elämän standardit kasvavat "hiukan" kun tulee lisää ikää. Ei vois vähempää kiinnostaa majailla jossain solussa ja sniiduilla käytännössä joka asiassa. Noilla tuloilla sniiduilu on nimittäin aivan välttämätöntä.

Jees, vähän nihkeä olisi lyhentää kämppää 600 euroa/kk jos tienaisi sen tonnin. Kyllähän sitä nuorukaisena vedettiin minimipalkalla ja tuntui että rahaa on kun roskaa, se oli erilaista.

Itse tienaan kuukauspalkkana jotain 2800 egee, tosin nykyisin yritän opiskella niin teen vaan 3-4 päivää viikossa duunia eli rahaa tulee sen mukaan.
Nykyinen duuni on niin lepposa että palkka on siihen nähden erinomainen, entisessä duunissa sain enemmän liksaa mutta stressitasot oli ihan eri maailmasta. Nykyisin pienessä toimistossa ylläpitäjänä, ennen isossa tekniikkatalossa tietohallinnossa.
IT-alalla on ammattilaisilla ihan hyvät palkat ja pääkaupunkiseudulla duunia on riittänyt ainakin mitä itsellä työuraa takana nelisen vuotta. Koulutuspohjaa ei juuri ole (ammattikoulu), joten en voi valittaa, päässyt hyviin hommiin ja sitä kautta tullut pätevöidyttyä. Tai no, onhan sitä tietty lapsesta asti säätänyt näitä juttuja, nörtti kun olen. :)

Niin, täytyy tosiaan muistaa että kiinteät kulutkin on toisilla meistä pikkusen eriluokkaa kuin satasia eli sinänsä lienee pikkusen hölmö yleistää että vaikkapa tonnilla pärjää? Toki, kuluthan on valintakysymys ja näin mutta saa myös vastineeksi jotain. Allekirjoittanut menis konkkaan jos nettotulot putois alle kolmen, täytyy tässä lyhentää talolainaa tonnilla ja vaikkei juuri muita luottoja ole, maksaa se autot yms. eläminenkin tuohon päälle. Menot ovat siis yksilöllisiä siinä missä tulotkin, ja piruvieköön tuppaavat kasvamaan vielä yhdessäkin :)

Saattaa joillain olla jopa perhettä elätettäväksi. Joo joo, oma vika että on kakaroita pyöräyttänyt mutta ei se elatusvelvollisuutta mihinkään poista ;)

Niin, täytyy tosiaan muistaa että kiinteät kulutkin on toisilla meistä pikkusen eriluokkaa kuin satasia eli sinänsä lienee pikkusen hölmö yleistää että vaikkapa tonnilla pärjää? Toki, kuluthan on valintakysymys ja näin mutta saa myös vastineeksi jotain. Allekirjoittanut menis konkkaan jos nettotulot putois alle kolmen, täytyy tässä lyhentää talolainaa tonnilla ja vaikkei juuri muita luottoja ole, maksaa se autot yms. eläminenkin tuohon päälle. Menot ovat siis yksilöllisiä siinä missä tulotkin, ja piruvieköön tuppaavat kasvamaan vielä yhdessäkin :)
Juuri näin. Tulot nousee, niin elämiseen menee paljon enemmän rahaa. Mutta väliäkös sillä, käyttöä vartenhan rahat on.
Itsellänikin tässä kuussa all time high. Noin 9k käteen ja verottaja nauraa partaansa.

Alyssalle heittäisin kommenttina, että aika säästeliäästi pitää elää, jotta sillä rahalla pärjää.
Hyvää työkokemusta myöhempää työuraa ja työnhakuprosessia varten sieltä ei taida saada. (kuullut ettei ulkomaan hostellityötä juurikaan arvosteta suomifirmoissa). Kuten hyvän ulkomaankokemuksen omaava ex-opettajakin sanoi, ettei välttämättä edes inssityö ulkomailla ole mikään kovin hyvä vahvike cv:hen silloin kun hakee töitä kotosuomesta.. Tiedä sitten, itse vähän epäilen

Riittäähän tuo 700e nettona / kk ihan hyvin, jos ei tartte maksaa kämppää tai autoo tms..

Voisko joku kertoo mulle paljon projektipäälliköt tienaa IT firmoissa pk-seudun ulkopuolella? Eräältä haastattelijalta kun loksahti suu auki ku sanoin et yli kolme tonnia pitäs saada.

Ja sitten toisesta ketjusta:

Mun huone on 5 nelion kokoinen, mutta mun mielesta se on ihan tarpeeksi tilava. Mulla ei ole oikeastaan mitaan tavaraa enka haluakaan kerata ymparilleni turhaa kraasaa.

Jimmy Woo jai valista, koska olen peeaa ja se on kuulemma ihan paska mesta.

Tanaan oli aikomuksena menna elaintarhaan, mutta hinta (18,50e) osoittautui liian kalliiksi. Mua ei tassa elamantilanteessa kiinnosta tuhlata viikon budjettia yhteen elaintarhareissuun, joten jatettiin suosiolla menematta.

Kuulostaa kyllä, että _hieman_ joutuu karsimaan elämänlaatua kuiteskin. Ok ok, myönnetään, että osa noista oli ennen palkansaantia, mutta silti en lähtisi vielä puhumaan "elämäntyylistä" kovinkaan paljoa.

p.s. toivottavasti teet samanlaista reporttia myös sitten Briteistä :worship:

Elikkä laitetaan mukaan oma palkka, toukokuussa 164h, nettona jäi käteen 2100e. Töissä raksalla, pienellä porukkalla tehdään, rennompaa duunia ei vois oikein pyytää. Yhtenä päivänä pääsin vasta 9 aikaan aamusta töihin, kun herätyskello soi 5.30, niin avasin silmät ja kämppä viellä pyöri ympyrää humalatilan ansiosta, niin pari tuntia piti viellä huilailla. Pari päivää tais olla sellasia että en olenkaan kyenny töihin, kun piti aamusta heti aloittaa uutta nousua. Tietysti jos olisi tiukempi työpaikka niin ei tulisi juopoteltuun viikolla. Varmasti parempaa palkkaa saisin jos vaihtasin duunia, mutta sillon häviäis muut etuudet, rento työilmapiiri, hyvä työporukka, ja tietysti viikolla dokaus pitäisi lopettaa. :/

Elikkä laitetaan mukaan oma palkka, toukokuussa 164h, nettona jäi käteen 2100e. Töissä raksalla, pienellä porukkalla tehdään, rennompaa duunia ei vois oikein pyytää. Yhtenä päivänä pääsin vasta 9 aikaan aamusta töihin, kun herätyskello soi 5.30, niin avasin silmät ja kämppä viellä pyöri ympyrää humalatilan ansiosta, niin pari tuntia piti viellä huilailla. Pari päivää tais olla sellasia että en olenkaan kyenny töihin, kun piti aamusta heti aloittaa uutta nousua. Tietysti jos olisi tiukempi työpaikka niin ei tulisi juopoteltuun viikolla. Varmasti parempaa palkkaa saisin jos vaihtasin duunia, mutta sillon häviäis muut etuudet, rento työilmapiiri, hyvä työporukka, ja tietysti viikolla dokaus pitäisi lopettaa. :/

Oletko ihan varma tuosta rennosta työilmapiiristä? Vai onko muukin raksaremmi ryypyllä työaikana? Joku ne hommat joutuu kuitenkin tekemään, vaikka yksi on joukosta poissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom