Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllähän tuo voisi periaatteessa mennä vahingontekona läpi jos mylly menee lunastukseen, sama se juokseeko työaika vai ei.
. Oon välillä tuuraamassa ja kesätöissä juustolassa ja sielä tapahtuu vastaavaa välillä. Esim. aikataulut mättää ja kymmenien tuhansien juustosatsit uhkaa mennä haaskiolle jos ei jotain saada jäämään ylitöihin. Ei silti kukaan pakota jos ei halua, mutta paskaahan tuosta niskaan tulee jos niin mulkku on. Toki sitten otetaan miehiä toisista tehtävistä siihen hommaan tai soitetaan nimilista läpi, mutta pointti on se että kun 8h tulee täyteen niin työpäivä loppuu, jos ei kiinnosta ylitöihin jäädä.No tuossahan tuhotaan työnantajan omaisuutta, tai vähintäänkin aiheutetaan ylimääräistä vaivaa sillä et se pitää piikata sieltä irti. Ihan hyvin olis kaveri voinu lopettaa hommansa hetkee aikasemmin ja kipata satsin mieluummin vaikka mäkeen. Sama hommahan olisi jos esim. jätetään koneet työvuoron päättyessä päälle, kun on olevinaan niin kiire et ei kerkee sammuttelemaan niitä. Jos ne koneet sit yön/viikonlopun aikana kosahtaa nii kyl sitä syypäätä etitään sieltä työntekijäpuolelta.
Joopa joo. Oon välillä tuuraamassa ja kesätöissä juustolassa ja sielä tapahtuu vastaavaa välillä. Esim. aikataulut mättää ja kymmenien tuhansien juustosatsit uhkaa mennä haaskiolle jos ei jotain saada jäämään ylitöihin. Ei silti kukaan pakota jos ei halua, mutta paskaahan tuosta niskaan tulee jos niin mulkku on. Toki sitten otetaan miehiä toisista tehtävistä siihen hommaan tai soitetaan nimilista läpi, mutta pointti on se että kun 8h tulee täyteen niin työpäivä loppuu, jos ei kiinnosta ylitöihin jäädä.
0€ /h /kk /vuosi = olen työtön paska.
Joopa joo. Oon välillä tuuraamassa ja kesätöissä juustolassa ja sielä tapahtuu vastaavaa välillä. .
Täysin eri asia on haluttomuus jäädä ylitöihin, kuin se ettei työnantajaa nappaa maksaa siitä että työntekijä jää tekemään homman loppuun. Sanotaan vain tyyliin "pidä joskus vapaana kun ehtii". Ei tähän tartte kuitenkaan ruveta, jos se joustaminen ei aidosti toimi molemmin puolin, eli ihan oikeasti niin että myös työantaja tarvittaessa joustaa.
Mulla esimerkiksi taitaa lukea työsopparissa, että tarpeen tullen on _pakko_ tuurata kaveria eli tehdä tavallaan ylitöitä. Sopimus on kunta-alan, joten en tiedä juustoalan soppareista mitään. ;)
Mulla esimerkiksi taitaa lukea työsopparissa, että tarpeen tullen on _pakko_ tuurata kaveria eli tehdä tavallaan ylitöitä. Sopimus on kunta-alan, joten en tiedä juustoalan soppareista mitään. ;)
Aika harvoin ylityöt ovat sitä laatua, että niitä hätätyösääntöjen varjolla voitaisi teettää. Eikä ainakaan mun mielestä ole motivaatio-ongelmasta kysymys, jos ylitöistä ei esimerkiksi suostuta maksamaan kunnon korvauksia vaan odotetaan niiden hoituvan peruspalkalla tai sitten mulla vaan on helvetin huono motivaatio.Ylityö ja hätätyö ovat kaksi eri asiaa.
http://www.tyosuojelu.fi/fi/hatatyoilmoitus
Eli tuolla voi pakottaa "ylitöihin". Juurikin jos esim. työkaveri ei tule duuniin ja 10min päästä kattilat räjähtää. Työnantajana tosin palkkaisin vain töistä kiinnostuneita henkilöitä, ja pistäisin hommat kesken jättävät takaisin kortistoon. Tai siirtäisin tehtaat motivoituneempiin maihin.
Ei välttämättä edes peruspalkalla, koska kaikissa paikoissa ei saa saldoa rahana.. Eikä ainakaan mun mielestä ole motivaatio-ongelmasta kysymys, jos ylitöistä ei esimerkiksi suostuta maksamaan kunnon korvauksia vaan odotetaan niiden hoituvan peruspalkalla tai sitten mulla vaan on helvetin huono motivaatio.
Toivottavasti palkkasi on sen mukainen, etta on kannatta nut tollaseen lappuun nimi vetaa. Muuten otan osaa kohtaloosi. ;)
laura03 sanoi:Muistaakseni työaikalaissa sanotaan siihen tyyliin, että ylitöihin jäädään työnantajan pyynnöstä, jos työntekijälle sopii. Ylitöihin ei voi siis pakottaa, vaikka työsopimus onkin työsuhteen sitovimpia tekiöitä, niin silti työhön liittyvät lait menevät sen edelle. Myös tuosta ylitöiden maksamisesta on omat sääntönsä sekä siitä kuinka paljon niitä saa teettää.
Ei välttämättä edes peruspalkalla, koska kaikissa paikoissa ei saa saldoa rahana.
Edellinen palkanmaksaja alkoi selittämään mulle, että enää ei voi ylitöitä pitää koko päivän vapaina vaan kaikki ylimääräiset pitää tasia liukuman avulla. Ilmoittelin aika selkeäsanaisesti, että loppuu joustaminen sitten mun puolelta kokonaan. Kone menee tasan neljältä kiinni ja sillä sipuli. Noh, taisivat tulla järkiinsä kun eivät toista kertaa mulle moista tulleet selittämään. Jos joustetaan niin se jousto pitää olla molempiin suuntiin. Miksikään työnsankariksi en ole ryhtymässä.
Ja mä tein näitä tunteja 1:1 eli mistään kamalan suuresta edusta ei puhuta. Toisaalta mulle kyllä vapaapäivä oli riittävä korvaus.